Jerdy Schouten (M)

Ik zou niet weten waarom. Voordat hij hot werd door PSV en het EK heeft hij gewoon een contract tot 2027 ondertekend; dat zal nu niet ineens allerlei rare afrspraken gaan krijgen.
Ach het is wel PSV en dan weet je het maar nooit. Als er nu een club voor Schouten komt waar hij wel heen zou willen, maar ze willen de transfersom die PSV in gedachten heeft niet betalen, zouden er maar zo aanvullende afspraken met Schouten gemaakt kunnen worden. Het zou niet de eerste keer zijn en ook zeker niet de laatste.

Ach het is wel PSV en dan weet je het maar nooit. Als er nu een club voor Schouten komt waar hij wel heen zou willen, maar ze willen de transfersom die PSV in gedachten heeft niet betalen, zouden er maar zo aanvullende afspraken met Schouten gemaakt kunnen worden. Het zou niet de eerste keer zijn en ook zeker niet de laatste.
Sure, alles is te koop en de speler heeft ook een stem. Maar wel tegen andere voorwaarden dan toen we ieder jaar de begroting moesten sluiten met een verkoop van een topper.

PSG wordt altijd aan iedereen en hun grootmoeder gelinkt maar pakt lang niet altijd door. We zien het wel. Hoofdprijs of geen deal. En eerlijk gezegd zou ik er ook bij zestig miljoen een dubbel gevoel op nahouden. Dit is onze spelmaker achterin.

Kunnen we gelijk de lage transfersom van Simons vereffenen.

75 miljoen.
Waarom? Xavi was gewoon eigendom van PSG en zij stonden in hun recht om een voor hun zo goed mogelijke deal te maken. PSV mocht Xavi huren en that’s it. Jammer was het uiteraard allemaal wel, maar ook Xavi bekeek het heel zakelijk en heeft ons uiteindelijk naar de 2e plek gebracht. Verder wel eens dat we nu met Schouten een absoluut clubrecord moeten pakken mocht het doorgaan.

Waarom? Xavi was gewoon eigendom van PSG en zij stonden in hun recht om een voor hun zo goed mogelijke deal te maken. PSV mocht Xavi huren en that’s it. Jammer was het uiteraard allemaal wel, maar ook Xavi bekeek het heel zakelijk en heeft ons uiteindelijk naar de 2e plek gebracht. Verder wel eens dat we nu met Schouten een absoluut clubrecord moeten pakken mocht het doorgaan.
Contractueel lag dat heel anders dan je nu stelt. PSV nam Xavi transfervrij over en nam een PSG clausule op in het contract met de speler. Zonder die clausule had Xavi waarschijnlijk niet willen tekenen, maar toch.

60 milj is de prijs voor PSG. Kan me voorstellen dat er wat wrijving is gezien de Simons situatie..

60 milj is de prijs voor PSG. Kan me voorstellen dat er wat wrijving is gezien de Simons situatie..

Tja, die schuld moeten we eigenlijk bij Xavi zoeken, niet bij PSG.

Poh dat zou een transfer zijn met een fikse winst. Maar wat mij betreft de moeilijkst te vervangen speler in onze tactiek. Heerlijke voetballer; hou ervan als spelers iets moeilijks heel gemakkelijk laten lijken. Een Propper had dat ook

Dat is veel te weinig. Paris Saint Germain krijgt een speciale zandbakprijs van minimaal 200 miljoen.
Daar moet Schouten overigens niet eens naartoe willen. Als hij gaat dan maar naar een fatsoenlijke club.
Maar Schouten blijft nog minimaal een jaar bij PSV.

Terug
Bovenaan Onderaan