Engels voetbal

Stoke City verliest met 0-1 tegen Liverpool. Ibrahim Afellay stond in de basis en is in de 78e minuut gewisseld. Liverpool scoorde in de 86e minuut.
:unsure: Hadden ze Ibi maar niet moeten wisselen. :rolleyes: ;)
Zowel Ibi als van Ginkel maakten niet al te beste indruk, vond ik. Liverpool is sowieso twee klassen beter dan Stoke. De thuisploeg heeft te weinig individuele klasse in huis.
 
Zowel Ibi als van Ginkel maakten niet al te beste indruk, vond ik. Liverpool is sowieso twee klassen beter dan Stoke. De thuisploeg heeft te weinig individuele klasse in huis.

Het leek alsof Afellay nog niet helemaal wedstrijdfit is, hij maakte -op het oog- heel weinig meters. Had naar mijn mening al eerder gewisseld mogen worden. Desalniettemin wel een paar leuke acties in de eerste helft, nu nog inhoud kweken.
 
Zowel Ibi als van Ginkel maakten niet al te beste indruk, vond ik. Liverpool is sowieso twee klassen beter dan Stoke. De thuisploeg heeft te weinig individuele klasse in huis.

Ibi lijkt mij te licht voor de PL; zal denk ik niet uit de verf komen daar, dat gaat waarschijnlijk net zo verlopen als het PL avontuur van de Franse speler Hatem Ben Arfa destijds. Zelfde postuur, zelfde type speler. Toch jammer van v.Ginkel, die was echt op weg om een topper te worden maar blijkbaar hebben die twee nare blessures toch zand in de motor gestrooid. Strootman kunnen we denk ik ook wel afschrijven ondertussen.
 
Ibi lijkt mij te licht voor de PL; zal denk ik niet uit de verf komen daar, dat gaat waarschijnlijk net zo verlopen als het PL avontuur van de Franse speler Hatem Ben Arfa destijds. Zelfde postuur, zelfde type speler. Toch jammer van v.Ginkel, die was echt op weg om een topper te worden maar blijkbaar hebben die twee nare blessures toch zand in de motor gestrooid. Strootman kunnen we denk ik ook wel afschrijven ondertussen.
Dat is inderdaad erg frustrerend voor het Nederlandse voetbal. Dat zijn toch twee potentiële toppers, Stroot en van Ginkel. Jammer dat spelers als Ibi en van Ginkel voor Stoke kiezen. Heb al eerder gezegd dat Stoke geen echt voetballende ploeg is en het moet hebben van mentaliteit en de snelheid van Boyan bij tegenaanvallen. Spelers als Ibi zijn toch van de driehoekjes enz., iets wat je bij Stoke niet vaak ziet. Leuk en aardig dat zij 9e zijn geworden maar een Newcastel speelt bijv mooier voetbal, altijd aanvallend met opkomende backs enz.
 
Zou Strootman het nog kunnen na 1,5 jaar? Ben benieuwd. Van Ginkel heb ik nooit echt iets gevonden. Kan beter de marathon gaan lopen.
 
Zou Strootman het nog kunnen na 1,5 jaar? Ben benieuwd. Van Ginkel heb ik nooit echt iets gevonden. Kan beter de marathon gaan lopen.
Ik vrees dat Stroot nog een lange weg te gaan heeft, aan zijn mentaliteit zal het iig niet liggen.
Van Ginkel is een dynamische middenvelder en die heb je in het moderne voetbal echt nodig. Hij staat altijd op de goede plek, altijd aanspeelbaar en is taktisch erg sterk. Alleen technisch vind ik hem wat minder, maar met zijn goals en assists maakt hij toch heel wat goed.
 
Ik vrees dat Stroot nog een lange weg te gaan heeft, aan zijn mentaliteit zal het iig niet liggen.
Van Ginkel is een dynamische middenvelder en die heb je in het moderne voetbal echt nodig. Hij staat altijd op de goede plek, altijd aanspeelbaar en is taktisch erg sterk. Alleen technisch vind ik hem wat minder, maar met zijn goals en assists maakt hij toch heel wat goed.

Hopelijk komt Strootman terug op zijn oude niveau, gun het hem wat betreft zijn inzet!
Ook goed voor het Nederlandse voetbal overigens!

Van Ginkel heeft naar mijn mening iets te vroeg Nederland verlaten.
 
Ibi lijkt mij te licht voor de PL; zal denk ik niet uit de verf komen daar, dat gaat waarschijnlijk net zo verlopen als het PL avontuur van de Franse speler Hatem Ben Arfa destijds. Zelfde postuur, zelfde type speler. Toch jammer van v.Ginkel, die was echt op weg om een topper te worden maar blijkbaar hebben die twee nare blessures toch zand in de motor gestrooid. Strootman kunnen we denk ik ook wel afschrijven ondertussen.

Ik zou van Ginkel echt nog niet afschrijven na een wedstrijd hoor. Het tweede seizoen bij Milan deed hij het erg goed, en Milan wilde hem zelfs vastleggen. Nu is Milan inderdaad minder geworden, maar ik vind het toch een prestatie om je als jonge jongen bij zo'n club staande te houden. Zeker als je bedenkt dat hij daarvoor een jaar niet gespeeld heeft en 2 blessures heeft gehad. Ik vind dat zeker niet slecht hoor.
 
Zowel Ibi als van Ginkel maakten niet al te beste indruk, vond ik. Liverpool is sowieso twee klassen beter dan Stoke. De thuisploeg heeft te weinig individuele klasse in huis.

Volgens Jack van Gelder in SV was van Ginkel zelfs Man of the Match gister. In zijn eerste thuiswedstrijd voor zijn nieuwe club. Klinkt alweer heel anders.
 
Ik zou van Ginkel echt nog niet afschrijven na een wedstrijd hoor. Het tweede seizoen bij Milan deed hij het erg goed, en Milan wilde hem zelfs vastleggen. Nu is Milan inderdaad minder geworden, maar ik vind het toch een prestatie om je als jonge jongen bij zo'n club staande te houden. Zeker als je bedenkt dat hij daarvoor een jaar niet gespeeld heeft en 2 blessures heeft gehad. Ik vind dat zeker niet slecht hoor.

Klinkt goed. Ik hoop dat het goed komt met hem dan. Zoals IPF al terecht opmerkte heb je zo'n soort speler inderdaad nodig in het moderne voetbal, en hij heeft wel degelijk uitmuntende kwaliteiten voor die positie.
 
Volgens Jack van Gelder in SV was van Ginkel zelfs Man of the Match gister. In zijn eerste thuiswedstrijd voor zijn nieuwe club. Klinkt alweer heel anders.

Nou van Ginkel gaf zelf in een interview al aan dat hij er meer van verwachtte en misschien ik ook...
Maar ik heb vertrouwen in hem, als hij fit is, heeft elke ploeg onder de echte top, zo een speler nodig. Ik hoop dat hij zijn draai kan vinden bij Stoke.
 
City even met wat negerpower. :eek: Sterling, Bony, Touré, Kompany, Mangala. Sterk elftal hoor.

Toure is de Lampard/Gerrard van een aantal jaar terug. Een van de beste en meest complete middenvelders. Verder hebben ze met David Silva nog zo'n wereldtopper op 't middenveld. Er zijn niet veel betere '10' in de wereld. Sterling liet zich gisteren ook direct zien. Mooi om hem te vergelijken met Depay omdat ze beide vanaf de buitenkant centraler zijn gaan spelen.

En dan zou City volgens FOX gisteren ook nog Kevin de Bruyne aan willen trekken. Zou prima passen in het systeem van City met 3 aanvallende middenvelders. Met het vertrek van Dzeko komt er ook meer druk op de schouders van Bony. Ben benieuwd hoe hij het op gaat pakken dit seizoen.
 
Toure is de Lampard/Gerrard van een aantal jaar terug. Een van de beste en meest complete middenvelders. Verder hebben ze met David Silva nog zo'n wereldtopper op 't middenveld. Er zijn niet veel betere '10' in de wereld. Sterling liet zich gisteren ook direct zien. Mooi om hem te vergelijken met Depay omdat ze beide vanaf de buitenkant centraler zijn gaan spelen.

En dan zou City volgens FOX gisteren ook nog Kevin de Bruyne aan willen trekken. Zou prima passen in het systeem van City met 3 aanvallende middenvelders. Met het vertrek van Dzeko komt er ook meer druk op de schouders van Bony. Ben benieuwd hoe hij het op gaat pakken dit seizoen.

Erg jammer dat een schijtclub zoals City zich wél versterkt met klinkende namen; die ambitie had ik graag bij United gezien.

Overigens hier nog een mooie analyse gelezen over het United van dit seizoen voor degenen die geïnteresseerd zijn: http://grantland.com/the-triangle/premier-league-lucky-manchester-united-louis-van-gaal-midfield/

Een van meest interessante opmerkingen vond ik:

Center back Dejan Lovren played behind Schneiderlin and then earned a big-money move to Liverpool, where he played behind an aging Steven Gerrard for a year and promptly looked awful. A great defensive midfielder can magically make his center backs look better, and United will be hoping Schneiderlin can do the same for the likes of Jones and Smalling.

Dit is wel een tip voor PSV dus.
 
Kijk uit joh, met zulke uitspraken krijg je Quinsy achter je aan.

Ik sprak hem net. Hij had nu even geen zin om te reageren, hij was veel te zenuwachtig voor de wildwaterbaan.

hqdefault.jpg
 
Kan psv niet die bijna ontslagen fysiotherapeute van Chelsea contracteren? Geestelijk zou dat een boost zijn voor de hele selectie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan