Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

Onze vroegere belangrijkste spelers zijn wel echt al lang uit vorm hè.. VD Donk en Martens spelen vrijwel niks klaar. Martens was nog even de beste v/d wereld. Niks meer van te zien.
Zonder Miedema kom je er dan echt niet.
En ook Miedema is na haar blessure niks meer. Martens is echt mega ver weggezakt. En ik vind die Beerensteyn zo’n enorme ego. Bah.
 
En ook Miedema is na haar blessure niks meer. Martens is echt mega ver weggezakt. En ik vind die Beerensteyn zo’n enorme ego. Bah.
Miedema is net 'n maand terug en heeft nog geen volledige wedstrijd gespeeld. Dat kun je haar nog niet kwalijk nemen. Ver weg van d'r topvorm maar dat is logisch.
 
Onze vroegere belangrijkste spelers zijn wel echt al lang uit vorm hè.. VD Donk en Martens spelen vrijwel niks klaar. Martens was nog even de beste v/d wereld. Niks meer van te zien.
Zonder Miedema kom je er dan echt niet.

Martens is sinds het gewonnen EK alleen maar telkens iets minder goed gaan spelen

Vd Donk is niet fit. Jonker had haar niet op moeten stellen.
Voor zulke wedstrijden moet je 100% zijn. Anders kun je gewoon niet brengen wat je moet brengen. En dat is gebleken.

Alleen Groenen houdt stand van de 'oude garde', maar kan t ook niet alleen.

Ondertussen krijgt Duitsland kans op kans nu.
 
En 100% verdiend. Oranje heeft niks op de Olympische Spelen te zoeken. Heel die ouwe hap er uit gooien en met een nieuw elftal starten. Brugts en Kaptein hebben wel potentie.

Spitse, Martens en het doet me pijn te zeggen, maar ook Vd Donk idd ff overslaan.

Het gemis van een verdediger als Vd Gragt laat zich ook voelen trouwens.
Die Dijkstra is het niet. En vreselijk trage Spitse is vragen om problemen.
 
Oranje dames 2-0 verloren in Italië. Van Donselaar is geblesseerd. Die andere keepers kunnen er echt geen reet van.
 
Kan mij een dergelijke inworp bij de mannen niet heugen, trainen jongens!
Inderdaad. Kan gemakkelijk op getraind worden om de bal zo voor de goal te gooien. Als ze dat eens gaan doen i.p.v. al die terugspeelballen op de keeper met risico van "opbouwen" op een paar meter voor de eigen goal en oeverloos de bal rond spelen. De bal voor de goal slingeren en ook nog schieten van afstand.
 
Kan mij een dergelijke inworp bij de mannen niet heugen, trainen jongens!
Ik moet zeggen dat ik ook zo een inworp heb. Wel bij de amateurs maar dat zal qua afstand niet veel uitmaken toch? Nog nooit op getraind maar ik gooi hem ook zo penaltystip/2e paal. Denk dat iedereen dat wel een heel eind kan hoor. Meeste gooien alleen met de armen maar als je vanaf je rug een soort zweep effect naar je armen laat gaan is die bal een eind onderweg
 
Inderdaad. Kan gemakkelijk op getraind worden om de bal zo voor de goal te gooien. Als ze dat eens gaan doen i.p.v. al die terugspeelballen op de keeper met risico van "opbouwen" op een paar meter voor de eigen goal en oeverloos de bal rond spelen. De bal voor de goal slingeren en ook nog schieten van afstand.

Vind dat wel een interessante kwestie. Bij de bal zo voor het doel slingeren kan er een gevaarlijke counter ontstaan. Weet daarom niet of de risk-reward altijd even aantrekkelijk is. Als je in een halfuur een achterstand moet goedmaken, zoals Ierland hier, kan ik het goed begrijpen.
 
Ik moet zeggen dat ik ook zo een inworp heb. Wel bij de amateurs maar dat zal qua afstand niet veel uitmaken toch? Nog nooit op getraind maar ik gooi hem ook zo penaltystip/2e paal. Denk dat iedereen dat wel een heel eind kan hoor. Meeste gooien alleen met de armen maar als je vanaf je rug een soort zweep effect naar je armen laat gaan is die bal een eind onderweg
Als iedereen dit zou kunnen, zou je het veel vaker zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan