UEFA Conference League

Extreem rechts is er aan de macht.
Dat maakt dat alles wat extreem rechts is, zich genormaliseerd voelt en zich meer en meer als zodanig gaat gedragen.

Begon deze week al goed, met Lazio-idioten die hitlerfan bleken te zijn.
Andere groepen vonden geweld een nog beter plan.
Ik zie het verband even niet tussen extreem rechts, Hitler-fan zijn en het zitvlees van Britse fans bewerken met een mes. Ik bedoel, Hitler had het ook niet zo op de Britten, dat is waar, maar wat is het verband?
 
Ik zie het verband even niet tussen extreem rechts, Hitler-fan zijn en het zitvlees van Britse fans bewerken met een mes. Ik bedoel, Hitler had het ook niet zo op de Britten, dat is waar, maar wat is het verband?

Je ziet t verband tussen extreem rechts en Hitler niet?
Of tussen hitlerfans en geweld?
Lijken me beiden niet zo ver gezocht, eigenlijk.

Maar laat ik verduidelijken wat ik ermee bedoel.
Hooligans zijn meestal exteem-rechts aanhangers (enige uitzondering waar ik me bewust van ben zijn St Pauli fans).
Als er dan een extreem rechtse regering is, voelen ze zich wellicht wat genormaliseerd. De machthebbers denken immers voor een deel hetzelfde als zij doen.
Dat kan er aan bijdragen dat wat zij als normaal gedrag zien (en een weldenkend mens als extreem), eerder en meer gaan uiten.

Niet dat de machthebbers letterlijk geweld verheerlijken of hitlergroeten brengen. Maar dat hoeft niet om zich toch genormaliseerd te voelen.
Het zit m meer in het Ultra-nationalistische wat opgeroepen wordt. Zich superieur voelen aan anderen.


Zelfde vorm van trekjes zag je bij de brexit, toen een deel van de Britten zich vrij voelde om alles wat niet Brits was na te roepen en van alles wat toe te wensen.
Zelfde zie je in Israel, waar hele groepen het normaal vinden om Palestijnen uit huizen te jagen of erger.
etc etc.


Is het de enige reden dat die gasten dit doen?
Wellicht niet. Maar denk zeker dat dit een belangrijke rol speelt.
 
Ach, ik lig ook niet wakker van alle oud-PSVers maar waarom zou je mensen die ons hier hebben laten juichen iets misgunnen?
Poe, k moet ten eerste goed nadenken over de momenten, waarop Zahavi ons heeft laten juichen. Matige speler.

Daarnaast staan zijn politieke denkbeelden mij niet aan.
 
Poe, k moet ten eerste goed nadenken over de momenten, waarop Zahavi ons heeft laten juichen. Matige speler.

Daarnaast staan zijn politieke denkbeelden mij niet aan.
Van dat laatste weet ik niets af.
Maar als hij geen tegenstander is van de illegale kolonisten nederzettingen en het optreden in Gaza denk ik dat we het daarover eens zijn.
 
Je ziet t verband tussen extreem rechts en Hitler niet?
Of tussen hitlerfans en geweld?
Lijken me beiden niet zo ver gezocht, eigenlijk.

Maar laat ik verduidelijken wat ik ermee bedoel.
Hooligans zijn meestal exteem-rechts aanhangers (enige uitzondering waar ik me bewust van ben zijn St Pauli fans).
Als er dan een extreem rechtse regering is, voelen ze zich wellicht wat genormaliseerd. De machthebbers denken immers voor een deel hetzelfde als zij doen.
Dat kan er aan bijdragen dat wat zij als normaal gedrag zien (en een weldenkend mens als extreem), eerder en meer gaan uiten.

Niet dat de machthebbers letterlijk geweld verheerlijken of hitlergroeten brengen. Maar dat hoeft niet om zich toch genormaliseerd te voelen.
Het zit m meer in het Ultra-nationalistische wat opgeroepen wordt. Zich superieur voelen aan anderen.


Zelfde vorm van trekjes zag je bij de brexit, toen een deel van de Britten zich vrij voelde om alles wat niet Brits was na te roepen en van alles wat toe te wensen.
Zelfde zie je in Israel, waar hele groepen het normaal vinden om Palestijnen uit huizen te jagen of erger.
etc etc.


Is het de enige reden dat die gasten dit doen?
Wellicht niet. Maar denk zeker dat dit een belangrijke rol speelt.
Vergezocht of dichtbij gezocht, het komt op mij in ieder geval gezocht over. Nergens in het artikel gaat het over politieke motivatie, dat sleep jij er aan de haren bij en poneert nog wat aannames waarbij je hele groepen over één kam scheert. Kunnen we, omdat Wilders de grootste is in Nederland, een herhaling van Beverwijk verwachten? Waren de Villa supporters in Amsterdam in meer gevaar dan ze een jaar geleden zouden zijn geweest?

Ik begrijp best wat je zegt, en het mechanisme wat je beschrijft zal vast bestaan (in het algemeen), maar de aanname dat dat hier in dit geval een rol heeft gespeeld vind ik wat gezocht, ja
 
Vergezocht of dichtbij gezocht, het komt op mij in ieder geval gezocht over. Nergens in het artikel gaat het over politieke motivatie, dat sleep jij er aan de haren bij en poneert nog wat aannames waarbij je hele groepen over één kam scheert. Kunnen we, omdat Wilders de grootste is in Nederland, een herhaling van Beverwijk verwachten? Waren de Villa supporters in Amsterdam in meer gevaar dan ze een jaar geleden zouden zijn geweest?

Ik begrijp best wat je zegt, en het mechanisme wat je beschrijft zal vast bestaan (in het algemeen), maar de aanname dat dat hier in dit geval een rol heeft gespeeld vind ik wat gezocht, ja

Is mijn gevoel erbij, omdat het met die Italianen wel erg uit de hand loopt.

Kan ik het wetenschappelijk onderbouwen? Nee.
 
.
Poe, k moet ten eerste goed nadenken over de momenten, waarop Zahavi ons heeft laten juichen. Matige speler.
Zeer zeer matig. Eigenlijk gewoon mislukt bij psv. Ik kan me ook geen enkel moment van m herinneren en ik heb alles gezien. Typisch zo'n speler die over 15 jaar in een psv pubquiz wordt gevraagd maar die iedereen vergeten is..
 
Ik zie Hlynsson en Taylor met handschoenen aan spelen. :maniac: Het is 11 graden in Birmingham. :lmao:
Brobbey wordt geflankeerd door 2 keepers. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan