Het Beste Internationale Elftal

The Joker

Assistent Coach
Ik had een leuk idee (hopelijk vinden jullie dat ook!): als je met onbeperkt budget je elftal kon samenstellen met je favoriete / de beste spelers uit het huidige internationale topvoetbal, hoe zou dat er dan uit zien? Denk dan ook aan spelers en coach die complementair aan elkaar zijn, zodat de tactiek niet in duigen valt.

Mijne:
4-2-2-2 Gegenpressing

GK Ederson
RB Alexander-Arnold - CB Saliba - CB van Dijk - LB Zinchenko
CDM Rodri - CDM F. de Jong
RAM Wirtz - LAM Szoboszlai
ST Kane - ST Thuram

Coach: Di Zerbi
 
Ik had een leuk idee (hopelijk vinden jullie dat ook!): als je met onbeperkt budget je elftal kon samenstellen met je favoriete / de beste spelers uit het huidige internationale topvoetbal, hoe zou dat er dan uit zien? Denk dan ook aan spelers en coach die complementair aan elkaar zijn, zodat de tactiek niet in duigen valt.

Mijne:
4-2-2-2 Gegenpressing

GK Ederson
RB Alexander-Arnold - CB Saliba - CB van Dijk - LB Zinchenko
CDM Rodri - CDM F. de Jong
RAM Wirtz - LAM Szoboszlai
ST Kane - ST Thuram

Coach: Di Zerbi
Leuk! Ga ik zo ff voor zitten.
 
Ik kijk lang niet alles even veel, dus er is zeker een bias in mij keuzes. Bijvoorbeeld LFC of Inter kijk ik veel meer dan andere clubs.

Ik ga mee met direct mee met Kane en Rodri. Thuram vind ik ook een erg leuke, maar ik moet plek maken voor Bellingham. Nou ik die niet heel makkelijk op een positie te zetten zoals hij nu bij Real speelt. Daar is hij van alles. Net een beetje een andere opstelling, dus ook moeilijk direct 1 op 1 vergelijken.

---------------------- Kane --------------------
ViniciusJr -- Bellingham -- Griezmann -- Saka
----------- Rodri-------------- Rice -----------
---- Gvardiol ------ Virgil --------- Walker ----
------------------- Maignan --------------------

Kane als spits omdat hij zoveel beter is in het meevoetballen dan Haaland of anderen. Bellingham die naar hartenlust diep mag gaan of niet, die moet eigenlijk een tandem zijn met Kane. Vinicius en Saka staan ip op de zijkanten, maar met de diepgaande Bellingham en de roaming Griezmann, zijn er ook mogelijkheden in de halfruimte. Griezmann heb ik gedaan omdat ik vind dat hij zichzelf zo vreselijk goed kan passen, keuzes kan maken, en niet altijd zelf de vedette hoeft te zijn. Hij kan heel functioneel in dienst van het team spelen - maar wel aanvallend. Rodri het meeste het slot op de deur, Rice als B2B. Virgil bewaakt de boel achterin en zet de lijnen uit, en Gvardiol en Walker vullen die RCV en LCV in zoals bij ManCity nu ook. Maignan misschien meer obv vorig seizoen, maar dat vind ik zo'n goeie keeper.

Zoals wel vaker bij dit soort dingen twijfel ik over het verdedigende loopvermogen van Saka en Vinicius. Daarom dus ook Griezmann, maar dat geeft nog geen zekerheid op de flanken.
 
Ik kijk lang niet alles even veel, dus er is zeker een bias in mij keuzes. Bijvoorbeeld LFC of Inter kijk ik veel meer dan andere clubs.

Ik ga mee met direct mee met Kane en Rodri. Thuram vind ik ook een erg leuke, maar ik moet plek maken voor Bellingham. Nou ik die niet heel makkelijk op een positie te zetten zoals hij nu bij Real speelt. Daar is hij van alles. Net een beetje een andere opstelling, dus ook moeilijk direct 1 op 1 vergelijken.

---------------------- Kane --------------------
ViniciusJr -- Bellingham -- Griezmann -- Saka
----------- Rodri-------------- Rice -----------
---- Gvardiol ------ Virgil --------- Walker ----
------------------- Maignan --------------------

Kane als spits omdat hij zoveel beter is in het meevoetballen dan Haaland of anderen. Bellingham die naar hartenlust diep mag gaan of niet, die moet eigenlijk een tandem zijn met Kane. Vinicius en Saka staan ip op de zijkanten, maar met de diepgaande Bellingham en de roaming Griezmann, zijn er ook mogelijkheden in de halfruimte. Griezmann heb ik gedaan omdat ik vind dat hij zichzelf zo vreselijk goed kan passen, keuzes kan maken, en niet altijd zelf de vedette hoeft te zijn. Hij kan heel functioneel in dienst van het team spelen - maar wel aanvallend. Rodri het meeste het slot op de deur, Rice als B2B. Virgil bewaakt de boel achterin en zet de lijnen uit, en Gvardiol en Walker vullen die RCV en LCV in zoals bij ManCity nu ook. Maignan misschien meer obv vorig seizoen, maar dat vind ik zo'n goeie keeper.

Zoals wel vaker bij dit soort dingen twijfel ik over het verdedigende loopvermogen van Saka en Vinicius. Daarom dus ook Griezmann, maar dat geeft nog geen zekerheid op de flanken.
Oh wat heerlijk. Over Bellingham en Griezmann heb ik ook getwijfeld, die behoren momenteel tot de top van de top. Saka verdedigt trouwens goed mee bij Arsenal meen ik! Heerlijke opstelling, gozer.

Wie is je coach?
 
Leuk topic The Joker .

Omdat ik de kanalen niet heb kijk ik niet vaak meer naar internationaal voetbal. Ik kies een fantasie elftal, gewoon omdat het kan met een mix van talent, PSV, kwaliteit en energie.

Het team speelt in een nieuwe fantasie stijl die vraagt om een hoge concentratie en bewustzijn van de spelers, omdat ze onderling veel roteren en elkaar goed moeten aanvoelen.
Iedereen behalve goaltjesdief Haaland maakt veel meters.
In de opbouw zijn de spelers vaak geduldig totdat er via de vleugel een speler doorbreekt en voor geeft of wanneer een een speler als Salah of Bakayoko met een individuele actie komt.
Maar het kan ook sneller gaan wanneer een lange bal van iemand als Schouten een aanvaller lanceert of Haaland bereikt.

Cody staat vrij diep, zet druk, maar laat Iaat zich soms inzakken zodat hij met iemand als Arnold een aanval op kan helpen op zetten.

Schouten is op papier de verdedigende middenvelder op links en blijft vaak achter om met zijn snelheid Zinchenko ondersteuning te geven. Rice is dynamisch, dicht gaten en geeft passes die het spel snel kunnen verleggen, Van Hecke is het talent in het centrum. Dumfries en Arnold wisselen elkaar af en vallen vaak aan waardoor Bakayoko soms moet mee verdedigen.


Coach: Peter 14 op een rij Bosz.

Formatie: 3-1-2-1-2-1

——————Haaland
Salah—————————Bakayoko
———————Gakpo
Schouten————————— Arnold
———————Rice
Zinchenko— Van Hecke—Dumfries (c)

Doelman: Allison

Bank: Luuk de Jong, Saka, Van Dijk, Rodri, Bellingham, Teze (reserve captain, omdat het kan ;)), Eder.
 
Laatst bewerkt:
Ik volg internationaal ook te weinig, maar ik zou die Georgier van Napoli er wel inzetten.
 
Ik volg internationaal ook te weinig, maar ik zou die Georgier van Napoli er wel inzetten.
Kvaratskhelia! Over nagedacht, maar ik vind hem dit seizoen (en eigenlijk vanaf dit kalenderjaar) wel een stuk minder dan helemaal in het begin. Goeie speler, maar momenteel geen plek voor hem in de top 11.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Kvaratskhelia! Over nagedacht, maar ik vind hem dit seizoen (en eigenlijk vanaf dit kalenderjaar) wel een stuk minder dan helemaal in het begin. Goeie speler, maar momenteel geen plek voor hem in de top 11.
Ja ik hoorde wel dat ie dit jaar wat minder is, maar vorig jaar heb ik hem enkele malen gezien, maar wat een goeie speler is dat zeg.
 
---------------Oblak----------------
Trippier-Van Dijk-Rüdiger-Cancelo
------------Guimares----------------
--------Saibari----De Bruyne--------
Vini---------Haaland--------Gakpo

Coach: Xabi Alonso.
 
Ik begrijp de sentimenten rondom Gakpo, maar is hij écht zo goed dat hij überhaupt een kans zou maken in zo'n elftal? Ik denk dat het iets te veel door een rood-witte bril bekeken wordt.
 
Ik begrijp de sentimenten rondom Gakpo, maar is hij écht zo goed dat hij überhaupt een kans zou maken in zo'n elftal? Ik denk dat het iets te veel door een rood-witte bril bekeken wordt.
Dat denk ik wel. Alle Saibari's, Bakayoko's en Cody's die hier langs komen zijn imo heerlijke copiums. Maar prima toch, je wil ook een mooi team neerzetten met lui die je graag ziet spelen.
 
Ik begrijp de sentimenten rondom Gakpo, maar is hij écht zo goed dat hij überhaupt een kans zou maken in zo'n elftal? Ik denk dat het iets te veel door een rood-witte bril bekeken wordt.
Moest ook niet perse beste maar ook favoriete, ik heb Gakpo en Saibari erin omdat ik dat erg mooie voetballers vind om na te kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan