Binnenlandse Politiek

Schimmelpenninck vergeet erbij te vermelden dat de zielige mevrouw een vraag voor Omtzigt had. Was best vreemd en lomp dat Timmermans het woord pakte en ik vind het wel mooi dat hij daarvoor werd afgestraft.
Timmermans wist ook wel dat er vooral een rechtse doelgroep zou zijn bij sbs. Het zal ook nul effect hebben op de Timmermans achterban en sbs had een leuke Wilders quote. Iedereen blij toch? Schimmelpennick zet zijn stukjes altijd stevig aan natuurlijk..

Ja, veel strategische stemmen op links, wat inderdaad ook ten koste lijkt te gaan van Volt. 😕 Ook mijn partij, wat mij betreft de enige die echt voor radicale (maar haalbare) veranderingen durft te gaan.
Dat doet men obv de huidige peilingen, omdat ze bang zijn voor een rechts kabinet (ik overigens ook). En die peilingen kloppen nooit, zeker omdat 60% ook nog zwevend schijnt te zijn. Geen peil op te trekken dus...

Tuurlijk niet. Ruim 70 zetels voor de vvd, pvv en nsc tegen 27 van de pvda. Die rechts conservatieven hebben al ruim gewonnen. Er komt hooguit een paars light uit.
Nsc is christelijk conservatief. Ik zou 'm niet zomaar op rechts indelen. Hij weet ook dat hij op sociaal economisch gebied niets aan de vvd heeft.

Tuurlijk niet. Ruim 70 zetels voor de vvd, pvv en nsc tegen 27 van de pvda. Die rechts conservatieven hebben al ruim gewonnen. Er komt hooguit een paars light uit.
Hah nee, want als PvdA de grootste wordt, mogen ze het voortouw nemen in de formatie en kunnen ze rechts negeren en over centrum/links gaan.

Hah nee, want als PvdA de grootste wordt, mogen ze het voortouw nemen in de formatie en kunnen ze rechts negeren en over centrum/links gaan.
Als ze eventueel de grootste worden kan het nog zijn dat ze niet in de regering komen. (Het is overigens niet alleen PVDA, maar Groen Links PVDA)
Bij de verkiezingen van 1977 werd de PVDA de grootste partij, maar Den Uyl slaagde er niet in een coalitie te vormen.
Van Agt, CDA maakt een coalitie met de VVD en vormde het kabinet Van Agt 1.
De PVDA had wel de verkiezingen gewonnen met 53 zetels (CDA 49, VVD 28), maar moest toch in de oppositie.

Ik volg de NL verkiezingen voornamelijk via Twitter want de Australische tv besteedt echt schandalig weinig aandacht aan het onderwerp. Nu weet ik wel dat Twitter misschien niet helemaal representatief is, maar ik schrik me dood wat daar allemaal wordt uitgebraakt. Als het in NL in het echt er net zo aan toe gaat als op Twitter wil ik nooit meer terugkomen.

Kan iemand mij alsjeblieft zeggen dat de elektronische loopgravenoorlog in het dagelijks leven nog wel meevalt ?

Nsc zal zijn standpunt op migratie niet loslaten. Dus dat zal er echt niet gaan komen.
NSC focust zich vooral op arbeidsmigratie, niet op mensen die vluchten uit oorlogsgebied. Ik denk dat er een deal te maken valt.

Voor eenieder die twijfelt wat te stemmen, maar wel naar links neigt: stem op Timmermans. Het is onze enige hoop om een extreemrechtse regering af te wenden.

NSC focust zich vooral op arbeidsmigratie, niet op mensen die vluchten uit oorlogsgebied. Ik denk dat er een deal te maken valt.

Nsc focussed op alle migranten, ook vluchtelingen, studenten en familie herenigingen. Die wil geen deal want al het onderwijs moet in het Nederlands om studiemigranten te voorkomen.

Terug
Bovenaan Onderaan