Darts

Als Smith speelt zoals vandaag, dan wordt het wel een geweldige finale.

Alleen is de vraag, hoe gaat Smith om met de omstandigheden nu die in de finale staat? Er staat toch een wereldbeker op het spel, en je speelt ook nog is tegen de nummer 1 van de wereld. En hij heeft zelf ook gezien hoe die gehakt heeft gemaakt van Anderson, terwijl Smith zelf toch wel een makkelijke route heeft gehad richting de finale en nauwelijks is getest.

Wel een lekkere 2 fast 2 furious potje dinsdag.
 
DvstDz2XgAMJHvK.jpg


Nieuwjaarsdag 21.10 u
 
Smith is dan misschien niet echt getest, maar v. Gerwen heeft ook niet veel tegenstand gehad. Verder zie je dat Smith gaandeweg het toernooi steeds beter is gaan spelen. Kan dus zomaar een hele spannende wedstrijd worden.
 
Smith is dan misschien niet echt getest, maar v. Gerwen heeft ook niet veel tegenstand gehad. Verder zie je dat Smith gaandeweg het toernooi steeds beter is gaan spelen. Kan dus zomaar een hele spannende wedstrijd worden.

Nouja oke. Maar Van Gerwen heeft wel onder andere Lewis en Anderson gehad, niet de minste namen, terwijl Smith zulke namen nog niet heeft gekregen richting de finale.

Verder eens. Zoals ik al hierboven zei, als Smith speelt in de finale zoals vandaag. Dan wordt het een geweldige finale. Maar goed, ik dacht dat het ook een geweldige halve finale zou worden tussen Van Gerwen en Anderson, maar het was nooit een wedstrijd geweest. Het ligt puur aan Smith of het wel of niet een wedstrijd gaat worden want je weet dat Van Gerwen standaard tussen 105 en 110 gemiddeld gaat gooien.
 
Eigenlijk vind ik een activiteit waar spelers met een vetpercentage van boven de 25 procent toch kunnen excelleren geen sport. Uitzonderingen (misschien): discus, kogel, sumo.

Maar wat weet ik...

De wil, passie en drive om te winnen.
De over mijn lijk mentaliteit.
De jarenlange druk die hij zichzelf oplegt en door de buitenwacht wordt opgelegd.
Ik vind het topsport.
Menig voetballer zou bij hem in de leer moeten.

(Ik denk ook haast niet dat het mogelijk is een topdarter te zijn met een atletisch figuur. Daarvoor (topdarter) moet het lichaamszwaartepunt simpelweg te laag liggen.)
 
Poe, wat een pot van Van Gerwen gisteren. Als hij op Nieuwjaarsdag zo speelt, kan Smith hem niet verslaan. Al speelt hij ook erg goed dit toernooi.
 
Van Gerwen is een arrogante sukkel, nog erger dan Van Barneveld was. Tevens is hij respectloos richting concurrenten met zijn uitspraken. Hopen dat Smith dat afstraft zoals Gurney in de Players Championships Finals deed

Van Gerwen is met afstand de beste darter van dit moment. Hij wint verreweg de meeste toernooien, gooit structureel de hoogste gemiddeldes. Als je zoveel meer wint dan de rest, dan mag je dat ook zeggen en uitstralen. Is heel wat anders dan zeggen dat een tegenstander bang voor je zou zijn, terwijl al tijdenlang blijkt dat deze minstens gelijkwaardig is. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar dit toernooi, als van Gerwen echt aan de bak moet staat hij er weer met hoge scores en scherp op de dubbels.
 
Wat heeft Ajax ermee te maken? Ben je zo erg met Ajax bezig dat dit in een darts topic moet? :ROFL:

Van Gerwen is een arrogante sukkel, nog erger dan Van Barneveld was. Tevens is hij respectloos richting concurrenten met zijn uitspraken. Hopen dat Smith dat afstraft zoals Gurney in de Players Championships Finals deed

Van Gerwen is al jaren de nummer 1 van de wereld, dan mag je ook met recht zeggen dat je de beste bent. Dat is i.i.g. beter dan 4 jaar op rij 2de worden en zeggen dat je de beste bent...
 
Met afstand de beste darter? Hij verliest op het EK van West, verliest in de world series finals van Van Barneveld, verliest op de Grand Slam van Anderson en verliest in de Players van Gurney. Dezelfde Gurney die hij diezelfde week met uitspraken op een misplaatste manier kleineerde. Niet de eerste keer dat Van Gerwen zich op misplaatste manier respectloos gedraagt richting collega's

Ff kijken naar de PDC wereldranglijst:

1 Michael van Gerwen £1,453,500
2 Rob Cross £750,750
3 Peter Wright £742,500
4 Gary Anderson £640,000
5 Daryl Gurney £552,250
6 Gerwyn Price £399,750
7 Mensur Suljovic £391,750
8 Simon Whitlock £352,750
9 James Wade £344,000
10 Michael Smith £330,500

Volgens mij bestaat er geen enkele twijfel wie er op dit moment met afstand de beste darter ter wereld is.
 
Dat gaat over de laatste 2 jaar. Pak dezelfde lijst eens voor het laatste half jaar. Dan is hij echt niet met afstand de beste hoor. Maar het gaat met name om zijn respectloze uitspraken over collega's. Vond jij zijn uitspraken over Gurnet gepast als je daarna door diezelfde Gurney van het bord gegooid wordt?

Het idee van een wereldranglijst is dat het een objectieve manier is om te bepalen hoe goed de darters zijn. Dit zijn de zaken zo als ze nu zijn. Dat kan over een tijdje anders zijn. Om de beste te zijn hoef je niet alles te winnen, maar je moet vaker dan andere winnen. Dat doet van Gerwen. Af en toe kakt ie wat in of heeft ie een mindere wedstrijd. Maar meestal wint hij een gooit hij alleen maar gemiddeldes boven de 100.

Van Gerwen kan zeggen dat hij niet de favoriet enz. Maar dat zou ook gewoon onzin zijn. Als hij goed gooit moet van Gerwen van iedereen kunnen winnen. Alleen hij gooit niet altijd goed, en dan kan hij een keer verliezen ja. Maar hij wint meer dan andere darters op dit moment winnen, dus is hij op dit moment de beste darter van de wereld.
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat over de laatste 2 jaar. Pak dezelfde lijst eens voor het laatste half jaar. Dan is hij echt niet met afstand de beste hoor. Maar het gaat met name om zijn respectloze uitspraken over collega's. Vond jij zijn uitspraken over Gurnet gepast als je daarna door diezelfde Gurney van het bord gegooid wordt?

Heb net eens even uitgezocht welke resultaten van Gerwen dit kalenderjaar heeft behaald. 19 toernooizeges (deelname aan 39 toernooien), 108 overwinningen, 1 gelijkspel en 21 nederlagen. En dan zeg jij dat hij niet met afstand de beste is? Ben het wel met je eens dat hij die opmerkingen over Gurney niet hoeft te maken.
 
Maar nogmaals, het gaat om de misplaatste uitspraken over zijn collega's. Ik hoop dat Smith dat morgen weer afstraft zoals Gurney deed.

Dan mag jij me even vertellen wat hij voor misplaatste opmerking heeft gemaakt over Michael Smith. Het enige wat ik heb gehoord is dat Smith heeft gezegd dat hij ontspannen naar de finale toeleeft, terwijl hij tegen v. Gerwen zou hebben gezegd dat hij liever tegen Anderson zou staan in de finale (dit was al voor de halve finale bekend) omdat Smith al meer van Gary had gewonnen.
 
Wat heeft Ajax ermee te maken? Ben je zo erg met Ajax bezig dat dit in een darts topic moet? :ROFL:

Ach ja een Ajaxpost op het dartforum van PSV of een Ajacied op een PSV-forum.
Wat dat betreft haal ik je, met wat ik op dit forum ooit nog ga posten, nooit meer in.

Daarom moet ik niet huilen van de lach, eerder meewarig hoofdschudden.
 
Laatst bewerkt:
Dan mag jij me even vertellen wat hij voor misplaatste opmerking heeft gemaakt over Michael Smith. Het enige wat ik heb gehoord is dat Smith heeft gezegd dat hij ontspannen naar de finale toeleeft, terwijl hij tegen v. Gerwen zou hebben gezegd dat hij liever tegen Anderson zou staan in de finale (dit was al voor de halve finale bekend) omdat Smith al meer van Gary had gewonnen.

Geeft dus aan, dat Smith nog altijd bang is voor Van Gerwen. Kan me nog wel Premier League herinneren van ( vorige jaar inmiddels ). Toen won die in de halve finale wel van Anderson, maar in de finale verloor die weer kansloos van Van Gerwen.

Laat het maar een mooie kraker worden vanavond. Zal me niks verbazen als de beide Michael's samen meer dan 40 180'ers gaan gooien in de wedstrijd. Als het puur op mentaal komt, dan is Van Gerwen de sterkste.
 
Laatst bewerkt:
Tradities zijn leuk maar waarom krijgt Engeland steeds het WK? Waarom niet in Ahoy, of Schotland?
 
Terug
Bovenaan Onderaan