Marco van Ginkel (M)

Of is Cocu niet blij met de aankopen?

Dan moet hij opstappen of met de vuist op tafel bij Brands. Want nu is het doormodderen en aanklooien weer begonnen. Nog 10 maanden te gaan....
 
Zo logisch is dat niet, dat komt ook nooit voor. Een huurling komt en gaat. Er zijn maar weinig spelers in een elftal die ontzag hebben voor zo een passant. Dat toont alleen maar aan dat psv een stuurloos elftal heeft en een coach die het niet meer weet. En dat zag je al in de voorbereiding en vanavond. Niets veranderd tov van vorig jaar behalve dat je 3 sterkhouders kwijt bent voor luttele bedragen.... En de dure aankopen die worden geacht versterkingen te zijn beginnen op de bank. Cocu is warrig net als vorig jaar en zijn elftal ook.

Dure aankopen kunnen nog geen aamvoerder zijn. Van Ginkel is eindelijk voor een heel seizoen aanwezig, inmiddels alweer de derde maal dat hij gehuurd wordt. Liefst hadden ze hem gekocht. Pröpper is geen aanvoerdermateriaal, anders dan De Jong en Zoet, alhoewel ik die laatste eigenlijk ook geen aanvoerder vind. Cocu had ik ook liever zien gaan. Ergens denk ik dat ze op van Bommel wachten, maar die vinden ze blijkbaar nog niet klaar. Arias, Brenet, ook nog even niet. De rest lijkt net verzekerd van een basisplaats. Eigenlijk inderdaad wederom een warboel.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zo logisch is dat niet, dat komt ook nooit voor. Een huurling komt en gaat. Er zijn maar weinig spelers in een elftal die ontzag hebben voor zo een passant. Dat toont alleen maar aan dat psv een stuurloos elftal heeft en een coach die het niet meer weet. En dat zag je al in de voorbereiding en vanavond. Niets veranderd tov van vorig jaar behalve dat je 3 sterkhouders kwijt bent voor luttele bedragen.... En de dure aankopen die worden geacht versterkingen te zijn beginnen op de bank. Cocu is warrig net als vorig jaar en zijn elftal ook.

Precies dit.

Zelfs pakweg Ronald Waterkneus zie ik nog een beter elftal met betere wedstrijdinstelling van dit PSV maken dan Cocu.

Nog boven alle het matige wat er op het veld vertoond wordt, heeft PSV vers bloed nodig op de bank, en dan bedoel ik de trainersstaf. Een frisse wind zoals er bij Ajax waaide na het vertrek van de Boer en zijn stroeve, slaapverwekkende spel. Bosz blies het in slaap gesuste elftal weer leven in en Keizer lijkt dat nu door te zetten.
Cocu is onze de Boer. Zo voorspelbaar dat je er je klok gelijk op kunt zetten, blijft vasthouden aan doodverklaarde spelopvattingen, heeft een werkwijze die overduidelijk niemand inspireert, en maakt onbegrijpelijke keuzes qua tactiek, opstellingen en wissels. De meest logische en voordehand liggende dingen ziet hij gewoon niet; het is om gek van te worden als toeschouwer.

Daarna mag Brands eens goed geëvalueerd worden, want die heeft na al die jaren nog steeds geen kaas gegeten van het samenstellen van een selectie.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik ben benieuwd of van Ginkel de status als aanvoerder kan waarmaken dit seizoen. Desalniettemin ben ik blij hem dit seizoen weer in Eindhoven te mogen bewonderen!
 
Ik ben benieuwd of van Ginkel de status als aanvoerder kan waarmaken dit seizoen. Desalniettemin ben ik blij hem dit seizoen weer in Eindhoven te mogen bewonderen!

Toch zakt Van Ginkel, qua niveau, vaak mee met de groep, wanneer er weer eens een motivatieprobleempje is.
 
Je zou eigenlijk een Strootman moeten hebben, die de boel wat oppept.

In dat kader heb ik zitten genieten van Kashia in de bekerfinale. Die stond daar heel de boel even bij de hand te nemen met instructies. Zo iemand mist PSV: niemand in het veld die mensen bij de les houdt. Kibbelen door Pereiro en Arias is niet hetzelfde.
 
In dat kader heb ik zitten genieten van Kashia in de bekerfinale. Die stond daar heel de boel even bij de hand te nemen met instructies. Zo iemand mist PSV: niemand in het veld die mensen bij de les houdt. Kibbelen door Pereiro en Arias is niet hetzelfde.

Volgend seizoen misschien proberen om Robben te verleiden met een vergelijkbaar perspectief als Cocu destijds kreeg (na voetbalcarrière klaarstomen voor positie binnen de club als trainer of wat dan ook). Naast dat spelers tegen hem opkijken kan Lozano het nodige van hem leren en qua coaching altijd heel aanwezig.
 
Volgend seizoen misschien proberen om Robben te verleiden met een vergelijkbaar perspectief als Cocu destijds kreeg (na voetbalcarrière klaarstomen voor positie binnen de club als trainer of wat dan ook). Naast dat spelers tegen hem opkijken kan Lozano het nodige van hem leren en qua coaching altijd heel aanwezig.

:unsure:Robben komt niet meer terug naar PSV. :re: Die gaat een huis bouwen in Groningen. :shifty:
 
Ach ja, in die tijd werd er mooi voetbal gespeeld in Eindhoven. Leuke spelers, sfeer en plezier op het veld. Alex, Farfan, Gomez, Kezman. Zelfs Park, Lee, Hutchinson en Beasly toverden er passeeracties uit. En dan op bluf gewoon vol op de aanval tegen Chelsea of Milan. PSV sprak erg aan.

Nu hebben we van Ginkel. Toch iets minder leuk om te zien ballen.


 
Over welke blije, tevreden Hutchinson heb jij het? Hadden we er nog eentje waar ik niet van wist?

De eerste paar maanden, voordat hij het gat rechtsachter moest opvullen ;). Hutchinson was een prima middenvelder, maar een waardeloze back. En vanuit beleidsperspectief pure kapitaalvernietiging :(
 
Van Ginkel had voorkeur voor Amsterdam: 'Hij zei: ik wil blijven en naar Ajax'

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...dam-hij-zei-ik-wil-blijven-en-naar-ajax-.html

De belangstelling voor de toen nog zeer jonge Van Ginkel kwam op gang. "Chelsea wilde hem hebben en wij - en Marco zelf ook - zeiden: ik wil helemaal niet naar Chelsea. Ik wil hier blijven en naar Ajax. Ajax deed een subliem bod en Vitesse antwoordt met het feit dat zíj dat niet bepalen. Chelsea bepaalde het."

:unsure:Zou hij nog naar Ajax willen? :re:


 
Terug
Bovenaan Onderaan