Amerika

Mja, als het waar is dat die zoveel leed veroorzaakt heeft voor/tegen de Amerikanen, kan je het ze toch niet kwalijk nemen dat uitgerekend zij hem opruimen? Als ze het echt op hem hadden gemunt, dan is 8 man die sneuvelt een keurige missie waar geen onschuldigen of omstanders zijn geraakt.
Maar hoeveel leed heeft Amerika aan anderen veroorzaakt? Ik vind het inlevingsvermogen daar schrikbarend. Want o wee als ze iemand van ons pakken. Maar zelf terroriseren ze iedereen.
Politici, media, maar ook de massa zelf in grote mate, allemaal een pot nat. En niemand die even voor zichzelf nadenkt, dat dingen misschien anders aangepakt moeten worden.
 
De reden lijkt mij dat er Amerikaanse verkiezingen aankomen. Wat een walgelijke idioot. Ik hoop dat het Strafhof in Den Haag eens ballen toont en hier eens een onderzoek naar potentiele oorlogsmisdaden (vrij zeker dat er een hoop internationale verdragen worden geschonden) naar begint.

Oh - en daarbij walg ik van de Nederlandse politici die nu (op basis van wat bekend is) de in mijn ogen volslagen immorele keuze maken om de aanval van de USA te steunen..! WTF.. :eek:
Maar hoeveel leed heeft Amerika aan anderen veroorzaakt? Ik vind het inlevingsvermogen daar schrikbarend. Want o wee als ze iemand van ons pakken. Maar zelf terroriseren ze iedereen.
Politici, media, maar ook de massa zelf in grote mate, allemaal een pot nat. En niemand die even voor zichzelf nadenkt, dat dingen misschien anders aangepakt moeten worden.
Wat jullie zeggen. Het is onvoorstelbaar dat de VS gewoon maar zo hun gang kunnen gaan zonder dat daar maar een woordje tegenspraak aan gewijd wordt. We wachten op de dag dat een Iraanse drone Trump uitschakelt. Karma!
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat jullie zeggen. Het is onvoorstelbaar dat de VS gewoon maar zo hun gang kunnen gaan zonder dat daar maar een woordje tegenspraak aan gewijd wordt. We wachten op de dag dat een Iraanse drone Trump uitschakelt. Karma!
Karma?
Dit is gewoon een terrorist/monster die is vermoord. Door een precies uitgevoerde drone strike waardoor er geen burgelijke doden zijn gevallen. Je kunt alles zeggen van Amerika wat je wilt. Maar wat deze troepen en deze man heeft uitgevoerd is echt oorlogscriminaliteit. Als een terrorist normaal gesproken word uitschakeld op deze manier dan word het bejubeld. Maar nu er een staat achter staat gaan mensen zich scharen achter zo een oorlogscrimineel?

Tuurlijk hij vecht o.a. tegen isis. Maar niet om de landen een plezier te doen maar puur voor de macht in Iran in de regio. Wat gewoon een vrij hard regime is. Tevens word Amerika beschuldigd van het bemoeien met andere landen. Maar deze generaal is juist zijn hoofdtaak te bemoeien met buitenlandse landen..

Ik weet niet maar ik vind deze aanslag op een terrorist qua aanslag eigenlijk niet per se immoreel vergeleken met andere terroristen die worden uitgeschakeld . Of het verstandig is.
 
Karma?
Dit is gewoon een terrorist/monster die is vermoord. Door een precies uitgevoerde drone strike waardoor er geen burgelijke doden zijn gevallen. Je kunt alles zeggen van Amerika wat je wilt. Maar wat deze troepen en deze man heeft uitgevoerd is echt oorlogscriminaliteit. Als een terrorist normaal gesproken word uitschakeld op deze manier dan word het bejubeld. Maar nu er een staat achter staat gaan mensen zich scharen achter zo een oorlogscrimineel?

Tuurlijk hij vecht o.a. tegen isis. Maar niet om de landen een plezier te doen maar puur voor de macht in Iran in de regio. Wat gewoon een vrij hard regime is. Tevens word Amerika beschuldigd van het bemoeien met andere landen. Maar deze generaal is juist zijn hoofdtaak te bemoeien met buitenlandse landen..

Ik weet niet maar ik vind deze aanslag op een terrorist qua aanslag eigenlijk niet per se immoreel vergeleken met andere terroristen die worden uitgeschakeld . Of het verstandig is.
Nee Amerika vecht wel altijd om de landen een plezier mee te doen... En we zien wat er van Irak en Afghanistan is terecht gekomen.... En mag ik je er op wijzen dat diezelfde terrorist bij het strijden van de IS een bondgenoot van het Westen was? En dat hij met de Amerikanen in Irak aan tafel zat?? En mag dat allemaal, in een ander land nota bene, de hoogste generaal van een derde land vermoorden? Dat is pas terrorisme. Ieder ander land had jij hier aan de hoogste boom gehangen als die dat om welke reden dan ook had gedaan. Verdiep je eens in internationaal recht en in de geschiedenis zou ik je willen aanraden.
 
Nee Amerika vecht wel altijd om de landen een plezier mee te doen... En we zien wat er van Irak en Afghanistan is terecht gekomen.... En mag ik je er op wijzen dat diezelfde terrorist bij het strijden van de IS een bondgenoot van het Westen was? En dat hij met de Amerikanen in Irak aan tafel zat?? En mag dat allemaal, in een ander land nota bene, de hoogste generaal van een derde land vermoorden? Dat is pas terrorisme. Ieder ander land had jij hier aan de hoogste boom gehangen als die dat om welke reden dan ook had gedaan. Verdiep je eens in internationaal recht en in de geschiedenis zou ik je willen aanraden.
1. Oke. Dat klopt. Ieder land heeft zijn eigen beweegredenen. Maar is het dan juist niet hypocriet om alleen het vingertje te wijzen naar Amerika? Deze generaal staat notabene aan het hoofd van de quds. Hun hele doel is invloed in andere landen.
2. Geen bondgenoot van het westen. Of je moet Syrie en Rusland rekenen tot het westen.
3. Iedereen zit met iedereen om de tafel. Maar deze man is wel gelabled als terrorist door amerika (vandaar ook dat kwestie lastig ligt in amerikaanse politiek. Normaal hebben terroristen geen officiele staat achter zich).
4. Amerika voert wel vaker drone strikes uit in andere landen waar het actief is. Mag het. Ligt aan de kwestie. Ik zelf vind dat hier argumenten voor te vinden zijn. Was het de beste beslissing? Geen idee.
5. Nee hoor. Ik relativeer dit.
6. Ik weet niet alles van internationaal recht en kan zeker leren van geschiedenis. Maar zover ik kan beoordelen is dit een vrij gevaarlijke man. Snap eerlijk gezegd niet dat jij het zo erg voor hem opneemt. Dat je tegen de aanslag bent kan ik voorstellen.
 
Hij mag dan wel gewild zijn en enkele goede daden gedaan hebben, maar al is 20% waar van alle narigheid die Amerikanen over hem nu beweren dan is de bommetje op zijn neus goed te rechtvaardigen.

Ok, zullen we dan ook maar een bommetje op Trump gooien dan? Als ook maar 1% van wat hij heeft gedaan heeft waar is, dan is dat namelijk goed te rechtvaardigen. Oh nee, hij heeft 100% van wat hij heeft gedaan daadwerkelijk gedaan. 100 bommen, komt u maar.
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
1. Oke. Dat klopt. Ieder land heeft zijn eigen beweegredenen. Maar is het dan juist niet hypocriet om alleen het vingertje te wijzen naar Amerika? Deze generaal staat notabene aan het hoofd van de quds. Hun hele doel is invloed in andere landen.
2. Geen bondgenoot van het westen. Of je moet Syrie en Rusland rekenen tot het westen.
3. Iedereen zit met iedereen om de tafel. Maar deze man is wel gelabled als terrorist door amerika (vandaar ook dat kwestie lastig ligt in amerikaanse politiek. Normaal hebben terroristen geen officiele staat achter zich).
4. Amerika voert wel vaker drone strikes uit in andere landen waar het actief is. Mag het. Ligt aan de kwestie. Ik zelf vind dat hier argumenten voor te vinden zijn. Was het de beste beslissing? Geen idee.
5. Nee hoor. Ik relativeer dit.
6. Ik weet niet alles van internationaal recht en kan zeker leren van geschiedenis. Maar zover ik kan beoordelen is dit een vrij gevaarlijke man. Snap eerlijk gezegd niet dat jij het zo erg voor hem opneemt. Dat je tegen de aanslag bent kan ik voorstellen.

Ik heb inmiddels een aantal artikels gelezen over Soleimani.

Oprechte vraag, want ik schijn iets te missen. Waarom was deze man een terrorist?

Ik zal zelf alvast een voorschot nemen, is het vanwege zijn buitenland beleid? Want hij doet niks anders dan dat Amerika doet in die regio.
 
Ik heb inmiddels een aantal artikels gelezen over Soleimani.

Oprechte vraag, want ik schijn iets te missen. Waarom was deze man een terrorist?

Ik zal zelf alvast een voorschot nemen, is het vanwege zijn buitenland beleid? Want hij doet niks anders dan dat Amerika doet in die regio.

Klopt exact. Hij zou samenwerken met verschillende anti-Westerse groepen als Hezbollah, wat hem in Amerika dus automatisch een terrorist/sympathisant maakte. Amerika werkte vroeger nog wel eens met hem samen en het steekte ze nog steeds dat Soleimani vanaf de Bush-administratie zo radicaal van koers wijzigde. Amerika zelf doet dat in die regio echter ook voortdurend, denk nog maar even aan de Koerden in Syrië, die na het helpen vechten tegen IS door Amerika doodleuk werden overgeleverd aan Turkije. Voor Amerika is dit niets meer dan een poging zelf de grip op die regio te vergroten. Zoals wel vaker onder Trump echter, is dit een slecht doordachte actie met een tegenovergesteld resultaat. De generaal is uiteindelijk vervangbaar en de antipathie naar Amerika toe groeit alleen maar.
 
1. Oke. Dat klopt. Ieder land heeft zijn eigen beweegredenen. Maar is het dan juist niet hypocriet om alleen het vingertje te wijzen naar Amerika? Deze generaal staat notabene aan het hoofd van de quds. Hun hele doel is invloed in andere landen.
2. Geen bondgenoot van het westen. Of je moet Syrie en Rusland rekenen tot het westen.
3. Iedereen zit met iedereen om de tafel. Maar deze man is wel gelabled als terrorist door amerika (vandaar ook dat kwestie lastig ligt in amerikaanse politiek. Normaal hebben terroristen geen officiele staat achter zich).
4. Amerika voert wel vaker drone strikes uit in andere landen waar het actief is. Mag het. Ligt aan de kwestie. Ik zelf vind dat hier argumenten voor te vinden zijn. Was het de beste beslissing? Geen idee.
5. Nee hoor. Ik relativeer dit.
6. Ik weet niet alles van internationaal recht en kan zeker leren van geschiedenis. Maar zover ik kan beoordelen is dit een vrij gevaarlijke man. Snap eerlijk gezegd niet dat jij het zo erg voor hem opneemt. Dat je tegen de aanslag bent kan ik voorstellen.
Tja. Wie beslist of iemand een terrorist is. On een officiële vertegenwoordiger van Iran, waar de VS niet mee in oorlog zijn, te vermoorden in een ander land. Dat lijkt mij eerder een terroristische aanslag. Toch?

Zou jij het geen terroristische aanslag vinden, als Iran een Nederlandse generaal in Duitsland zou vermoorden?
 
Tja. Wie beslist of iemand een terrorist is. On een officiële vertegenwoordiger van Iran, waar de VS niet mee in oorlog zijn, te vermoorden in een ander land. Dat lijkt mij eerder een terroristische aanslag. Toch?

Zou jij het geen terroristische aanslag vinden, als Iran een Nederlandse generaal in Duitsland zou vermoorden?
Zolang het onze Bondscoach maar niet is 😁
 
1. Oke. Dat klopt. Ieder land heeft zijn eigen beweegredenen. Maar is het dan juist niet hypocriet om alleen het vingertje te wijzen naar Amerika? Deze generaal staat notabene aan het hoofd van de quds. Hun hele doel is invloed in andere landen.
2. Geen bondgenoot van het westen. Of je moet Syrie en Rusland rekenen tot het westen.
3. Iedereen zit met iedereen om de tafel. Maar deze man is wel gelabled als terrorist door amerika (vandaar ook dat kwestie lastig ligt in amerikaanse politiek. Normaal hebben terroristen geen officiele staat achter zich).
4. Amerika voert wel vaker drone strikes uit in andere landen waar het actief is. Mag het. Ligt aan de kwestie. Ik zelf vind dat hier argumenten voor te vinden zijn. Was het de beste beslissing? Geen idee.
5. Nee hoor. Ik relativeer dit.
6. Ik weet niet alles van internationaal recht en kan zeker leren van geschiedenis. Maar zover ik kan beoordelen is dit een vrij gevaarlijke man. Snap eerlijk gezegd niet dat jij het zo erg voor hem opneemt. Dat je tegen de aanslag bent kan ik voorstellen.
Je weet idd weinig van internationaal recht en te weinig geschiedenis besef. Want als je dat wel had dan:
1. Had je geweten dat een militair, ook al is hij je vijand, in een derde land en zonder dat je in oorlog bent met dat land, zomaar beslissen te vermoorden, haaks staat op internationaal en militair recht. Dat de Amerikanen drone aanvallen uitvoeren rechtvaardigt deze terroristische daad op geen enkele wijze.
2, dat hij wel degelijk een bondgenoot van het Westen en zeker van de VS was daar de VS in Irak met hem onderhandelden over hoe IS te bestrijden. Je roept zomaar wat zonder te weten wat daar al jaren aan de gang is. Deze man was vlak na de leugen oorlog van de VS in Irak de eerste met wie de VS aan tafel ging zitten. En weet jij waarom hij zo graag wilde samenwerken met de “vijand” VS? Dat was een deal tussen de VS en Iran: Iran helpt de nieuwe regering in Irak door bestrijden van de IS en de VS laten Iran de Iraanse militaire oppositie die jaren lang in Irak bivakkeerde ( Saddam gaf hen een plek om Iran dwars te zitten) bombarderen. En zo geschiedde. Die groepering is gebombardeerd door Iran en hun leden zijn of vermoord of aan Iran uitgeleverd of gevlucht naar andere landen. Misschien dat jij nu wel weet dat je eigenlijk niet zo heel veel weet over de verschillende belangen en conflicten in het M-O.....
3. Dan had je geweten dat deze man precies dezelfde dingen doet als de VS zelf namelijk zich bemoeien met andermans binnenlandse politiek. En zich militair inzetten hiervoor. Wellicht dat jij vindt dat zolang je je bij een land als de VS aansluit alles wel geoorloofd is en anders ben je een terrorist. Zo sta ik er iig niet in. De VS en vooral Trump is een misdadige staat die hopelijk ooit berecht gaat worden voor het uitmoorden van honderdduizenden mensen en het op de vlucht drijven van miljoenen mensen, instabiel maken van een hele regio en het in het zadel houden van de schurkenstaten als Saudi Arabië en Israël.
Verder hoef je mij niet er op te wijzen dat ik niet zou moeten opnemen voor deze man. Het feit dat ik de VS een fout land vindt wil niet zeggen dat ik deze man wel een goede vind... Hij en zijn hele leger plus het Iraanse regime kan mij persoonlijk gestolen worden. Velen op dit forum weten waarom.
 
[...]

Ik weet niet maar ik vind deze aanslag op een terrorist qua aanslag eigenlijk niet per se immoreel vergeleken met andere terroristen die worden uitgeschakeld . Of het verstandig is.

Naast de terechte punten van IPF vind ik die hele redenering ook volkomen irrelevant. Er zijn tientallen, waarschijnlijk honderden regeringsleiders en militairen waarover je 'moreel' gezien een prima case kunt neerzetten dat het prima is om ze op te blazen. Maar het betrekken op één los zogenaamd slecht persoon vanuit ons oogpunt is een gigantische en onterechte simplificatie van het vreselijk complexe systeem waarin we ons wereldwijd bevinden. De vraag of het verstandig is, dat is m.i. dus de enige relevante.
 
Overigens zag ik net dit pareltje voorbijkomen op Reddit. Sinds Amerika onafhankelijk is, heeft het 17 jaar van vrede gekend. Alle overige jaren waren ze in oorlog met andere landen, 93% van hun bestaan.

 
Wat een walgelijke idioot. Ik hoop dat het Strafhof in Den Haag eens ballen toont en hier eens een onderzoek naar potentiele oorlogsmisdaden (vrij zeker dat er een hoop internationale verdragen worden geschonden) naar begint.

Oh - en daarbij walg ik van de Nederlandse politici die nu (op basis van wat bekend is) de in mijn ogen volslagen immorele keuze maken om de aanval van de USA te steunen..! WTF.. :eek:

Alsof Amerika zich ook maar iets aantrekt van het Strafhof in Den Haag. Kan me nog herinneren dat een Amerikaanse generaal voor het internationale strafhof in Den Haag moest verschijnen voor oorlogsmisdaden, maar dat dit doodleuk genegeerd werd door Amerika; die ging gewoon het vliegtuig in naar Amerika, want die staan boven de wet. En Nederlandse politici zijn altijd al de schoenenpoetsers geweest van Amerika, dat zou je niet moeten verbazen.

Nee Amerika vecht wel altijd om de landen een plezier mee te doen... En we zien wat er van Irak en Afghanistan is terecht gekomen.... En mag ik je er op wijzen dat diezelfde terrorist bij het strijden van de IS een bondgenoot van het Westen was? En dat hij met de Amerikanen in Irak aan tafel zat?? En mag dat allemaal, in een ander land nota bene, de hoogste generaal van een derde land vermoorden? Dat is pas terrorisme. Ieder ander land had jij hier aan de hoogste boom gehangen als die dat om welke reden dan ook had gedaan. Verdiep je eens in internationaal recht en in de geschiedenis zou ik je willen aanraden.

Amerika heeft altijd gevochten om de belangen van Amerika, en niets anders, zelfs in de tweede wereldoorlog. Regimes, volken en personen worden simpelweg door Amerika gebruikt om hun belangen te behartigen, en zodra hun nut is opgebruikt worden ze opgeruimd of aan hun lot overgelaten. Osama Bin Laden, de Taliban, Saddam Hoessein, de Koerden, noem het maar op; allemaal werden ze gebruikt en gedumpt door Amerika. Toen Bin Laden, Taliban en Saddam namens Amerika handelden waren het helden, en toen hun bruikbaarheid voorbij was, waren ze ineens terroristen.
In het Midden-Oosten (of in andere gebieden waar er veel olie is) gaat het Amerika puur om de petrodollar; Khaddafi werd bijvoorbeeld jaren en jarenlang met rust gelaten, maar werd omgelegd toen hij met het idee kwam om een standaard Afrikaanse munt te maken, de Gouden Dinar, die de dollar zou gaan vervangen en heel Afrika onafhankelijk zou maken van de dollar. Officieel moest het land zogenaamd ineens 'bevrijd' worden van een tiran, die de zaken voor het volk daar overigens erg goed voor elkaar had. Yeah, right. En dan Hillary Clinton die schaterlachend in de media zegt, "We came, we saw, he died." Bah, bah. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het IMF.
Natuurlijk vecht ieder land voor zijn eigenbelang, maar schilder jezelf dan in ieder geval niet af als het morale kompas van de wereld, terwijl je links en rechts allerlei mensen preventief omlegt, landen in complete chaos dumpt, en de collateral damage voor lief neemt.


Tja. Wie beslist of iemand een terrorist is. On een officiële vertegenwoordiger van Iran, waar de VS niet mee in oorlog zijn, te vermoorden in een ander land. Dat lijkt mij eerder een terroristische aanslag. Toch?

Zou jij het geen terroristische aanslag vinden, als Iran een Nederlandse generaal in Duitsland zou vermoorden?

Sowieso een "act of war."
 
Overigens zag ik net dit pareltje voorbijkomen op Reddit. Sinds Amerika onafhankelijk is, heeft het 17 jaar van vrede gekend. Alle overige jaren waren ze in oorlog met andere landen, 93% van hun bestaan.

Toch wel fijn dat ze even in oorlog waren met de Duitsers in de jaren 40.
Amerika ga ik zeker niets goeds over zeggen hoor maar ze pakken wel vaak de handschoen op die een ander laat liggen. Allemaal eigenbelang of niet laat ik even in het midden.
 
Ok, zullen we dan ook maar een bommetje op Trump gooien dan? Als ook maar 1% van wat hij heeft gedaan heeft waar is, dan is dat namelijk goed te rechtvaardigen. Oh nee, hij heeft 100% van wat hij heeft gedaan daadwerkelijk gedaan. 100 bommen, komt u maar.

1578136787008.jpeg
 
Toch wel fijn dat ze even in oorlog waren met de Duitsers in de jaren 40.
Amerika ga ik zeker niets goeds over zeggen hoor maar ze pakken wel vaak de handschoen op die een ander laat liggen. Allemaal eigenbelang of niet laat ik even in het midden.

Het hoort ook bij de rol die Amerika zich heeft aangemeten en ik trek niet meteen conclusies over alle oorlogen, maar het is wel een grappig en wellicht enigzins confronterend statistiekje. :geek:
 
Terug
Bovenaan Onderaan