Formule 1

Wat een geweldige race was dit. Ik had er een hard hoofd in, na de mislukte kwalificatie, maar wat een masterclass.

Jammer van de zure reactie van Norris, die zei dat het niets met talent, maar met geluk te maken had. Ik vind Norris over het algemeen altijd erg sportief, maar dit viel me toch tegen van 'm.

Voor Max is de druk er nu af. Het moet gek lopen wil hij geen wereldkampioen worden. Dat vertrouwen was bij mij niet meer zo groot na de afgelopen races.

De reactie van Norris kwam denk ik meer door de teleurstelling van zijn eigen race. Als hij de race van Max Verstappen terugkijkt dan zal hij tot een andere conclusie komen.
Hij weet dat hij zelf bezweken is onder de druk. Max Verstappen is juist op zijn scherpst als hij onder druk staat en getergd is. Lando Norris gaat dan juist fouten maken.
En zo geschiedde ...

resize

Pff, t is nou ook niet echt eentje die vooraan stond toen karakter werd uitgedeeld.
Net Ronaldo. Fantastische, record-brekende carriere gehad, maar als het tegenzit of de aftakeling is begonnen gaat hij spartelen als een klein kind.

Het is dat ze een blunder kunnen veroorloven, maar het is natuurlijk wel erg stompzinnig.

Alleen als Norris een DNF heeft lijkt het WDC zeker. Anders gewoon volgende week.

Bekijk bijlage 7137
Er is voor volgend seizoen een vacature op de afdeling Achtervleugels Inpakken, denk ik.
Dit is echt onzin. Red Bull is helemaal geen achtervleugel vergeten, het heeft in tegenstelling tot de andere teams geen speciale achtervleugel voor hogesnelheidscircuits. Dat is een bewuste keuze die eerder is gemaakt. De laatste jaren was de auto zo snel dat een speciale achtervleugel niet nodig was en er is gekozen om het geld uit te geven aan andere onderdelen. Allebei kan niet vanwege de budget cap. In plaats daarvan wordt een bestaande achtervleugel zoveel mogelijk aangepast als dat nodig is.

Dit is echt onzin. Red Bull is helemaal geen achtervleugel vergeten, het heeft in tegenstelling tot de andere teams geen speciale achtervleugel voor hogesnelheidscircuits. Dat is een bewuste keuze die eerder is gemaakt. De laatste jaren was de auto zo snel dat een speciale achtervleugel niet nodig was en er is gekozen om het geld uit te geven aan andere onderdelen. Allebei kan niet vanwege de budget cap. In plaats daarvan wordt een bestaande achtervleugel zoveel mogelijk aangepast als dat nodig is.
Ze hebben de Monza-vleugel nog, lijkt me? Natuurlijk hebben ze een hogesnelheidsvleugel. Ze verliezen nu 6/10 op het rechte stuk. Zoveel sneller is die auto nooit geweest, dus ik kan me niet voorstellen dat de snelheid van vorig jaar na Monza van dit jaar nog als reden / excuus gebruikt zou worden.

Misschien heb je wel gelijk hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat RB als enige team (en met Monza op de kalender) geen kleinere achtervleugel heeft (gehad) dit jaar.

Edit:
Ik zit het programma voor de kwali te kijken op F1tv en daar zeggen ze dat dit de Monza-vleugel is! Poh...
Nou, dat wordt een korte kwali voor RB en een heel lastige race. Ongelofelijk dat RB het enige team is dat dit probleem heeft.

Laatst bewerkt:
Ze hebben de Monza-vleugel nog, lijkt me? Natuurlijk hebben ze een hogesnelheidsvleugel. Ze verliezen nu 6/10 op het rechte stuk. Zoveel sneller is die auto nooit geweest, dus ik kan me niet voorstellen dat de snelheid van vorig jaar na Monza van dit jaar nog als reden / excuus gebruikt zou worden.

Misschien heb je wel gelijk hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat RB als enige team (en met Monza op de kalender) geen kleinere achtervleugel heeft (gehad) dit jaar.

Edit:
Ik zit het programma voor de kwali te kijken op F1tv en daar zeggen ze dat dit de Monza-vleugel is! Poh...
Nou, dat wordt een korte kwali voor RB en een heel lastige race. Ongelofelijk dat RB het enige team is dat dit probleem heeft.
Red Bull Racing heeft gisteren met een slijptol de achtervleugel kleiner gemaakt. Hoe amateuristisch wil je het hebben? :lmao:

Red Bull Racing heeft gisteren met een slijptol de achtervleugel kleiner gemaakt. Hoe amateuristisch wil je het hebben? :lmao:
Wat een stom gezicht hè, twee van die happen eruit. Maar goed, Max staat na Q1 toch maar mooi op een tiende van de pole. Ik zie 'm nog wel 5e of 6e kwalificeren. Jammer dat hij geen slipstream kan krijgen van Perez, want die ligt er alweer uit in Q1. 🤦🏻‍♂️

Kwalificatie Las Vegas

1 Russell
2 Sainz +0.098
3 Gasly +0.352
4 Leclerc +0.471
5 Verstappen +0.485
6 Norris +0.696
7 Tsunoda +0.717
8 Piastri +0.721
9 Hulkenberg +0.750
10 Hamilton +15.794

Verstappen voor Norris. Dat is het belangrijkste.

Ik kan me niet voorstellen dat Sergio Perez volgend jaar nog voor Red Bull rijdt. Dit is gewoon pijnlijk om te zien.

Max prima gedaan. Hij heeft maar 1 opdracht dit weekend en dat is voor Norris eindigen.

Terug
Bovenaan Onderaan