Nick Viergever (V)

Ik zit even terug te lezen over Kluivert. Toch apart, zo snel als die carriere van hem naar beneden liep.
6 jaar top bij Barca (top schutter aller tijden!), daarna 1 jaar Newcastle (matig, blessures, trainer die hem niet mag, party-boy), 1 jaar Valencia (vooral geblesseerd), 1 jaar PSV (half jaar geblesseerd, 30 jaar oud pas, wel kampioen dankzij hem :lol:), jaartje Lille (weer veel gekloot met blessures) en daarna einde verhaal.
Van 28 jaar en Barcelona-spits naar 32 jaar en klaar. Toch wel zonde en teleurstellend voor zo'n wereldspits...

Ooh ja, Viergever. Zucht...
Bij Ajax altijd net niet. Toch heeft ie zich wel veelal zich in de basis gespeeld, dus hij zal wel genoeg kwaliteiten hebben.
Niet de linksback waar ik op gehoopt had, is te weinig een vleugelflitser, brengt aanvallend denk ik te weinig.
Centraal ook geen zekerheidje, hoewel hij voor een centrale verdediger dan wel weer redelijk goed aan de bal is...

Als extra (13e) man om erbij te hebben is het wel een aardige, dekt meteen twee posities af.
Ik hoop alleen dat Brands het ook zo ziet, maar ik ben bang van niet :confused:
 
Ik heb ook tegenzin, de eerste associaties met de naam viergever zijn niet best. In het meest gunstige geval hebben we n lb die ervoor zorgt dat de rest van die flank minder terug hoeft te zakken bij balverlies. Lozano (als die blijft) mag dan op links de dieptes voorin bespelen. Dat zou am sich best leuk uit kunnen pakken. Toch zou ik zelf erg graag Layun halen (met sterke assists) voor de lb positie, of zelfs wellicht kijken of Guardado na het bereiken van de halve finales met mexico nog n jaartje in een warme omgeving wil afbouwen. Die zou op lb (of lm in 3-4-3) dit team zoveel sterker maken. Niet erg realisisch wellicht maar n mens mag dromen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan