Guillaume

Terreinknecht
Dat jonge twintigers als Ihattaren en Teze iets over de situatie plaatsen op social media snap ik nog wel. Ik verbaas me meer over het social media gedrag van een volwassen vent met kinderen die ongenuanceerd wat berichtjes stuurt en foto’s loopt te bewerken.

Der Jaufe

Internationale Legende
Zijn filmpjes. ;)
Ja, als jij denkt dat ik niet inzie welk schandalig leed de Palestijnen wordt aangedaan. En dan hebben we t niet alleen over hetgeen in de laatste weken gebeurd, maar ook over het in beslag nemen van land, onteigenen van huizen, het continu provoceren door Israël, het achterstellen met vaccinaties aangaande Covid. Dan zou ik ff de filmpjes plaatsen.

Maar uiteindelijk heeft Zahavi wel een punt, wij weten niet hoe het is om te leven in Gaza, waar je je leven niet zeker bent. Maar net zo goed leeft de gewone Israëliër ook onder een dreiging (weliswaar vele malen kleiner aangezien het een klassiek David (P) tegen Goliath (I) is) maar nog steeds een dreiging die wij ons grotendeels niet kunnen voorstellen.

Mikasa

Internationale Legende
"Now when I got your attention" (zielige vent) gaat hij ons wel even uitleggen wat de echte situatie is. Wel mooi dat wij hier blijven hangen bij de screenshot van NBazzi, terwijl dit alleen de inleiding is voor wat hij verder post.

Voor de gein even zijn volgende story bekijken, waarin hij een mooi staaltje propaganda plaatst. "Israël wil geen Palestijnen schaden", "Hamas raketten doden" en "ieder land zou hetzelfde doen". Begeleid door een paar fraaie beelden die Der Jaufe dan zelf even mag interpreteren.
Ik wist niet eens dat het verder ging.......jammer. Lastig ook, hoe moet PSV hier nu mee omgaan?

Kruspe

Administrator
Administrator
Maar uiteindelijk heeft Zahavi wel een punt, wij weten niet hoe het is om te leven in Gaza, waar je je leven niet zeker bent. Maar net zo goed leeft de gewone Israëliër ook onder een dreiging (weliswaar vele malen kleiner aangezien het een klassiek David (P) tegen Goliath (I) is) maar nog steeds een dreiging die wij ons grotendeels niet kunnen voorstellen.
Dat is een aanname waarvan ik snap dat je hem doet op een Nederlands forum, maar weet dat dat niet voor iedereen hier geldt.

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Ja, als jij denkt dat ik niet inzie welk schandalig leed de Palestijnen wordt aangedaan. En dan hebben we t niet alleen over hetgeen in de laatste weken gebeurd, maar ook over het in beslag nemen van land, onteigenen van huizen, het continu provoceren door Israël, het achterstellen met vaccinaties aangaande Covid. Dan zou ik ff de filmpjes plaatsen.

Ik vermoed dat het via z'n stories is, dat kan Kruspe dan hier niet plaatsen. Alleen screenshot van maken.

Der Jaufe

Internationale Legende
Dat is een aanname waarvan ik snap dat je hem doet op een Nederlands forum, maar weet dat dat niet voor iedereen hier geldt.
Daar heb jij een punt, maar bij mijn weten hebben wij hier niet iemand die voor korte of langere tijd in Gaza gewoond heeft.

De dreiging van oorlog, de kans op een raket op je hoofd, die hebben wij hier mogelijk wel, vandaar dat ik bij de situatie van Israël ook grotendeels plaatste. Gezien de diverse achtergronden hier kan ik er redelijk zeker van zijn dat mensen wel de dreiging van oorlog, en oorlog an sich hebben meegemaakt. En toch is dat (gevoelsmatig) nog altijd anders dan hetgeen de Palestijnen ondergaan (zonder het leed van oorlog te willen uitvlakken)

Jur 1913

Leukste nieuwkomer 2020
En niet geheel onbelangrijk: de Israëliërs én Palestijnse burgers zijn beide slachtoffer van het politiek conflict wat daar al jaren speelt. Zahavi kun je er niet op aan spreken wat het leger daar doet, en de kant kiezen van je eigen volk is ook helemaal niet vreemd.

Ik vind wel dat hij met zijn voorbeeldrol zich minder/niet uit moet spreken over dit soort gevoelige onderwerpen, maar aan de andere kant begrijpelijk aangezien het voor beide volken enorm diep zit.

Rednas

Administrator
Administrator
Ik denk dat Zahavi een terecht punt aanhaalt, het gros van de wereldbevolking weet niet wat er allemaal speelt (aan beide zijden overigens). Dat geldt ook voor bv de Hindoe-Indiërs die massaal achter Israël gaan staan, puur omdat de Palestijnen moslims zijn (alsof iedere Palestijn moslim is). Maar net zo goed zal een deel van de mensen die op de pro-Palestijnse tour gaan niet de ins en outs weten.

Daarbij wel opvallend, halve forum valt over het gegeven dat Zahavi de Joodse vlag toont, maar heb geen onvertogen woord gehoord over de spelers van ManU die met de Palestijnse vlag lopen, een Fransoos en een speler uit Ivoorkust. Dat zullen inderdaad de best ingelezen personen zijn...
Dat laatste zou dan nog best kunnen uiteraard. En ik had het nog iets anders gevonden als Zahavi een Israelische vlag had geplaatst, met een tekstje dat aangeeft dat er onder de Israëliërs ook burgerslachtoffers zouden vallen en dat er geen winnaars zijn in dit conflict. Maar dat doet hij niet. Hij plaats een vlag over de Palestijnse vlag heen.
Daar heb jij een punt, maar bij mijn weten hebben wij hier niet iemand die voor korte of langere tijd in Gaza gewoond heeft.

De dreiging van oorlog, de kans op een raket op je hoofd, die hebben wij hier mogelijk wel, vandaar dat ik bij de situatie van Israël ook grotendeels plaatste. Gezien de diverse achtergronden hier kan ik er redelijk zeker van zijn dat mensen wel de dreiging van oorlog, en oorlog an sich hebben meegemaakt. En toch is dat (gevoelsmatig) nog altijd anders dan hetgeen de Palestijnen ondergaan (zonder het leed van oorlog te willen uitvlakken)
Misschien hoort het meer in het Israël en Palestina-topic, maar Israel heeft natuurlijk wel gewoon het iron dome, waardoor Hamas wel tig raketten kan afvuren, maar het is echt niet zo dat die allemaal hun doel bereiken. Tel Aviv bijvoorbeeld ziet er prima uit, en als je in de stad loopt heb je ook niet het idee dat je in een oorlogsgebied loopt waar Hamas tig gebouwen heeft verwoest.
CE3EB8F5-3F7A-43ED-8132-A37956BA1645.jpg

Der Jaufe

Internationale Legende
Dat laatste zou dan nog best kunnen uiteraard. En ik had het nog iets anders gevonden als Zahavi een Israelische vlag had geplaatst, met een tekstje dat aangeeft dat er onder de Israëliërs ook burgerslachtoffers zouden vallen en dat er geen winnaars zijn in dit conflict. Maar dat doet hij niet. Hij plaats een vlag over de Palestijnse vlag heen.

Misschien hoort het meer in het Israël en Palestina-topic, maar Israel heeft natuurlijk wel gewoon het iron dome, waardoor Hamas wel tig raketten kan afvuren, maar het is echt niet zo dat die allemaal hun doel bereiken. Tel Aviv bijvoorbeeld ziet er prima uit, en als je in de stad loopt heb je ook niet het idee dat je in een oorlogsgebied loopt waar Hamas tig gebouwen heeft verwoest.
Dat Israël t gros weet tegen te houden is mij bekend, maar ook met de Iron Dome zijn er afgelopen weken wel doelen geraakt door Hamas. Maakt dat de dreiging voor Israël kleiner, jazeker, maakt dat de dreiging 0, nee dat niet.

Weltmeister

Na Bouterbaas de grappigste forummer 2020

Ik zeg vuurwerkverbod.

Kruspe

Administrator
Administrator
Nou, dan maar weer over de voetballer Zahavi. Ik las even wat berichtjes terug en kwam dit berichtje tegen:

Fijne van een Israëliër in de spits is dat je weet dat ze veel schieten. Als ‘ie er voor die 2,5 miljoen maar 15 maakt, vind ik het heel plausibel om hem te cancelen.

Cancelen it is.

Der Jaufe

Internationale Legende
Hij heeft een goede vrije trap in de benen. Iets waarvoor we wat jaren terug moeten gaan, depay misschien? Maar verder is het niet veel. Helemaal niet met het salaris (2M?) wat je kwijt bent.
Ja, zeker een goede vrije trap, heeft wat goals opgeleverd. Maar hoeveel potentiele goals zijn er verloren gegaan door slechte passing, slechte aannames en halve schoten?

Der Jaufe

Internationale Legende
Zeker waar, 33 jarige spits die het nog nooit in een top competitie heeft laten zien, klinkt achteraf vrij logisch..
Tja, Luuk had ook geen goede papieren toen hij kwam, dus zo kort door de bocht wil ik m niet nemen.

Ik zie het maar als een relatief goedkoop leerproces waardoor we resultaten in de Chinese competitie beter op waarde kunnen schatten. Laat die Kim daar ook maar lekker blijven.

CNG MrKrateos

Trainer Coach
Puur als voetballer zou ik hem nog wel een kans geven komend seizoen. Wellicht als we in een anders systeem zetten, met Gakpo die voor veel meer aanvoer kan zorgen. Maar ik zou niet per se treuren als hij vertrekt.

Mikasa

Internationale Legende
Puur als voetballer zou ik hem nog wel een kans geven komend seizoen. Wellicht als we in een anders systeem zetten, met Gakpo die voor veel meer aanvoer kan zorgen. Maar ik zou niet per se treuren als hij vertrekt.
Hmm ja, voor mij hoeft hij als voetballer niet per se weg. Maar met zijn salaris afgezet tegen zijn vaardigheden, vind ik het niet waard. Te slecht in meevoetballen en toch ook geen echte killer. Ik zou bijna denken dat Giakoumakis hetzelfde kan. Maar die kan ook zomaar een uniek topseizoen beleefd hebben.

Luc de Jong

Routinier
Tja, Luuk had ook geen goede papieren toen hij kwam, dus zo kort door de bocht wil ik m niet nemen.

Ik zie het maar als een relatief goedkoop leerproces waardoor we resultaten in de Chinese competitie beter op waarde kunnen schatten. Laat die Kim daar ook maar lekker blijven.
Mwah rare vergelijking Luuk was 24/25 en had toen al een keer 25 doelpunten in 1 seizoen gemaakt in de eredivisie. Dat kan je niet vergelijken. Maar idd een leerproces die Kim daar lekker laten. Van Ginkel, Propper en Ramalho binnen halen wellicht arias en je speelt al een heel ander seizoen volgend jaar (hopelijk)

Bovenaan Onderaan