Tweede keer dat MvB op een hoger niveau chaotisch opereert wn het niet meer weet. En ik herhaal dit nog maar eens: de topcoaches zijn net zo eigenwijs als van Bommel maar ze verrassen altijd, en zeker op de momenten die je het niet verwacht. Het gaat hem en zijn elftal kennelijk te makkelijk in de Eredivisie waardoor ze bij weerstand en tegen een betere ploeg niets verrassends op de mat kunnen leggen. Alleen dan maak je een kans tegen de veel betere ploegen. Tegen Barca slechte wissels en het elftal daarmee ontwrichten en uit zijn spel halen. En vandaag blijven spelen met dit middenveld en met Pereiro. Het valt mij erg tegen van MvB dat ie Gutti niet durft in te brengen uit angst voor niet meeverdedigen. En het lijkt of ik naar Cocu kijk met altijd weer die wissels pas vanaf de 75e minuut. Nu was het nog erger, pas vanaf de 80e minuut.

Als je het wel verwacht, is het dan überhaupt wel een verrassing? :unsure:
 
Ik zal wel als een enorme dramaqueen worden gezien als ik stel dat Mark langzaam zijn kridiet aan het afbouwen is. Maar zijn slechte/geen wissels maken mij echt furieus. Precies waar ik zo'n hekel aan had onder Cocu.

Over vandaag kan ik niet veel meer zeggen, behalve dat Mark echt goed moet gaan trainen op het druk zetten. Het doet pijn aan m'n ogen om de aanvallers te zien sprinten en ons middenveld vervolgens aan komt hobbelen. 'Oh, die man die daar zo vrij staat, is die van mij?' Ja Pereiro, ja Hendrix, die man daar, die was van jullie!

Off topic; Hallo iedereen! Ik volg al jaren iedere ras supporter op dit forum en heb nu eindelijk ook maar eens de stap gemaakt naar een account. In tegenstelling tot het nieuwe psv.netwerk.to blijft dit forum wel overzichtelijk en heb ik het idee dat ik volwassen reacties zit te lezen, dus ben verheugd mee te kunnen discussiëren.:CHEER:

On topic; Ik snapte gisteren ook niet waarom er zo laat pas werd gewisseld (en waarom Guti niet werd gebracht). Cocu maakte in het begin inderdaad deze fouten ook. Echter, wij moeten allemaal natuurlijk niet vergeten dat van Bommel ook nog maar een beginnend trainer is, en dus ook fouten zal maken. Wat niet heel raar is. Ik ben al lang blij dat het gisteren nog tot een punt kwam en dat wij een flitsende start in de competitie hebben. Laat ze in Amsterdam allemaal maar praatjes hebben met hun 'wij moeten de Nederlandse puntjes maar halen, want de rest doet het niet...'. Prima! Dan profiteren wij wel weer van die puntjes als we als kampioen direct de CL in gaan straks!:SC:
 
Off topic; Hallo iedereen! Ik volg al jaren iedere ras supporter op dit forum en heb nu eindelijk ook maar eens de stap gemaakt naar een account. In tegenstelling tot het nieuwe psv.netwerk.to blijft dit forum wel overzichtelijk en heb ik het idee dat ik volwassen reacties zit te lezen, dus ben verheugd mee te kunnen discussiëren.:CHEER:

On topic; Ik snapte gisteren ook niet waarom er zo laat pas werd gewisseld (en waarom Guti niet werd gebracht). Cocu maakte in het begin inderdaad deze fouten ook. Echter, wij moeten allemaal natuurlijk niet vergeten dat van Bommel ook nog maar een beginnend trainer is, en dus ook fouten zal maken. Wat niet heel raar is. Ik ben al lang blij dat het gisteren nog tot een punt kwam en dat wij een flitsende start in de competitie hebben. Laat ze in Amsterdam allemaal maar praatjes hebben met hun 'wij moeten de Nederlandse puntjes maar halen, want de rest doet het niet...'. Prima! Dan profiteren wij wel weer van die puntjes als we als kampioen direct de CL in gaan straks!:SC:
Welkom, d'r is overigens een 'stel je voor' topic te vinden ;)

De poule waar we inzitten is gewoon best pittig (na de loting werd er gesproken over dat we uit iedere pot de sterkst mogelijke tegenstander hadden geloot. Ja we hebben een leuk team, maar ook best jong (jonger dan dat van een stomme klup die zich voor laat staan op hun jeugdopleiding). Dan weet je gewoon dat het lastig gaat worden. Ik hoop op overwinteren, maar 4e worden hoeft geen schande te zijn, mits we er wel voor gestreden hebben.
 
Welkom, d'r is overigens een 'stel je voor' topic te vinden ;)

De poule waar we inzitten is gewoon best pittig (na de loting werd er gesproken over dat we uit iedere pot de sterkst mogelijke tegenstander hadden geloot. Ja we hebben een leuk team, maar ook best jong (jonger dan dat van een stomme klup die zich voor laat staan op hun jeugdopleiding). Dan weet je gewoon dat het lastig gaat worden. Ik hoop op overwinteren, maar 4e worden hoeft geen schande te zijn, mits we er wel voor gestreden hebben.

Haha, kan ik dat topic nu overslaan:zwijgen:. Dat laatste ben ik het mee eens. Gisteren leken we soms niet strijdbaar genoeg, maar het is gewoon gruwelijk lastig en energie rovend om tegen zo'n ploeg te voetballen. Kleine foutjes (vooral de tweede van Viergever) worden gewoon keihard afgestraft. Helaas, maar wij zijn gewoonweg geen topclub met een dusdanige begroting als Tottenham, Inter en Barca.
 
Welkom, d'r is overigens een 'stel je voor' topic te vinden ;)

De poule waar we inzitten is gewoon best pittig (na de loting werd er gesproken over dat we uit iedere pot de sterkst mogelijke tegenstander hadden geloot. Ja we hebben een leuk team, maar ook best jong (jonger dan dat van een stomme klup die zich voor laat staan op hun jeugdopleiding). Dan weet je gewoon dat het lastig gaat worden. Ik hoop op overwinteren, maar 4e worden hoeft geen schande te zijn, mits we er wel voor gestreden hebben.

Haha, kan ik dat topic nu overslaan:zwijgen:. Dat laatste ben ik het mee eens. Gisteren leken we soms niet strijdbaar genoeg, maar het is gewoon gruwelijk lastig en energie rovend om tegen zo'n ploeg te voetballen. Kleine foutjes (vooral de tweede van Viergever) worden gewoon keihard afgestraft. Helaas, maar wij zijn gewoonweg geen topclub met een dusdanige begroting als Tottenham, Inter en Barca.

Klopt inderdaad. Het is overigens wel lekker dat Tottenham dacht de 1-2 over de streep te trekken en dat ze nog de deksel op de neus kregen. :p:D
 
Chaotisch wil ik het niet noemen. Het was eerder autistisch. Star vasthouden aan het concept en, ondanks dat iedere simpele ziel ziet dat het niet loopt en dat met name Hendrix enorm uit de toon valt, geen wissels inbrengen en vooral ook Hendrix niet wisselen. Kijk, als je nou echt niks beters dan Hendrix op de bank hebt zitten kan ik het nog begrijpen, maar je hebt gewoon een topaankoop op de bank zitten die verandering teweeg kan brengen en Lozano kan lanceren. Je kan wel zeggen, het was nodig om met 2 verdedigende middenvelders te spelen, maar je zag dat Hendrix er voortdurend hopeloos achteraan hobbelde, kon het geen enkel moment bijbenen, dus dan speel je toch al met slechts 1 verdedigende middenvelder.

Wel vind ik het te makkelijk om dit allemaal af te schrijven op het te makkelijk hebben in de Eredivisie. Hij heeft nu eenmaal 1 duidelijke speelwijze waar hij aan vasthoudt, dus dat heeft verder niets met "weerstand" te maken, dat was vooraf aan de goede resultaten in de Eredivisie ook al bekend.
Een topcoach hanteert meerdere systemen. Inderdaad van Bommel verrast de tegenstander totaal niet en houdt star vast aan zijn eigen spelopvatting. Nog even en de Eredivisieclubs doorzien het spelletje, alhoewel ik denk dat we meer kwaliteit voorin hebben dan de meeste andere ploegen.
 
Een topcoach hanteert meerdere systemen. Inderdaad van Bommel verrast de tegenstander totaal niet en houdt star vast aan zijn eigen spelopvatting. Nog even en de Eredivisieclubs doorzien het spelletje, alhoewel ik denk dat we meer kwaliteit voorin hebben dan de meeste andere ploegen.
Tjonge wat een hoop geklaag in één keer. We hebben een coach die in 9 wedstrijden 27 punten bij elkaar sprokkelt. Ik ken van Bommels plannen niet, maar ik kan niet zeggen dat hij het slecht doet. Niet qua punten en niet qua spel. Vooral niet in vergelijk met Cocu.

Het is een beginnend coach en ik kan mij voorstellen dat hij op dit moment meer waarde hecht aan het doorgronden van zijn elftal met de spelwijze en ze bijsturen i.p.v. telkens aanpassen van het elftal aan de tegenstander.

Natuurlijk had ik het ook liever anders gezien, maar ik schat van Bommel nu al hoger in dat Cocu in de afgelopen periode en verwacht er veel van ;)
 
Tjonge wat een hoop geklaag in één keer. We hebben een coach die in 9 wedstrijden 27 punten bij elkaar sprokkelt. Ik ken van Bommels plannen niet, maar ik kan niet zeggen dat hij het slecht doet. Niet qua punten en niet qua spel. Vooral niet in vergelijk met Cocu.

Het is een beginnend coach en ik kan mij voorstellen dat hij op dit moment meer waarde hecht aan het doorgronden van zijn elftal met de spelwijze en ze bijsturen i.p.v. telkens aanpassen van het elftal aan de tegenstander.

Natuurlijk had ik het ook liever anders gezien, maar ik schat van Bommel nu al hoger in dat Cocu in de afgelopen periode en verwacht er veel van ;)
Het een hoeft het andere toch niet uit te sluiten? Dat je presteert in de competitie betekent niet dat je op een hoger niveau geen fouten gaat maken. Zoals onze spelers (nog) geen Europese top zijn, is de coach dat ook (nog) niet. Het is geen geklaag maar constateringen die gewoon feitelijk zijn. Ook van Bommel moet zich verbeteren.
 
Het een hoeft het andere toch niet uit te sluiten? Dat je presteert in de competitie betekent niet dat je op een hoger niveau geen fouten gaat maken. Zoals onze spelers (nog) geen Europese top zijn, is de coach dat ook (nog) niet. Het is geen geklaag maar constateringen die gewoon feitelijk zijn. Ook van Bommel moet zich verbeteren.
Daar heb je gelijk in. Tegen ploegen in de eredivisie vallen door het grote kwaliteit verschil dat soort fouten niet of minder op en tegen grote internationale ploegen natuurlijk wel. Maar er was (vond ik) hier wat mineur en dat vond ik niet terecht, dus vandaar mijn reactie.:)
 
Daar heb je gelijk in. Tegen ploegen in de eredivisie vallen door het grote kwaliteit verschil dat soort fouten niet of minder op en tegen grote internationale ploegen natuurlijk wel. Maar er was (vond ik) hier wat mineur en dat vond ik niet terecht, dus vandaar mijn reactie.:)
Dat klopt. Ik vind alleen dat hij Europees nog geen gouden zet heeft kunnen zetten, sterker nog zijn wissels tegen Barca waren dramatisch en ook tegen the Spurs kwam hij aanzetten met een aanvaller terwijl het middenveld grotendeels faalde en ook op was.
 
Dat was nou net wat Cocu wel beheerste: een verrassende move, zoals 5-3-2 gaan spelen. Met deze backs kan dat.

De wedstrijd tegen Barcelona begreep ik nog: daar kwam PSV met man meer te staan, toen was alsnog Pereiro laten staan zo gek gedacht nog niet. Woensdag viel echter tegen. Gakpo brengen is één ding, daar kun je over twisten. Maar niet je middenveld verversen was natuurlijk stom. Dat was een no-brainer. Zeker als je een waardige vervangen op de bank hebt zitten in de persoon van Guti.

Toch krijgt Van Bommel het voordeel van de twijfel van me. Simpelweg omdat hij eindelijk doet wat ik jaren vind missen: 'gewoon' op positie wisselen. Niet ineens een middenvelder rechtsback... puur hypothetisch... Laat Van Bommel en het team vooral leren van dit CL avontuur (in déze poule).
 
Dat klopt. Ik vind alleen dat hij Europees nog geen gouden zet heeft kunnen zetten, sterker nog zijn wissels tegen Barca waren dramatisch en ook tegen the Spurs kwam hij aanzetten met een aanvaller terwijl het middenveld grotendeels faalde en ook op was.
Een aanvaller was op zich ook niet heel onlogisch. Alleen had hij dan beter een dubbele wissel met Guti kunnen brengen. En nee, niet omdat ik vind dat Guti hoort te spelen, aangezien Rosario en Hendrix gewoon renderen. Alleen waren ze inderdaad rijp voor een wissel.

Wat ook niet meewerkt is, dat onze bank echt niet PSV-waardig is (op een enkeling na). Wij kunnen bij een blessure gewoon nauwelijks een waardige vervanger neerzetten.

Goede leerschool in ieder geval voor van Bommel & Co.
 
Tweede keer dat MvB op een hoger niveau chaotisch opereert wn het niet meer weet. En ik herhaal dit nog maar eens: de topcoaches zijn net zo eigenwijs als van Bommel maar ze verrassen altijd, en zeker op de momenten die je het niet verwacht. Het gaat hem en zijn elftal kennelijk te makkelijk in de Eredivisie waardoor ze bij weerstand en tegen een betere ploeg niets verrassends op de mat kunnen leggen.

Koeman was daar altijd goed in.
 
Opvallend is dat elke vleugelaanvaller van de tegenpartij o zo gemakkelijk kan worden aangespeeld. Dumfries en Angelino staan dan vaak te ver van deze spelers af en rugdekking komt er al helemaal niet. Zorgwekkend !
 
Koeman was daar altijd goed in.

Cynisme, naar ik aanneem. Koeman de man die in 2006-2007 erin slaagde om met PSV na de winterstop volledig in te storten en met heel veel geluk toch nog de titel pakte. Overigens vergelijkbare wedstrijd in 2007 CL: PSV - Liverpool. Liverpool in beide wedstrijden veel beter; ik herinner mij geen verrassende move van Koeman.
Maar even doorgaan op het eigenlijke onderwerp hier. Als de tegenstander op vrijwel elke positie een betere speler heeft staan dan kun je tactisch nog zoveel willen maar dan ga je er gewoon aan. Natuurlijk kun je iets verrassends op de mat leggen en Guti brengen, maar wil Guti renderen dan zul je ook meer open = aanvallender moeten gaan spelen. En geloof mij daar weet Tottenham wel raad mee. Bovendien noem mij een aantal topcoaches die altijd verrassen als ze tegen een betere tegenstander spelen. Ze verrassen wel eens een enkele keer, maar in de meeste gevallen gaan ze ook roemloos ten onder tegen clubs als Barcelona met Messi of Real met Ronaldo. Betere kwaliteit zal zich in 9 van de 10x uitbetalen, alleen al omdat die teams spelers hebben die tot de absolute wereldtop behoren.
 
Cynisme, naar ik aanneem. Koeman de man die in 2006-2007 erin slaagde om met PSV na de winterstop volledig in te storten en met heel veel geluk toch nog de titel pakte. Overigens vergelijkbare wedstrijd in 2007 CL: PSV - Liverpool. Liverpool in beide wedstrijden veel beter; ik herinner mij geen verrassende move van Koeman.
Maar even doorgaan op het eigenlijke onderwerp hier. Als de tegenstander op vrijwel elke positie een betere speler heeft staan dan kun je tactisch nog zoveel willen maar dan ga je er gewoon aan. Natuurlijk kun je iets verrassends op de mat leggen en Guti brengen, maar wil Guti renderen dan zul je ook meer open = aanvallender moeten gaan spelen. En geloof mij daar weet Tottenham wel raad mee. Bovendien noem mij een aantal topcoaches die altijd verrassen als ze tegen een betere tegenstander spelen. Ze verrassen wel eens een enkele keer, maar in de meeste gevallen gaan ze ook roemloos ten onder tegen clubs als Barcelona met Messi of Real met Ronaldo. Betere kwaliteit zal zich in 9 van de 10x uitbetalen, alleen al omdat die teams spelers hebben die tot de absolute wereldtop behoren.
Niemand zal ontkennen dat het kwaliteitsverschil vaak doorslaggevend is, dat weet iedereen wel. Van Bommel hoefde van mij tegen Barca niet eens te verassen: zijn wissels waren ronduit slecht en maakten het elftal zwakker. Dan kun je komen aanzetten met het argument dat Barca toch al zoveel sterker is en het daarom niets uitmaakte, maar dan doodt je de discussie die over iets anders ging dan de sterkte van Barca.
Tegen Tottenham idem: hij hoefde niet te verassen. Hij moet alleen het zwakke elftal op dat moment wat lucht geven door zijn middenvelders die helemaal op waren te vervangen voor middenvelders. Guti is daar een van en het gaat ook niet om hem en zijn aanvallende kwaliteiten maar om vers bloed die het beter kan belopen tegen de 4 middenvelders van Tottenham. En ook dat is zoiets: wij met 3 van dit soort middenvelder tegen 4 klasse middenvelders van Tottenham... Volgens mij paste van Gaal tijdens het WK om de redenen die jij noemt (mindere kwaliteit) zijn elftal aan en trok zich niets aan van de kritiek. We weten hoe het toen ging en keer op keer zette hij spelers (Kuyt op linksback of rechtsback) op de plekken waarna iedereen dacht, wat doet die man??
Dat soort dingen hoeven van mij niet eens. Logisch wisselen. Dat heb ik gemist, of de tegenstander nou slechter is of veel beter.
 
Logisch wisselen. Dat heb ik gemist, of de tegenstander nou slechter is of veel beter.

Uberhaupt wisselen, dat heb ik gemist. Een wedstrijd waarin de tegenstander je overklast, en dan slechts 1 wissel, Gakpo, een wissel waarvan je denkt dat ie hem maakt omdat ie gelezen heeft dat men het zo tof vindt dat hij de jeugd een kans geeft, en dat terwijl iedereen ziet dat Hendrix al de hele wedstrijd een toeschouwer is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Uberhaupt wisselen, dat heb ik gemist. Een wedstrijd waarin de tegenstander je overklast, en dan slechts 1 wissel, Gakpo, een wissel waarvan je denkt dat ie hem maakt omdat ie gelezen heeft dat men het zo tof vindt dat hij de jeugd een kans geeft, en dat terwijl iedereen ziet dat Hendrix al de hele wedstrijd een toeschouwer is.

...in de 82e minuut.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Opvallend is dat elke vleugelaanvaller van de tegenpartij o zo gemakkelijk kan worden aangespeeld. Dumfries en Angelino staan dan vaak te ver van deze spelers af en rugdekking komt er al helemaal niet. Zorgwekkend !
Dat is volgens mij tactiek. Van Bommel timmert eerst het centrum dicht en laat de zijkanten meer open.
 
Terug
Bovenaan Onderaan