Algemene transfergeruchten

Ik zou niet voor Malen of Zirkzee gaan, want beiden kosten ca. 20 miljoen euro. Ik zou voor Gnonto gaan. Die kost nu ca. 8 miljoen euro en wordt door velen omschreven als een groot talent, een ruwe diamant die bij PSV verder gepolijst kan worden door Ruud en Fred...
 
En hoe zit het met onze scouting? Is er een lijst met spelers die als jonkie bij ons doorbraken en vervolgens groot werden elders in Europa? Als je ziet wat er bijvoorbeeld als jonkie naar FC Grunn kwam en waar dat dan allemaal terechtkomt, dan kun je je afvragen of wij het qua scouting wel beter doen. Tadic, Kostic, Van Dijk, Robben, Suarez, maar ook mindere namen als Doan, Meijer, Matusiwa. Hoe doen wij dat qua scouting? Ik heb het idee dat alles wat wij verkopen al een poosje niet meer echt wereldtop wordt. Ligt dat aan onze scouting?
 
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vond zowel Benitez als Simons verrassende namen, die ook nog eens op een bijzondere manier gehaald zijn.
Meer verassend dat we die hebben kunnen halen, niet verassend gescout toch? Bijvoorbeeld Arias vond ik verassend, kwam niet of op een lager niveau aan voetballen toe en jij ziet als scout daar potentieel in.
 
Meer verassend dat we die hebben kunnen halen, niet verassend gescout toch? Bijvoorbeeld Arias vond ik verassend, kwam niet of op een lager niveau aan voetballen toe en jij ziet als scout daar potentieel in.
Als je in eerste instantie denkt dat ze niet te halen zijn zal een scout ze ergens onderaan hun lijstje hebben staan of helemaal niet. Zouden Messi of Lewandowski er op staan bij PSV? Of Frankie de Jong? Geen idee eigenlijk.

(Ik ga als taalnazi geen flauwe grapjes maken over vuur en zo)
 
Als je in eerste instantie denkt dat ze niet te halen zijn zal een scout ze ergens onderaan hun lijstje hebben staan of helemaal niet. Zouden Messi of Lewandowski er op staan bij PSV? Of Frankie de Jong? Geen idee eigenlijk.

(Ik ga als taalnazi geen flauwe grapjes maken over vuur en zo)
Ik verwacht van een scout bij PSV dat hij spelers voordraagt waar potentieel inzit en die door kan groeien en waar je dus winst op kan maken. Ik weet niet hoeveel scouts bij PSV werken maar je mag toch verwachten dat ze voor elke positie namen hebben die financieel haalbaar zijn dat je gelijk kan schakelen als er iets gebeurt, verkoop of blessure. Daarna is het aan de TD.
 
En hoe zit het met onze scouting? Is er een lijst met spelers die als jonkie bij ons doorbraken en vervolgens groot werden elders in Europa? Als je ziet wat er bijvoorbeeld als jonkie naar FC Grunn kwam en waar dat dan allemaal terechtkomt, dan kun je je afvragen of wij het qua scouting wel beter doen. Tadic, Kostic, Van Dijk, Robben, Suarez, maar ook mindere namen als Doan, Meijer, Matusiwa. Hoe doen wij dat qua scouting? Ik heb het idee dat alles wat wij verkopen al een poosje niet meer echt wereldtop wordt. Ligt dat aan onze scouting?
Wellicht eens leuk om deze Skiete Willy-aflevering te luisteren met Berry van Aerle, die hier volgens mij best wel wat vertelt over de PSV-scouting.
 
Als je in eerste instantie denkt dat ze niet te halen zijn zal een scout ze ergens onderaan hun lijstje hebben staan of helemaal niet. Zouden Messi of Lewandowski er op staan bij PSV? Of Frankie de Jong? Geen idee eigenlijk.

(Ik ga als taalnazi geen flauwe grapjes maken over vuur en zo)
(Vooruit dan zal ik als taalnazi niet vragen wie Frankie de Jong is;))

Nederlandse talenten in het buitenland horen toch gewoon op de lijstjes te staan bij Nederlandse (sub)topclubs? Vind ik niet meer dan logisch.
En als je een keeper nodig hebt en je duikt de statistieken in op je scoutingprogramma dan was Benitez vorig seizoen de op één na beste keeper in Europa. Een absolute topaankoop, maar geen verborgen diamant.
Scout is een fulltime baan, dan vind ik dat zij op de proppen mogen komen met namen die de gemiddelde voetbalfan nog niet kent. Ik vind dat je hen ook wel aan een standaard mag houden.
 
Zirkzee lijkt me echt een spits; of kan die ook op rechts? Mooiste zou zijn als we Vinicius lozen en hem kunnen kopen maar dat lijkt me te duur. Huren zal maximale zijn.

Malen heeft bij ons volgens mij nooit op rechts gespeeld; maar zou dat zeker kunnen. Lijkt mij een prachtige optie om te huren, maar speelt nu basis volgens mij dus lijkt me ook onhaalbaar

Santiago Arias zijn contract is verscheurd; lijkt me geweldig om hem transfervrij terug te halen. Nog maar 30, die kan nog wel een paar jaar mee. Mauro op links en Arias op rechts, wow!
 
Zirkzee lijkt me echt een spits; of kan die ook op rechts? Mooiste zou zijn als we Vinicius lozen en hem kunnen kopen maar dat lijkt me te duur. Huren zal maximale zijn.

Malen heeft bij ons volgens mij nooit op rechts gespeeld; maar zou dat zeker kunnen. Lijkt mij een prachtige optie om te huren, maar speelt nu basis volgens mij dus lijkt me ook onhaalbaar

Santiago Arias zijn contract is verscheurd; lijkt me geweldig om hem transfervrij terug te halen. Nog maar 30, die kan nog wel een paar jaar mee. Mauro op links en Arias op rechts, wow!
Arias mag altijd terugkomen. Vooralsnog ben ik ook blij me Mwene.
 
Zirkzee lijkt me echt een spits; of kan die ook op rechts? Mooiste zou zijn als we Vinicius lozen en hem kunnen kopen maar dat lijkt me te duur. Huren zal maximale zijn.

Malen heeft bij ons volgens mij nooit op rechts gespeeld; maar zou dat zeker kunnen. Lijkt mij een prachtige optie om te huren, maar speelt nu basis volgens mij dus lijkt me ook onhaalbaar

Santiago Arias zijn contract is verscheurd; lijkt me geweldig om hem transfervrij terug te halen. Nog maar 30, die kan nog wel een paar jaar mee. Mauro op links en Arias op rechts, wow!
Maar waarom is zijn contract verscheurd? Zal toch niet uit weelde zijn.
In het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst.
 
Arias zou pure kapitaalvernietiging zijn. Volgend jaar Sambo er weer bij. Die moet dan voor de leeuwen als hij het niveau heeft. Voor nu voldoen Mwene en Teze prima.
 
Wellicht kunnen onze scouts bij Ajax of Feynoord een tijdje stage lopen. Die kunnen wel spelers vinden van de prijsklasse die betaalbaar zijn.
Ja Feyenoord… of Ajax. Wat voor iets knaps hebben die dan binnengehaald? Die van Feyenoord zijn alleen ‘goed’ omdat niemand ze kent. Het onbekende is altijd véél beter. Karlsson van AZ trekt iedereen z’n neus voor op maar Gimenez die heel z’n leven in Mexico heeft gespeeld tot dusver die is goed zeg.
 
Ja Feyenoord… of Ajax. Wat voor iets knaps hebben die dan binnengehaald? Die van Feyenoord zijn alleen ‘goed’ omdat niemand ze kent. Het onbekende is altijd véél beter. Karlsson van AZ trekt iedereen z’n neus voor op maar Gimenez die heel z’n leven in Mexico heeft gespeeld tot dusver die is goed zeg.
Die Pool van Feyenoord maakte toch een prima indruk dit weekend. Die Gimenez zegt me (nog) niks.
 
Die Pool van Feyenoord maakte toch een prima indruk dit weekend. Die Gimenez zegt me (nog) niks.
Zal ook best een talent zijn. Is overigens gehuurd voor 2 miljoen he? Dus ze hebben die helemaal (nog) niet binnen. Maar even serieus: Feyenoord verkoopt zijn 2 beste spelers. haalt Danilo, een spits die alleen in de Mexicaanse competitie heeft gespeeld, Timber voor de hoofdprijs, Dilrosun, Idrissi, Mats Wieffer van Excelsior en nog 3 of 4 namen waar ik nog nooit van heb gehoord.

Volgens mij heeft hier helemaal niemand enig idee wat voor spelers ze binnengehaald hebben. De enige die ik wel ken zijn Danilo Dilrosun en Idrissi en als JDJ met dat drietal aan zou komen, zou ik geïrriteerd zijn. Dat zijn volgens mij prima subtop spelers. Timber is goed en kennelijk Szymanski ook. Nou, oké. Wat mij betreft niet een heel bijzondere transferperiode. Tenzij letterlijk elk gokje een voltreffer blijkt te gaan zijn, waar totaal geen aanwijzingen nog voor zijn.
 
Zal ook best een talent zijn. Is overigens gehuurd voor 2 miljoen he? Dus ze hebben die helemaal (nog) niet binnen. Maar even serieus: Feyenoord verkoopt zijn 2 beste spelers. haalt Danilo, een spits die alleen in de Mexicaanse competitie heeft gespeeld, Timber voor de hoofdprijs, Dilrosun, Idrissi, Mats Wieffer van Excelsior en nog 3 of 4 namen waar ik nog nooit van heb gehoord.

Volgens mij heeft hier helemaal niemand enig idee wat voor spelers ze binnengehaald hebben. De enige die ik wel ken zijn Danilo Dilrosun en Idrissi en als JDJ met dat drietal aan zou komen, zou ik geïrriteerd zijn. Dat zijn volgens mij prima subtop spelers. Timber is goed en kennelijk Szymanski ook. Nou, oké. Wat mij betreft niet een heel bijzondere transferperiode. Tenzij letterlijk elk gokje een voltreffer blijkt te gaan zijn, waar totaal geen aanwijzingen nog voor zijn.
Volgens mij was gedacht dat Feyenoord wel in elkaar zou storten met het vertrek van Sinisterra, Linssen, Dessers, Til, Malacia en Senesi. Maar daar lijkt toch goed op geanticipeerd te zijn, zonder te zeggen dat dit CL spelers zijn.

Maar:
Linssen + Dessers = Danilo + Gimenez, daar gaan ze vast niet op achteruit
Sinisterra = Dilrosun + onbekende Braziliaan, als Dilrosun zijn potentie waarmaakt lijkt me dit een keurige vervanger voor Sinisterra, die een mooie zak geld opleverde voor Feyenoord
Til = Szymanski (of zoiets) + Timber, dat lijkt me zeker een vooruitgang
Malacia + Senesi = onbekende Peruaan + Rasmussen + gewenste aankoop, hier gaat Feyenoord wellicht wel op achteruit.

Al met al geen instorting en best een aantal groeibriljanten (wellicht) aangetrokken. Prima gedaan, Feyenoord. Denk ik dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan