Gisteravond naar Ferencvaros - Borac Banja Luka (uit Bosnie) geweest. Een EL playoff... en aangezien daar mogelijke tegenstanders AZ, Twente en Ajax tegenover komen te staan dus best leuk en interessant... Markt waardes 56 Mil tegen 7 milj. Goliat tegen... Eitje zou je denken. Ferencvaros is in de vorige ronde door Midjiland uitgeschakeld voor CL. Dus de verwachting was best hoog in deze kwalificatie Pascal Jansen (oud Az en JPSV) is tegenwoordig te trainer van Ferencvaros. Rommens van Go Ahead is een aanwinst voor Ferencvaros. Duidelijk dat het een verlengstuk is van Pascal Jansen in het veld. Hij geeft aan waar de bal naartoe moet, het tempo, neemt vrije trappen, corners.. dat doet hij niet slecht. Het is een ander niveau dan PSV natuurlijk maar ik vond het wel mooi om te zien.. wat wel opviel dat toen hij een bal achter Taore plaatsen hij flink uitgefloten werd door het Ferencvaros publiek. Hij was overigens niet de enige. Waar het de eerste helft nog best aardig ging, was daar in de 2de helft geen sprake van. 0-0 was in mijn ogen niet onterecht.
Het lijkt mij voor een trainer die de taal van de club niet machtig is een zware opgave. Ik zie af een toe interviews met Pascal, waarbij de Hongaarse M4 verslaggever een vraag stelt op zijn Hongaars, een tolk het verhaal omzet naar het Engels en Pascal die dan op zijn Engels antwoord geeft, waarna het weer omgezet wordt naar het Hongaars.... dan is het niet raar dat Rommens zijn verlengstuk in het veld is.