Denzel Dumfries (V)

-040-

Trainer Coach
Of simpelweg eens een terugval heeft?
Komt van een middenmoter, en laat zo Arias vergeten. Heeft meer dan geweldige wedstrijden gespeeld, soms zelfs de beste van het veld. En heeft nu dus eens een echte K-wedstrijd gespeeld. Dat kan.
Speelt een wedstrijd tegen een subtopper tegen een fatsoenlijke directe tegenspeler met een andere centrumspeler. Ach, beide voetjes weer op de vloer (als ze daar al vanaf waren), ook wel goed.

Kira

Basisspeler
Ja was slecht. Aan de andere kant Arias speelde ook wel eens een matige wedstrijd. Toch vond ik Dumfries wel aanwezig bij een aantal belangrijke momenten. Met name in aanvallend opzicht (bijna goal, Penalty gekregen). Sommige spelers spelen een rot wedstrijd en dan heb je helemaal niks aan ze. Dat vond ik, over de gehele wedstrijd, niet het geval bij Dumfries.

Zijn passing is ook niet heel schep, meestal wint hij op duelkracht en snelheid, dus ik snap wel dat Dumfries liever tikkie breed doet zodat een speler hem op het hoofd van LdJ probeerde te leggen. Gaf hij ook aan in een interview. Zijn taak is niet om het mooie voetbal te laten zien, daarvoor moet hij de bal aan andere geven.

Dat komt vooral omdat hij naast Isimat stond en waarschijnlijk de opdracht had gekregen om bij hem in de buurt te blijven. Het op en neer spelen tussen Isimat en Dumfries was tenenkrommend. Als Schwaab had gespeeld was de wedstrijd voor Dumfries heel anders verlopen.
En Rosario, die altijd lekker in de buurt blijft.