Cody Gakpo (A)

Jammer dat hij blijft. 45 miljoen door de plee gespoelt en ook nog eens zijn contract opwaarderen met waarschijnlijk een lagere clausule. Dat allemaal omdat meneer bij PSV meer kans heeft op een WK. Hij luistert naar van Gaal in plaats van naar Ruud en gebruikt PSV gewoon voor dit. Hoop dat hij in november 3 weekjes corona krijgt. Kots van dit soort spelers en is ook een reden dat heel dat voetbal me niks meer boeit. En de fans hem straks weer toezingen omdat hij blijft. Simpel volk.
Je kotst van een ras-PSV'er uit eigen jeugd, een altijd sympathieke jongen, die er niet voor kiest om naar Leeds United te gaan? En wenst hem een corona-besmetting toe waardoor hij het WK mist? Wat is er mis met jou joh...
 
Je kotst van een ras-PSV'er uit eigen jeugd, een altijd sympathieke jongen, die er niet voor kiest om naar Leeds United te gaan? En wenst hem een corona-besmetting toe waardoor hij het WK mist? Wat is er mis met jou joh...
Lees nog eens. Het antwoord staat in mijn post.
 
Jammer dat hij blijft. 45 miljoen door de plee gespoelt en ook nog eens zijn contract opwaarderen met waarschijnlijk een lagere clausule. Dat allemaal omdat meneer bij PSV meer kans heeft op een WK. Hij luistert naar van Gaal in plaats van naar Ruud en gebruikt PSV gewoon voor dit. Hoop dat hij in november 3 weekjes corona krijgt. Kots van dit soort spelers en is ook een reden dat heel dat voetbal me niks meer boeit. En de fans hem straks weer toezingen omdat hij blijft. Heel PSV boeit hem niks en ja Der Muzikant had het goed gezien. Beentjes terugtrekken en er met de pet naar gooien tegen de Rangers.
Had jij liever 45 miljoen op de bank gehad en geen vervanger voor Cody? Ik wil sportief succes zien, en daar kan Cody ons zeer zeker bij helpen
 
Je laat ook geen gelegenheid onbenut om te laten zien dat Gakpo geen clubliefde heeft ;)
Wij weten helemaal nog niets wat Gakpo wel of niet wist en wat hij inmiddels heeft gedaan of met wie hij een appeltje zou willen schillen van dat bureau. Bovendien gaat het niet om zijn eigen zaakwaarnemer maar om een medewerker van dat bureau die een app contact heeft gehad met Schreuder. Zullen eerst maar eens afwachten wat er precies is gebeurd en wie wat heeft gezegd en gedaan en wat Cody zelf er van vindt?
Sorry voor mijn eeuwige gechat hierover 😜

Het gaat mij niet erom om Gakpo in een slecht daglicht te stellen ofzo. Het is een hele beschaafde jongen die PSV met zijn transfer uit de financiële problemen houdt. Maar ik word getriggerd door de heldenstatus die hem wordt toegedicht om vanuit clubbelang te blijven. Dat is gewoon pertinente onzin. Hij heeft zijn belangen afgewogen en geluisterd naar het advies Van Gaal en op basis daarvan een beslissing genomen. C'est ça.

Overigens gaat het niet om zomaar 'een medewerker' als de persoon in kwestie kennelijk zich vrij genoeg voelt om zo'n gevoelige suggestie te doen en een directe lijntje onderhoudt met de trainer van Ajax.
 
Een bureau dat je aanbiedt, zonder jouw eigen medeweten, bij dé grote binnenlandse concurrent waar je zelf niet heen zou gaan, en waar je club je nooit aan zou verkopen. En die moeten dan weer een dikke fee pakken op je meest recente contractverlenging. Hoe kan dit tot iets anders leiden dan dat Gakpo die bende per direct de deur wijst? Dit stinkt toch... Bevestigt de indruk die je van ze kreeg rondom die hele zaak met De Vrij.
Een bureau dat je aanbiedt, zonder jouw eigen medeweten. Zou dat niet de normaalste gang van zaken zijn? De enige taak van zo'n Zaakwaarnemer is toch om alle opties uit te zoeken en aan de betreffende speler te presenteren welke opties/mogelijkheden/interesses er allemaal zijn. Het is geen haalbare/passende werkwijze om bij alle communicatie de speler in de CC te zetten. Daarvoor is juist de Zaakwaarnemer.
De formulering "management biedt Gakpo aan bij Ajax" is nu gebruikt in de media, dat klinkt lekker heftig. Mogelijk is het een realistischere formulering om te zeggen dat SEG ajax gepolst heeft. Het is niet aan de zaakwaarnemer om geheel zelfstandig te beslissing dat Ajax geen optie zou moeten zijn voor Cody. Kortom: Er worden veel clicks gegenereerd, wellicht valt het allemaal wel mee. SEG zag een eventuele kansje en doet gewoon zn werk? Het was letterlijk en figuurlijk 5 voor 12.
 
Laatst bewerkt:
In mijn ogen al te vaak geweest dat spelers veel te vroeg naar het buitenland vertrekken, dus blij dat hij blijft. Dat geld komt ook echt nog wel.

Kampioen worden wordt ook wel weer eens tijd..
En een beetje normale Europese campagne ook
 
Sorry voor mijn eeuwige gechat hierover 😜

Het gaat mij niet erom om Gakpo in een slecht daglicht te stellen ofzo. Het is een hele beschaafde jongen die PSV met zijn transfer uit de financiële problemen houdt. Maar ik word getriggerd door de heldenstatus die hem wordt toegedicht om vanuit clubbelang te blijven. Dat is gewoon pertinente onzin. Hij heeft zijn belangen afgewogen en geluisterd naar het advies Van Gaal en op basis daarvan een beslissing genomen. C'est ça.

Overigens gaat het niet om zomaar 'een medewerker' als de persoon in kwestie kennelijk zich vrij genoeg voelt om zo'n gevoelige suggestie te doen en een directe lijntje onderhoudt met de trainer van Ajax.
Dat laatste is een aanname. Bij veel bureaus en zaakwaarnemers gebeuren dingen waar de speler in kwestie helemaal geen weet van heeft. Zaakwaarnemers hebben zo hun eigen belang en willen het liefst dat een speler elk twee jaar verkast, omdat ze weer premies en percentages in de wacht kunnen slepen. Er zijn zelfs zaakwaarnemers die afspraken met de clubs maken over financiën waar de speler niets van afweet ( zaak de Vrij), om zelf daar rijker van te worden. Dus nee, ik wil echt eerst weten wat er precies is geweest voordat ik de verhalen van de Telegraaf ga geloven.
 
Dat laatste is een aanname. Bij veel bureaus en zaakwaarnemers gebeuren dingen waar de speler in kwestie helemaal geen weet van heeft. Zaakwaarnemers hebben zo hun eigen belang en willen het liefst dat een speler elk twee jaar verkast, omdat ze weer premies en percentages in de wacht kunnen slepen. Er zijn zelfs zaakwaarnemers die afspraken met de clubs maken over financiën waar de speler niets van afweet ( zaak de Vrij), om zelf daar rijker van te worden. Dus nee, ik wil echt eerst weten wat er precies is geweest voordat ik de verhalen van de Telegraaf ga geloven.
Aanname dat het om een belangrijke medewerker die direct appverkeer onderhoudt met schreuder over gakpo lijkt me aannemelijker dan dat het om de koffiejuffrouw gaat van SEG, maar strikt genomen is het inderdaad een aanname.

Maar dit alles is besides the point. Genegenheid naar een club bestaat. Vooral bij jeugdspelers die al hun hele loopbaan bij dezelfde club actief zijn. Maar spelers die clubbelang stelt boven persoonlijke belangen is een fabeltje waarin de sentimentele supporter gelooft. Misschien moet ik er ook geen punt van maken. Sinterklaas bestaat it is
 
Aanname dat het om een belangrijke medewerker die direct appverkeer onderhoudt met schreuder over gakpo lijkt me aannemelijker dan dat het om de koffiejuffrouw gaat van SEG, maar strikt genomen is het inderdaad een aanname.

Maar dit alles is besides the point. Genegenheid naar een club bestaat. Vooral bij jeugdspelers die al hun hele loopbaan bij dezelfde club actief zijn. Maar spelers die clubbelang stelt boven persoonlijke belangen is een fabeltje waarin de sentimentele supporter gelooft. Misschien moet ik er ook geen punt van maken. Sinterklaas bestaat it is
Er zit denk ik best nog wel wat lucht tussen het beeld dat jij schetst en hoe een speler als Gakpo erin staat volgens de indruk die ik krijg. Ik geloof oprecht niet dat hij als clubjongen Ajax zou overwegen. Zeker niet op dit moment. Die wil overduidelijk naar een topcompetitie, liefst de PL. Dan heb je weinig te winnen met een move naar Ajax. En ik zie hem ook na jaren in de PL niet naar Ajax gaan. Dat is natuurlijk iets anders dan clubbelangen boven je eigen belangen stellen. Dat hoeven we ook helemaal niet te vragen.
 
Er zit denk ik best nog wel wat lucht tussen het beeld dat jij schetst en hoe een speler als Gakpo erin staat volgens de indruk die ik krijg. Ik geloof oprecht niet dat hij als clubjongen Ajax zou overwegen. Zeker niet op dit moment. Die wil overduidelijk naar een topcompetitie, liefst de PL. Dan heb je weinig te winnen met een move naar Ajax. En ik zie hem ook na jaren in de PL niet naar Ajax gaan. Dat is natuurlijk iets anders dan clubbelangen boven je eigen belangen stellen. Dat hoeven we ook helemaal niet te vragen.
Waar heb ik gesteld dat hij Ajax zou overwegen?
 
Laten we één ding toch helder hebben. Ik gun Cody het allerbeste en ongetwijfeld gunt hij PSV het allerbeste. Maar zoals ik zonder probleem geen seizoenskaart meer koop omdat andere belangen zwaarder wogen, zo blijft Cody echt niet nog een paar maandjes uit clubliefde. Louis fluisterde 'WK' in z'n oortje.
Da's allemaal prima. We hopen allemaal dat hij z'n waarde behoudt, en zelfs dat-ie nog wat duurder wordt. Da's Louis wel aan ons verplicht. De club heeft nu een paar maandjes de tijd om.een opvolger te vinden, da's ook wat waard.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je als club niet stoer gaan doen en zeggen dat hij minimaal 50 miljoen moet kosten, net als dat je als club niet stoer moet doen door te zeggen dat je Ajax niet bij wil halen maar er overheen wil gaan, terwijl je kennelijk elke rooie rotcent moet omdraaien. Dan zet je de club behoorlijk voor lul. Blijf bij je standpunt of hou anders gewoon je mond zou ik dan zeggen.

We mogen ons niet laten leiden door die Amsterdammers, maar die krijgen het wel telkens voor elkaar met hun gebluf. Maar PSV mag maar 1x bluffen, en als dat niet lukt moeten ze maar snel toegeven, want onze spelers zouden het allemaal niet waard zijn, in tegenstelling tot die van de bluffende Amsterdammers. Dat weet inmiddels iedere club wel.
Nouja....met onderhandelen zet je ook hoger in om een midden te vinden?
43 was een prima bod m.i., en voor het PSV bestuur blijkbaar ook.

Het zou geen basisspeler zijn bij top vier a zes in de Premier League. Hij heeft het niet laten zien op CL niveau. En dat is wel een vereiste bij dat kaliber clubs.
 
Sorry voor mijn eeuwige gechat hierover 😜

Het gaat mij niet erom om Gakpo in een slecht daglicht te stellen ofzo. Het is een hele beschaafde jongen die PSV met zijn transfer uit de financiële problemen houdt. Maar ik word getriggerd door de heldenstatus die hem wordt toegedicht om vanuit clubbelang te blijven. Dat is gewoon pertinente onzin. Hij heeft zijn belangen afgewogen en geluisterd naar het advies Van Gaal en op basis daarvan een beslissing genomen. C'est ça.

Overigens gaat het niet om zomaar 'een medewerker' als de persoon in kwestie kennelijk zich vrij genoeg voelt om zo'n gevoelige suggestie te doen en een directe lijntje onderhoudt met de trainer van Ajax.
Het is een hele beschaafde eerlijke jongen die van kinds af hier af is geweest. Natuurlijk heeft hij clubliefde, dat is niet gespeeld. Maar hij voelt ook wel aan dat hij zo langzaamaan PSV ontgroeid is en wil op de perfecte manier gedag zeggen. Heel menselijk toch? Ik vind je wat hard in je oordeel Retro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan