Feyenoord

En Van Bommel, Schmidt.. Of zou het meer zijn
(Oh leuk, ik ga ook suggestief posten met extra puntjes en zo)

Toen (MvB/Schmidt) was Feyenoord nog niet in beeld, toch?
Het stuk van Buitenspelgoal ging namelijk over het afgelopen seizoen. Daar lijk en schijn ik dan op te reageren.
Appels en peren dus wat je reactie betreft…

Slot, Te Kloese en Arnesen maakten er wat van het afgelopen seizoen.
RvN, Brands en JdJ ietsje minder…
Meer is het niet…

(Om dan helemaal volledig af te ronden: en als de selecties kwalitatief op papier niet ver uit elkaar liggen, blijft dus alleen het verschil tussen Slot en RvN over.)
 
Laatst bewerkt:
Feyenoord lijkt zich te versterken met Ueda, die Japanse spits van Cercle Brugge. Kost ook richting de 10 miljoen, nadat ze Danilo voor 6 miljoen zullen verkopen. Ueda zal waarschijnlijk 2e spits worden achter Gimenez.
 
Feyenoord lijkt zich te versterken met Ueda, die Japanse spits van Cercle Brugge. Kost ook richting de 10 miljoen, nadat ze Danilo voor 6 miljoen zullen verkopen. Ueda zal waarschijnlijk 2e spits worden achter Gimenez.
Heeft al 24 x gescoord in de Belgische competitie. Niet slecht om achter Gimenez zo’n spits te hebben. Feyenoord is wederom goed bezig. Ook 6 miljoen voor Stengs is gewoon erg goed. Hij gaat iig in de Eredivisie van grote waarde zijn voor hen. En anders is 6 miljoen gewoon niet al te hoge risico dat je loopt. Hij is nog jong en kent Slot en zijn visie heel goed.
 
Heeft al 24 x gescoord in de Belgische competitie. Niet slecht om achter Gimenez zo’n spits te hebben. Feyenoord is wederom goed bezig. Ook 6 miljoen voor Stengs is gewoon erg goed. Hij gaat iig in de Eredivisie van grote waarde zijn voor hen. En anders is 6 miljoen gewoon niet al te hoge risico dat je loopt. Hij is nog jong en kent Slot en zijn visie heel goed.
Eens over Stengs en dat hij slechts 6 miljoen kost. Maar Stengs wordt wel meteen de duurste speler in de selectie qua salaris. Als ze Ivanusec, Stengs en Ueda halen, halen ze wel flink veel aanvallers. Hoewel Stengs ook wel op 8 heeft gespeeld in Belgie.

Maar goed, ze hebben iets meer te besteden, en ze kunnen de garantie van CL geven. Wij (nog?) niet.
 
Eens over Stengs en dat hij slechts 6 miljoen kost. Maar Stengs wordt wel meteen de duurste speler in de selectie qua salaris. Als ze Ivanusec, Stengs en Ueda halen, halen ze wel flink veel aanvallers. Hoewel Stengs ook wel op 8 heeft gespeeld in Belgie.

Maar goed, ze hebben iets meer te besteden, en ze kunnen de garantie van CL geven. Wij (nog?) niet.
Wij geven in één klap 25 miljoen uit voor 2 aanvallers. Dat is een keuze. Zij zoeken naar goedkopere opties maar geven meer salaris uit. Bij ons is het en duur en kwa salaris al hoog ( Lang zal niet goedkoop zijn qua salaris en dat geldt ook voor Pepi). PSV roept vaak dat er geen geld is maar ineens komen er spelers als destijds Bruma voor 15 miljoen en een hoog jaarsalaris naar Eindhoven. Of nu met deze 2 aanvallers. Feyenoord heeft tot nu toe (ook nu ze dure spelers kunnen kopen) niet meer dan 6-7 miljoen betaald voor een speler. Die Kroaat moet 8,5 miljoen kosten. Vind ik echt een schappelijke prijs voor zo’n speler. Ueda wordt hun duurste speler.
 
Heeft al 24 x gescoord in de Belgische competitie. Niet slecht om achter Gimenez zo’n spits te hebben. Feyenoord is wederom goed bezig. Ook 6 miljoen voor Stengs is gewoon erg goed. Hij gaat iig in de Eredivisie van grote waarde zijn voor hen. En anders is 6 miljoen gewoon niet al te hoge risico dat je loopt. Hij is nog jong en kent Slot en zijn visie heel goed.
Ik las net wel ergens, weet niet meer waar, dat ze een 30% door verkoop clausule bij zit bij Stengs.
 
Ik ben er juist heel blij mee dat we nu Lang en Pepi halen. Voor kwaliteit moet je geld neerleggen. Dat hebben we nu eindelijk eens een keertje gedaan. Het moet alleen ook centraal achterin gebeuren.
Mijn probleem is dat we als eerste altijd het grote geld neerleggen voor de aanvallers en dat we de verdediging structureel verwaarlozen, al jaren.
 
Mijn probleem is dat we als eerste altijd het grote geld neerleggen voor de aanvallers en dat we de verdediging structureel verwaarlozen, al jaren.
Al sinds Rutte de luxe had van Mertens en Strootman maar het achterin moest doen met Bouma versie 2 en Derijck
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Mijn probleem is dat we als eerste altijd het grote geld neerleggen voor de aanvallers en dat we de verdediging structureel verwaarlozen, al jaren.
Precies dit.
Het zorgt ervoor dat ik minder en minder plezier beleef aan PSV (en daardoor uiteindelijk aan het voetbal in z'n geheel, omdat ik de sport daardoor minder volg). Al jaren ergeren we ons aan de ondermaatse verdediging en elk jaar weer wordt er niks aan gedaan. Dan verlies maar flink en eindig voor mijn part maar in de middenmoot.
 
Eigenlijk geloof ik niet dat een speler die 24 keer in de Belgische competitie heeft gescoord als tweede spits wordt gehaald. Jullie mogen me citeren dat Feyenoord gaat krijgen wat Ajax heeft gehad met Sneijder, Huntelaar en Antony: Op de laatste dag van de transferwindow komt er een bod dat Feyenoord echt niet af kan slaan maar ze zullen dan zeggen dat ze met Ueda al zijn opvolger hebben.
 
Eigenlijk geloof ik niet dat een speler die 24 keer in de Belgische competitie heeft gescoord als tweede spits wordt gehaald. Jullie mogen me citeren dat Feyenoord gaat krijgen wat Ajax heeft gehad met Sneijder, Huntelaar en Antony: Op de laatste dag van de transferwindow komt er een bod dat Feyenoord echt niet af kan slaan maar ze zullen dan zeggen dat ze met Ueda al zijn opvolger hebben.
Pepi vs. Ueda.

1.85 vs. 1.82 lengte
31 wedstrijden, 13 goals, 3 assists.
40 wedstrijden, 22 goals, 2 assists.

Toch ging Feyenoord eerst voor Pepi, kan iemand duiden waarom?
 
Terug
Bovenaan Onderaan