Luuk de Jong (A)

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Ach, wel wat makkelijk. Luuk speelde 2 seizoen goed, 2 seizoenen slecht en nu gaat hij weer goed. In deze vorm heeft PSV weinig te klagen.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Ach, wel wat makkelijk. Luuk speelde 2 seizoen goed, 2 seizoenen slecht en nu gaat hij weer goed. In deze vorm heeft PSV weinig te klagen.
Och, was ook niet om m af te zeiken, meer om aan te geven dat het lage aantal pingels vooral door het missen van veel pingels komt, niet alleen door het niet nemen van pingels.

Kronos

Assistent Bondscoach
Absoluut. Het is knap wat hij laat zien. Wellicht te licht voor het buitenland, maar onbetwiste aanvalsleider in de NL competitie.
Als hij in zijn kracht kan spelen is hij denk ik goed genoeg voor een buitenlandse competitie van niveau. De match moet dan wel echt goed zijn. Kans bestaat helaas altijd dat het niet lekker loopt, een coach ontslagen wordt, en er plotseling een nieuwe komt die niet van een type kopsterke targetman en teamspeler op 9 houdt.

Als hij in zijn kracht kan spelen is hij denk ik goed genoeg voor een buitenlandse competitie van niveau. De match moet dan wel echt goed zijn. Kans bestaat helaas altijd dat het niet lekker loopt, een coach ontslagen wordt, en er plotseling een nieuwe komt die niet van een type kopsterke targetman en teamspeler op 9 houdt.
Ieder speler kan mislukken als de match niet lekker is; zelfs talentvollere spelers zoals Memphis. Stapt net op het verkeerde moment in bij United. Coach die hem midden op het middenveld zet omdat hij het wiel weer opnieuw wil uitvinden zodat hij kan zeggen dat het allemaal door hem kwam, hemeltergend slecht voetbal van het hele team, etc.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Och, was ook niet om m af te zeiken, meer om aan te geven dat het lage aantal pingels vooral door het missen van veel pingels komt, niet alleen door het niet nemen van pingels.
Het was niet direct niet op jou. Alleen hij is waarschijnlijk dus nu net zo min een wereldspits, als toen een faalhaas.

Prima statistieken van Luuk. Als je het vergelijkt met een Kenneth Perez, of een Arnold Bruggink, haalt de geboren Zwitser, een veel beter moyenne.

IPF

Forummer van het jaar 2015
Zijn grootste probleem voor de betere competitie is zijn beperkte techniek en het niet hebben van snelheid. Elders gaat alles 2 of 3 keer zo snel, zowel het tempo als de handelingssnelheid van je medespelers en tegenstanders. Zelfs bij de degradatiekandidaten in Engeland en Spanje maar zelfs in Frankrijk, zijn de aanvallers sneller en technisch beter dan De Jong. Er is ook geen enkele club die zijn hele spel op een De Jong zou gaan afstemmen. Hij kan hoogstens meekomen in de Portugese competitie.

-040-

Trainer Coach
Ik hou me op de vlakte en stel me neutraal op. Overigens gaan wij eerdaags de Zwitserse nationaliteit aanvragen, althans vrouwlief en kinderen. Ik volg nadaat zij 'm hebben.
Weliswaar redelijk of-topic, maar ik dacht dat je dan je Nederlandse nationaliteit moet opgeven? (Er van uitgaande dat minimaal 1 van jullie die heeft)