Mark van Bommel

Ik vind het slechte geschiedschrijving als je zegt dat hij de titel heeft verkwanseld in het eerste seizoen. We haalden 83 punten, wat in de laatste 20 jaar voor 10 titels zou hebben gezorgd. We hadden gewoon pech dat Ajax dat jaar een exorbitant goed jaar had, waar we maar net achter kwamen. Ja we hadden het in eigen hand, maar het feit dat we het nog bijna hebben gered (met minder materiaal) kun je ook als prestatie van MvB noemen.

Maar ach, zo werkt het in de sport.
Nou, je mag best zeggen dat hij het verkwanseld heeft omdat hij voor de angst koos in de Arena, tegen 10 man van Ajax, terwijl je toen de nekslag had kunnen uitdelen aan Ajax en je eigen moraal een enorme boost had kunnen geven. Maar nee, men moest achteruit gaan hollen en alles dichttimmeren i.p.v. aanvallen. Ajax won beschamend genoeg met 10 man en was door de angsttactiek van MvB de bovenliggende partij, en de rest is geschiedenis. Had niet zo moeten verlopen. Viel me heel erg tegen van Bommel.
 
Ik vind het slechte geschiedschrijving als je zegt dat hij de titel heeft verkwanseld in het eerste seizoen. We haalden 83 punten, wat in de laatste 20 jaar voor 10 titels zou hebben gezorgd. We hadden gewoon pech dat Ajax dat jaar een exorbitant goed jaar had, waar we maar net achter kwamen. Ja we hadden het in eigen hand, maar het feit dat we het nog bijna hebben gered (met minder materiaal) kun je ook als prestatie van MvB noemen.

Maar ach, zo werkt het in de sport.
Het spel was het hele seizoen om te janken, maar het zat de eerste seizoenshelft ontzettend mee met veel winnende goals in de slotfase na draken van wedstrijden. Dat neemt niet weg dat je Ajax in de ArenA defintief op de knieen had moeten krijgen, maar Van Bommel hield zelfs na de rode kaart van Ajax, de 1-1 en een verdedigende wissel bij de Amsterdammers vast aan drie (!) verdedigende middenvelders. Dat mag je hem echt wel verwijten, hoor.
 
En na die westrijd in Amsterdam stonden we nog 2 punten voor.
Maar goed, ik hoef MvB niet helemaal te verdedigen, en zeker die pot was niet alles. Maar het is niet alleen door die wedstrijd dat het misging. Halfjaar daarvoor wonnen we klinkend van Ajax door tactische verschillen, dus die wedstrijden kun je ook tegen elkaar wegstrepen.

De legacy van MvB wordt imo overheerst door het laatste halfjaar, terwijl we allemaal vol lof waren toen we de eerste 16 wedstrijden achter elkaar wonnen. Maw, ik wil slechts nuanceren.
 
Als je de berichten mag geloven is hij weer een mooi vriendenclubje aan het verzamelen in zijn staf. Meen mij te herinneren dat zijn vorige vriendenclubje niet zoveel toevoegde/ niet een succes was..

desalniettemin succes gewenst. Maar blijft bijzonder dat namen vooral aantrekkelijk zijn en niet recente prestaties.

Valt mee. Hofland is een vriend en oud collega op het veld, maar heeft ook bij Wolfsburg gespeeld. Ook niet onhandig.
 
Mja, is het pech als je met 83 punten in de helft van de seizoenen geen kampioen wordt? Ja, Ajax was extreem goed dat seizoen, maar het is niet alsof PSV 90 punten heeft gehaald en alsnog heeft misgegrepen.

83 punten is vaak gewoon niet goed genoeg.
En vaak ook wel.
Vaak niet en vaak ook wel? Nee, duidelijk. :lmao:
 
En na die westrijd in Amsterdam stonden we nog 2 punten voor.
Maar goed, ik hoef MvB niet helemaal te verdedigen, en zeker die pot was niet alles. Maar het is niet alleen door die wedstrijd dat het misging. Halfjaar daarvoor wonnen we klinkend van Ajax door tactische verschillen, dus die wedstrijden kun je ook tegen elkaar wegstrepen.

De legacy van MvB wordt imo overheerst door het laatste halfjaar, terwijl we allemaal vol lof waren toen we de eerste 16 wedstrijden achter elkaar wonnen. Maw, ik wil slechts nuanceren.

Van Bommel deed het goed inderdaad. Totdat geforceerd zijn eigen gelijk willen bewijzen belangrijker werd dan gewoon gaan voor het beste resultaat.
 
De legacy van MvB wordt imo overheerst door het laatste halfjaar, terwijl we allemaal vol lof waren toen we de eerste 16 wedstrijden achter elkaar wonnen. Maw, ik wil slechts nuanceren.
Iedereen was toen vol lof omdat de meeste supporters alleen naar de uitslagen kijken. Dus toen na de winterstop met vrijwel hetzelfde matige spel het geluk op was en de resultaten achterbleven, was er ineens kritiek. Dat wilde ik dus ook nuanceren.
 
Van Bommel deed het goed inderdaad. Totdat geforceerd zijn eigen gelijk willen bewijzen belangrijker werd dan gewoon gaan voor het beste resultaat.
Ik zie dat toch wat anders. MvB is kapot gegaan omdat hij de organisatie wilde professionaliseren en daarbij is hij op de tenen van een heleboel mensen gaan staan die al eeuwen bij PSV werkzaam zijn. Of MvB daarin gelijk had kunnen wij niet echt weten, maar ik persoonlijk, denk van wel. PSV heeft denk ik wel enkele slagjes gemist.
 
Laten we hopen dat Mark het gewoon heel goed gaat doen bij Wolfsburg. Gun het hem van harte en goed voor het Nederlandse voetbal.
Ik gun Mark van Bommel het beste, maar wat er goed aan is voor het Nederlandse voetbal dat hij trainer is van Wolfsburg zie ik niet zo. :confused:
 
Ik gun Mark van Bommel het beste, maar wat er goed aan is voor het Nederlandse voetbal dat hij trainer is van Wolfsburg zie ik niet zo. :confused:
Goed presterende Nederlandse trainers in het buitenland, schijnt af te stralen op de Nederlandse voetbalwereld als geheel.
 
Goed presterende Nederlandse trainers in het buitenland, schijnt af te stralen op de Nederlandse voetbalwereld als geheel.
:unsure: Zodat Nederland met minder presterende (buitenlandse) trainers zit opgescheept? :rolleyes: :cool: :maniac:

De Nederlandse voetbalwereld heeft zich te kakken gezet op het EK. :FP:
Een presterende trainer in het buitenland kan dat niet compenseren. :cautious:
 
:unsure: Zodat Nederland met minder presterende (buitenlandse) trainers zit opgescheept? :rolleyes: :cool: :maniac:

De Nederlandse voetbalwereld heeft zich te kakken gezet op het EK. :FP:
Een presterende trainer in het buitenland kan dat niet compenseren. :cautious:

Je hebt gelijk. De wereld is vergaan. Iedereen lacht ons uit. Er worden "kijk die Nederlandse sukkels"-feestjes georganiseerd over de hele wereld. Het komt nooit meer goed.

... of. Men is overgegaan tot de orde van de dag. Praat nog wat na. Plaatst wat kanttekeningen. En het leven gaat verder. Met waardering voor Nederlanders die het goed doen.
 

"Van Bommel verruilt de huiselijke rust weer voor de hectiek van het trainersvak: ‘Ik wist op een gegeven moment precies wat er in de bonus was"

Haha, verbaast me niks die laatste zin van de kop. Sterker, ik denk dat hij ongevraagd zijn lokale supermarkt heeft gereorganiseerd qua plankbezetting.
 
Half jaartje werken en 1.5 jaar gratis krijgen, dat is Markies toekomst :)
Ik wens hem alvast fijne kerst in NL en alle overige dagen er na in zijn thuisland..
 
Terug
Bovenaan Onderaan