Jason van Duiven (A)

Waarom een dag ouder? Want we zijn slechts 1 seizoen verder dan het seizoen waarin Luuk bijna 30 goals maakte en veel assists verzorgde.

1 seizoen is 1 jaar extra. Het wordt per jaar minder makkelijk.
Maar goed, ik hoop dat het inderdaad weer net zo'n topseizoen wordt voor 'm. Ik verwacht het alleen niet.

1 seizoen is 1 jaar extra. Het wordt per jaar minder makkelijk.
Klopt.
Het hoeft niet zo te zijn dat hij fysiek veel heeft ingeleverd als hij aan dit seizoen begint. Niet lang geleden was hij nog mvp van de Eredivisie.
Maar goed, ik hoop dat het inderdaad weer net zo'n topseizoen wordt voor 'm. Ik verwacht het alleen niet.
Dat kan. Het team kan bijvoorbeeld minder draaien, de tactiek minder aansluiten op Luuk, een blessure, een droogte periode of vorm problemen kunnen voor mindere resultaten zorgen. Als Pepi dan blijft presteren dan kan hij in de spits staan. Maar ik hoop natuurlijk dat Luuk ook blijft leveren

Makkelijk roepen weer dit… Hij gaat naar Lommel met veel kans op speeltijd. Veel beter dan een Jong PSV of Almere City met de hoop dat hij daardoor bij een betere club in de smaak valt. Savio heeft ook een paar jaar moeten wachten maar zit nu toch eindelijk bij City. Geef die jongens eens ongelijk, zowel kwa speeltijd als financieel ga je erop vooruit. Jason is een gemotiveerde jongen die nooit verzaakt.

Ik snap het financieel wel, maar er zijn zo nog tientallen talenten die bij een Lommel, Troyes of Girona worden neergezet. Hopen dat ze presteren, zit er echt iets leuks tussen dan kun je ze nog een jaartje houden. Is het niks, zo snel mogelijk weer verkopen en wat nieuwe gasten halen. Ik weet niet of het feitelijk ook zo is, maar zo lijkt het wel.

Het zou mij echt verbazen als Van Duiven het ooit tot City gaat halen. Die tijd gaat hij niet eens krijgen. Sportief kan hij ook stappen maken als hij verhuurt wordt binnen de Eredivisie, aan een NEC dat bijvoorbeeld op zoek is naar een spits. Daar zal hij meer leren dan op een vrijdagavond tegen La Louviere of Lokeren.

En het kan ook goed gaan natuurlijk. Maar zou het zonde vinden als zijn talent verloren gaat aan een project als de City Group.

Ik snap het financieel wel, maar er zijn zo nog tientallen talenten die bij een Lommel, Troyes of Girona worden neergezet. Hopen dat ze presteren, zit er echt iets leuks tussen dan kun je ze nog een jaartje houden. Is het niks, zo snel mogelijk weer verkopen en wat nieuwe gasten halen. Ik weet niet of het feitelijk ook zo is, maar zo lijkt het wel.

Het zou mij echt verbazen als Van Duiven het ooit tot City gaat halen. Die tijd gaat hij niet eens krijgen. Sportief kan hij ook stappen maken als hij verhuurt wordt binnen de Eredivisie, aan een NEC dat bijvoorbeeld op zoek is naar een spits. Daar zal hij meer leren dan op een vrijdagavond tegen La Louviere of Lokeren.

En het kan ook goed gaan natuurlijk. Maar zou het zonde vinden als zijn talent verloren gaat aan een project als de City Group.
Denk dat hij zelf ook wel weet dat City uiteindelijk te hoog gegrepen zou zijn. Probleem is dat hij nu de 3e keus zou zijn hier. Hij hoopt via de City Group ergens bij een Girona etc terecht te komen en later alsnog een stap hoger maken. Hier zou hij ook nogmaals verhuurd worden maar zonder perspectief plus dat ie veel meer gaat verdienen. Wie weet..

Denk dat hij zelf ook wel weet dat City uiteindelijk te hoog gegrepen zou zijn. Probleem is dat hij nu de 3e keus zou zijn hier. Hij hoopt via de City Group ergens bij een Girona etc terecht te komen en later alsnog een stap hoger maken. Hier zou hij ook nogmaals verhuurd worden maar zonder perspectief plus dat ie veel meer gaat verdienen. Wie weet..
Dit. En ook als hij niet speelt bij City, hij traint onder een nieuwe trainer met de grootste talenten. Dat levert ook nog progressie op voor hem. + het salaris waar ik persoonlijk ook over na zou denken als ik hem was.

Als het om perspectief gaat dan is het hier wel lastig in de spits (niet in de verdediging :maniac:) maar laten we nou niet doen alsof dat perspectief van City en zijn huurclubs groter is. Hij wordt gewoon een verhuurobject die gaat spelen op het tweede niveau in Belgie. Wat naar mijn weten gewoon een lager niveau is dan Jong PSV. Dus hoezo zou hij daar een beter perspectief hebben? Hij is daar alleen maar om in de toekomst geld op te leveren voor de City group. Savio is een van de weinige uitzonderingen die de regel bevestigen.

Laatst bewerkt:
Dit. En ook als hij niet speelt bij City, hij traint onder een nieuwe trainer met de grootste talenten. Dat levert ook nog progressie op voor hem. + het salaris waar ik persoonlijk ook over na zou denken als ik hem was.
Zal dat salaris zoveel meer zijn als bij psv? Bij wie komt ie onder contract te staan? Kan me niet voorstellen dat Lommel zo veel betaald

Zal dat salaris zoveel meer zijn als bij psv? Bij wie komt ie onder contract te staan? Kan me niet voorstellen dat Lommel zo veel betaald
Hij komt dan onder contract van de City group die hem stalt bij Lommel. Ik denk dat salaris minimaal keer 2 is.

Als het om perspectief gaat dan is het hier wel lastig in de spits (niet in de verdediging :maniac:) maar laten we nou niet doen alsof dat perspectief van City en zijn huurclubs groter is. Hij wordt gewoon een verhuurobject die gaat spelen op het tweede niveau in Belgie. Wat naar mijn weten gewoon een lager niveau is dan Jong PSV. Dus hoezo zou hij daar een beter perspectief hebben? Hij is daar alleen maar om in de toekomst geld op te leveren voor de City group. Savio is een van de weinige uitzonderingen die de regel bevestigen.
Is Lommel minder dan Jong PSV? Echt waar? Weet jij wel welke clubs op het tweede niveau van België spelen? Volgens mij is het daar erg fysiek en komt er wat meer bij kijken dan de KKD. Ten tweede is hij hier ook een huur object maar alleen met veel minder maandsalaris. En blijkbaar heeft PSV hem niet kunnen overtuigen dat ze echt plannen met hem hebben. Hebben nergens terug gelezen dat PSV niet van hem af zou willen enkel dat PSV wat meer geld voor hem wilde zien.

Is Lommel minder dan Jong PSV? Echt waar? Weet jij wel welke clubs op het tweede niveau van België spelen? Volgens mij is het daar erg fysiek en komt er wat meer bij kijken dan de KKD. Ten tweede is hij hier ook een huur object maar alleen met veel minder maandsalaris. En blijkbaar heeft PSV hem niet kunnen overtuigen dat ze echt plannen met hem hebben. Hebben nergens terug gelezen dat PSV niet van hem af zou willen enkel dat PSV wat meer geld voor hem wilde zien.
Ik zou niet weten waarom het 2e niveau van België een hoger of zelfs veel hoger niveau zou aantikken dan dat van Nederland. Maar er zijn dagen dat ik niet naar Lommel Oostende kijk. Het lijkt me in ieder geval vrij evident dat het geen upgrade is.

Dan wat betreft perspectief. Ik las toevallig laatst een interview van een jeugdspeler bij ons die van de daken scheeuwde hoe PSV talenten zich in de handjes mogen knijpen met persoonlijke begeleiding, mental coaches, stappenplannen etc.

Dat interview was van Van Duiven. Wel ironisch. Ik denk dat je bij PSV of überhaupt in Nederland als talent gebakken zit. Alles wordt hapklaar voor je gemaakt. Als je op je 19e nog niet door bent gebroken dan is er iets mis met je en gooien de meeste hun kont tegen de krib. Het is inderdaad zo dat van Duiven door forse concurrentie weinig perspectief heeft. Maar kom op al dit bovenstaande ga je echt niet beter vinden bij Manchester City. Er zijn zelfs clubs daar in Engeland waar trainers en Technisch directeuren geen flauw benul meer hebben welke spelers ze allemaal onder contract hebben staan.

En over dat salaris, dat zal ongetwijfeld kloppen. Daar zeg ik verder ook niks over. Ik denk namelijk dat dat de drijfveer is. Perspectief in ieder geval niet.

Laatst bewerkt:
Hij komt dan onder contract van de City group die hem stalt bij Lommel. Ik denk dat salaris minimaal keer 2 is.
Wat is de city group dan? Hij moet toch bij een club onder contract staan? Bijvoorbeeld bij Savio, die is alsnog gekocht door Manchester City dus kreeg salaris van een andere club

Las geruchten op VP dat die in het meeste gunstige geval, weg kan voor ca 3 miljoen inclusief een aantal bonussen en doorverkooppercentage. Bij dit soort vage dealtjes weten ze vaak toch wel weer een Maas in de wet te vinden. Gewoon behouden.

Helaas. Voor ons, voor hem.

Kijken of het een geval Piroe of Huntelaar wordt.

Edit: Wel hopen dat er een mooi doorverkoop percentage op zit, bovenop de opleidingsvergoeding.

Zo ontzettend jammer!!
Het wordt wel eens tijd dat we een echte zelf opgeleide spits hebben/krijgen.
Misschien z’n broertje dan maar ;)

Had beter effekes op de fiets naar Lommel kunnen stappen voor zijn keuring, scheelde weer een hoop gedoe

Zo ontzettend jammer!!
Het wordt wel eens tijd dat we een echte zelf opgeleide spits hebben/krijgen.
Misschien z’n broertje dan maar ;)
Valt wel mee denk ik. Van wat ik gezien heb, gaat dit geen grote spits worden. Leuk dat hij veel scoort in de KKD, maar daar zijn letterlijk honderden voorbeelden van, die het niet gered hebben. En maar enkelen die het wel gered hebben. En dat is niet zo heel vreemd. Echt goede spitsen maakten op hun 17/18e al indruk in de eredivisie.

Als we hier een paar miljoen voor krijgen, moeten we denk ik heel blij zijn. Jason had maar heel weinig minuten in PSV-1 gemaakt. Die wordt over een paar jaar voor een paar miloen meer verkocht aan een onbeduidende club, en duikt dan oop bij GAE oid. Iedereen blij. PSV met de miljoenen, ManCity met een paar miljoentjes, GAE met een leuke speler, en Jason met een goed gevulde bankrekening.

Valt wel mee denk ik. Van wat ik gezien heb, gaat dit geen grote spits worden. Leuk dat hij veel scoort in de KKD, maar daar zijn letterlijk honderden voorbeelden van, die het niet gered hebben. En maar enkelen die het wel gered hebben. En dat is niet zo heel vreemd. Echt goede spitsen maakten op hun 17/18e al indruk in de eredivisie.

Als we hier een paar miljoen voor krijgen, moeten we denk ik heel blij zijn. Jason had maar heel weinig minuten in PSV-1 gemaakt. Die wordt over een paar jaar voor een paar miloen meer verkocht aan een onbeduidende club, en duikt dan oop bij GAE oid. Iedereen blij. PSV met de miljoenen, ManCity met een paar miljoentjes, GAE met een leuke speler, en Jason met een goed gevulde bankrekening.
Klinkt waarschijnlijk, maar je verwacht wel gek veel van een 17-18 jarige. Zoveel voorbeelden zijn dat ook niet van, toch? Zelfs Van Nistelrooy niet.

Terug
Bovenaan Onderaan