Bruma (A)

Jezus mensen, als je nog niet depressief bent dan wordt je het hier wel. Er vertrekken straks net zo goed twee buitenspelers, die kans is 90%. Of moeten we het de rest van het seizoen (met onder andere CL voetbal) gaan doen met Gakpo en Malen op de flanken, die we dan na 5 wedstrijden als PSV onwaardig bestempelen en JdJ nog even de wind van voren geven omdat hij niks voor de buitenposities heeft gehaald.

Iedere transfer hetzelfde riedeltje. Of het is de Jong die de mislukking is of de speler bakt er geen klote van of het is de schuld van Manolev. Gaat zo'n Bruma naar Ajax, dan is het klasse beleid en zijn we stik jaloers. Een aantal jaar geleden was Luuk ook een volledige miskoop, Dumfries was die domme jongen van Heerenveen en Angelino maar dat spelertje van NAC. Geef het eens een kans, niemand hier heeft die gast waarschijnlijk ooit een minuut zien spelen.

Daarnaast iedereen weet wel dat de verdediging prio heeft, maar die buitenkanten hebben net zo goed prio. Want met Gakpo winnen wij voorlopig nog geen oorlogen.
 
Als ik YT moet geloven is het wel een vlot mannetje wat kan verassen, ik geef hem als pessimist dus voordeel van de twijfel zelfs.
 
Als ik YT moet geloven is het wel een vlot mannetje wat kan verassen, ik geef hem als pessimist dus voordeel van de twijfel zelfs.
Van Bommel gaat hem toch niet opstellen. Stel je voor dat je iemand met creativiteit in de basis zet. Van Bommel had liever een extra controleur aangeschaft, maar goed, Bruma dus. Zijn gebaartjes tijdens de eerste 10 seconde van het filmpje laten mij zien dat hij vooral zichzelf goed vindt en dat de 25 clubs waarvoor hij heeft gespeeld blij mogen zijn dat hij bij hun gespeeld heeft. Gespeeld kan je ook vervangen door gefaald, maar dat woord kennen dat soort jongens niet.
 
Jezus mensen, als je nog niet depressief bent dan wordt je het hier wel. Er vertrekken straks net zo goed twee buitenspelers, die kans is 90%. Of moeten we het de rest van het seizoen (met onder andere CL voetbal) gaan doen met Gakpo en Malen op de flanken, die we dan na 5 wedstrijden als PSV onwaardig bestempelen en JdJ nog even de wind van voren geven omdat hij niks voor de buitenposities heeft gehaald.

Iedere transfer hetzelfde riedeltje. Of het is de Jong die de mislukking is of de speler bakt er geen klote van of het is de schuld van Manolev. Gaat zo'n Bruma naar Ajax, dan is het klasse beleid en zijn we stik jaloers. Een aantal jaar geleden was Luuk ook een volledige miskoop, Dumfries was die domme jongen van Heerenveen en Angelino maar dat spelertje van NAC. Geef het eens een kans, niemand hier heeft die gast waarschijnlijk ooit een minuut zien spelen.

Daarnaast iedereen weet wel dat de verdediging prio heeft, maar die buitenkanten hebben net zo goed prio. Want met Gakpo winnen wij voorlopig nog geen oorlogen.
Rob, lees eerst waar mensen echt kritiek op hebben voordat je hier er op los gaat. Bijna niemand zegt dat Bruma slecht is dus je opmerking “geef hem eerst een kans”, is overbodig.
Mensen hadden graag eerst een vervanger voor Schwaab gezien, een serieuze kandidaat voor achterin, zoals nu serieus werk wordt gemaakt van een aanvaller, ik zou zeggen zoals zo vaak bij PSV. Als we 15 miljoen over hebben voor een aanvaller, dan geldt het zo vaak grijs gedraaide argument van “ er moeten eerst spelers worden verkocht voordat...” ook niet meer. Mensen die met dit soort argumenten kwamen en nu nog komen, zijn niet meer geloofwaardig. En gezien de geschiedenis met Brands en het feit dat JdJ de lijstjes van Brands aan het afvinken is, is de kritische gedachten van velen hier niet onbegrijpelijk. Dat jij er depressief van wordt, tja...
 
Rob, lees eerst waar mensen echt kritiek op hebben voordat je hier er op los gaat. Bijna niemand zegt dat Bruma slecht is dus je opmerking “geef hem eerst een kans”, is overbodig.
Mensen hadden graag eerst een vervanger voor Schwaab gezien, een serieuze kandidaat voor achterin, zoals nu serieus werk wordt gemaakt van een aanvaller, ik zou zeggen zoals zo vaak bij PSV. Als we 15 miljoen over hebben voor een aanvaller, dan geldt het zo vaak grijs gedraaide argument van “ er moeten eerst spelers worden verkocht voordat...” ook niet meer. Mensen die met dit soort argumenten kwamen en nu nog komen, zijn niet meer geloofwaardig. En gezien de geschiedenis met Brands en het feit dat JdJ de lijstjes van Brands aan het afvinken is, is de kritische gedachten van velen hier niet onbegrijpelijk. Dat jij er depressief van wordt, tja...

Het ging me eigenlijk ook niet om de kritische gedachte betreffende het niet investeren in de verdediging, daar sluit ik me net zo hard bij aan en ik zal tevens net zo hard klagen als er weer niks of iemand van het niveau Tommie Beugelsdijk wordt aangetrokken.

Het ging meer om het feit dat de lof bij nieuwe transfers vaak ver te zoeken is voordat iemand ook maar 1 bal heeft geraakt. (En misschien heb ik daarbij de reacties die ik op allerlei sites/socials heb gelezen iets teveel meegenomen in mijn vorige post). Ook van transfers als Dumfries en de Jong kan ik nog een hoop kritiek herinneren. Soms is het even wat verder kijken dan wat rendement en zoeken naar positieve dingen. Als je alleen al zou kijken naar het systeem dat Leipzig speelt, dan zie je dat daarin weinig mogelijkheden te behalen vallen voor een flankspeler als Bruma. En laten we daarin vooral niet denigrerend over Leipzig gaan doen, die behoren tegenwoordig gewoon tot de top van Duitsland.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Hopelijk geen Romero scenario zijn stats zijn niet zo indrukwekkend als aanvaller en bij een speler die ik niet ken vind ik dat een aardig min punt. Daarnaast is de aankoop som nog niet bekend rond de 4/5 miljoen is het de gok waard. Wel bijzonder een rechtsbenige linksbuiten dat is minder goed voor Luuk.
Na een paar wedstrijden kunnen we echt oordelen of hij goed genoeg is voor ons PSV. Romero heeft dit iig bewezen.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp de volgorde idd niet. Ik krijg hier een Jetro-situatie gevoel bij: ook hij vertrok eerder dan iedereen en we kregen niets daarvoor terug, ja een rechtsback van ons die op links werd gezet.. Ook toen werden er middenvelders en aanvallers er op los gekocht en zei men dat we “geduld” moesten hebben. Een cv positie is een te belangrijke positie om het te laten wachten tot de laatste dag. Gezien de voorgeschiedenis heb ik iig geen enkele reden om te twijfelen aan mijn vraagtekens bij ons transferbeleid. Dit staat los van hoe goed of slecht Bruma is.

Als Brands er nog zat, gaf ik je gelijk. Nieuwe TD, nieuwe kans.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het ging me eigenlijk ook niet om de kritische gedachte betreffende het niet investeren in de verdediging, daar sluit ik me net zo hard bij aan en ik zal tevens net zo hard klagen als er weer niks of iemand van het niveau Tommie Beugelsdijk wordt aangetrokken.

Het ging meer om het feit dat de lof bij nieuwe transfers vaak ver te zoeken is voordat iemand ook maar 1 bal heeft geraakt. (En misschien heb ik daarbij de reacties die ik op allerlei sites/socials heb gelezen iets teveel meegenomen in mijn vorige post). Ook van transfers als Dumfries en de Jong kan ik nog een hoop kritiek herinneren. Soms is het even wat verder kijken dan wat rendement en zoeken naar positieve dingen. Als je alleen al zou kijken naar het systeem dat Leipzig speelt, dan zie je dat daarin weinig mogelijkheden te behalen vallen voor een flankspeler als Bruma. En laten we daarin vooral niet denigrerend over Leipzig gaan doen, die behoren tegenwoordig gewoon tot de top van Duitsland.
Helder eens!
 
Ik heb Bruma wel zien ballen en vind het veel geld. Lyanco heb ik niet zien voetballen maar die heeft zich wel aardig bewezen denk ik :)
Waarmee? Met een uitleen periode bij een middenmoter in Italië... zegt mij helemaal niks! Niet dat ik hem dus afschrijf maar vind het een beetje kort door de bocht om Bruma een bash te geven terwijl je hem nog niet hebt zien spelen en alleen op wat cijfers afgaat! Tadic scoorde in Engeland ook nauwelijks! De jong scoorde in het buitenland niet. En trouwens een voorhoede speler die er op los scoort waar dan ook kan psv simpelweg niet betalen. Dus laten we vertrouwen hebben in jdj!
 
Ja, ik weet het... zo'n filmpje kun je van iedereen maken bla bla. Maar ik vind het toch wel lekker uitzien hoor.

 
Prima snelle buitenspeler, echter zijn moyenne moet wel flink omhoog. En als het de ontwikkeling van ons eigen supertalent Gakpo niet in de weg staat vind ik het allemaal ok.
 
Ik mag toch hopen dat het een rechtsbuiten is. Voorlopig hebben we Bergwijn, Lozano en Gakpo die het beste op links renderen. Dat betekent dus dat als je Lozano en Bergwijn niet allebei verkoopt je het op de koop toe neemt dat je in potentie de meest waardevolle speler van je selectie niet op zijn favoriete positie laat uitkomen. Ik denk dat de terugval van Lozano voor een belangrijk deel te wijten is aan nieuwe positie op rechtsbuiten vanaf tweede seizoenshelft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan