Amerika

Maar ik denk ook niet dat hij dat bedoelt. Met 'cases' bedoelt hij volgens mij de bevestigde cijfers waar iedereen naar kijkt. China heeft volgens de officiële cijfers 83.221 besmettingen en ze lijken het goed gedaan te hebben de afgelopen tijd. Maar jij en ik weten ook wel dat er in werkelijkheid veel meer gevallen zijn. Het zou me niet verbazen als China er veel meer heeft dan Amerika, alleen melden ze dat niet.
Dus in die zin heeft hij gelijk. Minder testen betekent minder bevestigde gevallen en dat ziet er voor de buitenwereld beter uit.

Nou, we zullen zien hoeveel confirmed cases er nu in China bij komen.

 
Nou, we zullen zien hoeveel confirmed cases er nu in China bij komen.

Vergelijk de aanpak van beide landen ook ff voor de gein.
 
Vergelijk de aanpak van beide landen ook ff voor de gein.

Jawel... Maar ik blijf alsnog in kamp "China jokt een beetje" zonder daarbij als een complotdenker of sensatiezoeker te willen overkomen.

Trump heeft het niet goed aangepakt, ik zit ook in dat kamp. Doen het nog steeds niet goed. Ben het wel met Mentos eens dat hij in het geval van de cases iets anders bedoelde dan hoe het werd geïnterpreteerd. Aan de andere kant, je moet Trump nooit teveel vertrouwen geven.
 
Als ik overigens op worldometer kijk bij Amerika, hebben die 25 miljoen mensen getest. China daarentegen staat geen cijfer bij, dat delen ze kennelijk niet. Rusland 15 miljoen tests en 545K confirmed cases, maar ook bij Rusland zijn enkele vraagtekens bij de officiële cijfers geplaatst.
 
Nou, we zullen zien hoeveel confirmed cases er nu in China bij komen.

"Er zijn zeker 106 besmettingsgevallen vastgesteld na de nieuwe uitbraak, die is teruggeleid naar een drukke markt voor voedselgroothandel in het zuidwesten van Peking, die sinds 30 mei door meer dan 200.000 mensen is bezocht. "

Ezels...Stenen....

Chinezen...Virussen...
 
"Er zijn zeker 106 besmettingsgevallen vastgesteld na de nieuwe uitbraak, die is teruggeleid naar een drukke markt voor voedselgroothandel in het zuidwesten van Peking, die sinds 30 mei door meer dan 200.000 mensen is bezocht. "

Ezels...Stenen....

Chinezen...Virussen...
106 op 200.000, dat valt reuze mee. Toch?
 
Het ging mij vooral over 'drukke markt voor voedselgroothandel'.

Verder is Vedette mij al voor mbt de rest.
Tja, als de maatregelen worden opgeheven dan ontstaan er weer drukke markten. In Nederland zijn er ook al weer zat drukke plekken.
 

Nou, dit is serieus de eerste keer dat ik denk, Trump doet iets goeds.
 

Nou, dit is serieus de eerste keer dat ik denk, Trump doet iets goeds.
Dat is zeker positief, nu nog agenten leren dat als ze schieten ze t beste op benen kunnen schieten...

Overigens wel vreemd dat deze regel ingesteld moet worden, je zou toch verwachten dat de politie hun geweldmonopoly op een verstandige manier zou inzetten.
 

Nou, dit is serieus de eerste keer dat ik denk, Trump doet iets goeds.

Stap in de goede richting, al is toch wel de standaard claim dat de agent zich levensgevaarlijk bedreigd voelde als er weer eens eentje in blijft?
 

Nou, dit is serieus de eerste keer dat ik denk, Trump doet iets goeds.
Vind je? Zonder enig onderzoek beslist hij dat de nekklem niet meer noodzakelijk is. Gewoon pure willekeur. Daarnaast is Floyd niet gestorven door een nekklem, maar doordat een agent met zijn knie op zijn nek zat. Heel wat anders. Tenslotte mag het in levensgevaar van de agent nog steeds. We weten allemaal hoe Amerikaanse agenten (en eigenlijk Amerikanen in het algemeen) vinden over levensgevaar. Het is niks anders dan anders: Trump roept zelf gewoon weer iets uit de onderbuik.
 
Vind je? Zonder enig onderzoek beslist hij dat de nekklem niet meer noodzakelijk is. Gewoon pure willekeur. Daarnaast is Floyd niet gestorven door een nekklem, maar doordat een agent met zijn knie op zijn nek zat. Heel wat anders. Tenslotte mag het in levensgevaar van de agent nog steeds. We weten allemaal hoe Amerikaanse agenten (en eigenlijk Amerikanen in het algemeen) vinden over levensgevaar. Het is niks anders dan anders: Trump roept zelf gewoon weer iets uit de onderbuik.
Mensen - in general - roepen een boel uit de onderbuik. Als het vergelijkbare onderbuiken zijn, dan is het een goeie beslissing.
 
Vind je? Zonder enig onderzoek beslist hij dat de nekklem niet meer noodzakelijk is. Gewoon pure willekeur. Daarnaast is Floyd niet gestorven door een nekklem, maar doordat een agent met zijn knie op zijn nek zat. Heel wat anders. Tenslotte mag het in levensgevaar van de agent nog steeds. We weten allemaal hoe Amerikaanse agenten (en eigenlijk Amerikanen in het algemeen) vinden over levensgevaar. Het is niks anders dan anders: Trump roept zelf gewoon weer iets uit de onderbuik.
Kortom, als je goed door de materie heenkijkt is het een holle regel die hij instelt, agenten mogen het nog steeds inzetten. Misschien zelfs een regel om mensen terug te winnen ivm de naderende verkiezingen.

En toch zie ik er wat positiefs in, agenten zullen in situaties waarin de nekklem noodzakelijk is/lijkt deze heus nog wel inzetten. Maar bij gevallen waarin het overbodig is zullen ze nu misschien 2x nadenken.
 
Maar dat zou het niet moeten zijn. Het moet een logisch gevolg zijn van zijn goede beleid van de afgelopen 4 jaar.
Campagne voeren hoort er nu eenmaal bij. Het zou mooi zijn, als zijn resultaten voor hem spreken. Maar dat is - geloof ik - niet het geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan