Luuk de Jong (A)

En terecht. 3 wedstrijden als spits in Boszbal niet scoren is gewoon slecht. Pavlidis zou er hier meer dan 40 hebben gemaakt. Leuk dat belangrijk zijn op het veld maar dat belangrijk zijn hoort bij een middenvelder. Een spits moet scoren en irritant zijn voor de opbouwende tegenstander. Van Basten begreep dat spelletje het beste. Bergkamp sleurde en irriteerde niet zoals Luuk maar scoorde wel altijd. Luuk prima verder he. De discussie was wat als hij 3 keer geen goal maakt. Ja onder Cocu kan dat gebeuren maar onder het aanvallende spel van Bosz niet.
Hoeveel Pavlidis zou scoren is niet te voorspellen. Spitsen als Bony, Finnbogason, Alves, El Hamdaoui of Vleminckx, Machlas, Matavz, Berg hebben het nooit echt hogerop laten zien.

Luuk is 1 van de aanjagers en 1 van de redenen waarom het elftal zo goed draait. Zoveel goals en assists bij elkaar is bijzonder.
De vergelijking met Van Basten vind ik niet zo goed want dat is een van de beste spelers in de geschiedenis van het voetbal en Bergkamp is ook een heel ander type voetballer.

Meeste goals en assists, opgeteld, ooit door een PSVer in 1 seizoen, en nog is t niet goed genoeg en zou een Pavlidis er wel eens eventjes meer maken...

Mag ik dat zowel lachwekkend als om te huilen vinden?
Daar zijn ook wel wat redenen voor te bedenken. Heel veel wedstrijden, altijd basis en nooit vroeg gewisseld. Een zwakke Nederlandse competitie en een sterk team. Soms heb ik nog steeds het idee dat er meer in zou moeten zitten aan goals. Pavlidis heeft ook erg goed spel laten zien dit seizoen. Hoe hij het bij dit PSV zou doen, zullen we nooit weten.

Ondanks dat ik niet echt fan van Luuk ben, was dit natuurlijk wel een topseizoen van hem. Zoveel goals en assists,, en ook hele mooie combinaties. Fantastisch!

En ik vond zijn leidende rol tijdens de huldiging ook indrukwekkend!

Meeste goals en assists, opgeteld, ooit door een PSVer in 1 seizoen, en nog is t niet goed genoeg en zou een Pavlidis er wel eens eventjes meer maken

Allemaal leuk en aardig, maar ik wil terug denken aan goals. Van De Jong kan ik maar 1 kopbal herinneren en daarmee ken ik 95% van zijn goals.

Het is gewoon geen speler die we over 10 jaar nog herinneren. Zo kan ik me Kezman, Robben en Van Nistelrooy echt herinneren. Verder nog Farfan en Park als vleugelspelers. Maar veel meer dan dat kom ik niet en De Jong zal ook nooit in de rij komen, daarvoor mist hij gewoon teveel stijl en finesse.

Allemaal leuk en aardig, maar ik wil terug denken aan goals. Van De Jong kan ik maar 1 kopbal herinneren en daarmee ken ik 95% van zijn goals.

Het is gewoon geen speler die we over 10 jaar nog herinneren.
Hij zal over tien jaar nog op de lijst van meeste goals in de Eredivisie staan.
Een directe assist is meteen een doelpunt en voor mij evenveel waard.
Zo kan ik me Kezman, Robben en Van Nistelrooy echt herinneren. Verder nog Farfan en Park als vleugelspelers. Maar veel meer dan dat kom ik niet en De Jong zal ook nooit in de rij komen, daarvoor mist hij gewoon teveel stijl en finesse.
Al deze spelers kun je niet vergeten. Kezman schoot de Eredivisie kapot, Van Nistelrooij is een PL legend, Farfan en Park waren enorm goed.
Tussen Luuk en een absolute wereldklasse speler en buitenman als Robben zie ik weinig gelijkenissen.
Maar door al zijn jaren van strijd en successen met ons is hij voor mij onvergetelijk.

Hij zal over tien jaar nog op de lijst van meeste goals in de Eredivisie staan.
Een directe assist is meteen een doelpunt en voor mij evenveel waard.

van de lijst ken ik er welgeteld 6. Geen idee bijvoorbeeld wie Tonny van der Linden is, of Henk Groot. Lijstjes zijn leuk, maar geven heel weinig aan hoe groot een speler nu echt is.

1. Willy van der Kuijlen: 311 doelpunten
2. Ruud Geels: 265 doelpunten
3. Johan Cruijff: 215 doelpunten
4. Kees Kist: 212 doelpunten
5. Tonny van der Linden: 208 doelpunten
6. Henk Groot: 194 doelpunten
7. Peter Houtman: 180 doelpunten
8. Luuk de Jong: 176 doelpunten
8. Sjaak Swart: 175 doelpunten
10. Leo van Veen: 174 doelpunten

Maar door al zijn jaren van strijd en successen met ons is hij voor mij onvergetelijk.

De successen schrijf ik toe aan het team. Ik zie niet meteen een reden om Luuk te blijven onthouden.

van de lijst ken ik er welgeteld 6. Geen idee bijvoorbeeld wie Tonny van der Linden is, of Henk Groot. Lijstjes zijn leuk, maar geven heel weinig aan hoe groot een speler nu echt is.

Heb je nog nooit van Sjaak Swart gehoord?

Van der Linden is een speler uit de 60's, dat is wat langer dan 10 jaar geleden dus het is niet vreemd dat je die niet kent. Antenor kan vast meer over deze speler vertellen.
De successen schrijf ik toe aan het team. Ik zie niet meteen een reden om Luuk te blijven onthouden.
Daar is Luuk onderdeel van, met zijn mentaliteit zelfs een van de aanjagers.

Sjaak Swart was de grootste PSV-er ooit!

Van der Linden is een speler uit de 60's, dat is wat langer dan 10 jaar geleden dus het is niet vreemd dat je die niet kent. Antenor kan vast meer over deze speler vertellen.
Tonny van der Linden was de spits van DOS, met Elinkwijk voorloper van FC Utrecht. Volgens mij maakte hij DOS kampioen in 1958 door de 1-0 tegen SC Enschede in een beslissingswedstrijd om het landskampioenschap. Doelsaldo telde toen nog niet.
Henk Groot, broer van Cees, was de Ajacied die ooit het dichtst bij het record van Coen Dillen kwam. Hij haalde de 43 gelukkig niet en bleef steken op 41.

Toendertijd werd je nog niet bij elke corner aan je shirt vastgehouden en was scoren soms dus wat makkelijker. Het shirtje trekken en de houdgreep kwamen in zwang toen Ralf Edstrom in de jaren 70 niet af te stoppen was, net als onze fantastische Luuk de Jong anno 2024.
Ralf werd in Zeist vogelvrij verklaard en omdat er nooit echt tegen opgetreden is sinds die tijd hebben we nu veelvuldig - bij corners of vrije trappen -allerlei vormen van Grieks-Romeins of vrije stijl worstelen in de 16, in wat vroeger een leuke sport was, die voetbal heette. ;)

Laatst bewerkt:

Het is gewoon geen speler die we over 10 jaar nog herinneren. Zo kan ik me Kezman, Robben en Van Nistelrooy echt herinneren. Verder nog Farfan en Park als vleugelspelers. Maar veel meer dan dat kom ik niet en De Jong zal ook nooit in de rij komen, daarvoor mist hij gewoon teveel stijl en finesse.
Tja, wat moet je hier nu op antwoorden he...:nocheer:

Voor mij is Luuk de absolute Mister PSV.

Zou toch mooi zijn om Cruijf van plaats drie te stoten!

Voor mij is dat Jan Heintze, de man die linksback een nieuwe betekenis gaf.

Je mag zeggen wat je wil. Ik ben gewoon geen fan De Jong. Ik vind hem een fantastische teamspeler, maar ik ben en zal nooit een hele grote fan worden van hem.

Dat kan natuurlijk, maar denken dat men De Jong over 10 jaar vergeten is is een stapje te ver vermoed ik. Al is het maar vanwege z'n PSV statistieken.

Dat kan natuurlijk, maar denken dat men De Jong over 10 jaar vergeten is is een stapje te ver vermoed ik. Al is het maar vanwege z'n PSV statistieken.
Opzich wel interessant of we Luuk over 10 jaar scharen in het rijtje van Nistelrooij, Kezman, Romario etc

Opzich wel interessant of we Luuk over 10 jaar scharen in het rijtje van Nistelrooij, Kezman, Romario etc
Daar zet ik hem nou al bij hoor. Die gast is een levende legende.

Ik bedoel, hij heeft een cult status bereikt bij FC Barcelona en als hij daar komt zal hij nog steeds worden toegezongen. Dan heb je het wel verdiend om tussen die genoemde namen te staan.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan