Eerste Divisie Algemeen

Haha lekker voor die Mario Been.

Driouech niet minder dan 1 miljoen halen ( mocht PSV hem nog wilt halen.
Niet meer dan 1 miljoen, neem ik aan?

Had paar goede acties en strakke voorzetten, maar 0 rendement.

Vond het weinig overtuigend weer

Volgend seizoen is er dankzij de promotie van Nac ook geen kunstgras meer in de eredivisie. Goddank dat we daar vanaf zijn..

Jong PSV begint het seizoen tegen Jong Ajax

GQXS_hbXsAAzu2d

Vitesse verliest eerste wedstrijd van het seizoen thuis van Telstar.

Ik ben benieuwd hoeveel punten Vitesse gaat pakken dit seizoen.

Vitesse verliest eerste wedstrijd van het seizoen thuis van Telstar.

Ik ben benieuwd hoeveel punten Vitesse gaat pakken dit seizoen.

Denk dat vanavond een slechte graadmeter is, hebben maar 1 oefenduel gespeeld en hebben afgelopen week 6 nieuwe spelers aangetrokken die allemaal voor de basis zijn gehaald. Speelde vanavond vooral met wat jeugd, die afgelopen seizoen al niet heel veel minuten hebben gemaakt.

Vond het resultaat van Excelsior (3-1 verloren van Top Oss) iets schokkender. Twee dramatische fouten van de keeper en verdediger in 3 minuten tijd deed ze de das om.

Wordt in ieder geval weer een leuk seizoen in de KKD. Voor mijn gevoel steekt Volendam er bovenuit, met KKD topschutters Mühren en Veerman en over het algemeen een prima selectie. Roda schat ik ook nog wel hoog in. Dordrecht speelde ondanks een volledig nieuw team fris voetbal tegen Emmen. Maar voor de rest is het lastig om favorieten aan te wijzen. Zoals ieder seizoen moeten veel teams weer opnieuw beginnen met bouwen. Dus valt er geen peil op te trekken.

Moet wel zeggen dat ik het veel leuker vind om de KKD te volgen dan de Eredivisie. Schakelprogramma op vrijdagavond is altijd genieten. Pascal Kamperman die het aan elkaar lult, Hans Kraay (top analist voor de KKD), Scorito teampje ernaast en een 10tje op Toto en mijn vrijdagavond is top!

T is weer gezellig in Den Bosch. Gaan geruchten dat er een steward gewond zou zijn geraakt. Wat een paupers zeg, en dan ook nog eens in je eigen stadion. Fan van Vitesse buiten bewustzijn geraakt door verdrukking door paniek in het uitvak.

Den Bosch wil verder spelen, het mag ook, maar Vitesse heeft logischerwijs wat bedenkingen.

Laatst bewerkt:
Den Bosch heeft toch ook wel een pauper publiek zeg, daar is het echt ieder seizoen feest

T is weer gezellig in Den Bosch. Gaan geruchten dat er een steward gewond zou zijn geraakt. Wat een paupers zeg, en dan ook nog eens in je eigen stadion. Fan van Vitesse buiten bewustzijn geraakt door verdrukking door paniek in het uitvak.

Den Bosch wil verder spelen, het mag ook, maar Vitesse heeft logischerwijs wat bedenkingen.
Heel raar dat Vitesse hier niet het laatste woord in heeft gehad. Dit is even wat anders dan bekertjes gooien.

Hoe zit het trouwens met de vluchtroutes in dat stadion?
Och wat zijn ze toch weer stoer met hun hoodies en maskers. Grote jongens! :clap::clap::clap:
Inderdaad. Als je dan een punt wil maken, doe dat dan met je gezicht in beeld.
Den Bosch heeft toch ook wel een pauper publiek zeg, daar is het echt ieder seizoen feest
Belachelijk. Ze hebben al jaren niet zo veel gewonnen als dit seizoen.

Bekijk bijlage 7420

Gaat niet zo goed in het Zuiden in de Eerste divisie.
Nee, en vergeleken met de eerste klassen in het eerste jaar betaald voetbal, in 1955 dus, nog erger.
Kampioenen waren Willem II, NAC, PSV en Eindhoven.
Met Willem II als landskampioen en PSV als Europa Cup deelnemer.

En de Eredivisie startte in 1956 met 10 van de 18 clubs uit het Zuiden.
Dan is dit inderdaad niet veel soeps.

In de play-offs staat Telstar bij rust 2-0 voor tegen ADO Den Haag. De nr. 7 tegen de nr. 4
Gisteren heeft Den Bosch (nr. 9) met 1-0 gewonnen van Cambuur (nr. 3).

De lager geëindigde clubs doen het blijkbaar beter in de play-offs.

Terug
Bovenaan Onderaan