Jefferson Farfán

B

Brabantiaan

Guest
Na 4 seizoenen PSV vertrok deze goalgetter naar Schalke '04.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Ga ik weer zeiken: ik vind dit niet echt een icoon. Heeft nooit echt iets gehad met PSV of Eindhoven, wat ik wel degelijk criteria vind.

Sprintte bijvoorbeeld na een wedstrijd als eerste de catacomben in, ongeacht uitslag of support van de tribunes.

Maar ach, ik zal me er niet aan storen als dit hier blijft staan... :cool:
 
Ga ik weer zeiken: ik vind dit niet echt een icoon. Heeft nooit echt iets gehad met PSV of Eindhoven, wat ik wel degelijk criteria vind.

Sprintte bijvoorbeeld na een wedstrijd als eerste de catacomben in, ongeacht uitslag of support van de tribunes.

Maar ach, ik zal me er niet aan storen als dit hier blijft staan... :cool:

Nee idd, hij heeft niet echt iets gedaan wat historisch is.
 
In zijn seizoenen dat hij hier was speelde hij toch wel goed (vond ik dan). En ik kan daarom best begrijpen dat sommige hem als een "held" zagen dus valt hij misschien toch onder dit subforum?

Ontopic;
Ik vond van Farfán wel (redelijk) goed in zijn seizoenen hier bij PSV.. Was geen topper maar was toch wel één van de betere bij PSV in zijn seizoenen. Laatste seizoen wel iets minder maar ik vond hem niet veel slechter spelen dan Koevermans en/of Lazovic ;) Mag van mij best nog wel eens ooit terug komen!
 
In zijn seizoenen dat hij hier was speelde hij toch wel goed (vond ik dan). En ik kan daarom best begrijpen dat sommige hem als een "held" zagen dus valt hij misschien toch onder dit subforum?

Ontopic;
Ik vond van Farfán wel (redelijk) goed in zijn seizoenen hier bij PSV.. Was geen topper maar was toch wel één van de betere bij PSV in zijn seizoenen. Laatste seizoen wel iets minder maar ik vond hem niet veel slechter spelen dan Koevermans en/of Lazovic ;) Mag van mij best nog wel eens ooit terug komen!

Ik vond/vind Farfan zeker wel een topper. Zeker als je kijkt naar de spitsen die we nu hebben. En wat maakt bijvoorbeeld Huntelaar beter dan Jefferson?
 
Farfan is eigelijk beter op alle posities dan huntelaar en die kop van huntelaar is tog niet om aan te zien!:eek:
 
Farfan was/is een absolute topper! Hoeveel wedstrijden die jongen wel niet voor ons gewonnen had. Onder Hiddink behaalden we het kampioenschap met iets van 11 wedstrijden 1-0 of 0-1 te spelen. Vaak werd het doelpunt door Farfan gescoord. Werkte altijd hard en zeurde nooit in de media, zelfs niet toen hij door Vergoossen aan de rechterkant werd gezet. Ik mis hem nu wel hoor. We hadden zijn kwaliteiten op dit moment goed kunnen gebruiken!
 
Farfan was vorig jaar anders zo geweldig niet meer....maar dat kunnen we wellicht toeschrijven aan zn blessure waar hij het seizoen al mee begon. Daar is ie niet echt overheen gekomen de rest van het jaar.
 
Ik vond/vind Farfan zeker wel een topper. Zeker als je kijkt naar de spitsen die we nu hebben. En wat maakt bijvoorbeeld Huntelaar beter dan Jefferson?


Ja oké, een topper in zijn tijd dat hij hier was, dat wel. Maar met topper bedoelde ik toch meer Ruud van Nistelrooij, Luc Nilis, Ronaldo, Romario catogorie :)
 
Steve McClaren en VfL Wolfsburg azen op oud-PSV’er Jefferson Farfán. De aanvaller van Schalke 04 heeft een goed seizoen achter de rug in Gelsenkirchen en Wolfsburg ziet de Peruviaan als een ideale voorhoedepartner naast Edin Dzeko. Eerder trok McClaren al de buidel open voor de Kroatische spits Mario Mandzukic. Wolfsburg moet minstens tien miljoen euro bieden op Farfán om Schalke aan de onderhandelingstafel te krijgen. (Bild)

Lijkt me met de komst van Raul naar Schalke in het achterhoofd niet eens zo'n slechte optie voor Jefferson.
 
Farfan was een van de absolute toppers van de laatste jaren: goed scoutingswerk van psv toentertijd.
Altijd hard werken, nooit klagen over zijn positie, ook niet toen hij door Vergoossens bijna een rechtsback werd en zeer balvast en doelgericht. Toen hij hier kwam was hij 18-19 jaar maar hij stond er meteen, natuurlijk mede dankzij een goede coach als Hiddink.
 
Lijkt me met de komst van Raul naar Schalke in het achterhoofd niet eens zo'n slechte optie voor Jefferson.

Farfan speelt toch niet diep in de spits, dus zijn het ook geen directe concurrenten. Lijkt me juist leerzaam voor hem om samen met een speler als Raul te spelen.
 
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat de vrouw van Farfán hun relatie live op tv heeft verbroken. En dat ze nu 50.000 euro per maand eist voor hun zoontje.
(Randinformatie: De (ex-)vrouw van Farfán heeft 4 kinderen, van 4 verschillende mannen.)

Dat is ook niet zo gezellig voor onze Jefferson:eek:
 
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat de vrouw van Farfán hun relatie live op tv heeft verbroken. En dat ze nu 50.000 euro per maand eist voor hun zoontje.
(Randinformatie: De (ex-)vrouw van Farfán heeft 4 kinderen, van 4 verschillende mannen.)

Dat is ook niet zo gezellig voor onze Jefferson:eek:
nou als ze 4 kinderen van 4 mannen heeft had je kunnen weten dat dit kon gebeuren. dat het live op tv is is wel ziek. maar lijkt me typisch gevalletje gold diggen
 
Dan heeft Jefferson niet zo´n fijne tijd, neem ik aan. Zeker nu Schalke ook nog eens Huntelaar gaat halen. Die zal dan wel samen met Raul de voorhoede gaan vormen.
 
Jefferson Farfàn is van een koude kermis thuis gekomen. Hij dacht af te reizen naar zijn thuisland Peru voor een oefeninterland, maar bij aankomst op het vliegveld kwam hij voor een onaangename verrassing te staan.

De 25-jarige aanvaller werd direct opgepakt en verhoord toen hij in Lima de aankomsthal instapte. Volgens Bild is Farfàn aangeklaagd door zijn ex-vriendin Melissa. Volgens afspraak zou de oud-speler van PSV maandelijks 50.000 euro alimentatie moeten betalen aan haar en hun gezamenlijke kind.
Maar tot op heden heeft Farfàn nog geen cent overgemaakt. Voor Melissa reden om in te grijpen. Totdat de zaak is afgehandeld, mag de vleugelaanvaller het land niet verlaten. Het is dan ook hoogst onzeker of Schalke 04 hem op 16 oktober kan opstellen als VfB Stuttgart op bezoek komt.
Voor Peru staan er de komende dagen twee oefeninterlands op het programma. Vrijdag thuis tegen Costa Rica, dinsdag reist het Zuid-Amerikaanse land af naar Panama voor een vriendschappelijk duel.
********************************


Hoeveel!?:eek:
 
Terug
Bovenaan Onderaan