Amerika

Nihil, zover ik weet. Romney bijvoorbeeld zal er nu niet in willen stappen, aangezien een aantal staten al hebben aangegeven geen voorverkiezingen te houden en zich voor Trump hebben uitgesproken. Wellicht een te cynisch oordeel van mijn zijde en was hij oprecht in zijn verontwaardiging over Trump, maar mij beklijft het gevoel dat Romney vooral met 2024 bezig was.

Romney leek mij ook idd uit op n tegengeluid (met zelfbelang). Toch. In principe mag Romney zich alsnog naar voren schuiven als independent Republican tegenkandidaat. Naast Trump en de democraat zou bij de general election Romney Dan een derde optie zijn. De Republican partij-top zou dit niet willen omdat verdeeldheid onder republicijnen de democraten in de kaart speelt. In dat scenario zie ik Romney wel n poging doen om de partij hem n kans te geven middels primaries. Als Trump herkozen word zal Romney zeer waarschijnlijk niet nog vier jaar zijn kansen voor 2024 levend kunnen houden?
 
Romney leek mij ook idd uit op n tegengeluid (met zelfbelang). Toch. In principe mag Romney zich alsnog naar voren schuiven als independent Republican tegenkandidaat. Naast Trump en de democraat zou bij de general election Romney Dan een derde optie zijn. De Republican partij-top zou dit niet willen omdat verdeeldheid onder republicijnen de democraten in de kaart speelt. In dat scenario zie ik Romney wel n poging doen om de partij hem n kans te geven middels primaries. Als Trump herkozen word zal Romney zeer waarschijnlijk niet nog vier jaar zijn kansen voor 2024 levend kunnen houden?

Romney mag zich, als hij het weet te financieren, in 2024 gewoon kandidaat stellen, toch? Ook al maakt Trump het hem nu het leven zuur? Dat kan juist helpen bij de beeldvorming en zorgen dat Romney sympathie-stemmen krijgt van zwevende kiezers of twijfelende Dems. Romney, de Republikein die het opnam tegen Trump.
 
"Incumbent president Donald Trump informally launched his bid for re-election on February 18, 2017. He launched his reelection campaign earlier in his presidency than any of his predecessors did. He was followed by former governor of Massachusetts Bill Weld, who announced his campaign on April 15, 2019, and former Illinois congressman Joe Walsh, who declared his candidacy on August 25, 2019. Former governor of South Carolina and U.S. representative Mark Sanford launched a primary challenge on September 8, 2019. In addition, businessman Rocky De La Fuente entered the race on May 16, 2019, but was not widely recognized as a major candidate at the time.

In February 2019, the Republican National Committee voted to provide undivided support to Trump.[5][6] Several states have decided to cancel their primaries and caucuses.[7]"

De verwachting is dat Trump niets hoeft te vrezen van z'n challengers.

De zittende president heeft volgens mij altijd de voorkeur. Gevestigde naam.
 
Weet je, ergens kan ik de uitleg van één van die Republikeinen nog best volgen. Als we hem nu afzetten hiervoor, waarbij de "misdaad" onderaan de streep teveel ruimte voor interpretatie laat, veroorzaken we wellicht een nog grotere kloof in het land. Een grote groep zal spreken over een coup. Wie weet wat voor ellende dat veroorzaakt. Er hangt nu eenmaal een zweem van partisanship omheen. Dus, zei die Republikein, stem hem dan maar weg dit jaar.

Als het dan toch allemaal zo duidelijk was, als Trump overduidelijk zo'n slechte president is, mogen we dat van het volk toch ook verwachten? Andersom: als we van het volk niet mogen verwachten, waarom zouden die Republikeinen in dit proces dan iets anders doen?

Het gaat in Amerika niet meer om goed of slecht, het gaat echt alleen nog maar om Republikeins tegen Democratisch. Doen ze allebei aan mee.

Wat mij betreft was Trump nooit president geworden, maar hier zijn we. Er is genoeg op hem gestemd en ondanks alle spraakmakende zaken wordt hij alsnog in het zadel gehouden. Kennelijk vindt Amerika het goed. Ik hoop dat eind dit jaar anders blijkt.
Tja. Bij twijfel was het misschien handig geweest om bv getuigen te kunnen horen. Jammer dat dat niet kon...
 
Tja. Bij twijfel was het misschien handig geweest om bv getuigen te kunnen horen. Jammer dat dat niet kon...

Het zou sowieso geen politiek proces moeten zijn, maar afgehandeld moeten worden in de rechtbank. Vervolgens ook bijbehorende straffen erbij.

Ook in Nederland trouwens. Het proces waar Wilders nu in zit, of doelbewust leugens verspreiden (zoals er in de Brexit gebeurd is) zou ook gevolgen moeten hebben voor een politieke carrière. Veroordeeld voor een strafbaar feit in de rol voor politicus (of bij een ernstig feit in de privé sfeer) is een schorsing voor de politiek.
 
Ik moet zeggen dat ik na wat interviews en leesvoer over Pete Buttigieg gelezen te hebben best aangenaam verrast ben. Komt geen onzin uit.
De campagne van Biden lijkt maar niet van de grond te komen, Warren overtuigd ook niet en Sanders is allerminst zeker van een brede steun (en mijn favoriet "Yang" heeft zich terug getrokken). Is helemaal niet ondenkbaar dat Buttigieg gaat vlammen komende tijd. Is vaak genoeg voor gekomen dat de favorieten het laten afweten en een ander opeens opstaat en met de nominatie er van door gaat.
 
De campagne van Biden lijkt maar niet van de grond te komen, Warren overtuigd ook niet en Sanders is allerminst zeker van een brede steun (en mijn favoriet "Yang" heeft zich terug getrokken). Is helemaal niet ondenkbaar dat Buttigieg gaat vlammen komende tijd. Is vaak genoeg voor gekomen dat de favorieten het laten afweten en een ander opeens opstaat en met de nominatie er van door gaat.

Heeft Bloomberg zich eigenlijk al laten zien? Ik meende dat hij ook als kandidaat voor de Democraten zou gaan?
 
De campagne van Biden lijkt maar niet van de grond te komen, Warren overtuigd ook niet en Sanders is allerminst zeker van een brede steun (en mijn favoriet "Yang" heeft zich terug getrokken). Is helemaal niet ondenkbaar dat Buttigieg gaat vlammen komende tijd. Is vaak genoeg voor gekomen dat de favorieten het laten afweten en een ander opeens opstaat en met de nominatie er van door gaat.
Zou Trump dan toch genoeg rotzooi over Biden in het nieuws gebracht hebben? Ik denk overigens niet dat Trump nu te verslaan is. Voor de Democraten is het te hopen dat Sanders het niet wordt. Die zal nooit stemmen van de rechtervleugel wegtrekken. Wat dat betreft is Buttigieg beter, begrijp ik. Een jonge vent zou ook wel eens goed zijn, toch?
Heeft Bloomberg zich eigenlijk al laten zien? Ik meende dat hij ook als kandidaat voor de Democraten zou gaan?
Die komt volgens mij binnenkort.
 
Zou Trump dan toch genoeg rotzooi over Biden in het nieuws gebracht hebben? Ik denk overigens niet dat Trump nu te verslaan is. Voor de Democraten is het te hopen dat Sanders het niet wordt. Die zal nooit stemmen van de rechtervleugel wegtrekken. Wat dat betreft is Buttigieg beter, begrijp ik. Een jonge vent zou ook wel eens goed zijn, toch?

Eens t.a.v. Butti. Wij vinden Sanders wellicht een democratisch denker, maar voor Amerikanen is hij communistischer dan Leonid Brezjnev ooit was. Ik denk wel dat de jonge generatie zich kan vinden in een aantal van de standpunten van Sanders.
 
De campagne van Biden lijkt maar niet van de grond te komen, Warren overtuigd ook niet en Sanders is allerminst zeker van een brede steun (en mijn favoriet "Yang" heeft zich terug getrokken). Is helemaal niet ondenkbaar dat Buttigieg gaat vlammen komende tijd. Is vaak genoeg voor gekomen dat de favorieten het laten afweten en een ander opeens opstaat en met de nominatie er van door gaat.
Buttigieg heeft toch geen schijn van kans. Een homo, zonder enige relevante ervaring, met een negatief track record bij zwarten en latinos. Die gaat geen democratische nominatie winnen, en al helemaal niet Trump verslaan. Na super-tuesday, als ook zuidelijke staten en grote staten als California gaan stemmen, zal van Buttigieg weinig meer over zijn ben ik bang.

Het zal Sanders of Biden worden, denk ik
 
Heeft Bloomberg zich eigenlijk al laten zien? Ik meende dat hij ook als kandidaat voor de Democraten zou gaan?
Die komt volgens mij binnenkort.

Bloomberg doet al mee. Een "probleem" voor Bloomberg (als ik het me goed herinner van één van zijn uitspraken bij Colbert) is dat om uitgenodigd te worden bij de grotere tv debatten, je een bepaald aantal sponsors moet hebben. Die heeft ie niet, want hij betaalt alles uit eigen zak. Overigens ziet niemand hem als kanshebber, er zijn eerder geluiden dat Bloomberg juist moet stoppen omdat hij anders de kansen van een Democratische president verprutst.
 
Eens t.a.v. Butti. Wij vinden Sanders wellicht een democratisch denker, maar voor Amerikanen is hij communistischer dan Leonid Brezjnev ooit was. Ik denk wel dat de jonge generatie zich kan vinden in een aantal van de standpunten van Sanders.
Hij is op dit moment ook vele malen communistischer dan Brezjnev ooit was. Brenzev, de haringkoning van het Rode Plein, heeft op groot kapitalistische wijze lekker z'n eigen zakken gevuld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan