Maximiliano Romero (A) | Verhuurd aan Racing Club

Bij PSV zitten de voetballers ook niet voor hun plezier. Het is leuk als ze het bij een ploeg naar de zin hebben, en warm over de club en haar ambities, fans en verleden praten, maar laten we niet ontkennen dat betaald voetbal voornamelijk om het "b"-woord draait.
Wat een onzin. Noem maar 1 speler die met tegenzin hier - vergeet Luckassen - maandelijks zijn geld zit te tellen. Alleen al aan de spelers die PSV in het verleden heeft gehad kun je zien dat het niet alleen om het "b" woord draait. Het draait meer dan ooit ook om het verhaal wat je als club neerzet bij de speler.
Maar to the point; waarom zou een speler als Romero niet kunnen slagen bij PSV? Moeten we hem afschrijven omdat hij het niet kon maken vorig seizoen? Zelfs onze vriend Luuk de Jong heeft zijn mindere periodes gehad, maar kwam er bovenop. Dit kan ook met Romero gebeuren en zeker met een nieuwe trainer. Al hoewel ik denk dat Lammers de beoogde spits van PSV wordt naast Malen.
 
In vergelijking met Baumgartl vind ik Viergever een topspeler. Ik denk echt dat Baumi een miskoop is, en Viergever vind ik prima voldoen. Maar wat betreft Baumi ga ik graag omgelijk krijgen

Viergever samen met Denzel de belangrijkste speler dit seizoen. Vulde zelfs de linksbackpositie nog aardig in.
 
Viergever samen met Denzel de belangrijkste speler dit seizoen. Vulde zelfs de linksbackpositie nog aardig in.

Maar dat zegt toch veel meer over het niveau van PSV?! Viergever is altijd een 6-7 maar gaat PSV niet beter maken. En wordt echt te vaak geklopt op snelheid. Met Nick ben je niet eens meer zeker van de 2e plaats zelfs haha. Ik vind hem niet de slechtste dit seizoen maar zeker niet 1 van de 2 besten. Dan doen we toch wat spelers tekort.
 
Maar dat zegt toch veel meer over het niveau van PSV?! Viergever is altijd een 6-7 maar gaat PSV niet beter maken. En wordt echt te vaak geklopt op snelheid. Met Nick ben je niet eens meer zeker van de 2e plaats zelfs haha. Ik vind hem niet de slechtste dit seizoen maar zeker niet 1 van de 2 besten. Dan doen we toch wat spelers tekort.

De belangrijkste speler is natuurlijk niet hetzelfde als de beste speler... Natuurlijk kunnen jongens als Bergwijn en Malen meer met een bal dan Viergever. Maar Bergwijn is vertrokken, en Malen al lang geblesseerd. Viergever is het hele seizoen een betrouwbare en constante speler. Heel fijn voor een trainer, ook. Natuurlijk gaat-ie niet de geschiedenis in als één van de beste CV's van PSV, maar toch verdomd blij dat hij erbij is. En vergeet niet dat hij meestal geen sterke speler naast hem had staan, met ofwel een zwakke Baumi, die steeds gecorrigeerd moest worden, ofwel een roestige Schwaab.
Als ik een top-3 moet maken van MVP dit vreemde seizoen, dan zou ik gaan voor 1) Denzel 2) Viergever 3) Bergwijn.
 
Het komende seizoen is Viergever op het lijf geschreven: hij dekte tegenstanders altijd al op anderhalve meter afstand.

Ik vind de hetze tegen Viergever eigenlijk onterecht, waarschijnlijk omdat ik pas sinds het afgelopen seizoen weer echt begon met kijken en hij daarin toch echt als één van de weinigen overeind bleef, maar ik moest wel lachen om de grap.
 
Ik vind de hetze tegen Viergever eigenlijk onterecht, waarschijnlijk omdat ik pas sinds het afgelopen seizoen weer echt begon met kijken en hij daarin toch echt als één van de weinigen overeind bleef, maar ik moest wel lachen om de grap.
Ik heb het afgelopen seizoen er een paar ballen in zien vliegen waarbij ik dacht: Verdomme, Nick, stap dan voren en laat hem niet schieten.

Het hielp natuurlijk ook niet dat Zoet op het doel stond.
 

Laat dit nou eens uitkomen.

Dus dan ziet hij er binnenkort ook zo uit?
:
0_ronaldo-real-madrid-legends-973780
 

Laat dit nou eens uitkomen.

Voorop duo met Malen vormen en je hebt, als hij die vorm in Argentinië hier een vervolg weet te geven, een spitsenduo waar ze het in de Eredivisie wel in hun broek van doen. Die aanval is uberhaupt dan met de verdere inbreng van Gakpo, Ihattaren erg gevaarlijk. Daar zit genoeg voetbal in. En dan heb je natuurlijk nog onze denderende Denzel, die tegenstanders met zijn kracht als vanouds plat walst op weg naar het doel.

Enige nadeel voor Romero is dat zowel hij als Malen niet zo lang zijn. Ik zie Schmidt ook wel voor Lammers + Malen kiezen, om lengte af te wisselen met snelheid. Malen zal sowieso spelen. Romero mag met Lammers uitvechten wie de eerste keus naast Malen gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga, misschien tegen beter weten in, mijn geld zetten op een doorbraak van Romero. Zag hem gisteren aan de gang en die gast is echt kilo's kwijt, dat zag er al goed uit. Als hij dan in zo'n twee spitsen systeem met Malen gaat spelen, dan kan het zomaar eens succesvol worden. Ik heb hoop :clap:
 
Ik denk dat we heel erg blij mogen zijn als we er over een seizoen van de een of andere Mexicaanse club of Engelse Championshipclubje nog een miljoen of twee uit kunnen slepen.
Het is niet zo zeer dat het wat langer duurt voordat hij uit de verf komt - dat gebeurt wel bij meer spelers, die later alsnog de top halen. Ik mis dat fanatieke '9'-gevoel. Die honger, waardoor zelfs een technisch matig begaafde spits als Luuk toch nog een geweldige carrière heeft. Dat gaat niet veranderen, het zit in zijn aard. En aangezien ik verder geen bijzonder technisch talent zie - volstrekt onvergelijkbaar met Romario of Ronaldo - moet-ie het toch ergens mee compenseren.


IK laat me uiteraard aangenaam verrassen, dat dan weer wel.
 
Ik ga, misschien tegen beter weten in, mijn geld zetten op een doorbraak van Romero. Zag hem gisteren aan de gang en die gast is echt kilo's kwijt, dat zag er al goed uit. Als hij dan in zo'n twee spitsen systeem met Malen gaat spelen, dan kan het zomaar eens succesvol worden. Ik heb hoop :clap:
8kg kwijt, las ik. Bizar dat hij zoveel te zwaar was.
 
Ik denk dat we heel erg blij mogen zijn als we er over een seizoen van de een of andere Mexicaanse club of Engelse Championshipclubje nog een miljoen of twee uit kunnen slepen.
Het is niet zo zeer dat het wat langer duurt voordat hij uit de verf komt - dat gebeurt wel bij meer spelers, die later alsnog de top halen. Ik mis dat fanatieke '9'-gevoel. Die honger, waardoor zelfs een technisch matig begaafde spits als Luuk toch nog een geweldige carrière heeft. Dat gaat niet veranderen, het zit in zijn aard. En aangezien ik verder geen bijzonder technisch talent zie - volstrekt onvergelijkbaar met Romario of Ronaldo - moet-ie het toch ergens mee compenseren.


IK laat me uiteraard aangenaam verrassen, dat dan weer wel.

Zonder zijn bolle toet van weleer vind ik hem juist wel uitstraling hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan