Feyenoord-PSV | Zondag 8 mei | Eindstand: 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ben ik het niet mee eens. Je kunt nu eenmaal in deze situatie komen - vooral in De Kuip.

Er is uiteindelijk maar één reden waarom we hier punten hebben verloren - en dat is een schandalige penalty. Niets anders. Zonder die penalty was het zeker 1-2 gebleven. Zo simpel is het, en zo simpel moet je het houden.
Klopt, want daarna was er ook geen tijd meer.
 
Als zelf rafael van der vaart het geen penalty vind dan weet je dat we bestolen zijn. Rasechte ajaxied zegt de waarheid

Is overigens wel een realistische Ex-Ajacied. Prettige analist.
 
Is overigens wel een realistische Ex-Ajacied. Prettige analist.
En een ontzettend goede en zinnige discussie, ook over de rol van de VAR.

Van Hooijdonk haalde overigens ook nog de rol van Schmidt aan, die in de laatste minuut de bal wegtrapte waardoor De Kuip ineens kon vuur en vlam stond. Dat was inderdaad een ontzettend domme actie.
 
Troebele discussie
Ik snap niet waarom iedereen het niet afmaken met een 3-0, een goede reden vindt om niet te mogen klagen over een schandalige beslissing. Dat heeft toch niets met elkaar te maken!
83% van de wedstrijden worden met 0 of 1 doelpunt verschil be-eindigd. Dus zijn dit soort beslissingen bijna altijd cruciaal.
  • Dus dat Zahavi mist. Slecht (maar passend bij zijn kwaliteit)
  • Dat Serdar penalty geeft (en pas fluit nadat Feyenoord in zijn gezicht staat te spugen) zonder dat VAR corrigeert. Schandalig
  • Dat Van der Vaart een nieuwe baard heeft. Lelijk (maar past bij zijn achtergrond)
Maar al deze dingen staan los van elkaar: hebben niets met elkaar te maken.
Als Schmidt en zijn 'aanhangers' eens de handen in eigen boezem staken dan had je kunnen voorkomen dat men nu naar Schmidt kijkt als schuldige. Dit hele seizoen hebben we moeten aanhoren, minder rust hier, meer geld daar, scheids zo, kijk waar we vandaan gekomen zijn, kijk hoe beter Schmidt de spelers heeft gemaakt. Dit was het moment om te laten zien dat je echt voor de titel gaat! Je speelt tegen een team met minder geld, die vorig seizoenshelft volgens iedereen alleen(!) door de extra rustdagen ons een pak slaag heeft gegeven, die de 3de plaats al bijna zeker had, die nog moet voorbereiden op de finale van de Conference League. Alles wees op een makkelijke winst, maar Schmidt en zijn spelers weten zelfs dan te teleurstellen. Als je alle excuses erbij haalt, had je 4-0 moeten staan voordat Dessers ook maar de eerste goal had kunnen maken. In de eindfase waren zij gewoon fitter!! Wat een farce! Schmidt heeft zijn recht op excuses opgebruikt, hij is gewoon een oplichter. Spelers zijn nauwelijks beter, ze leren helemaal niet van hun fouten.. Schmidt leert niet eens van zijn fouten!!
 
Is er eigenlijk al een keer geopteerd voor een soort van "call" per wedstrijd omtrent VAR beelden. Meen me te herinneren dat bij tennis per wedstrijd en de betreffende partijen 1x een verzoek mogen doen om een beeld te bekijken waar de scheidsrechter op dat moment verkeerd (leek) te zitten. Zit je goed, hou je het recht. Ben je fout, dan vervalt je recht de rest van de wedstrijd. In het voetbal zou je dan 1x per helft zo'n verzoek mogen doen. Doe je het verzoek in de 1e helft en je hebt het goed, dan mag je de 2e helft nog een keer een verzoek doen.

Zo kunnen er dus beslissingen zoals gisteren door worden voorkomen.
 
Precies dit. Je stipt hiermee het structurele probleem dit seizoen aan. De wisselvallige momenten waar je een voorsprong uit handen geeft. Nu is de onterechte pingel even een goed excuus maar het is geen los staand incident.
Juist niet. Al zouden we de 2e helft ook geweldig hebben gespeeld en worden er ballen van de doellijn afgehaald, wereldreddingen Marciano en dezelfde blunder van Turk.
Is het nog steeds de oorzaak bij Turk en de VAR.
 
Ik vond het onnodige opstootje dat Schmidt langs de lijn veroorzaakte ook niet heel slim. Dat gaf hen nog een extra gif mee om er toch echt voor te gaan, ook het publiek leek ineens wakker te worden en dus ook de gokkende Serdar. Mag allemaal niet meespelen maar je moet als coach op zo’n moment eigenlijk heel rustig blijven langs de lijn en geen aanleiding geven tot extra fluiten tegen je ploeg of dat de toeschouwers zich tegen je gaan keren.

Schmidt deed niet veel verkeerd. Wou gewoon bal tegenhouden maar volgens mij Malacia die beukt aardig op Schmidt in. Ja dan zou ik ook; stik d'r in ik trap die bal weg doen.
 
Ik vond het onnodige opstootje dat Schmidt langs de lijn veroorzaakte ook niet heel slim. Dat gaf hen nog een extra gif mee om er toch echt voor te gaan, ook het publiek leek ineens wakker te worden en dus ook de gokkende Serdar. Mag allemaal niet meespelen maar je moet als coach op zo’n moment eigenlijk heel rustig blijven langs de lijn en geen aanleiding geven tot extra fluiten tegen je ploeg of dat de toeschouwers zich tegen je gaan keren.
Dit zei Hooydonk ook nog terecht in studio voetbal…

Hoezeer ik ook walg van een Ten Hag, zie hem dat soort dingen nooit doen langs de lijn…Schmidt heeft al meerdere keren aangetoond te choken onder druk, lijkt wel alsof hij niet goed met druk om kan gaan wanneer het echt spannend word…
 
  • Leuk
Reactions: IPF
En toch hebben we het veel over details maar blijft het simpele feit staan dat we gister in de laatste seconde gewoon tering hard zijn genaaid…en Feyenoord voor de zoooooveelste keer een gratis pingel in de Kuip kreeg, ik kan het niet vaak genoeg herhalen…kotsmisselijk…🤮🤮🤮
 
Dit zei Hooydonk ook nog terecht in studio voetbal…

Hoezeer ik ook walg van een Ten Hag, zie hem dat soort dingen nooit doen langs de lijn…Schmidt heeft al meerdere keren aangetoond te choken onder druk, lijkt wel alsof hij niet goed met druk om kan gaan wanneer het echt spannend word…

Nee, Ten Hag juicht het vooral toe dat zijn spelers het doen. Niks beters aan hoor.
 
Juist niet. Al zouden we de 2e helft ook geweldig hebben gespeeld en worden er ballen van de doellijn afgehaald, wereldreddingen Marciano en dezelfde blunder van Turk.
Is het nog steeds de oorzaak bij Turk en de VAR.
Twee helften goed spelen? Met dit psv?
 
Is er eigenlijk al een keer geopteerd voor een soort van "call" per wedstrijd omtrent VAR beelden. Meen me te herinneren dat bij tennis per wedstrijd en de betreffende partijen 1x een verzoek mogen doen om een beeld te bekijken waar de scheidsrechter op dat moment verkeerd (leek) te zitten. Zit je goed, hou je het recht. Ben je fout, dan vervalt je recht de rest van de wedstrijd. In het voetbal zou je dan 1x per helft zo'n verzoek mogen doen. Doe je het verzoek in de 1e helft en je hebt het goed, dan mag je de 2e helft nog een keer een verzoek doen.

Zo kunnen er dus beslissingen zoals gisteren door worden voorkomen.
Bij tennis heb je Hawkeye op de grotere toernooien, 3x per set mag je die inzetten. Heb je als speler het fout, verspeel je 1 moment, heb je het goed dan behoudt je dat moment. Bij hockey en American Football mag je de VAR aanvragen als je denkt dat er een foute beslissing genomen is. Jouw voorstel om dit in het voetbal op te nemen juich ik al jaren toe, zeker in de vorm zoals jij het voorstelt. Op deze manier kan er geen misbruik van worden gemaakt en gaat zoiets alleen maar worden aangevraagd als de speler/trainer absoluut zeker is van zijn zaak.
 


Van welke regel maakte ze een half jaar geleden gebruik? (Fragment start op de juiste tijd)
Zie hieronder.
Het ajax Feyenoord moment is dus weer anders dan dat van gisteren. Ik snap de regels dus ook niet. Er was toch ook iets veranderd mbt hands,? Is er iemand die precies weet wat nu hands is en wat niet?
Precies. Die regel is nu redelijk duidelijk. Als de bal via je eigen lichaam tegen arm/hand komt, is het geen hands. Mauro kreeg hem direct op de elleboog, toch? Maar gewoon eens duidelijke regels zou fijn zijn. Heeft die oppersmoezenverzinner in Zeist nog wat gezegd gisteren?
Wat mij trouwens opviel is zijn lichaamshouding en gezichtsuitdrukking alsof hij hem zelf niet wou geven maar hij m moest geven omdat de VAR het zei. Alsof hij opdracht kreeg van hogerop.
Lichaamstaal zegt veel.
Hij gaf hem ook helemaal niet. Pas toen de Feyenoorders kwamen klagen, werd het een pingel.
Bij tennis heb je Hawkeye op de grotere toernooien, 3x per set mag je die inzetten. Heb je als speler het fout, verspeel je 1 moment, heb je het goed dan behoudt je dat moment. Bij hockey en American Football mag je de VAR aanvragen als je denkt dat er een foute beslissing genomen is. Jouw voorstel om dit in het voetbal op te nemen juich ik al jaren toe, zeker in de vorm zoals jij het voorstelt. Op deze manier kan er geen misbruik van worden gemaakt en gaat zoiets alleen maar worden aangevraagd als de speler/trainer absoluut zeker is van zijn zaak.
Ja, dat zou veel beter zijn. Dan blijft het spel sneller en mis je die pietepeuterige zaken, zoals 1mm buitenspel of 6 combinaties eerder.
 
Ja ik niet dan? Dus omdat wij maar 1 goede helft spelen het hele seizoen moeten wij stelselmatig genaaid worden door die corrupte voetbalbond?
Heb zojuist mijn zoon van voetbal gehaald omdat ik ook niet wil dat hij onderdeel is van de KNVB :braak:


Gelukkig wou hij zelf stoppen
Ik wil een stabiele ploeg zien als het mag
 
En een ontzettend goede en zinnige discussie, ook over de rol van de VAR.

Van Hooijdonk haalde overigens ook nog de rol van Schmidt aan, die in de laatste minuut de bal wegtrapte waardoor De Kuip ineens kon vuur en vlam stond. Dat was inderdaad een ontzettend domme actie.
Niet handig misschien en iedereen viel over hem heen, maar voordat hij de bal überhaupt wegtrapt krijgt hij gewoon een dikke beuk van malacia. Lijkt me ook nergens voor nodig. Daar maakt niemand zich druk over. Gevalletje bevooroordeeld weer dit :braak:
 
Laatst bewerkt:
Ja ik niet dan? Dus omdat wij maar 1 goede helft spelen het hele seizoen moeten wij stelselmatig genaaid worden door die corrupte voetbalbond?
Heb zojuist mijn zoon van voetbal gehaald omdat ik ook niet wil dat hij onderdeel is van de KNVB :braak:


Gelukkig wou hij zelf stoppen
Dus omdat wij maar 1 goede helft spelen het hele seizoen moeten de scheidsrechters alleen fouten maken wanneer dat ons uitkomt?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan