FIFA - UEFA

Wel wat interessante ideeen van meneer Platini: http://www.nu.nl/sport/3646443/platini-wil-gele-kaart-vervangen-tijdstraf.html

Tijdstraf i.p.v. gele kaart is een aardig idee, hoewel je bij onterechte kaarten wel direct last hebt. Maar goed, we gaan uit van het positieve (A)
Geen rode kaart voor een keeper, kan ik me ook wel in vinden.

Schrok n beetje van de 'geen rode kaart voor de keeper' leek mij een vrijbrief om te gaan houthakkeren als doelverdediger. Maar gaat er dus om dat hij een penalty met rode kaart een zware straf vind, heeft ie ergens wel een punt, op deze manier zijn zulke momenten vaak sterk beslissend in wedstrijden.

Waarom niet? Het lijkt me wel goed. Je hebt als tegenstander direct profijt van een gele kaart van de tegenstander.

Een gele kaart kan dan gewoon een rode kaart zijn. Voor de scheidsrechters hier wordt het dan nog makkelijker om hun favoriete teampje te laten winnen.

Nee, serieus. Een onterechte gele kaart, die er volgens mij te vaak worden getrokken, kan gelijk bepalend zijn voor de wedstrijd. En ik verwacht dat het ook een beetje de felheid uit een wedstrijd haalt, omdat je toch best zwaar bestraft wordt met zo'n kaart.

Wel wat interessante ideeen van meneer Platini: http://www.nu.nl/sport/3646443/platini-wil-gele-kaart-vervangen-tijdstraf.html

Tijdstraf i.p.v. gele kaart is een aardig idee, hoewel je bij onterechte kaarten wel direct last hebt. Maar goed, we gaan uit van het positieve (A)
Geen rode kaart voor een keeper, kan ik me ook wel in vinden.

Platini, Blatter, zijn allemaal van die zelfingenomen eikels die een paar keer per jaar wat onzinnige ideeen op tafel gooien, en daar zwaar bovenmaats voor betaald worden :braak:

Een gele kaart kan dan gewoon een rode kaart zijn. Voor de scheidsrechters hier wordt het dan nog makkelijker om hun favoriete teampje te laten winnen.

Nee, serieus. Een onterechte gele kaart, die er volgens mij te vaak worden getrokken, kan gelijk bepalend zijn voor de wedstrijd. En ik verwacht dat het ook een beetje de felheid uit een wedstrijd haalt, omdat je toch best zwaar bestraft wordt met zo'n kaart.

Er zijn heel veel sporten, die met tijdstraffen werken (waterpolo, ijshockey, hockey, etc). Bij voetbal is de invloed in vergelijking met bijv. waterpolo nog heel klein. 10-11 ipv 6-7 is veel makkelijker oplossen. Bij waterpolo verlies je altijd met een man minder. Bij voetbal is dit niet altijd zo.

De invloed van scheidsrechterlijke dwalingen moet je niet meenemen in deze discussie. Als je spelregels wilt veranderen, mag dit geen invloed hebben. Het niveau van de scheids en/of gebruik maken van hulpmiddelen is een andere discussie, die zeker ook gevoerd moet worden.

Tja Blatter of Platini. Het enige verschil is dat ik Blatter echt wel beu ben. Das toch de Berlusconi van de FIFA.

In beeld: 21 hersenspinsels van de jarige FIFA-voorzitter Blatter

http://www.voetbalzone.nl/inbeeld.asp?uid=209219

:fart:

10735148354235.jpg

Wat is hier mis mee dan?

Nou in bikini's zou ik mijn PSV seizoenkaart inruilen voor die van PSV\FC Eindhoven!

En zeg niet dat dit een vrouw onvriendelijke opmerking is. Als ik mijn vrouw meeneem naar een wedstrijd van PSV gaat zij ook kontjes kijken. In die zin kan een wedstrijd minder snel tegenvallen. Er is sprake van een vorm van compensatie.

Aha, ik vraag me elke wedstrijd af wat die vrouw altijd op het veld doet

Nou in bikini's zou ik mijn PSV seizoenkaart inruilen voor die van PSV\FC Eindhoven!

En zeg niet dat dit een vrouw onvriendelijke opmerking is. Als ik mijn vrouw meeneem naar een wedstrijd van PSV gaat zij ook kontjes kijken. In die zin kan een wedstrijd minder snel tegenvallen. Er is sprake van een vorm van compensatie.

Ik ga naar het voetbal om voetbal te zien, niet om naar de voorgevel van een linksback te kijken. Dan ga ik wel naar het strand.

UEFA komt met de Nations League

Het congres van de UEFA heeft ingestemd met de invoering van de Nations League, een competitie die vanaf 2018 in de plaats komt van de meeste vriendschappelijke interlands.
Finalecompetitie
Elke divisie bestaat weer uit vier poules met drie of vier landen, zodat elk land in het najaar van 2018 een hele competitie (tussen de vier en zes wedstrijden) moet afwerken. De divisies kennen ook een promotie- en degradatieregeling.

De groepswinnaars treffen elkaar vanaf het voorjaar van 2019 in een finalecompetitie.
EK-tickets
Om de nieuwe competitie aantrekkelijker te maken, zijn er ook vier tickets voor het EK 2020 te verdienen. De UEFA moet nog bepalen wat voor gevolgen dat heeft voor het huidige kwalificatieproces. Zeker is dat de voorronde voor het EK 2020 pas in maart 2019 begint.

Bron: http://www.nusport.nl/voetbal/3737012/uefa-gooit-interlandvoetbal-flink-schop.html

Ik ben erg benieuwd naar het precieze format en natuurlijk ook naar het 'toernooi' zelf.

Terug
Bovenaan Onderaan