Ibrahim Afellay (M)

Zonde, man. Zeer getalenteerde voetballer. Net als andere Marokkaanse toptalenten als El Hamdaoui en Labyad niet zijn potentieel waargemaakt. Doodzonde.

Tsja, net als met name Labyad ook het resultaat van slechte keuzes.
Nou was het bij Ibi ook deels de blessures, maar de stap naar Barcelona was toch al een te grote...
 
Tsja, net als met name Labyad ook het resultaat van slechte keuzes.
Nou was het bij Ibi ook deels de blessures, maar de stap naar Barcelona was toch al een te grote...
Ik neem ‘t ‘m niet kwalijk. Barcelona, daar zou ik ook geen nee tegen kunnen zeggen. En je kunt van daaruit altijd nog naar een niveau lager en ook gewoon nog spelen bij een Arsenal of Napoli.
 
Hij is welkom, is wellicht de vormgever die we nodig hebben op het middenveld.

Van mij hoeft het niet. Niet de mentale versterking die we nodig hebben, los van het feit dat hij nog vaker geblesseerd is dan Robben en Siem de Jong samen. Los van het feit dat hij al jaren geen indruk heeft gemaakt in het veld. Nee, ik wens 'm het beste, maar geen PSV.
 
Hij is welkom, is wellicht de vormgever die we nodig hebben op het middenveld.

Wel al weer 32...verder zou ik meer vertrouwen hebben in (de paar jaar oudere) Robben dan in Ibi.

Maar dit zijn zijn speelminuten in de reguliere competities (na het seizoen dat hij bij PSV vertrok), toch niet best:

2017/2018: 162
2016/2017: 377
2015/2016: 2.105
2014/2015: 1.208
2013/2014: 3
2012/2013: 628
2011/2012: 119
 
Wel al weer 32...verder zou ik meer verrouwen hebben in (de paar jaar oudere) Robben dan in Ibi.

Maar dit zijn zijn speelminuten in de reguliere competities (na het seizoen dat hij bij PSV vertrok), toch niet best:

2017/2018: 162
2016/2017: 377
2015/2016: 2.105
2014/2015: 1.208
2013/2014: 3
2012/2013: 628
2011/2012: 119

Meer vertrouwen? Ik zou Ibi de ballen van jong PSV laten klaarleggen. Met zo'n track record is spelen bij PSV 1 uit den boze.
 
Wel al weer 32...verder zou ik meer vertrouwen hebben in (de paar jaar oudere) Robben dan in Ibi.

Maar dit zijn zijn speelminuten in de reguliere competities (na het seizoen dat hij bij PSV vertrok), toch niet best:

2017/2018: 162
2016/2017: 377
2015/2016: 2.105
2014/2015: 1.208
2013/2014: 3
2012/2013: 628
2011/2012: 119
Poe, wat sneu.
 
Wel al weer 32...verder zou ik meer vertrouwen hebben in (de paar jaar oudere) Robben dan in Ibi.

Maar dit zijn zijn speelminuten in de reguliere competities (na het seizoen dat hij bij PSV vertrok), toch niet best:

2017/2018: 162
2016/2017: 377
2015/2016: 2.105
2014/2015: 1.208
2013/2014: 3
2012/2013: 628
2011/2012: 119

Ai, even een vergelijk met Timmy Simons. Die speelde bijna 72.000 minuten in z’n profcarrière.

Blijft jammer voor Afellay, een combinatie van slecht uitgevallen keuzes en blessures.
 
Ai, even een vergelijk met Timmy Simons. Die speelde bijna 72.000 minuten in z’n profcarrière.

Blijft jammer voor Afellay, een combinatie van slecht uitgevallen keuzes en blessures.

Ibi komt op zo'n 24.000 uit, inclusief Eredivisie en alle overige competities (beker, Europees).
 
Prestatiecontract voor 1.5 jaar, kan je geen risico mee lopen. Is ie helemaal fit dan heb je (zeker op eredivisieniveau) er goedkoop een versterking bij. Is hij aan het kwakkelen dan heb je voor weinig kosten een back-up die eventueel ook jongens als Gakpo, Ittaharen en Aboukhlal scherp kan houden en ze kan begeleiden.
 
Prestatiecontract voor 1.5 jaar, kan je geen risico mee lopen. Is ie helemaal fit dan heb je (zeker op eredivisieniveau) er goedkoop een versterking bij. Is hij aan het kwakkelen dan heb je voor weinig kosten een back-up die eventueel ook jongens als Gakpo, Ittaharen en Aboukhlal scherp kan houden en ze kan begeleiden.

Ik zou 'm nog geen friet willen laten serveren aan het E3 elftal na hun kampioenswedstrijd. Volgens mij heeft zijn houding geen positief effect op wie dan ook. Wellicht zit ik er volledig naast, maar dat mag Ibi me dan komen uitleggen.
 
Ik zou 'm nog geen friet willen laten serveren aan het E3 elftal na hun kampioenswedstrijd. Volgens mij heeft zijn houding geen positief effect op wie dan ook. Wellicht zit ik er volledig naast, maar dat mag Ibi me dan komen uitleggen.
Om dat soort risico's uit te sluiten heeft PSV in iedere leeftijdsgroep slechts 2 jeugd-elftallen. Maar je hebt wel gelijk.
 
Vergeet niet dat jongens als Ihattaren en Aboukhlal enorm tegen Ibi opkijken. Ik ken hem niet goed genoeg om te weten hoe hij qua karakter in elkaar zit, maar denk dat hij best in de sfeer van begeiden talenten iets zou kunnen betekenen en ook psv een aantrekkelijke club maken voor marokkaans-nederlandse talenten elders. Alleen geen idee of hij dat in zich heeft. Als talent bij psv was hij altijd zeer bescheiden en geliefd bij de supporters. Door alle blessureleed kan hij misschien veranderd zijn. Je zou hem een contract laten tekenen voor twee functies: als speler en als begeleider in technische staf van jeugdopleiding met uiteraard twee verschillende voorwaarden. Zodra hij geblesseerd raakt treedt tweede contract in werken. Alleen geen idee of De Bouterbaas dat HR-technisch goed gaat keuren.
 
Hij is welkom, is wellicht de vormgever die we nodig hebben op het middenveld.
Hij heeft al 2 jaar geen bal meer aangeraakt en steeds geblesseerd geweest. Heeft gewoon een mentaliteitsprobleem. Vergelijk hem met Robben die ook steeds geblesseerd raakte maar telkens weer hard knokte om terug te komen en als die er eenmaal was, dan was die ook beslissend voor het grote Bayern. Ibi heeft alleen maar zijn zakken gevuld en voor de rest niets meer gepresteerd. Nee, laten we nog leven met die mooie beelden van toen hij hier nog voetbalde. Voor beide partijen beter.
 
Hij heeft al 2 jaar geen bal meer aangeraakt en steeds geblesseerd geweest. Heeft gewoon een mentaliteitsprobleem. Vergelijk hem met Robben die ook steeds geblesseerd raakte maar telkens weer hard knokte om terug te komen en als die er eenmaal was, dan was die ook beslissend voor het grote Bayern. Ibi heeft alleen maar zijn zakken gevuld en voor de rest niets meer gepresteerd. Nee, laten we nog leven met die mooie beelden van toen hij hier nog voetbalde. Voor beide partijen beter.
Ok, ook goed. We zouden alleen iemand als Ibi of Van Ginkel prima kunnen gebruiken op ons middenveld, uiteraard wel in goeden doen. En ja, het risico met Ibi is inderdaad wel levensgroot.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan