Hongaars voetbal

Be The Ball

Assistent Coach
Ik weet dat Hongaars voetbal niet iedereen boeit omdat daar maar weinig geld in omgaat en op Europees vlak ook niet heel veel voor stelt.. Aangezien ik zelf toch probeer het Hongaars voetbal een beetje te volgen is het misschien ook leuk om eens te zien hoe het hier gaat... Met oud PSV spelers Dzudszak (en Lazovic een paar jaar terug) in de Hongaarse competitie misschien wel leuk.

Gisteravond naar Ferencvaros - Borac Banja Luka (uit Bosnie) geweest. Een EL playoff... en aangezien daar mogelijke tegenstanders AZ, Twente en Ajax tegenover komen te staan dus best leuk en interessant... Markt waardes 56 Mil tegen 7 milj. Goliat tegen... Eitje zou je denken. Ferencvaros is in de vorige ronde door Midjiland uitgeschakeld voor CL. Dus de verwachting was best hoog in deze kwalificatie Pascal Jansen (oud Az en JPSV) is tegenwoordig te trainer van Ferencvaros. Rommens van Go Ahead is een aanwinst voor Ferencvaros. Duidelijk dat het een verlengstuk is van Pascal Jansen in het veld. Hij geeft aan waar de bal naartoe moet, het tempo, neemt vrije trappen, corners.. dat doet hij niet slecht. Het is een ander niveau dan PSV natuurlijk maar ik vond het wel mooi om te zien.. wat wel opviel dat toen hij een bal achter Taore plaatsen hij flink uitgefloten werd door het Ferencvaros publiek. Hij was overigens niet de enige. Waar het de eerste helft nog best aardig ging, was daar in de 2de helft geen sprake van. 0-0 was in mijn ogen niet onterecht.

Het lijkt mij voor een trainer die de taal van de club niet machtig is een zware opgave. Ik zie af een toe interviews met Pascal, waarbij de Hongaarse M4 verslaggever een vraag stelt op zijn Hongaars, een tolk het verhaal omzet naar het Engels en Pascal die dan op zijn Engels antwoord geeft, waarna het weer omgezet wordt naar het Hongaars.... dan is het niet raar dat Rommens zijn verlengstuk in het veld is.

Laatst bewerkt:
Gisteravond ina de wedstrijd van Ferencvaros..in het apartement in Budapest gekeken naar Puskas Academia tegen Florentina.. wat een wedstrijd was dat. Die had ik graag meegemaakt. Puskas speelde uit en na 15 minuten stond het 0-2. Puskas doet het ook goed in de NB1 de nationale competitie(ongeslagen). Uiteindelijk is het 3-3 geworden. Wat dan helemaal opmerkelijk is. De markwaarde van Florentina is namelijk 280 miljoen versus 10 miljoen Puskas. Nu ben ik al in het Puskas stadion geweest. Het is het grootste stadion in Budapest, bij een interland wedstrijd van Hongarije en ik wou graag tickets scoren voor de return tegen Florentina. Ticket office zou open zijn een rondje rondom het stadion leverde op dat of het ticket office ondergrond moest zijn of gesloten was. Een loslopende bewaker wist te melden dat tickets enkel online verkocht werden. Online gezocht niets gevonden. Totdat ik ontdekte dat de Puskas Academia en Puskas Arena helemaal NIETS met elkaar te maken hebben. De Puskas Arena is namelijk de plek van het nationale team (het grootste stadion in Hongarije enkel voor het nationale team). De Puskas Academia vestigt zicht niet ver van Tatabanja in het dorp waar Victor Orban is groot gebracht.. Het inwonertal van het dorp is 1600, maar wel een Pancho Arena en een voetbal club met een marktwaarde van meer dan 10 miljoen..... toch iets om over na te denken.... voor mij niet te doen... midden in de rimboe om het maar zo te stellen.

Laatst bewerkt:
Gisteravond ina de wedstrijd van Ferencvaros..in het apartement in Budapest gekeken naar Puskas Academia tegen Florentina.. wat een wedstrijd was dat. Die had ik graag meegemaakt. Puskas speelde uit en na 15 minuten stond het 0-2. Puskas doet het ook goed in de NB1 de nationale competitie(ongeslagen). Uiteindelijk is het 3-3 geworden. Wat dan helemaal opmerkelijk is. De markwaarde van Florentina is namelijk 280 miljoen versus 10 miljoen Puskas. Nu ben ik al in het Puskas stadion geweest. Het is het grootste stadion in Budapest, bij een interland wedstrijd van Hongarije en ik wou graag tickets scoren voor de return tegen Florentina. Ticket office zou open zijn een rondje rondom het stadion leverde op dat of het ticket office ondergrond moest zijn of gesloten was. Een loslopende bewaker wist te melden dat tickets enkel online verkocht werden. Online gezocht niets gevonden. Totdat ik ontdekte dat de Puskas Academia en Puskas Arena helemaal NIETS met elkaar te maken hebben. De Puskas Arena is namelijk de plek van het nationale team (het grootste stadion in Hongarije enkel voor het nationale team). De Puskas Academia vestigt zicht niet ver van Tatabanja in het dorp waar Victor Orban is groot gebracht.. Het inwonertal van het dorp is 1600, maar wel een Pancho Arena en een voetbal club met een marktwaarde van meer dan 10 miljoen..... toch iets om over na te denken.... voor mij niet te doen... midden in de rimboe om het maar zo te stellen.
En de Tovenaar van Tatabaja, ben daar met een maat van mij nog eens gestopt. Mooie speler was dat, ondanks de verkeerde club.

Terug
Bovenaan Onderaan