Formule 1


Flink verschil tussen de coureurs, de ene baalt van de start terwijl de ander flink bezorgd is, met name Lecler klinkt aardig nerveus. En terecht, was ook een horrorcrash.

Kan natuurlijk ook liggen wat ze zagen. Leclerc zag het en was nerveus, Vettel was misschien al verder weg. Vroeg alsnog uiteindelijk, what's going on.
 
Max Verstappen rijdt de snelste tijd in de 3e vrije training.
Maar belangrijker is straks de kwalificatie en morgen de race.
Het is een bijzonder kort rondje met 3 rechte stukken en weinig bochten. We zullen morgen veel blauwe vlaggen gaan zien.
 
Albon gaat niet door naar Q3 met een 12e plaats in Q2 ligt hij eruit.
Dit moet toch wel genoeg zijn om hem volgend jaar niet meer terug te zien in een Red Bull Racing auto. :rolleyes:
Max Verstappen moet gedwongen op de softband een tijd zetten en rijdt de snelste tijd. De Mercedessen starten morgen wel op de medium band.
 
Q3 gaat interessant worden, verschil tussen Max en nummer laatst was 0.294. Zit heel dicht bij elkaar.
 
Ik heb toch wel weer zin in de race moet ik zeggen.
Leuk dat Russel in het stoeltje van Hamilton mag. Als hij de race weet te winnen (of mag winnen, ik sluit stalorders niet uit om het gezicht van Bottas te redden), kunnen we stoppen met dwepen met die walgelijke Hamilton en voor eens en altijd afrekenen met dat gedoe over 'the best F1 driver ever'. Want dat is 'ie niet.
De Mercedes is de beste F1-auto met de huidige regelgeving, dát is wat inmiddels wel duidelijk is.
En Bottas is ook gewoon een nutteloos stuk veldvulling die wat mij betreft volgend jaar al mag worden ingeruild voor Russel. Ook gewoon omdat ik Russel een toffe gast vind.
 
Blunder van Leclerc en Leclerc en Verstappen liggen eruit in de 1e ronde.
Vooral geblunder van Bottas. Door zijn gekloot moest Verstappen eerst remmen en later nog eens liften, met als gevolg dat iedereen heel dicht tegen elkaar kwam te rijden, waarna LeClerc ineens dacht dat hij vanaf plek vijf Perez op plek 3 kon uitremmen, met alle gevolgen van dien.

Kut Bottas...
 
Sainz mooi voorbij aan Bottas, jammer dat hij vervolgens een bochtje mist waardoor hij de plek weer kwijt is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan