In beide seizoenen 11, dus gemiddeld een meer dan luuk in zijn slechtste seizoenen.
Luuk scoorde gemiddeld bijna 19 goals in de competitie.
Aan gemiddelden heb je niet zoveel als de speler bijvoorbeeld het ene seizoen nageoeg droog staat en twee andere vlamt; krijg je een vertekend beeld van.
 
Blij mee! Hij wordt een dagje ouder, maar dat hoeft in zijn geval geen groot probleem te zijn aangezien hij nooit van zijn snelheid of acceleratie heeft moeten hebben. Het vele sleuren, het koppen, het fungeren als 'kapstok' - dat moet hij nog steeds kunnen.
 
Blij mee! Hij wordt een dagje ouder, maar dat hoeft in zijn geval geen groot probleem te zijn aangezien hij nooit van zijn snelheid of acceleratie heeft moeten hebben. Het vele sleuren, het koppen, het fungeren als 'kapstok' - dat moet hij nog steeds kunnen.
Ik krijg er een soort Cocu gevoel bij. Kwam ook op tijd terug en was belangrijk voor psv. Weliswaar in een CL halve finale psv, maar toch..
 
Home again. Mooi, een vechtertje en een leider als spits.
Met Walter en onze back die eigenlijk aanvallende middenvelder was, Luuk en meer zitten er sterke persoonlijkheden in deze selectie. Ik heb veel zin in het komende seizoen.

Ik lees dat de goals voor sommigen tegenvallen. Als je kijkt naar zijn Eredivisie jaren en ook naar assists (en misschien ook voor assists?) dan vind ik Luuk een aantrekkelijke Eredivisie spits.

Ik ken eigenlijk geen type Luuk. Mateja was een goaltjesdief, Donyell was een wendbare dribbelaar en Nillis een technische stillist.
Luuk is er eentje die kan sleuren, storen, beuken, koppen, de club kent, zo loopt dat anderen vrij komen te staan en een kapstok kan zijn. Ik maak me geen illusies waar want we hebben geen Romario in huis gehaald maar wel een aardige Eredivisie spits die weet wat hij wel en niet kan maar altijd alles geeft en aparte kwaliteiten heeft.

Dit heb ik een tijdje terug uitgezocht bij Flashscore:

MVP ranglijst:

Plaats op MVP ranglijst 10:
Twente 10/11.
21: 12goals 9assists

MVP3: Twente 11/12.
32: 25goals 8assists

MVP1: PSV 14/15
30: 20goals 10assists

MVP1: PSV 15/16
35: 26goals 9assists

MVP18: PSV 16-17
15: 8goals 7assists

MVP16: PSV 17-18
17:12goals +5assists

MVP2: PSV 18-19
34: 28goals 6assists

Wedstrijden bij De Graafschap heb ik er uitgehaald want hij was toen nog erg jong en invaller.

Nu is hij terug na ervaringen op het hoogste podium en misschien sterker dan voorheen.

Luuk gaat dit nooit lezen maar welkom terug Luuk en denk aan de momenten bij Sevilla en Barcelona zodat je weer kan toeslaan op het juiste moment. Begin maar in de JCS ;)
 
Home again. Mooi, een vechtertje en een leider als spits.
Met Walter en onze back die eigenlijk aanvallende middenvelder was, Luuk en meer zitten er sterke persoonlijkheden in deze selectie. Ik heb veel zin in het komende seizoen.

Ik lees dat de goals voor sommigen tegenvallen. Als je kijkt naar zijn Eredivisie jaren en ook naar assists (en misschien ook voor assists?) dan vind ik Luuk een aantrekkelijke Eredivisie spits.

Ik ken eigenlijk geen type Luuk. Mateja was een goaltjesdief, Donyell was een wendbare dribbelaar en Nillis een technische stillist.
Luuk is er eentje die kan sleuren, storen, beuken, koppen, de club kent, zo loopt dat anderen vrij komen te staan en een kapstok kan zijn. Ik maak me geen illusies waar want we hebben geen Romario in huis gehaald maar wel een aardige Eredivisie spits die weet wat hij wel en niet kan maar altijd alles geeft en aparte kwaliteiten heeft.

Dit heb ik een tijdje terug uitgezocht bij Flashscore:

MVP ranglijst:

Plaats op MVP ranglijst 10:
Twente 10/11.
21: 12goals 9assists

MVP3: Twente 11/12.
32: 25goals 8assists

MVP1: PSV 14/15
30: 20goals 10assists

MVP1: PSV 15/16
35: 26goals 9assists

MVP18: PSV 16-17
15: 8goals 7assists

MVP16: PSV 17-18
17:12goals +5assists

MVP2: PSV 18-19
34: 28goals 6assists

Wedstrijden bij De Graafschap heb ik er uitgehaald want hij was toen nog erg jong en invaller.

Nu is hij terug na ervaringen op het hoogste podium en misschien sterker dan voorheen.

Luuk gaat dit nooit lezen maar welkom terug Luuk en denk aan de momenten bij Sevilla en Barcelona zodat je weer kan toeslaan op het juiste moment. Begin maar in de JCS ;)
Eijkelkamp was ook zo een speler. Was ook een grote fan van hem.
 
Eijkelkamp was ook zo een speler. Was ook een grote fan van hem.
Dat zou goed kunnen, kwam ook in zijn nadagen bij PSV maar helaas nog te vroeg om hem meegemaakt te hebben.
Ik dacht even nog aan een type Jan Vennegoor of Ruud (de poor man's version) maar dat is Luuk ook niet.

René lijkt me een hele leuke gast die in het veld ook zo'n drive heeft.
Ik hoorde hem hem een tijdje terug nog in een aflevering van de Skiete Willy podcast en vond hem heel sympathiek over komen.
 
Luuk is er eentje die kan sleuren, storen, beuken, koppen, de club kent, zo loopt dat anderen vrij komen te staan en een kapstok kan zijn. Ik maak me geen illusies waar want we hebben geen Romario in huis gehaald maar wel een aardige Eredivisie spits die weet wat hij wel en niet kan maar altijd alles geeft en aparte kwaliteiten heeft.

Van Hooijdonk bij Feyenoord.
 
Ben ik de enige die uitkijkt naar de voorrondes CL. Onze Luuk die er effe een binnenkopt in de laatste minuut en het hele stadion dat ontploft en springt voor Luuk. Man wat heb ik die legend gemist
Ik denk eerder dat ik een van de weinigen ben die niet zo enthousiast is over de terugkeer van Luuk.
 
Ik heb ook wel mijn twijfels. Qua mentaliteit en in de groep is Luuk top denk ik, maar als team ben je erg beperkt in speelstijl omdat hij gewoon te traag en technisch heel matig is.
Kijken naar wat iemand wel kan is vaak nuttiger dan naar wat hij niet (meer) kan.
Je mag gerust twijfelen,dat doe ik b.v. ook als ik iets lees over een geweldig talent Xavi Simons.
Maar dat laatste komt omdat ik me ook de overdreven jubelverhalen destijds over ene Maher herinner.
Terwijl ik in het geval van een (te?) oude of trage Rene Eijkelkamp destijds hoge verwachtingen had die wel uitkwamen.
Jong is niet altijd beter dan oud. ;)
 
De omhaal van Luuk tegen die zombie Friezen is voor mij de mooiste goal ooit. Ik krijg wel eens van die filmpjes onder m'n neus gedrukt van die solo van Maradona tegen Engeland op een of ander WK. En dan denk ik: aardig, maar geen Luuk.
Die tegen Utrecht mocht er ook wezen. Was ik live bij in het stadion:


Kan haast geen toeval meer zijn. Eigenlijk meer een speler die je bij Barca zou verwachten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan