Nederlands Elftal

Ja, maar die kwalificatieduels speel je ook in 2016 hè. Zolang ze beter zijn is het idioot om ze te passeren ten opzichte van mindere. Moet je van Persie nu passeren ten opzichte van El Ghazi? Echt niet. Of Sneijder passeren ten opzichte van? Zeg het maar. Richting 2017, 2018 denk ik heus wel dat er nieuwe namen bij komen, bijvoorbeeld Bergwijn.

Ik zou inderdaad ook die wedstrijden zonder Sneijder en Persie ingaan. Maar goed, mij boeit het ook niet of ze zich kwalificeren voor Rusland of niet :p
 
Ja, maar die kwalificatieduels speel je ook in 2016 hè. Zolang ze beter zijn is het idioot om ze te passeren ten opzichte van mindere. Moet je van Persie nu passeren ten opzichte van El Ghazi? Echt niet. Of Sneijder passeren ten opzichte van? Zeg het maar. Richting 2017, 2018 denk ik heus wel dat er nieuwe namen bij komen, bijvoorbeeld Bergwijn.

Kortzichtig.....dan spelen ze dus in 2016 de kwalificatie en vervolgens op het WK in Rusland kunnen ze het tempo niet meer aan en worden met gemak voorbij gelopen door relatief veel jongere spelers van andere landen. Of ze kunnen het niet meer opbrengen en geven vlak voor het WK het stokje door aan de jongere Oranjespelers, die er vervolgens weinig van bakken op het WK omdat ze niet voldoende op elkaar ingespeeld zijn en interlandervaring missen....
 
Bert van Oostveen: "We gaan met elkaar bouwen".

:eek: Wat gaan we bouwen Bert? :confused:
Vast iets met n constructie waarin riante gouden handdrukken bij ontslag zijn opgenomen.

Bouw maar verder met je onervaren coach, dacht dat we geleerd hadden na Rijkaard en Marco dat n coach flink ervaren moetmzijn voor zo'n klus.
 
Kortzichtig.....dan spelen ze dus in 2016 de kwalificatie en vervolgens op het WK in Rusland kunnen ze het tempo niet meer aan en worden met gemak voorbij gelopen door relatief veel jongere spelers van andere landen. Of ze kunnen het niet meer opbrengen en geven vlak voor het WK het stokje door aan de jongere Oranjespelers, die er vervolgens weinig van bakken op het WK omdat ze niet voldoende op elkaar ingespeeld zijn en interlandervaring missen....

En het is nog maar de vraag of Nederland zich met deze bejaarden wél gaat kwalificeren. Het is immers in deze bijzonder zwakke poule ook al niet gelukt ondanks de aanwezigheid van v.Persie etc. Verder helemaal eens met beide punten.
 
Ik zou inderdaad ook die wedstrijden zonder Sneijder en Persie ingaan. Maar goed, mij boeit het ook niet of ze zich kwalificeren voor Rusland of niet :p

Kortzichtig.....dan spelen ze dus in 2016 de kwalificatie en vervolgens op het WK in Rusland kunnen ze het tempo niet meer aan en worden met gemak voorbij gelopen door relatief veel jongere spelers van andere landen. Of ze kunnen het niet meer opbrengen en geven vlak voor het WK het stokje door aan de jongere Oranjespelers, die er vervolgens weinig van bakken op het WK omdat ze niet voldoende op elkaar ingespeeld zijn en interlandervaring missen....

Die 'ouwe' knarren zijn slechts een deel van het elftal. Sneijder en Robben. De rest is al de 'nieuwe' generatie. De generatie stond zelfs deze hele kwalificatiereeks op het veld. Veel nieuws komt er niet meer aan voorlopig. Daarnaast: je hebt een hele voorbereiding op een toernooi. Daar raken de spelers wel ingespeeld. In die twee wedstrijdjes in elke interlandperiode raak je niet 'ingespeeld' of iets dergelijks.
 
Het is gemakkelijk om de coach als zondebok aan te wijzen. De waarheid is dat hij geen onlogische dingen heeft gedaan in de opstelling.

Feit is dat Oranje gewoon te weinig kwaliteit heeft momenteel. Robben heeft veel verbloemd de afgelopen jaren. Van Persie moet echt de eer aan zich zelf houden. Hij is een sieraad voor het Nederlandse voetbal, één van de sierlijkste die we ooit hebben gehad. Het doet gewoon pijn om hem zo te zien stuntelen.

Memphis is hopeloos uit vorm, nog erger dan in zijn periode bij PSV. Ik had al voorspeld dat deze terugslag zou komen. Als één van de weinigen achtte ik hem nog niet rijp voor een overstap naar Engeland. Hij had beter bij PSV kunnen blijven voor zijn ontwikkeling. Maar goed, vanuit PSV gezien ben ik er wel blij mee. Denk niet dat we dan nog 31 miljoen voor hem zouden beuren.

Sneijder is één van de weinige lichtpuntjes. Verder hebben we aardig wat talentvolle jongens lopen die nog heel groen achter de oren zijn. De vraag is of zij goed genoeg zijn om in de toekomst een rol van betekenis te spelen. Ik heb daar grote twijfels over los van de teleurstelling over het niet plaatsen voor het EK. Vrees zelfs dat de WK kwalificatie 2018 ook een niet te nemen horde zal blijken.

Wat ik vooral hoop is dat Blind of wie dan ook aan het roer zal staan voldoende realiteitsbesef heeft om te weten dat we kwalitatief gezien ons nauwelijks kunnen meten met de Europese subtop en kiezen voor een realistische speelwijze. Mijn voorstel is:

------------------------------------Krul------------------------------------

Tete----------Bruma------------De Vrij---------Blind------------Willems

---------------------------Bazoer-----------Hendrix-----------------------

-----------------------------------Sneijder---------------------------------

-------------------------De Jong--------------Memphis--------------------
 
Supporters die het stadion vroegtijdig verlaten :eehh:
KNVB-directeur Van Oostveen die vroegtijdig het stadion verlaat :braak::braak::braak::braak::braak::braak::braak::braak::braak::braak::braak::braak:

Nou die moest gewoon naar beneden om de pers te woord te staan, wat hij ook gewoon gedaan heeft. En dat is meteen het enigfe dat hij correct gedaan heeft.
 
Dit is ook het probleem van Nederland: tegenwoordig hoef je slechts 1 goed wedstrijd in de eredivisie te hebben gespeeld om een uitnodiging te krijgen voor het grote Nederlands elftal. Daarmee breek je het bijzondere aan het spelen voor het Nederlands efltal af. Het is niks bijzonders meer. Ik las dat de jongens van Jong oranje en daaronder enorm hoopten dat het grote Nederlands elftal het zou gaan halen. Waarom? Omdat ze dan wisten dat ze nog een kans zouden hebben om geselecteerd te worden. Zo eenvoudig wordt er dus tegenwoordig al (terecht) over gedacht. Dan ga je ook al niet meer met volle borst vooruit het veld op.

Niet alleen mentaal, maar ook kwalitatief zit Nederland kennelijk toch behoorlijk in het slop. Eigenlijk moet je nu al een groep samenstellen van ongeveer dezelfde leeftijd en daar iets mee proberen op te bouwen. Sneijder, v.Persie, Huntelaar, bedankt voor de diensten maar hier houdt het op voor jullie. Alleen voor Robben zou ik nog een uitzondering maken, de rest is toch allemaal zwaar over-the-hill.

Ik zou ook voor Sneijder een uitzondering maken, bleef als enige enigszins overeind. Alleen kun je als je met Sneijder speelt, dat niet met Blind en Gini doen. Dan zal je op z'n minst 1 middenveler op moeten stellen die het vuile werk opknapt (Strootman, De Jong). Verder heb je helemaal gelijk met het oproepen van al die jonge ajacieden, dat slaat helemaal nergens op, vooral omdat die alle grote wedstrijden (PSV, Jablonc, Rapid) weggespeeld zijn.
 
Beide Blindjes hebben het over 10 tot 15 afwezigen.
Wie dan?
Strootman, Robben, Willems, Krul, de Vrij, Vlaar en dan?
 
We hadden vandaag een man die wilde strijden in het elftal, en na de wissel van Riedewald twee die er wilden voetballen. Manman, Wesley Sneijder probeerde het team aan alle kanten bij de hand te nemen, te sturen, te laten scoren en te late verdedigen. Helaas voor Wes lukte hem dat laatste niet.. Ook van Persie vond ik goed invallen, die eigen goal is stom maar kan gebeuren. Je merkte dat er aanvallend inspiratie bij kwam bij zijn wissel. Helaas deed hij ons onbedoeld de das om.

Zoet 3: Die tweede goal had hij moeten hebben, verder vond ik het ook slap gekeept bij de 0-3. Sneu voor die jongen, had hem beter gegund.
Riedewald 3: In de fout bij de eerste goal, verder sneu voor die jongen dat hij zo vroeg gewisseld werd. Maar wel terecht.
Van Dijk 1: Dijkie in Oranje, vandaag voor mij volledig door de man gevallen en al hoewel ik hem gerust nieuwe kansen gun, zie je hier dat Kazachstan geen serieuze graadmeter is.
Bruma 4: Was de meest stabiele verdediger, maar daar is verder ook alles mee gezegd.
Tete 4: Ik ben wel een fan van Tete, ook sommige acties waren heerlijk. Maar dat dekken bij die 0-2 doe je toch niet zo...
Blind 2: Blind was slecht. Erg slecht. Dramatisch slecht.
Wijnaldum 2: Zie Blind
Sneijder 8: Hij kan het verdomme niet alleen hé
Memphis 0: Mateloos aan hem lopen irriteren, echt gewoon mateloos. Kereltje loopt rond met een dunk van heb ik jou daar en al hoewel ik Memphis alles gun en een groot fan van hem, moet hij met dit gedoe kappen.
Huntelaar 4: Zonder aanvoer heb je niet veel aan The Hunt. Maakte die kopgoal goed af.
El Ghazi 2: Begon goed, de tank was snel leeg helaas.

Van Persie 6: Viel goed in, jammer van de eigen goal
Dost 5: Deed zijn best, maar voetballen kan die echt voor geen hout. Gaf wel power in de wedstrijd.
Lens -: Te kort meegedaan.

Verder vind ik het niet de schuld van Blind. Hij wordt voor de groep gegooid nadat Hiddink eruit wordt geknikkerd. Vervolgens kampt hij met een waslijst aan blessures en spelers die niet meer spelen of op een te laag niveau. Pak voor de gein onze WK lijst van 2014 er maar bij en zie wie er nu niet bij konden zijn door blessures. Je moet wat als trainer.

Kortom: Ik gun Blind gerust nog een kans, maar van Oostveen mag van mij op een bootje in de middelandse zee gaan varen.
 
Beide Blindjes hebben het over 10 tot 15 afwezigen.
Wie dan?
Strootman, Robben, Willems, Krul, de Vrij, Vlaar en dan?

1.Strootman
2.Robben
3.Willems
4.Krul
5.De Vrij
6.Vlaar
7.Cillessen
8.Luuk de Jong
9.Promes
10.Janmaat
11.Verheagh
12.BMI
13.Van Beek
14.De Guzman
15.Fer
16.Clasie
17.Klaassen
 
Memphis wordt gewoon geen top... Eigenlijk wisten we dat al toen hij bij PSV speelde; hij won veel duels op kracht en snelheid, maar overzicht en finesse ontbraken eigenlijk altijd al bij hem.

Nog te vroeg om dat te zeggen, het ziet er niet al te hoopvol uit, maar het kan best dat hij zich gaat herpakken. Wat mij vooral tegenvalt is z'n mentale instelling, had ik wat anders ingeschat. Hij zou zich op het voetballen moeten concentreren en zich vooral nederig op moeten stellen en veel leren. Daar zou hij bij ManU best de kans voor krijgen. Wat je denk ik wel kan stellen is dat hij waarschijnlijk veel te vroeg bij PSV is vertrokken, hij was dus nog lang niet uitgeleerd en nog lang niet klaar voor deze stap. Overigens heeft dat voor PSV prima uitgepakt, en uiteindelijk gaat het daarom. Ook Gini had beter nog een of twee jaar kunnen blijven en Willems kan hier lering uit rekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan