Ola Toivonen

Had je mijn zinnige opmerking niet gelezen?

Welke? Wijnaldum als rechtsback? Niet echt zinnig, zoals ik heb proberen uit te leggen.
Echte verdedigers binnehalen? Welkde dan?
Als ik zeg: bedenk iets zinnigs, bedoel ik niet: typ het woord "zinnig" in, mijn beste Weltmeister.
 
Welke? Wijnaldum als rechtsback? Niet echt zinnig, zoals ik heb proberen uit te leggen.
Echte verdedigers binnehalen? Welkde dan?
Als ik zeg: bedenk iets zinnigs, bedoel ik niet: typ het woord "zinnig" in, mijn beste Weltmeister.

Ik bedoelde deze:

Laten we beide opties snel vergeten en op zoek gaan naar echte verdedigers. :)

En ik vermoed dat je nu ook nog graag namen ziet.

Komt ie:

Viergever, Hendrix en Zanka. Of dat goed genoeg is, weet ik niet. Maar ik vind het stuk voor stuk betere opties dan Toivonen.
 
Toivonen heeft gif en duelkracht, in tegenstelling tot Engelar, Marcelo en Derijck.
Bovendien: positioneel slim, misschien ook als verdediger.
Maar goed: ik kan succes van zo'n exp[eriment natuurlijk niet garanderen.
Misschien leuk om uit te probere in oefenduel: lukt het niet, dan heb je in elk geval veel (tegen-)doelpunten gezien

Niet het verdienstelijke soort gif en hij kan zich soms goed verstoppen.
 
Ik bedoelde deze:

En ik vermoed dat je nu ook nog graag namen ziet.
Komt ie:
Viergever, Hendrix en Zanka. Of dat goed genoeg is, weet ik niet. Maar ik vind het stuk voor stuk betere opties dan Toivonen.

Toivonen is natuurlijk een wild experiment, maar wilde experimenten zijn wel eens nuttig om de gedachten te verzetten. Negen keer mis, een keer raak. Wie weet.

* Viergever: is vaak genoemd. Inderdaad bruikbaar idee. Maar dit valt in de categorie: noem een eredivisiespeler op die plek die wél redelijk voldoet itt Marcelo/Derijck. Dan komen jij en honderden anderen natuurlijk op Viergever uit, OK.
* Hendrix: wel erg jong, naast de 21-jarige Bruma, in een wel zeer jong elftal. Juist centraal achterin zou ik graag wat ervaring zien. Bedenk wel dat in het verleden, ook in veel minder jonge ploegen, talentvolle verdedigers zijn uitgeprobeerd en vervolgens afgedankt als oude vaatdoeken (bv Marcellis, Tamata). Het zou niet eerlijk zijn om de wel heel erg jonge Hendrix meteen met zo'n zware verantwooordelijkheid te belasten. Van de andere kant moet hij natuurlijk wel speeltijd krijgen en op enige termijn basisspeler worden, als het even meezit. Daarover natuurlijk geen meningsverschil.
* Zanka: zoals Rik Elfrink al zei: je kunt het je misschien niety voorstellen, maar Marcelo is niet één, maar twee klassen beter dan Zanka. Ook in het tweede elftal faalt Zanka hopeloos en met grote regelmaat. Er is in het afgelopen jaar niets gebeurd op basis waarvan je nu ineens optimistisch zou moeten zijn over Zanka.
Samenvattend: behalve Viergever (bij voorbaat een van de voorspelbare Brands-opties) zitten hier geen bruikbare ideeën tussen.
 
Laatst bewerkt:
Toivonen is natuurlijk een wild experiment, maar wilde experimenten zijn wel eens nuttig om de gedachten te verzetten. Negen keer mis, een keer raak. Wie weet.
Viergever: is vaak genoemd. Inderdaad bruikbaar idee. Maar dit valt in de categorie: noeme een eredivisiespeler op die plek die wél redelijk voldoet. Dan komen jij en honderden anderen natuurlijk op Viergever uit, OK.
Hendrix: wel erg jong, naast de 21-jarige Bruma, in een wel zeer jong elftal. Juist centraal achterin zou ik graag wat ervaring zien. Bedenk wel dat in het verleden, ook in veel minder jonge ploegen, talentvolle verdedigers zijn uitgeprobeerd en vervolgens afgedankt als oude vaatdoeken (bv Marcellis, Tamata). Het zou niet eerlijk zijn om de wel heel erg jonge Hendrix meteen met zo'n zware verantwooordelijkheid te belasten.
Zanka: zoals Rik Elfrink al zei: je kunt jhet je misschien niety voorstellen, maar Marcelo is niet één, maar twee klassen beter dan Zanka. Ook in het tweede elftal faalt Zanka hopeloos en met grote regelmaat. Er is in het afgelopen jaar niets gebeurd op basis waarvan je nu ineens optimistisch zou moeten zijn over Zanka.

Jawel zijn contract loopt weer sneller af. ;)
 
Toivonen is natuurlijk een wild experiment, maar wilde experimenten zijn wel eens nuttig om de gedachten te verzetten. Negen keer mis, een keer raak. Wie weet.

* Viergever: is vaak genoemd. Inderdaad bruikbaar idee. Maar dit valt in de categorie: noem een eredivisiespeler op die plek die wél redelijk voldoet itt Marcelo/Derijck. Dan komen jij en honderden anderen natuurlijk op Viergever uit, OK.
* Hendrix: wel erg jong, naast de 21-jarige Bruma, in een wel zeer jong elftal. Juist centraal achterin zou ik graag wat ervaring zien. Bedenk wel dat in het verleden, ook in veel minder jonge ploegen, talentvolle verdedigers zijn uitgeprobeerd en vervolgens afgedankt als oude vaatdoeken (bv Marcellis, Tamata). Het zou niet eerlijk zijn om de wel heel erg jonge Hendrix meteen met zo'n zware verantwooordelijkheid te belasten. Van de andere kant moet hij natuurlijk wel speeltijd krijgen en op enige termijn basisspeler worden, als het even meezit. Daarover natuurlijk geen meningsverschil.
* Zanka: zoals Rik Elfrink al zei: je kunt het je misschien niety voorstellen, maar Marcelo is niet één, maar twee klassen beter dan Zanka. Ook in het tweede elftal faalt Zanka hopeloos en met grote regelmaat. Er is in het afgelopen jaar niets gebeurd op basis waarvan je nu ineens optimistisch zou moeten zijn over Zanka.
Samenvattend: behalve Viergever (bij voorbaat een van de voorspelbare Brands-opties) zitten hier geen bruikbare ideeën tussen.

Het zou me niet verbazen als Marcelo in een degelijke organisatie naast betere verdedigers toch wel wat blijkt te kunnen. De vraag is of hij nog wel genoeg krediet heeft. Soms is het wel goed om met een schone lei te beginnen.
 
Het zou me niet verbazen als Marcelo in een degelijke organisatie naast betere verdedigers toch wel wat blijkt te kunnen. De vraag is of hij nog wel genoeg krediet heeft. Soms is het wel goed om met een schone lei te beginnen.

Daar kan ik al weer wat meer mee, Weltmeister, zie bv Marcelo #1078 en #1117. (En nog een beter voorbeeld, maar dat kan ik niet meer vinden.)
 
Laatst bewerkt:
Het zou me niet verbazen als Marcelo in een degelijke organisatie naast betere verdedigers toch wel wat blijkt te kunnen. De vraag is of hij nog wel genoeg krediet heeft. Soms is het wel goed om met een schone lei te beginnen.

De fouten die Marcelo maakte hadden niks met zijn medeverdedigers te maken. Het zijn gewoon keer op keer momenten van concentratieverlies, en dat blijkt hij er niet uit te krijgen. Vorige zomer was ik nog hoopvol, dacht ik dat hij eindelijk eens zou gaan doorpakken. Hij heeft de snelheid en de kracht, maar die momentjes raakt hij niet kwijt. En het zijn er gewoon veel te veel. Nee, ik heb de hoop op Marcelo op gegeven. Geef nog liever Zanka eens een echte kans, want die heeft hij nooit gehad.
 
Is dit nog steeds het Toivonen-topic?

Over Toivonen als verdediger: laten we dat maar niet doen. Ballen verspelen en af en toe verzaken zitten we niet op te wachten in de verdediging.
 
De komst van Maher zou Toivoinen wel eens aan het denken kunnen zetten dat hij echt niet meer in de plannen voorkomt voor volgend seizoen.
 
Op eredivisie live is nu Twente - PSV, wat was Toivonen slecht in die wedstrijd:(

Logisch, zat met transferperikelen in het hoofd. Wedstrijd ging nerens meer om. Als dit zijn enige slechte wedstrijd was dan heeft hij blijkbaar een topseizoen gedraaid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan