Mertens doet het erg goed. Memphis, Wijnaldum en Strootman naar behoren.
Voetbalprimeur bracht het nieuws als dat Moreno verhuurd gaat worden aan Betis maar het blijkt voor als nog een gerucht te zijn. Nog niet rond dus.

De drie die IPF noemt zijn dan wel een klasse beter
 
Toch vind ik dit soort ontwikkelingen niet goed voor de naam van PSV. Een Sánchez, Eriksen of Vertonghen gaan naar een grote club en zijn meteen een succes. Maar de spelers die vanuit PSV naar een grote club gaan, mislukken. Dat zal invloed hebben op de fans van de clubs en de leiding. Zoals wij hier morren over de talenten van AZ die het nergens waar maken, zal men ook bij de grotere clubs zo aankijken tegen spelers die bij PSV een succes waren. Ik vind het jammer dat we na de generatie van Nistelrooij en Robben/van Bommel nooit meer een speler hebben verkocht die een goede speler is gebleken in een grotere competitie.

Misschien heeft dat ook wel te maken met de clubcultuur. Bij ajaks is het zakelijker dan bij PSV en misschien verkleint de Amsterdamse clubcultuur de stap naar een club waar je er meteen moet staan. Het gemoedelijke van PSV is een mooi iets, maar wellicht ook wel een nadeel voor als je hogerop wilt?
 
Misschien heeft dat ook wel te maken met de clubcultuur. Bij ajaks is het zakelijker dan bij PSV en misschien verkleint de Amsterdamse clubcultuur de stap naar een club waar je er meteen moet staan. Het gemoedelijke van PSV is een mooi iets, maar wellicht ook wel een nadeel voor als je hogerop wilt?

Zou goed kunnen. Maar naast Eriksen, Vertonghen en Sanchez zijn er ook immens veel spelers die totaal mislukt zijn in het buitenland nadat ze hier als nieuwe Messi's, Rijkaards, Ronaldo's en weet ik veel wat zijn bestempeld. Ik denk dat die drie vooral erg goed gescout zijn en gewoon voorbestemd waren voor de top. Dan speelt het feit dat je je als jonge speler bij Ajax goed kunt ontwikkelen ook wel mee natuurlijk.
 
Toch vind ik dit soort ontwikkelingen niet goed voor de naam van PSV. Een Sánchez, Eriksen of Vertonghen gaan naar een grote club en zijn meteen een succes. Maar de spelers die vanuit PSV naar een grote club gaan, mislukken. Dat zal invloed hebben op de fans van de clubs en de leiding. Zoals wij hier morren over de talenten van AZ die het nergens waar maken, zal men ook bij de grotere clubs zo aankijken tegen spelers die bij PSV een succes waren. Ik vind het jammer dat we na de generatie van Nistelrooij en Robben/van Bommel nooit meer een speler hebben verkocht die een goede speler is gebleken in een grotere competitie.

Bij Eriksen en Verthongen is het ondertussen wel 5 a 6 jaar geleden bij Ajax.

​​​​​​Eriksen zat lang bij Ajax maar ik vond hem niet eens zo behoorlijk, dat kwam zijn latere tijd wel.
Bij Tottenham heeft hij pas echt monsterlijk aan de weg getimmerd. Laatst bij Denemarken helemaal als een freak.

Ander voorbeeld.
Ibrahimovic was als spits van Ajax nooit goed voor meer dan 12 doelpunten per Eredivisie seizoen, later een wereldspits geworden.

Eigenlijk is het voorbeeld wel Sanchez, als hij dit seizoen zo blijft presteren. Hij kan altijd een blessure krijgen of wat dan ook.

Van PSV heb je nu alleen nog ex Agovver Mertens, die de grote man is in Italie.
Strootman en Wijnaldum zijn gewoon gewardeerde basiskrachten voor hun club

Misschien heeft dat ook wel te maken met de clubcultuur. Bij ajaks is het zakelijker dan bij PSV en misschien verkleint de Amsterdamse clubcultuur de stap naar een club waar je er meteen moet staan. Het gemoedelijke van PSV is een mooi iets, maar wellicht ook wel een nadeel voor als je hogerop wilt?
In het verleden hadden we een warm nest en hebben we spelers als Robben afgeleverd.
In de VI las ik laatst een artikel over de opleiding bij PSV. Spelers krijgen minder kansen, volgens mij gaat het er bij PSV in dat opzicht een stuk harder en zakelijker aan toe. In Amsterdam krijgen bepaalde talenten nog de gunfactor.

Bij grotere clubs draait alles om de winst en als het even niet lukt word je er zo uit gegooid. Dat zou ook nog een rol kunnen spelen. Bij ons mag een De Jong lang blijven staan als hij het niet goed doet. Misschien speelt dit ook een rol maar Ziyech, Youness en in het verleden Blind mochten ook blijven staan.
Echt strijdwerk noem ik het voetbal van Ajax en PSV ook niet.

Misschien valt het kwartje gewoon meer hun kant op, en vallen er hierna alleen nog maar minder topdeals
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Mertens doet het erg goed. Memphis, Wijnaldum en Strootman naar behoren.
Voetbalprimeur bracht het nieuws als dat Moreno verhuurd gaat worden aan Betis maar het blijkt voor als nog een gerucht te zijn. Nog niet rond dus.

Eens over Wijnaldum, hoewel het ergens goed doen ook een breed begrip is. Net als Strootman die overigens verschrikkelijk gezakt is kwa spel, is Gini gewoon een inwisselbare waterdrager bij Liverpool. Memphis is eerst mislukt en is nu weer de weg om hoog aan het bewandelen. Hij moest dus een stap terug doen en was itt de namen die ik noemde niet meteen een succes na zijn overgang. Mertens is pas sinds vorig jaar een vaste waarde met goed spel. De eerste twee jaar waren er steeds vraagtekens rondom hem. En hij ging niet eens meteen naar een van de beste competities. In Engeland, Spanje en Duitsland zou hij sowieso niet aan te pas zijn gekomen. Je kunt iig concluderen dat onze spelers een paar jaar nodig hebben om aan te haken.
 
Zo kun je alles wel kapot nuanceren. Strootman was vanaf dag 1 van waarde en een fenomeen. Mertens is dat nu. Wijnaldum maakte vanaf dag 1 indruk bij Newcastle, daar waar ex-ajacied De Jong na een paar jaar met flink verlies werd terugverkocht aan Ajax.

Je hangt je verhaal op aan 3 ajacieden uit de afgelopen 6 jaar die het goed doen. Over al die anderen die helemaal geen indruk maken zeg je niets.

Als je veel verkoopt zullen daar altijd wel een paar goede tussen zitten. Maar het is allerminst zo dat iemand die het bij Ajax goed doet dat ook automatisch doet in een grotere competitie. Vraag Klaassen maar.
 
Zo kun je alles wel kapot nuanceren. Strootman was vanaf dag 1 van waarde en een fenomeen. Mertens is dat nu. Wijnaldum maakte vanaf dag 1 indruk bij Newcastle, daar waar ex-ajacied De Jong na een paar jaar met flink verlies werd terugverkocht aan Ajax.

Je hangt je verhaal op aan 3 ajacieden uit de afgelopen 6 jaar die het goed doen. Over al die anderen die helemaal geen indruk maken zeg je niets.

Als je veel verkoopt zullen daar altijd wel een paar goede tussen zitten. Maar het is allerminst zo dat iemand die het bij Ajax goed doet dat ook automatisch doet in een grotere competitie. Vraag Klaassen maar.

Ten eerste: het gaat niet om kapot nuanceren maar om wat ik zie en de feiten.... En het feit is dat Mertens 3 jaar nodig had om te zijn waar hij nu is en dat ook nog in een minder zware competitie. Als Moreno in dezelfde competitie geen basisspeler is, dan is dat niet goed voor PSV. Als Memphis mislukt bij United dan is dat slecht voor PSV. Wijnaldum heb ik al gezegd dat ie het goed doet dus hoef je hier niet aan werkverschaffing te doen. Ik zeg alleen dat spelers als Wijnaldum en Strootman inwisselbare waterdragers zijn en ook dat us een feit getuige het feit dat ze bij Oranje keihard falen als ze het spel moeten maken of als het elftal op hun creativiteit moet leunen.
En volgens mij is Sánchez net verkocht en niet heel lang geleden. En ik kan je redenering omdraaien: als je veel verkoopt dan zullen er ook altijd een paar spelers zijn die het niet gaan redden. Als je hier gaat zitten ontkennen dat PSV de laatste pakweg 6 jaar weinig goede naam heeft gemaakt met spelers die elders grote jongens zouden worden, dan is dat ook prima.
 
Ten eerste: het gaat niet om kapot nuanceren maar om wat ik zie en de feiten....

Maar jij doet heel hard je best om bij de ex-PSV'ers die het goed doen toch een negatief puntje te geven, en de 3 oud-ajacieden die het goed doen bij de nummer 7 van de Premier League voer je klakkeloos op als bewijs dat Ajax het beter doet. Dat is in ieder geval heel selectief shoppen in de feitenwinkel.

 
Eens over Wijnaldum, hoewel het ergens goed doen ook een breed begrip is. Net als Strootman die overigens verschrikkelijk gezakt is kwa spel, is Gini gewoon een inwisselbare waterdrager bij Liverpool. Memphis is eerst mislukt en is nu weer de weg om hoog aan het bewandelen. Hij moest dus een stap terug doen en was itt de namen die ik noemde niet meteen een succes na zijn overgang. Mertens is pas sinds vorig jaar een vaste waarde met goed spel. De eerste twee jaar waren er steeds vraagtekens rondom hem. En hij ging niet eens meteen naar een van de beste competities. In Engeland, Spanje en Duitsland zou hij sowieso niet aan te pas zijn gekomen. Je kunt iig concluderen dat onze spelers een paar jaar nodig hebben om aan te haken.

Elke speler uit de Nederlandse competitie, uitzonderingen daargelaten. En die uitzonderingen komen niet standaard bij ajax vandaan.

Bazoer, El Ghazi, Fisher, Kishna, Van Rhijn, Stekelenburg, allemaal gehypte spelers die (vooralsnog) laten zien dat ze geen wereldster gaan worden.
Klaassen zit op de bank, Cilissen zit vrijwillig op de bank. Bij Milik is het afwachten hoe die terug komt na zijn blessures (en of hij überhaubt kan laten zien waarom er zo'n godsvermogen voor hem is betaald).
Blind is eenzelfde waterdrager als Gini.
Dat Sanchez het in zijn eerste jaar bij de Spurs laat zien, betekent dat dit écht een speler uit de buitencategorie is, net zoals (hopelijk) Lozano dat is. De rest heeft een paar jaar bij een middenmoter in een betere competitie nodig om aan te klampen.
 
Maar jij doet heel hard je best om bij de ex-PSV'ers die het goed doen toch een negatief puntje te geven, en de 3 oud-ajacieden die het goed doen bij de nummer 7 van de Premier League voer je klakkeloos op als bewijs dat Ajax het beter doet. Dat is in ieder geval heel selectief shoppen in de feitenwinkel.

Selectief shoppen doe je net zo ;)
Ik vind het erg als PSVers niet slagen maar Ajacieden wel, en of het nou 2 waren of 4 maakt mij niet veel uit. Ik had zon enorme hoop dat jongens als Ibi en Memphis de wereldtop gingen halen zodat wij ook konden zeggen dat we ook voor de top kunnen opleiden..... Dat is alles.
 
Selectief shoppen doe je net zo ;)
Ik vind het erg als PSVers niet slagen maar Ajacieden wel, en of het nou 2 waren of 4 maakt mij niet veel uit. Ik had zon enorme hoop dat jongens als Ibi en Memphis de wereldtop gingen halen zodat wij ook konden zeggen dat we ook voor de top kunnen opleiden..... Dat is alles.

Je bedoelt, zoals Germinal Beerschot, Odense en Atletico Nacional? :p
 
Moreno belandt op de bank na PSV-vertrek: 'Absoluut uitgesloten'

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...gesloten-.html

Een halfjaar na zijn overstap van PSV naar AS Roma wordt Héctor Moreno opnieuw gelinkt aan een transfer. Real Betis zou de Mexicaanse stopper graag willen inlijven in januari. Daar komt echter niets van in, laat technisch directeur Monchi weten. Spaanse en Italiaanse media schreven onlangs dat Real Betis één van de clubs is die Moreno (29) tijdens de winterse transferperiode graag van de bank wil verlossen. Door die wens kan een dikke streep. "Het is absoluut uitgesloten dat Moreno in januari vertrekt", wordt Monchi door El Desmarque geciteerd.

:unsure:Hij had beter bij PSV kunnen blijven. :re: We hebben hem hard nodig. :shifty:
 
Zo zie je maar hoe groot het gat is tussen PSV en de Europese subtop. De tijd dat we opleiden voor de Europese top zijn voorbij.
 
Zo zie je maar hoe groot het gat is tussen PSV en de Europese subtop. De tijd dat we opleiden voor de Europese top zijn voorbij.

De Nederlandse spelers zijn het niet meer, de Nederlandse coaches zijn het niet meer, en nu blijkt dat zelfs onze buitenlanders niet meer goed genoeg zijn. :unsure:
 
De Nederlandse spelers zijn het niet meer, de Nederlandse coaches zijn het niet meer, en nu blijkt dat zelfs onze buitenlanders niet meer goed genoeg zijn. :unsure:

Haha inderdaad een trieste constatering. Wie weet zit er wel een Johan Cruijff in de buik van een vrouw in Nederland en ziet het Nederlandse voetbal er over 18 jaar heel positief uit.
 
Haha inderdaad een trieste constatering. Wie weet zit er wel een Johan Cruijff in de buik van een vrouw in Nederland en ziet het Nederlandse voetbal er over 18 jaar heel positief uit.

Een nieuwe Johan Cruijff? Laat het ze in amsterdam maar niet horen

Ik blijf er overigens bij dat er in Nederland nog steeds genoeg talent rondloopt, net als vroeger. Na vele grote talenten en succesjaren kun je mij namelijk niet wijsmaken dat dat talent ineens is verdwenen en nergens meer te vinden is. Het probleem ligt volgens mij voornamelijk aan de manier van opleiden, trainen en blijven vasthouden aan het 'geweldige' totaalvoetbal. Dat zorgt ervoor dat het gat met de top steeds groter wordt. Oh ja, en een bond die alleen maar bezig is met nieuwe competities opzetjes en welke oude rot we nu weer aan kunnen stellen voor het NL Elftal.
 
Laatst bewerkt:
Haha inderdaad een trieste constatering. Wie weet zit er wel een Johan Cruijff in de buik van een vrouw in Nederland en ziet het Nederlandse voetbal er over 18 jaar heel positief uit.

Er loopt al ene Frenkie rond op de Nederlandse velden. Schijnt een absoluut toptalent te zijn! Vergeet Boilesen, vergeet Kishna, vergeet Dolberg, dit wordt het hem echt!
 
Een nieuwe Johan Cruijff? Laat het ze in amsterdam maar niet horen

Ik blijf er overigens bij dat er in Nederland nog steeds genoeg talent rondloopt, net als vroeger. Na vele grote talenten en succesjaren kun je mij namelijk niet wijsmaken dat dat talent ineens is verdwenen en nergens meer te vinden is. Het probleem ligt volgens mij voornamelijk aan de manier van opleiden, trainen en blijven vasthouden aan het 'geweldige' totaalvoetbal. Dat zorgt ervoor dat het gat met de top steeds groter wordt. Oh ja, en een bond die alleen maar bezig is met nieuwe competities opzetjes en welke oude rot we nu weer aan kunnen stellen voor het NL Elftal.

Eerlijk gezegd word ik niet zo vrolijk van het talent in Nederland. Alle grote sterren uit het verleden van Nederland waren geen producten van de fantastische opleiding, maar van aangeboren talent. Johan Cruijff, Bergkamp, Van Basten en Stam (doe er maar een PSV-er bij voordat iedereen een hartverzakking krijgt) zouden ook in deze tijd met de opleiding van nu zijn doorgebroken en uitgegroeid zijn tot topspelers. Misschien nog wel beter aangezien de wetenschap op fysiek gebied veel verder is.
 
Er loopt al ene Frenkie rond op de Nederlandse velden. Schijnt een absoluut toptalent te zijn! Vergeet Boilesen, vergeet Kishna, vergeet Dolberg, dit wordt het hem echt!

Ik constateer een cynische ondertoon :D Maar Frenkie de Jong is zeker goed. Beste talent in Nederland momenteel op die positie. Helaas loopt Nederland niet over van het talent waardoor zoiets mogelijk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan