Mauro Júnior (V)

Overigens moeten we Mauro - ondanks een heerlijke 2e seizoenshelft - hier ook geen 2e Romario gaan maken. Nuttige, harde werker. Geen moderne back die 20 assists per jaar voor zijn rekening neemt. Wat dat betreft was Denzel een koopje. Maar ik vind Mauro echt een anoniemere speler.
Maar Denzel hoort nu denk ik tot de beste 5 rechtsbacks van de wereld - of iig wingbacks. Dus ja, dat is ook geen vergelijking. Ik vind Cody ook een hele goeie voetballer, maar dat is echt niet een van de 5 beste linksbuitens van de wereld.

• Leuk
Reactions: IPF
Overigens moeten we Mauro - ondanks een heerlijke 2e seizoenshelft - hier ook geen 2e Romario gaan maken. Nuttige, harde werker. Geen moderne back die 20 assists per jaar voor zijn rekening neemt. Wat dat betreft was Denzel een koopje. Maar ik vind Mauro echt een anoniemere speler.
Dat Denzel een koopje was voor Inter weten ze al te goed in Italië en schrijven de kranten daar nog altijd over. Alleen werd hij hier weer naar beneden gepraat door mensen die vonden dat je niet te veel voor een back kon vragen….
Mauro is een totaal andere speler: dezelfde drive als Denzel maar gewoon een technische back, altijd balvast, zachte voeten en veel nauwkeuriger in de passing dan Denzel. Alleen had Denzel wel zijn lengte en scorend vermogen mee hetgeen in het huidige voetbal erg belangrijk is.

Ik zou zo gauw ook geen "moderne back die 20 assists per jaar voor zijn rekening neemt" en haalbaar is voor PSV weten.

De 2e seizoenshelft de meest stabiele en beste verdediger bij PSV. En dan kun je óf de rest naar beneden praten, óf erkennen dat hij het gewoon erg goed doet. Ik ga er van uit dat hij volgend jaar basisspeler is op 1 van de backposities. En dan is hij goed voor een paar doelpunten en dito assists, maar vooral een verdediger die het elke tegenstander lastig kan maken. Een speler waar PSV sportief én financieel veel plezier van gaat hebben.

De 2e seizoenshelft de meest stabiele en beste verdediger bij PSV. En dan kun je óf de rest naar beneden praten, óf erkennen dat hij het gewoon erg goed doet. Ik ga er van uit dat hij volgend jaar basisspeler is op 1 van de backposities. En dan is hij goed voor een paar doelpunten en dito assists, maar vooral een verdediger die het elke tegenstander lastig kan maken. Een speler waar PSV sportief én financieel veel plezier van gaat hebben.
En niet te vergeten: leuk om naar te kijken. Ik kan erg genieten van die kuitenbijtertjes, vond ik bij Angelino ook. Ook als je op sites kijkt waar beoordelingen worden gegeven op basis van statistiek zie je dat Mauro steeds weer hoog scoort. En dat heeft niets met de rest van het team te maken.

Hij mag zeker blijven. Ik beweer ook niet dat ik niet van hem genoten heb of hem niet waardeer, ik plaats hem in een spectrum waar topbacks tegenwoordig aan moeten voldoen om én de top te bereiken en dus veel op te leveren.

Nu niet meer nee. Net zoals Van Ewijk nu alweer 4 miljoen duurder is dan in de winter.

Maar is Van Ewijk zo bijzonder? Dit seizoen ook maar 1 doelpunt en 1 assist in 34 wedstrijden. Als je dat vergelijkt met Dumfries, waar ook terecht twijfels over waren voor hij naar PSV kwam, is dat erg mager, die maakte 3 doelpunten en gaf 8 assists in het seizoen voor hij naar PSV kwam.

En Mauro kan ook nog veel leren.. Je kunt niet de een op potentie beoordelen en de ander op huidig niveau
True. Maar dat is dus het verschil tussen scouten en Vennegoor-bord-op-schoot-scouten. Ewijk heeft nog een weg te gaan en Mauro is zeker al verder. Meijer gaat CL spelen en over 2 jaar weer een stap maken en is dan niet meer betaalbaar voor ons.

En niet te vergeten: leuk om naar te kijken. Ik kan erg genieten van die kuitenbijtertjes, vond ik bij Angelino ook. Ook als je op sites kijkt waar beoordelingen worden gegeven op basis van statistiek zie je dat Mauro steeds weer hoog scoort. En dat heeft niets met de rest van het team te maken.
Technische kuitenbijters wel te verstaan en geen houthakkers

True. Maar dat is dus het verschil tussen scouten en Vennegoor-bord-op-schoot-scouten. Ewijk heeft nog een weg te gaan en Mauro is zeker al verder. Meijer gaat CL spelen en over 2 jaar weer een stap maken en is dan niet meer betaalbaar voor ons.
Dat Meijer naar een ander is vertrokken wil ik ook niet meteen de conclusie trekken dat wij hem niet benaderd hebben

Dat Meijer naar een ander is vertrokken wil ik ook niet meteen de conclusie trekken dat wij hem niet benaderd hebben
PSV zit al een paar jaar in de lastige situatie waarin ze pas zelf gaan kopen als er eerst iets verkocht is. Dan ben je dus passiever, maar ook later en vaak duurder uit voor minder kwaliteit. Zolang Max en Mauro niet verkocht zijn, koopt PSV geen linksback. Dat is enerzijds verstandig en financiële noodzaak, anderzijds is regeren vooruitzien en moet je soms een beetje op de zaken vooruitlopen. Zeker als je eind juli klaar moet zijn voor 2 CL voorrondes.

Terug
Bovenaan Onderaan