Formule 1

Verstappen zeiken op Russell over iets wat ie zelf bij anderen deed toen hij in een mindere auto zat...

Heb de sprint niet gezien en ja, je hebt gelijk dat Max ook met het mes tussen de tanden erin dook. Wel flinke schade zag ik net in het filmpje tijdens de post race fittie.
 
Tuurlijk, Max is ook geen lieverdje als het er op aan komt maar ik snap zijn reactie wel.

Overigens direct na de sprint race weer teruggezappt naar de 6 uurs race op Spa. Wat een mooie wedstrijd was dat. Ik had er eigenlijk bij willen zijn zoals elk jaar, maar door omstandigheden helaas niet mogelijk dit keer.
 
Verstappen maakt een pitstop en gaat naar de harde banden en er is een safetycar omdat De Vries uitgevallen is. Blunder De Vries die de bocht te krap neemt en de muur raakt. :FP:
Verstappen is net te vroeg naar binnen gegaan.
 
Verstappen haalt Leclerc direct in nadat de safetycar weg is. Het wordt nu racen tussen Verstappen en Perez voor de leiding.
 
Ik had het idee dat red bull had kunnen weten dat er een safety car kwam of was het net te laat?
Ik denk dat ze gegokt hebben op een virtual safetycar en ze hadden de call naar Verstappen al gemaakt.
Uiteindelijk werd het een safetycar. Perez is overigens "under investigation" voor een eventuele "unsafe release". Dus die kan nog een straf krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Uitslag Grand Prix van Azerbeidzjan

1 Perez
2 Verstappen
3 Leclerc
4 Alonso
5 Sainz
6 Hamilton
7 Stroll
8 Russell
9 Norris
10 Tsunoda

Na de safetycar een saaie race. :sleep:
 

Stand WK Formule 1-coureurs 2023

1 Verstappen 93
2 Perez 87
3 Alonso 60
4 Hamilton 48
5 Sainz 34
6 Leclerc 28
7 Rusell 28
8 Stroll 27
9 Norris 10
10 Hülkenberg 6
 
En hij had vandaag geluk met de safetycar. Over het hele seizoen maakt Perez veel meer fouten die hem punten gaan kosten.
Klopt. Maar ik denk dat Max op elk ander circuit op race pace er nog wel voorbij was gegaan. Vandaag was hij gewoon iets te sterk. Maar dit is gewoon zijn specialiteit. 2 jaar terug met die klapband van Max was hij ook in vorm in Baku.
 
Terug
Bovenaan Onderaan