Algemene transfergeruchten

Niet iedereen heeft de droom om een grote meneer te worden. Sommigen weten waar hun plafond ligt en genieten gewoon al van wat ze bereikt hebben.
Sterker nog, dat zijn werknemers waar je als werkgever heel blij mee bent, mensen die zich gewoon bekwamen binnen hun functie in plaats van altijd maar weer door te hoppen zodra je ook maar enigzins competent bent in wat je doet (maar dat geheel ter zijde)

Gezien het gegeven dat hij zelf nimmer spreekt in de trant van ´ik wil nog naar ....´ geeft mij het gevoel dat het geen paaien was. En dat voor een speler die 21 augustus 2017 al in het 1e speelde.
Ik denk dat je "grote meneer" verkeerd hebt opgevat. Ik bedoelde hem meer in de zin van dat hij bij de club en supporters een mooie cultstatus opbouwt. Die Braziliaan die nooit een sterspeler was, maar nooit verzaakte en met zijn multifunctionaliteit belangrijk was. Hij vocht zich terug van slepende blessures en elke trainer deed wel een beroep op hem. Een speler die symbool staat voor de mentaliteit en strijd die je op het veld wilt zien.

Ik denk dat je "grote meneer" verkeerd hebt opgevat. Ik bedoelde hem meer in de zin van dat hij bij de club en supporters een mooie cultstatus opbouwt. Die Braziliaan die nooit een sterspeler was, maar nooit verzaakte en met zijn multifunctionaliteit belangrijk was. Hij vocht zich terug van slepende blessures en elke trainer deed wel een beroep op hem. Een speler die symbool staat voor de mentaliteit en strijd die je op het veld wilt zien.
Maar die status heeft ie m.i. toch al?

Aangaande Mauro, dit zit aleen paar jaar bij ons, kan mij niet 1x een gerucht rondom zijn persoon heugen? Kortom, ben niet zo bang dat deze multi-functionele waterdrager ergens anders heen gaat, ook omdat het Mauro's droom was om voor PSV te spelen, niet Barcelona oid.

let op, nu volgt een gewaagde uitspraak: ik acht het niet uitgesloten dat hij zijn carrière hier afsluit.
Mauro is een soort Ruud Vormer. Wat raar is voor een Brazilian. Maar op de een of andere manier is het spel met hem beter dan dat je denkt dat hij als speler is. I know - vage omschrijving - maar hij heeft echt een (meer)waarde voor PSV die zijn vermoedelijke transferwaarde overstijgt.

En hij kan ook gewoon voetballen. Prima speler.

Bedoel niet zozeer een vergelijkbare type back maar meer qua high profile aankoop. Teze was nog zo slecht niet. Verdedigend stond ie zijn mannetje en bediende Luuk nog beter dan de buitenspelers
Teze was zeker niet slecht. Vooral het seizoen onder Bosz was ie goed. Maar het zou mooier zijn als we nog een betere versie van Teze kunnen kopen.

Perisic? Denk het eigenlijk niet. Ik verwacht dat die misschien lekker terug naar Kroatie gaat of nog ergens een lucratief contract tekent. Die was transfervrij en kreeg van PSV waarschijnlijk een lucratieve aanbieding, dus tekende hij voor een seizoen. Op dat moment kwam het PSV ook goed uit om voor te sorteren op het vertrek van Lozano. Ook ivm. met het salarishuis verwacht ik dat PSV zelf ook niet verder gaat met Perisic. We hebben Esmir nu daarvoor in de plaats. Perisic was de stok achter de deur, mocht het in de winter niet gelukt zijn Lozano al te vervangen. En momenteel zorgt hij ervoor dat Esmir (ik ga die achternaam niet de hele tijd typen) in ieder geval het komende halfjaar kan wennen. Daarna verwacht ik dat Perisic voor Stewart een makkelijke manier is om was kosten uit het salarishuis te verwijderen. Er moet ergens ook een beetje gecompenseerd worden voor de salarissen die toch aardig gestegen zijn met opwaarderingen van o.a. Saibari, Veerman en binnenkort waarschijnlijk Pepi.

Mauro hoop ik met je mee. Hele belangrijke speler met zijn inzet en multifunctionaliteit. Echter schijnt hij een management te hebben die een dikke vinger in de pap heeft, aldus Rik Elfrink. Mauro zelf zou wel willen, maar dat management zit gewoon rustig te kijken wat er zoal langs komt. Ik ben er dus niet zo zeker van dat Mauro bij gaat tekenen als er bijvoorbeeld een mooise Spaanse club komt die wel een flink salaris + tekenbonus uit wilt keren. Of een Braziliaanse topclub die Mauro wel een goed salaris wilt bieden etc. Pereiro-achtige praktijken.

De Jong zou inderdaad wel goed moeten komen, maar dat is dan ook een clubicoon zonder vervelend management.
Denk dat je wat betreft Perisic er misschien wel helemaal naast zit. Twee belangrijke drijfveren om hier te tekenen afgelopen zomer waren: hij wilde meedoen om de prijzen en het liefst nog de Champions League in.

Hij had zijn stap terug naar Kroatië al gemaakt maar dit was hem niet bevallen. Ik zie hem zo nog een jaartje doorgaan hier wanneer de club daarvoor open staat

Denk dat je wat betreft Perisic er misschien wel helemaal naast zit. Twee belangrijke drijfveren om hier te tekenen afgelopen zomer waren: hij wilde meedoen om de prijzen en het liefst nog de Champions League in.

Hij had zijn stap terug naar Kroatië al gemaakt maar dit was hem niet bevallen. Ik zie hem zo nog een jaartje doorgaan hier wanneer de club daarvoor open staat
Van mij mag hij blijven. :)

Dat zag ik er anders ook niet aan af bij Perisic en Luuk de eerste 60 minuten.
Van de 11 basisspelers vond ik hen , samen met Ledezma en Mauro - en Benitez behalve bij de 1-2 - toch het beste.

Mijn punt is dat genoemd tweetal, net als helaas een Klaassen bij Ajax, ervaren spelers zijn die weten wat er komt kijken wil je kampioen worden.
En die zich dus niet als jonkies in slaap laten sussen door lui die hen ophemelen voordat ze dat echt verdienen.

Er is een groot verschil tussen een tijdje een paar duels uitblinken of elke wedstrijd er staan met 100 procent inzet (inclusief vuile meters maken ) en met slimmigheid en efficiency.
Het killersinstinct om het cruciale duel gisteren te winnen was bij Saibari en Tilman bij hun open kansen ver te zoeken.
Ook dat droeg bij aan de nodeloos weggegeven punten die ons in een lastig parket hebben gebracht.

Van de 11 basisspelers vond ik hen , samen met Ledezma en Mauro - en Benitez behalve bij de 1-2 - toch het beste.

Mijn punt is dat genoemd tweetal, net als helaas een Klaassen bij Ajax, ervaren spelers zijn die weten wat er komt kijken wil je kampioen worden.
En die zich dus niet als jonkies in slaap laten sussen door lui die hen ophemelen voordat ze dat echt verdienen.

Er is een groot verschil tussen een tijdje een paar duels uitblinken of elke wedstrijd er staan met 100 procent inzet (inclusief vuile meters maken ) en met slimmigheid en efficiency.
Het killersinstinct om het cruciale duel gisteren te winnen was bij Saibari en Tilman bij hun open kansen ver te zoeken.
Ook dat droeg bij aan de nodeloos weggegeven punten die ons in een lastig parket hebben gebracht.
Ik ben het daar op zich wel mee eens, behalve dat Perisic en de Jong gister ook gewoon echt weinig hebben laten zien.

Bovendien weten Romario en Luc Nillis ook wat kampioen zijn is, maar er is een reden dat we die niet meer opstellen. Dus je betoog neemt niet mijn argument weg dat wanneer zij weer een jaar ouder, minder fit en minder snel zijn nog hetzelfde kunnen brengen.

Doorgaans heeft PSV 4 basiswaardige aanvallers onder contract, mogelijk heb je dan daarvan een heel seizoen 2 niet fitte spelers met een topsalaris op de tribune zitten.

Terug
Bovenaan Onderaan