Jordan Teze (V)

Maar ik ben vooral verbaasd dat hij als cv juist bekend stond om het redelijk verdedigen maar dat is als rb juist erg matig. Erg zonde idd ik had wel hoop dat hij dit jaar weer stappen zou maken.

Omdat ie RB positioneel niet machtig is en er ook wendbaarheid en snelheid voor tekort komt. Je kunt nog zo'n goede tackle hebben bijvoorbeeld, maar als je uit positie staat heb je er niets aan.
 
Maar ik ben vooral verbaasd dat hij als cv juist bekend stond om het redelijk verdedigen maar dat is als rb juist erg matig. Erg zonde idd ik had wel hoop dat hij dit jaar weer stappen zou maken.
Is gewoon geen rechtsback maar is zelf zo dom om dat te blijven denken en met hem ook kennelijk de TD die niemand voor die plek heeft gehaald die echt PSV waardig is. Als Teze een mislukte buitenspeler was geweest en daardoor wel de techniek en het fijne spel had, dan kon dat nog wat worden op die plek. Maar hij heeft niet de dynamiek van een moderne back.
 
Vorig seizoen de meest constante PSVer, een speler die overeind bleef, belangrijk was in de passing maar vooral iemand waar je op kon rekenen. Hij leek me als CV ook nog best snel.

Over Teze op zijn nieuwe plek (op enkele potjes na) zegt men dus het tegenovergestelde. Een back die het echt niet zou kunnen, wendbaarheid mist, of nog te veel moet leren en enige technische fijngevoelligheid mist om die positie in te vullen.

Is het niet naïef geweest te denken dat we met deze verdediging een goede gooi naar het kampioenschap kunnen doen? We hebben enkel in de koopjes hoek geshopt en er zit geen enkele goede of redelijke goede back in onze selectie.
 
Is gewoon geen rechtsback maar is zelf zo dom om dat te blijven denken en met hem ook kennelijk de TD die niemand voor die plek heeft gehaald die echt PSV waardig is. Als Teze een mislukte buitenspeler was geweest en daardoor wel de techniek en het fijne spel had, dan kon dat nog wat worden op die plek. Maar hij heeft niet de dynamiek van een moderne back.
Zeker maar hij heeft daar altijd gespeeld. Dus wel opmerkelijk eigenlijk. Alleen Schmidt dacht hem te kunnen gebruiken als cv. Wat tot nu toe idd beter bij hem lijkt te passen

Nu moet ik wel zeggen dat ik hem als CV prima vind maar ook niet zo sterk als Ramalho of Obispo.
 
Zeker maar hij heeft daar altijd gespeeld. Dus wel opmerkelijk eigenlijk. Alleen Schmidt dacht hem te kunnen gebruiken als cv. Wat tot nu toe idd beter bij hem lijkt te passen

Nu moet ik wel zeggen dat ik hem als CV prima vind maar ook niet zo sterk als Ramalho of Obispo.
Maar ook CV's worden kwetsbaarder als de backs niet verdedigen. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Soms kun je dat verbloemen omdat het collectief functioneert of omdat een aantal met individuele klasse op het juiste moment de bal erin ramt, maar kwetsbare plekken blijven in de meeste gevallen kwetsbaar tot je er wat aan doet.
 
Maar ook CV's worden kwetsbaarder als de backs niet verdedigen. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Soms kun je dat verbloemen omdat het collectief functioneert of omdat een aantal met individuele klasse op het juiste moment de bal erin ramt, maar kwetsbare plekken blijven in de meeste gevallen kwetsbaar tot je er wat aan doet.
Zeker ik had hoop dat omdat teze als cv heeft gespeeld. Juist goede positionering ging hebben op rb om de cv's te ondersteunen. Dit lijkt nog niet het geval.
 
Zeker ik had hoop dat omdat teze als cv heeft gespeeld. Juist goede positionering ging hebben op rb om de cv's te ondersteunen. Dit lijkt nog niet het geval.
Hij denkt gewoon niet offensief genoeg. Teze is gewoon iemand die het niet moet hebben van het inzicht of van de branie, maar van het simpelweg je taak uitvoeren. Dat deed hij als CV best verdienstelijk. Als back wordt er meer van je verwacht. Diepgang, branie, maar ook wat inzicht. Heeft hij alledrie niet, al was bal op de paal wel een verrassing.
 
Hoe hij voorbij werd gespeeld door die GAE speler, schandalig. Kunt nog beter Luckassen op rechtsback zetten
Wordt hij ook niet slecht gestuurd en is het misschien de wil van de trainer dat hij steeds ongecontroleerd vooruit wil/moet drammen en de ruimte laat in zijn rug . Laat bij momenten toch zien dat het aardig lukt o.m. de tweede helft tegen Sociedad .
 
Hij denkt gewoon niet offensief genoeg. Teze is gewoon iemand die het niet moet hebben van het inzicht of van de branie, maar van het simpelweg je taak uitvoeren. Dat deed hij als CV best verdienstelijk. Als back wordt er meer van je verwacht. Diepgang, branie, maar ook wat inzicht. Heeft hij alledrie niet, al was bal op de paal wel een verrassing.
Toch is hij als rechtsback de hele opleiding doorgekomen en heeft hij zelfs de selectie van PSV1 bereikt!
 
Ik snap werkelijk niet dat bij mij als voetballeek alle alarmbellen gingen rinkelen bij de aankondiging van zijn positieswitch en een trainer en TD die er bovenop zitten deze inschatting niet hebben kunnen maken. Ik snap van veel forummers hier toen ik mijn verbazing hierover uitsprak dat ze zeiden dat hij eerst een kans verdiende. Maar forummers kun je daar ook niet op afrekenen. Een trainer en TD hadden deze mislukte experiment moeten zien aankomen. Teze heeft gewoon niet de motoriek en vaardigheden van een back. Het is voor mij hetzelfde als dat Vlaar in een keer als back zou gaan spelen. Van Gaal zou zeggen: ben ik nou zo slim, of ben jij nou zo dom?
 
Terug
Bovenaan Onderaan