Mohamed Rayhi

'jammer' dat het een middenvelder is, zie hem, door de vele concurentie, niet zo snel doorstromen naar het eerste. Laten we hopen dat hij wél tevreden blijft en zijn kansen afwacht, dit itt andere talentjes....

Is toch linker aanvaller?? Op Memphis' z'n plaats.
 
Is toch linker aanvaller?? Op Memphis' z'n plaats.

Dacht ik ook, daarom zag ik hem ook als mogelijke vervanger toen Memphis geblesseerd raakte. Na wat zoekwerk op psv.nl zag ik dat hij daar genoemd wordt als middenvelder...

Ik mag ook hopen dat hij daar werkelijk speelt anders is het een grote misser dat Cocu hem er nog niet bij heeft gehaald en door is gegaan met Locadia en Jozefzoon op links!
 
Vind Rayhi eigenlijk meer een aanvallende middenvelder eigenlijk. Nummer 10 zou prachtig zijn maar met die positie spelen we niet meer.
Denk dat Cocu hem daarom ook nog geen kans heeft gegeven. Links en rechts hebben we genoeg maar ik zou hem wel eens als vervanger van Wijnaldum een wedstrijd in willen zien komen.
 
Heb meer vertrouwen in deze 'Marokkaan', dan een Labyad, Bakkali en Aissati (Die had het ook hoog in zijn bol zitten). Las in de zomer een interview met hem in PSV EHV. Dit is echt een jongen die wil strijden voor zijn plek. Hij speelde vorig jaar in de afscheidswedstrijd van Van Bommel een hele goede wedstrijd en werkte een goede voorbereiding af. Kwam daarna toch bij Jong PSV en daar deed hij het heel slecht, uiteindelijk werd hij op de bank gezet. Sindsdien heeft hij keihard gewerkt om weer terug te komen in de basis van Jong PSV. Krijg het idee dat hij wel weet dat Real niet even aan de deur klopt na twee goede wedstrijden en het allemaal wel goed moet komen.
 
Hij is al 20 jaar, heeft weinig specifieke kwaliteiten en komt fysiek ook zwaar tekort. Heel gauw laten vertrekken.

Ik kan je argumenten niet echt onderuithalen, maar ik heb toch een enorm zwak voor hem. Is wel een speler die ontzettend leuk is om naar te kijken, en de kwaliteiten die hij wel heeft, mannetje passeren op de vleugel, zijn erg goed. Ik weet het dus niet, als het niet te duur is, wellicht nog een paar jaar erbij houden.
 
Natuurlijk, hoe konden we Rayhi vergeten. Lange discussie in andere topics over jeugd een kans geven en dat daarom geen dubbele bezetting op de vleugel ingekocht hoeft te worden. Bergwijn is al geopperd, maar zou Rayhi ook niet een uitstekende optie zijn!?

Pech dat hij geblesseerd raakte, want ik had verwacht dat hij dit jaar zou doorbreken. De tijd die hij in de voorbereiding vorig jaar mocht meedoen met het eerste, heb ik wel van hem genoten. Net als rico heb ik een enorm zwak voor Rayhi.

Rayhi heeft wel degelijk specifieke kwaliteiten: technisch begaafd, kan passeren in kleine ruimte (dus niet door bal vooruit te schoppen en heel hard te gaan rennen), heeft een prima voorzet (handig met De Jong in de spits), doet verrassende dingen en is een intelligente voetballer (houdt overzicht). Dat zijn allemaal kwaliteiten die niet wijdverbreid aanwezig zijn in de huidige selectie van PSV.

De grote vraag gaat m.i. zijn of hij fysiek de laatste stappen kan zetten: kracht en (balbehandeling)snelheid.
 
Volgens mij is onze Mo heel blessuregevoelig.
 
Volgens mij is onze Mo heel blessuregevoelig.

is dat zo? Dit is toch de eerste keer? Hij heeft vorig seizoen heel seizoen meegedraaid in Jupiler league. Of bedoel je dat hij in het algemeen sterker moet worden om geen blessures op te lopen op hoger niveau?
 
is dat zo? Dit is toch de eerste keer? Hij heeft vorig seizoen heel seizoen meegedraaid in Jupiler league. Of bedoel je dat hij in het algemeen sterker moet worden om geen blessures op te lopen op hoger niveau?
Oh ik dacht zoiets gehoord te hebben over hem. In zijn algemeenheid vind ik de Marokkaans-Nederlandse voetballers fysiek niet echt sterk. Hun sterkste lichting zit in Belgie met jongens als Fellaini en Chadli:cool:
 
Ik hoop dat Rayhi toch kiest voor PSV en bijtekent voor 2-3 jaar en dat PSV hem voor 1 seizoen verhuurt aan een club als Cambuur, Groningen of NAC .....net zoals dat bij Ritzmaier gegaan is.
 
Ik hoop dat Rayhi toch kiest voor PSV en bijtekent voor 2-3 jaar en dat PSV hem voor 1 seizoen verhuurt aan een club als Cambuur, Groningen of NAC .....net zoals dat bij Ritzmaier gegaan is.

Ik hoop dat ie gewoon bijtekent en komend seizoen af en toe een halve wedstrijd mag meedraaien in het 1e en verder lekker mee kan draaien met JPSV.
 
Zeker bijtekenen daarna verhuren aan een middenmoter/laagvlieger en kijken hoe ver ie gegroeid is. :)
Goede kerel verder! (Y)
 
Rayhi is Nu 20, en heeft het allemaal nog net niet laten zien. Kansen krijg je door je op trainingen en wedstrijden van jong PSV wel te laten zien. Hij heeft het voorstel van PSV in beraad, laat hij weten. Van mij mag hij dus weg.
 
Rayhi is Nu 20, en heeft het allemaal nog net niet laten zien. Kansen krijg je door je op trainingen en wedstrijden van jong PSV wel te laten zien. Hij heeft het voorstel van PSV in beraad, laat hij weten. Van mij mag hij dus weg.
Nou, van mij mag ie zeker blijven, vooralsnog heb ik er goede hoop op dat t n grote word
 
Terug
Bovenaan Onderaan