Natuur en milieu

Groeperingen die de niet dezelfde middelen hebben als de boeren (trekkers, maar ook financieel met agro industrie als sponsor).
En bovendien nooit dezelfde gewelddadigheid heeft geuit als de boeren. Ook illegaal demonstreren, maar over t algemeen altijd veel vredelievender. Enkelingen daargelaten.

Organisaties als Milieudefensie zijn vol aan t inzetten op rechtspraak en aandeelhoudersvergaderingen.
Greenpeace is globaal gezien ook iets minder fel geworden heb ik t idee. Zijn druk aan het zetten op grote bedrijven, o.m. op plastic polution.
Die gaan zich ook nu niet zomaar in het extremere begeven. Dat ondermijnt hun huidige strategieën.

Er zullen denk ik pas echt heftige dingen gaan gebeuren vanuit die hoek als er verbinding met antifa en aanverwanten gezocht gaat worden.

Niet geheel ondenkbaar, met een zeer rechtse regering waarvan iig 1 partij op onderdelen fascistische trekken heeft (zeker vanuit ultra-links perspectief). Als die regering ook allerlei klimaat en natuurwetgeving de sloot inflikkert, kunnen die groepen wellicht samen komen.

Maar ik zie t binnen afzienbare tijd niet gebeuren.

Ik hoop wel op grotere reuring, overigens. Als dat zonder geweld kan.
Voorlopig is er ook nog geen rechts kabinet dus op dit moment is er een status quo.
Het is afwachten hoe het regeerakkoord eruit gaat zien maar als alle klimaat maatregelen zijn geschrapt zal het verzet vanuit de milieu groeperingen zeker vorm gaan krijgen.
Even afwachten nog
 
Nog even hierop terugkomend leverde dit vandaag de volgende mooie kop in de Volkskrant op:

'VVD-kamerlid Christianne van der Wal fluit natuurminister Christianne van der Wal terug'

Ik ben heel benieuwd naar hoe natuurminister Christianne van der Wal hierop gaat reageren en hoe ze verwacht deze nutteloze motie, waar ze voor heeft gestemd, uit gaat voeren :lmao:
 
Nog even hierop terugkomend leverde dit vandaag de volgende mooie kop in de Volkskrant op:

'VVD-kamerlid Christianne van der Wal fluit natuurminister Christianne van der Wal terug'

Ik ben heel benieuwd naar hoe natuurminister Christianne van der Wal hierop gaat reageren en hoe ze verwacht deze nutteloze motie, waar ze voor heeft gestemd, uit gaat voeren :lmao:
Het lijkt wel Yesilgoz die Yesilgoz terugfloot de spreidingswet van tafel te krijgen.
 
Het lijkt wel Yesilgoz die Yesilgoz terugfloot de spreidingswet van tafel te krijgen.
Een absurde versie van de slager keurt zijn eigen vlees. Dat de slager zijn klanten aanraadt om zijn vlees weg te gooien omdat het bedorven is.
 

zucht

Om moedeloos van te worden.

Er is zo weinig kennis over fatsoenlijke (natuurvriendelijke / inclusieve) teeltmethodes & zoveel macht van de agrolobby.

En dan is er nog altijd de angst voor trekkerterreur als er wél eens adequaat zou worden opgetreden door de politiek.

Echt moedeloos.

Ik plant nog maar n boompje extra morgen. Moet toch wat...
 
Ik begrijp dat dit slecht nieuws is voor de eco lobby maar ter verdediging, het is ook gewoon ontzettend vervelend dat die fruittelers schurft hebben
 

Van der Wal verwacht dat de natuurherstelwet het toch wel gaat halen, omdat een meerderheid van de 27 Europese lidstaten de wet wel steunt.


e31.jpg
 




e31.jpg
Ook een achterlijke reden. Tegenstemmen, omdat je denkt dat de wet het toch wel haalt :zien:
 
Welja, waar hebben we natuur eigenlijk voor nodig?

Laten we er gewoon 1 stadplaneet van maken. Lekker efficient wel.
Houden die natuurfreaks ook eindelijk eens hun bek dicht.

(/sarcasme, voor degenen die Sheldon-DNA hebben)
 
Welja, waar hebben we natuur eigenlijk voor nodig?

Laten we er gewoon 1 stadplaneet van maken. Lekker efficient wel.
Houden die natuurfreaks ook eindelijk eens hun bek dicht.

(/sarcasme, voor degenen die Sheldon-DNA hebben)
Linkse hobby, doe dat maar lekker via VR ofzo, nu nog ff nanobots maken voor de bestuiving, komt t allemaal gewoon goed.
 
Welja, waar hebben we natuur eigenlijk voor nodig?

Laten we er gewoon 1 stadplaneet van maken. Lekker efficient wel.
Houden die natuurfreaks ook eindelijk eens hun bek dicht.

(/sarcasme, voor degenen die Sheldon-DNA hebben)
Vaak zijn dit ook mensen die dit roepen vanuit hun grote koopwoning waar op dezelfde ruimte 3 huurwoningen hadden kunnen staan. Natuur is prachtig maar wel naast een mooie woning met garage voor mijn 2 auto's.
 
Vaak zijn dit ook mensen die dit roepen vanuit hun grote koopwoning waar op dezelfde ruimte 3 huurwoningen hadden kunnen staan. Natuur is prachtig maar wel naast een mooie woning met garage voor mijn 2 auto's.

Misschien dan maar wat, ik zeg maar eens iets, landbouwbedrijven ruimte maken voor woningen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan