Cody Gakpo (A)

Ik niet. Ik zie Cody graag slagen en dan heb ik liever dat hij een Wijnaldum route neemt dan een Depay die direct naar Man Utd gaat.

Buiten dat: Cody moet blijven!
Als wij 50+ miljoen kunnen vangen zou ik het doen, ook al is het zo verleidelijk om Gakpo nog één seizoen bij ons te zien schitteren en kampioen worden.
 
Vanaf 40 miljoen praat je over reële bedragen en moet je Gakpo ook gewoon zo’n mooie stap gunnen.

Vind ik niet, ik ben wel een beetje klaar met het gunnen, zelfs voor spelers zoals Cody. Gewoon minimaal het transferrecord verbreken, Gakpo is zeker beter dan Lozano destijds was. Als we weer willen aanhaken bij Ajax moeten we gewoon het maximale uit iedere transfer halen.
 
Leeds lijkt me de perfecte stap voor hem, heel mooie club. Voor 45 miljoen of meer zou ik hem met pijn in het hart wel verkopen. Enige nadeel is dat we dan helemaal geen linksbuitens meer hebben en er dus niet echt een alternatief is als de vervanger die we aantrekken een miskoop (of huur...) blijkt te zijn.
 
Ik ben vast weer te negatief maar ik snap er helemaal niets van dat wij als PSV tegen al die clubs zeggen dat ons grootste talent voor €40mln op te pikken is (zie artikel dat net binnenkort op VI) terwijl ajax voor Antony zonder blikken of blozen het dubbele (!!) vraagt en voor een kleine centrale verdediger ook nog steeds €10mln meer dan onze Cody…en voila het zaadje is weer geplant en het staat weer in alle media…Cody 40, Antony 80, Martinez 50…dit is toch belachelijk ?? Ben ik niet realistisch, heb ik te hoge verwachtingen…?? Pfff..
 
Ik ben vast weer te negatief maar ik snap er helemaal niets van dat wij als PSV tegen al die clubs zeggen dat ons grootste talent voor €40mln op te pikken is terwijl ajax voor Antony zonder blikken of blozen het dubbele (!!) vraagt en voor een kleine centrale verdediger ook nog steeds €10mln meer dan onze Cody…en voila het zaadje is weer geplant en het staat weer in alle media…Cody 40, Antony 80, Martinez 50…dit is toch belachelijk ?? Ben ik niet realistisch, heb ik te hoge verwachtingen…?? Pfff..

'ver boven de 40 miljoen', lees ik.
 
Afgezet tegen een slechte acteur als Anthony van der Sande is dat nog steeds erg weinig imo
Die wel CL voetbal heeft gespeeld... Het blijft heel simpel: als wij ook zo verschrikkelijk veel geld willen vangen moet er op CL niveau gepresteerd worden. Ajax heeft naam gemaakt in de CL wat hun spelers automatisch meer waard maakt. Laten we dat dit seizoen maar eens gaan regelen dan
 
Ik ben vast weer te negatief maar ik snap er helemaal niets van dat wij als PSV tegen al die clubs zeggen dat ons grootste talent voor €40mln op te pikken is (zie artikel dat net binnenkort op VI) terwijl ajax voor Antony zonder blikken of blozen het dubbele (!!) vraagt en voor een kleine centrale verdediger ook nog steeds €10mln meer dan onze Cody…en voila het zaadje is weer geplant en het staat weer in alle media…Cody 40, Antony 80, Martinez 50…dit is toch belachelijk ?? Ben ik niet realistisch, heb ik te hoge verwachtingen…?? Pfff..

Als Antony geen mannetje voorbij was gespeeld in de CL, geen basisklant was geweest bij Brazilië en hooguit wat leuks liet zien in de ECL. Dan was die 40 miljoen ook geen gek bedrag geweest. Al is 80 miljoen overigens nog steeds een achterlijk bedrag wat die gast totaal niet waard is, en Cody ook niet.
 
VI spreekt over “ongeveer 40 miljoen”…

Dan nog…best case 45-50 tov 80…
80 is de vraagprijs. Je denkt toch niet dat er ook maar één club gek genoeg is om dat uit te geven? Ze spelen in Amsterdam de afgelopen jaren veel bluffpoker maar ze zijn daar nu toch bezig met een knap staaltje overspelen van de hand. Antony is zeker geen koekenbakker maar 80 miljoen slaat natuurlijk hélemaal nergens op. Dat houdt simpelweg in dat je bij 55-60 miljoen 'nee' moet verkopen om een beetje geloofwaardigheid te houden. Die blijft denk ik sowieso in Amsterdam dit seizoen tenzij ze een drastische draai maken doordat hij moeilijk doet.
 
Ik zal wel één van de weinige overigens hier zijn maar ik zou Gakpo bij een mooi bedrag boven de 40 miljoen (zeg: 45-50) laten gaan. Onze defensie is absoluut niet Champions League waardig als we gewoon heel eerlijk zijn. Centraal achterin en op rechts ben je gewoon niet goed genoeg. Ki-Jana Hoever mogen we een hoop van verwachten maar niet dat hij op dat niveau het verschil gaat maken. En centraal achterin hebben we ook niet een écht goede sloper, helaas al heel lang niet meer. Mauro Junior is eigenlijk de enige die als hij zijn niveau van vorig seizoen vasthoudt op dat niveau meekan. We hebben kennelijk niet genoeg geld om onze selectie op dit moment te versterken dus moeten we onze huid duur verkopen als het om Gakpo gaat. Met dat geld kunnen we dan vervolgens de mankementen van de rest van de selectie dichten. Mij bekruipt namelijk steeds meer het gevoel dat we te weinig geld hebben om echte versterkingen te halen dit seizoen als we star blijven vasthouden aan Gakpo en Sangaré.
 
Ik zal wel één van de weinige overigens hier zijn maar ik zou Gakpo bij een mooi bedrag boven de 40 miljoen (zeg: 45-50) laten gaan. Onze defensie is absoluut niet Champions League waardig als we gewoon heel eerlijk zijn. Centraal achterin en op rechts ben je gewoon niet goed genoeg. Ki-Jana Hoever mogen we een hoop van verwachten maar niet dat hij op dat niveau het verschil gaat maken. En centraal achterin hebben we ook niet een écht goede sloper, helaas al heel lang niet meer. Mauro Junior is eigenlijk de enige die als hij zijn niveau van vorig seizoen vasthoudt op dat niveau meekan. We hebben kennelijk niet genoeg geld om onze selectie op dit moment te versterken dus moeten we onze huid duur verkopen als het om Gakpo gaat. Met dat geld kunnen we dan vervolgens de mankementen van de rest van de selectie dichten. Mij bekruipt namelijk steeds meer het gevoel dat we te weinig geld hebben om echte versterkingen te halen dit seizoen als we star blijven vasthouden aan Gakpo en Sangaré.

En hoe gaan we dat oplossen voorin dan? We hebben op links nou ook niet echt iets van Champions League niveau
 
En hoe gaan we dat oplossen voorin dan? We hebben op links nou ook niet echt iets van Champions League niveau

45-50 miljoen is een hoop geld. In principe kan je daar 3 of meer basiswaardige spelers voor kopen. Ik geef toe dat Gakpo vervangen onmogelijk is maar bij een bepaalde prijs zul je toch overstag moeten, niet? Zeker als je ziet dat we op andere plekken in ons elftal veel minder kwaliteit hebben.
 
80 is de vraagprijs. Je denkt toch niet dat er ook maar één club gek genoeg is om dat uit te geven? Ze spelen in Amsterdam de afgelopen jaren veel bluffpoker maar ze zijn daar nu toch bezig met een knap staaltje overspelen van de hand. Antony is zeker geen koekenbakker maar 80 miljoen slaat natuurlijk hélemaal nergens op. Dat houdt simpelweg in dat je bij 55-60 miljoen 'nee' moet verkopen om een beetje geloofwaardigheid te houden. Die blijft denk ik sowieso in Amsterdam dit seizoen tenzij ze een drastische draai maken doordat hij moeilijk doet.
Nou, daar zou ik toch maar niet zo stellig in zijn als ik jou was, om teleurstellingen te voorkomen. Ik bedoel, wie had er ooit verwacht dat ze Haller nog met winst zouden verkopen, nadat ze hem voor veel te veel geld hadden aangetrokken? Maar het is ze ongelooflijk maar waar toch gelukt en Dortmund heeft die kat in de zak gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan