Algemene transfergeruchten

Verwachting qua salaris kan verschillen per club. Phillip tekende ook ooit voor vele malen minder bij PSV omdat hij in het (veel hogere) aanbod van Barcelona niet voldoende respect voelde. Bij Napoli was Mertens al langere tijd vooral een supersub met weinig basisplekken, dat zal daarbij ook meespelen.

Ik vind het echt geen verkeerde optie om te verkennen. Het halen van een type als Kluivert (los van wat we van die jongen moeten vinden of hoe goed hij nou echt is) blokkeert uiteindelijk toch je eigen talenten en hopelijk de ooit weer fitte Madueke. Mertens kun je blind overal in de voorhoede neerzetten, is direct van niveau, krult er een paar op de kop van Luuk of Guus, en is binnen anderhalf jaar wel weer weg om ruimte te maken voor de spelers met transferwaarde. Zeker met een mogelijk vertrek van Cody, wat nu wel echt rampzalig zou zijn voor het niveau op onze vleugels, lijkt het me de moeite waard.
Helemaal met je eens. Als TD kun je altijd een poging wagen (Götze geloofde ook niemand). Had alleen het gevoel dat Dries het leven in Italië wel lekker vond, en dus niet én salaris gaat inleveren én weggaat uit Italië, maar je weet maar nooit.
 
Helemaal met je eens. Als TD kun je altijd een poging wagen (Götze geloofde ook niemand). Had alleen het gevoel dat Dries het leven in Italië wel lekker vond, en dus niet én salaris gaat inleveren én weggaat uit Italië, maar je weet maar nooit.
CL halen, mocht Dries dan nog niet onder de pannen zijn kunnen we zeker een lijntje uitgooien.
 
CL halen, mocht Dries dan nog niet onder de pannen zijn kunnen we zeker een lijntje uitgooien.
Ja dat is een beetje het ding. Ga je hem voor de CL proberen te halen, om wat toe te voegen en de kans te vergroten? Als het niet lukt heb je een peperdure speler op de lijst staan die je eigenlijk niet kunt betalen.
Of haal je hem na het behalen van de CL? Met het risico dat je dan te weinig kwaliteit hebt om het te halen, en hij ergens anders zit.

Maar die Savio staat toch te boek als rechtsbuiten? En Saibari deed het niet verkeerd, vond ik.
 
Ja dat is een beetje het ding. Ga je hem voor de CL proberen te halen, om wat toe te voegen en de kans te vergroten? Als het niet lukt heb je een peperdure speler op de lijst staan die je eigenlijk niet kunt betalen.
Of haal je hem na het behalen van de CL? Met het risico dat je dan te weinig kwaliteit hebt om het te halen, en hij ergens anders zit.

Maar die Savio staat toch te boek als rechtsbuiten? En Saibari deed het niet verkeerd, vond ik.
Daarom ook pas na behalen, omdat we dan echt nog wel versterking kunnen gebruiken met de oog op mogelijke tegenstanders, net ff een ander koekje dan de ECL
 
Ja dat is een beetje het ding. Ga je hem voor de CL proberen te halen, om wat toe te voegen en de kans te vergroten? Als het niet lukt heb je een peperdure speler op de lijst staan die je eigenlijk niet kunt betalen.
Of haal je hem na het behalen van de CL? Met het risico dat je dan te weinig kwaliteit hebt om het te halen, en hij ergens anders zit.

Maar die Savio staat toch te boek als rechtsbuiten? En Saibari deed het niet verkeerd, vond ik.
Inderdaad complex met CL en Mertens. Ligt ook een beetje aan onze financiele (salaris)mogelijkheden en zijn eisen of je nu al door zou willen zetten. Ja, we hebben Sávio, Bakayoko en Saibari als opties. Maar die in de basis moeten zetten versus vorig seizoen Doan en Bruma op de bank hebben zitten, is wel een héél erg groot verschil...
 
Inderdaad complex met CL en Mertens. Ligt ook een beetje aan onze financiele (salaris)mogelijkheden en zijn eisen of je nu al door zou willen zetten. Ja, we hebben Sávio, Bakayoko en Saibari als opties. Maar die in de basis moeten zetten versus vorig seizoen Doan en Bruma op de bank hebben zitten, is wel een héél erg groot verschil...
Ik heb het sowieso niet zo begrepen dat men Bruma en Doan zo makkelijk liet gaan, maar er eigenlijk nooit een concreet gerucht doorkwam over vervanging van deze spelers. Ik blijf mij dan toch nog steeds afvragen waarom men zo hard ging voor Savio en niet desnoods een beetje een ervaren speler kon huren of kopen. Vervolgens schermt men duidelijk met Savio als diepte optie voor de vleugels, dus extra versterkingen zijn niet nodig. Uiteraard werd Bakayoko ook zwaar gehyped, terwijl al vrij snel duidelijk werd dat die gewoon nog tijd nodig heeft. Het riekt allemaal naar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten wat betreft de voorhoede. Alleen Luuk is als wezenlijke versterking gekomen, maar dat was gezien zijn situatie nu ook wel een inkoppertje.

Lijkt mij ook dat je toch wel even om tafel gaat zitten met je medische staf. Dat zou ik doen althans. Dan weet je dus ook dat je beide basisspelers op de flanken blessuregevoelig zijn. Lo and behold! Madueke ligt er al weer uit voor het halve seizoen, al dan niet meer (moet ook weer helemaal op niveau komen). Je weet dus dat die diepte opties van groot belang gaan zijn. Kijk alleen al naar vorig seizoen hoe vaak we hebben moeten terugvallen op Doan en Bruma. Dat het zo lichtzinnig is opgevat (''we hebben wat talenten en we huren er een talentje bij'') vind ik dan ook gewoon erg naïef. Het ging tegen Ajax goed, maar eerlijkheidshalve viel er ook wel het een en ander op zijn plek. Dat gaat niet elke wedstrijd gebeuren natuurlijk.
 
Inderdaad complex met CL en Mertens. Ligt ook een beetje aan onze financiele (salaris)mogelijkheden en zijn eisen of je nu al door zou willen zetten. Ja, we hebben Sávio, Bakayoko en Saibari als opties. Maar die in de basis moeten zetten versus vorig seizoen Doan en Bruma op de bank hebben zitten, is wel een héél erg groot verschil...
Gewoon die geldschieter die het salaris van Götze deels voor zijn rekening nam nog een keer lief aankijken :sneaky:
#driescomehome
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Er is toch wel wat beters op de markt dan Dries Mertens.
(Zal ik ‘kom nou’ erachteraan zetten? Ik twijfel.)

Er is toch wel wat beters te vinden dan Mertens?
Kom nou!

(Ja, zo staat het er goed.)
 
Hoe kunnen ze daar in vredesnaam over twijfelen. Er moet echt een vervanger komen.

 
Hoe kunnen ze daar in vredesnaam over twijfelen. Er moet echt een vervanger komen.

Volgens mij is er geen geld. Althans dat lijkt me aangezien ik anders niet kan begrijpen waarom er geen centrale verdediger is aangetrokken. Ik hoop vooral dat ze niet een doekje voor het bloeden gaan kopen. Dan maar gewoon de jeugd een kans geven.
 
Volgens mij is er geen geld. Althans dat lijkt me aangezien ik anders niet kan begrijpen waarom er geen centrale verdediger is aangetrokken. Ik hoop vooral dat ze niet een doekje voor het bloeden gaan kopen. Dan maar gewoon de jeugd een kans geven.
Ja dat moet haast wel. Maar dan vraag je je vooral af waar dit soort oorlogsta voor nodig is:

 
Ja dat moet haast wel. Maar dan vraag je je vooral af waar dit soort oorlogsta voor nodig is:

Ja, wat ik om die investering van 30 miljoen (het is geen 50 meer maar 30) heen heb gelezen is dat het enige grote voordeel op de korte termijn is dat er op tijd een volledige selectie kan staan. Er wordt niks uit het potje aangewend voor onze eerste selectie aankopen maar we hebben wel liquide middelen om vroeg in Juli al de selectie op orde te hebben. Zoals dit jaar bijvoorbeeld we in een noodgang al onze aankopen hebben gedaan (vóór alle andere Nederlandse clubs). Dat is dus de enige winst in vergelijk met 2, 3 jaar geleden.
 
Prijskaartje voor Gnonto is verlaagd van 12 naar 7-8 miljoen euro. Ik vind dat PSV onder deze omstandigheden wel voor Gnonto moet gaan...een ruwe diamant en redelijke kans dat hij binnen 2 jaar doorbreekt en 25+ oplevert...
 
Prijskaartje voor Gnonto is verlaagd van 12 naar 7-8 miljoen euro. Ik vind dat PSV onder deze omstandigheden wel voor Gnonto moet gaan...een ruwe diamant en redelijke kans dat hij binnen 2 jaar doorbreekt en 25+ oplevert...

Jij betaalt?
 
Hoezo? PSV had een maand geleden nog serieuze interesse in het halen van Gnonto, maar vond de vraagprijs van 12 miljoen euro te hoog...nu de prijs met 4-5 miljoen gezakt is, vind ik dat PSV daarom wel moet toeslaan. Dus, waarom zou ik moeten betalen?
 
Volgens mij is er geen geld. Althans dat lijkt me aangezien ik anders niet kan begrijpen waarom er geen centrale verdediger is aangetrokken. Ik hoop vooral dat ze niet een doekje voor het bloeden gaan kopen. Dan maar gewoon de jeugd een kans geven.
Jeugd de kans geven is leuk, maar we hebben op rechts alleen maar jeugd nu. Een ervaren speler hebben is wel fijn. Mag van mij ook huur zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan