Formule 1

Niks van gezien, maar ik las dat Sainz Leclerc een tow heeft gegeven waardoor hij pole kon halen.
Heb Q3 ook gemist, die tow heb ik ook gelezen. Uiteindelijk staat Max op P2 maar is zijn teammaat in de buurt, dan kan een voordeel zijn morgen. We gaan t zien.
 
Een tweede stek dus…. Ik snap nog steeds niet waarom er waarde gehecht wordt aan die trainingen.

De trainingen zijn inderdaad niet alleszeggend, al merk ik wel dat RB en Ferrari allebei echt wel die 3e training pakken om de beste tijd op het bord te zetten en daarom ook iets aangeven. Ik vind het daardoor nu wel leuk in ieder geval de 3e mee te pakken, waar voorgaande jaren het nog veel meer nikszeggend was. Even los van het feit dat het Max dus ook tegenzat vanwege die tow. Morgen zullen we zien. Het is volgens mij weer warm, dus wordt ook weer een staaltje banden en motormanagement.
 
Je hebt toch 10 minuten? Kun je het allebei een keer doen…

Da's riskant als je auto's goed gaan en iedereen ieder rondje er telkens weer wat afsnoept. Je hebt maar een paar pogingen. Vaak tussendoor nog even terug naar de garage, iets andere instelling, etc. Raak je ook weer tijd op kwijt. Je wil voor allebei de beste positie en je wil niet riskeren dat je vanwege je rondje opeens een paar tienden kwijt bent op je directe concurrenten. Starting grid position is heilig.
 
En ja, ik denk trouwens dat we ook voorzichtig kunnen concluderen dat Max niet de beste qualifier is, eerder een ijzersterke coureur op racedag, als het aankomt op uithoudingsvermogen, management en inhaalacties.
Niet persé. Afgezien van het feit dat Ferrari sowieso ook erg snel is stellen ze de auto ook vaak af op kwalificatie waar RB de wagen vooral afstemt op race-trim heb ik begrepen (ben er niet zelf bij geweest dus hear say dit😆). Dat verklaart wel een deel. Het scheelt in veel weekends overigens vaak ook erg weinig tussen Max en Leclerc.
 
Dat Leclerc pole pakt, was geen verrassing. De Tow die die kreeg van Sainz, omdat die natuurlijk achteraan staat vanwege gridstraffen, hielp natuurlijk ontzettend veel. Daarom zeggen die 4 tiende die Max tekort kwam vrij weinig.

Hopelijk morgen een leuke close race.
 
Het lijkt op een rijdersfout van Charles Leclerc.
Zelf zegt hij een "issue met het gaspedaal".
 
Terug
Bovenaan Onderaan