Donyell Malen (A)

Buitenspelgoal

Aanvoerder
Zoals ik hier al meermaals beargumenteerd heb: Malen blijf ik een complete spits vinden die een mooie toekomst tegemoet gaat. Hij is snel, heeft een goed spitseninstinct en is een meevoetballende spits die zich kan laten zakken en goed meekan in de opbouw van een aanval. Het lijkt mij echter goed als PSV en Malen na dit seizoen afscheid van elkaar nemen. Hij lijkt dit seizoen toch vooral bezig met zijn eigen statistieken en ik heb niet het gevoel dat hij bij PSV beter gaat worden dan hij nu is. Normaliter zou ik zeggen: blijf nog maar 2 jaar bij PSV en laat het nog maar een aantal jaar zien. Echter, bij Malen geloof ik wel dat wat hij laat zien hij ook structureel kan brengen. Op vormdipjes na scoort hij eigenlijk altijd wel over een langere periode. Voor PSV is het nu interessant om te cashen. Jonge, meevoetballende spitsen zijn ongeveer de meest waardevolle spelers die je kunt hebben. Bij PSV gaat hij niet meer waard worden dan hij nu is. Alles gokken op CL spelen en dat hij zich daar een keer laat zien lijkt mij niet verstandig. Madueke zou ik nog even behouden en die kan mooie het plekje van Malen overnemen volgend seizoen.

Bovenaan Onderaan