Selectie PSV: Algemeen

Thanks, dat kun je wel zeggen ja :D

Nou, was het maar zo dat er weinig nieuws is. Overmars heeft niet voor niets de bijnaam Marc Netto overgehouden aan afgelopen jaren. Er werden veelal middelmatige spelers gekocht en vooral voorrang gegeven aan eigen jeugd. Nu zie je dat het allemaal wat losser is. 12 miljoen voor Neres, 11 miljoen voor Ziyech en nog eens 11 miljoen voor Cassiera en Sanchez, En ze gaan vrolijk door met investeren. Bovendien komen er nu echt goede talenten bovendrijven zoals Kluivert, De Ligt (ondanks paar blunders, vergeten mensen dat hij nog maar 17 is), Vd Beek en Nouri. In Jong Ajax en de A1 zitten ook veelal talenten die tot de top behoren van hun generatie. De enige hoop die ik heb is dat er bestuurlijk weer rellen uitbreken of een hele slechte keuze gemaakt wordt qua trainer. Anders zie ik Ajax als torenhoge favoriet voor het komend seizoen.

Bij sportieve successen zullen in Rotterdam ook meer lucratieve sponsordeals gesloten worden. Nogmaals, de grootste supportschare hebben heeft echt zijn voordelen bij de juiste omstandigheden. Die omstandigheden zijn er nu: spelen in CL, behalen kampioenschap. Je kunt het ook zo beredeneren: als Feyenoord al in staat is om met zo'n team kampioen te worden, hoe zal het zijn straks als ze in een keer geld hebben om hun selectie echt goed te versterken?

Ik ben blij met jouw optimistische toon. Kunnen we ook goed gebruiken in een tijd waarin dat moeilijk op te brengen is als PSV supporter. Maar ik maak me toch wel zorgen. Je hebt gelijk dat je ups en downs doormaakt als club en PSV wel weer kampioen wordt. Maar het kan ook net als Feyenoord verlopen dat je net teveel downs hebt gehad en er financieel niet meer bovenop komt.

Van harte!

En denk maar zo: Feyenoord speelt 1 Europese CL-wedstrijd uit en geen sponsor staat meer in de rij.

En bij ajaks ging blijkbaar alles perfect, en bij PSV ging alles fout, en dan was het verschil toch maar een paar punten. Dan hoeft er dus niet veel te gebeuren of wij zijn weer gewoon beter.
 
Van harte!

En denk maar zo: Feyenoord speelt 1 Europese CL-wedstrijd uit en geen sponsor staat meer in de rij.

En bij ajaks ging blijkbaar alles perfect, en bij PSV ging alles fout, en dan was het verschil toch maar een paar punten. Dan hoeft er dus niet veel te gebeuren of wij zijn weer gewoon beter.

Destijds verbrak Stad Rotterdam verzekeringen de sponsorovereenkomst omdat de fans tijdens een kampioensfeestje de ruiten lieten sneuvelen. Fans met een Feyenoordshirt, waarop de naam van de sponsor prijkte. En dat glas was verzekerd bij diezelfde sponsor. Vond men niet grappig.
 
Dit is wel een grote teleurstelling. Het is geen geheim dat ik Pröpper een warm hard toe heb gedragen, maar hier komt het mentaliteitsprobleem wel boven drijven. Van mij mag hij vertrekken dan, zeker als dat nog veel geld oplevert ook. Een zielloze Russische club past hem goed in dat geval :(

Ik heb een shirt van PSV met Pröpper erop; daar heb ik nu spijt van. :(
 
Allereerst: van harte Retro.
Het is bekend dat IPF en jij met enige afgunst naar Ajax kijken, maar ik geloof toch dat het gezegde 'het gras is groener bij de buurman' voor jullie wel opgaat. Als jonge ouder leer je snel om je niet al teveel aan te trekken van anderen. Dat bespaart je veel stress en hoe je straks ook niet mee te doen op het schoolplein aan een wedstrijdje ver-plassen, want ik voorspel je: al die andere kinderen zijn zóóó goed en kunnen alles al zo snel...... ;)
Dit jaar is het gras wel groener, maar wat waren de opvattingen begin van het seizoen (m.n. i.g.v. Ajax)? Feyenoord heeft als collectief geweldig gepresteerd en zijn verdiend kampioen. Maar kijk eens naar de selectie: zou er zoveel willen ruilen? Hetzelfde geldt voor Ajax wat mij betreft. Prachtige wedstrijden gespeeld en een paar geweldenaren (m.n. Sanchez, maar ook Klaassen) en enkele jeugdspelers die doorbreken: het valt allemaal goed. Maar zou je nu echt Youness willen hebben? Of Veltman of Sinkgraven of Viergever? Ziyech is een aankoop van de publieke opinie.

Dat laat onverlet dat ze het beiden goed gedaan hebben en dat PSV ronduit slecht gepresteerd heeft. Er moet echt wat gebeuren bij PSV, maar als straks Lammers, Rosario en Gudmundsson het goed doen er twee aankopen ontpoppen zich tot wereldspelers, dan zijn de rollen weer omgedraaid. Helemaal geen reden tot paniek dus, mits er lessen worden getrokken. Dat is afgelopen transferzomer fout gegaan, dus laten we hopen dat de ezels bij PSV zich niet 2x stoten aan dezelfde steen.

Feyenoord, deels eens. Huidige selectie bestaat meer uit karakterspelers dan uit geweldenaren. Aan de andere kant kun je zeggen dat het ook wel past bij de traditie van deze club. Mijn zorg t.a.v. Feyenoord is dat ze het kantelpunt hebben bereikt. Schuldenvri i.c.m CL voetbal voor een club met de grootste aanhang en grootste talentenvijver van Nederland. Kan zomaar in een keer goed vallen. Zeker als er zich nieuwe grote sponsors achter gaan scharen.

Bij Ajax kan heel wat namen noemen die ik graag bij PSV zie spelen. Laten we beginnen bij hun reservespelers: Tete en Riedewald zouden echte aanwinsten zijn bij PSV. Ziyech is voor mij geen aankoop van de publieke opinie. Heb al in zijn Heerenveen tijd bijna op zijn Razinho's herhaaldelijk aangedrongen op zijn komst. Het grootste verdedigende talent dat wij voortgebracht hebben is Menno Koch de afgelopen jaren. Ruil ik graag in voor De Ligt. Verder had ik dit seizoen ook graag Narsingh ingeruild voor Younes. L. de Jong voor Dolberg. Pröpper voor Klaassen. Alleen de backs ben ik inderdaad niet kapot van bij Ajax. Maar voor de rest beschikken ze gewoon over een betere selectie dan PSV. Dan heb ik het nog niet eens over de aanstormende talenten Vd Beek, Nouri en Kluivert. Het gras is momenteel in Amsterdam zeker groener dan in Eindhoven. Met 100 miljoen op de bank zijn toekomstige oneffenheden zo weggewerkt. Daar waar wij moeten woekeren om iedere stuiver.

Jij stelt je hoop in op een betere transferzomer. Dat lijkt mij best naïef. Er is geen geld. Plus er valt heel weinig inkomsten te verwachten deze zomer.

En daar heb je het al hè: 6 miljoen voor een Cassiera die wei of speelt, Sinkgraven was 9 miljoen en linksback in de eredivisie. In Europa durfde zelfs romanticus Bosz dat niet aan. Van der Beek, Nouri, Kluivert....afwachten. Het kan ook de nieuwe generatie Mumpasa/Knopper/De Ridder worden.
Feyenoord heeft in 20 jaar 2 titels gewonnen en, dat is wel iets om trots op te zijn, een Europese beker. Daar staan heel veel rellen, foute investeringen en wanbeleid tegenover.

laat duidelijk zijn: dit seizoen was prut en er moet wat gebeuren. Maar het gaat mij te ver om te denken dat het nu over is.

Ik zou zeker niet willen ruilen met de Feyenoord supporter. Als je inderdaad ziet dat ze de afgelopen 20 jaar nauwelijks iets hebben gepresteerd. Maar dat komt grotendeels door de financiële malaise die de club heeft doorgemaakt. Die zijn te te boven inmiddels. En dan meteen een kampioenschap met een vrij beperkte selectie die de komende jaren alleen maar beter zal worden. Met een enorme stadion die ze gaan bouwen. Dan vind ik het niet gek om Feyenoord weer als een serieuze dreiging te zien.

Je hoeft niet veel verstand van voetballen te hebben om te zien dat Kluivert alles heeft om het heel ver te schoppen. Nouri heeft veel talent maar heb t.a.v. hem een meer afwachtende houding. Kan ook een nieuwe Tarik oulida worden. Vd Beek kun je bijna geen talent meer noemen. Heeft zich dit seizoen met name in Europa al bewezen. DIe volgt Klaassen gewoon op.

Het is op zich zelf niet nieuw dat de concurrentie zich aan het versterken is en er goede dingen gebeuren bij die clubs. Hetgeen mij het meest zorgen baart is PSV zelf. Daar zie ik niet zo gek veel aanknopingspunten om te denken dat we mee kunnen in al het geweld.
 
Oh, ik geloof best dat Feyenoord het lek boven heeft wat betreft de schuldenlast, maar ze willen zich alweer in de volgende schulden steken: het nieuwe stadion :shifty:. Sommige plannen daarvoor zijn wel heel woest.

Ajax heeft zeker goede spelers. Klaassen, maar dat is zo'n ras Ajacied (en dan nog niet eens een waar ik me aan stoor), die zal nooit voor PSV of Feyenoord spelen. Tete ook, Sanchez ook. De andere jeugdspeler mogen zich eerst eens langere tijd laten zien en zich door de onvermijdelijk dip heen spelen. Ik heb eigenlijk geen reden aan te nemen dat PSV's jeugdspelers zoveel minder zijn. Ze krijgen wel veel minder kansen. Van Riedewald ben ik niet overtuigd. Volgens mij niet beter dan De Wijs.
Voor de zekerheid: dat Ziyech aankoop is o.b..v publieke opinie, dat sloeg op Ajax hè, niet op jouw mening. Jij hebt altijd al gezegd dat het een top 3 waardige speler is.

Tenslotte, ik ben niet naïef, ik ben gewoon een onverbeterlijke optimist ;)
 
Oh, ik geloof best dat Feyenoord het lek boven heeft wat betreft de schuldenlast, maar ze willen zich alweer in de volgende schulden steken: het nieuwe stadion :shifty:. Sommige plannen daarvoor zijn wel heel woest.

Ajax heeft zeker goede spelers. Klaassen, maar dat is zo'n ras Ajacied (en dan nog niet eens een waar ik me aan stoor), die zal nooit voor PSV of Feyenoord spelen. Tete ook, Sanchez ook. De andere jeugdspeler mogen zich eerst eens langere tijd laten zien en zich door de onvermijdelijk dip heen spelen. Ik heb eigenlijk geen reden aan te nemen dat PSV's jeugdspelers zoveel minder zijn. Ze krijgen wel veel minder kansen. Van Riedewald ben ik niet overtuigd. Volgens mij niet beter dan De Wijs.
Voor de zekerheid: dat Ziyech aankoop is o.b..v publieke opinie, dat sloeg op Ajax hè, niet op jouw mening. Jij hebt altijd al gezegd dat het een top 3 waardige speler is.

Tenslotte, ik ben niet naïef, ik ben gewoon een onverbeterlijke optimist ;)

De plannen voor het nieuwe stadion kenmerkt juist de ambitie van Feyenoord. Met zo'n supporterspotentieel vind ik het helemaal geen gek idee. Helemaal als je er een commerciële rattenplan omheen bouwt met winkels en uitgaansgelegenheden. Heel slim. Wij horen al jarenlang dat we aan de tax zitten en een grotere stadion niet gevuld krijgen. Zal vast waar zijn. Maar dat betekent dat de rek er op dat gebied uit is.

De poging om Lozano naar PSV te halen stemt mij wel weer enigszins hoopvol. Niet dat Lozano een garantie voor succes was evenmin als Pereiro zo blijkt. Maar ik wil wel graag wat van die VOC-mentaliteit terug zien bij PSV. Over de grenzen heen kijken :D Nee, alle gekheid op een stokje. Ik ben verliefd op PSV geworden door Romario. En daarna verder verliefd geraakt door spelers als Ronaldo en Nilis. Ik ben niet verliefd op PSV geworden omdat het de club is met de gezondste financiële huishouding van de eredivisie en de meeste brave borsten herbergt met de minste gele en rode kaarten. Ik wil graag dat PSV verantwoorde risico's neemt om een ploeg op de mat te brengen waar wij als supporters graag naar komen kijken.
 
De plannen voor het nieuwe stadion kenmerkt juist de ambitie van Feyenoord. Met zo'n supporterspotentieel vind ik het helemaal geen gek idee. Helemaal als je er een commerciële rattenplan omheen bouwt met winkels en uitgaansgelegenheden. Heel slim. Wij horen al jarenlang dat we aan de tax zitten en een grotere stadion niet gevuld krijgen. Zal vast waar zijn. Maar dat betekent dat de rek er op dat gebied uit is.

De poging om Lozano naar PSV te halen stemt mij wel weer enigszins hoopvol. Niet dat Lozano een garantie voor succes was evenmin als Pereiro zo blijkt. Maar ik wil wel graag wat van die VOC-mentaliteit terug zien bij PSV. Over de grenzen heen kijken :D Nee, alle gekheid op een stokje. Ik ben verliefd op PSV geworden door Romario. En daarna verder verliefd geraakt door spelers als Ronaldo en Nilis. Ik ben niet verliefd op PSV geworden omdat het de club is met de gezondste financiële huishouding van de eredivisie en de meeste brave borsten herbergt met de minste gele en rode kaarten. Ik wil graag dat PSV verantwoorde risico's neemt om een ploeg op de mat te brengen waar wij als supporters graag naar komen kijken.

En een verantwoord risico is dan dat je niet 40 miljoen uitgeeft om 5000 supporters extra te trekken op een moment dat de club bijna omvalt.

En ik moet het nog maar zien, of die 360 miljoen investering "eruit" komt. Wat ik gok dat het zo'n 020-konstruktie wordt. Alle partijen (gemeente, provincie, rijk en sponsors) draaien op voor de kosten, maar dat houdt dan ook waarschijnlijk in dat de opbrengsten naar die partijen gaat, en niet zozeer naar Feyenoord. En we kunnen zien aan ajaks dat een veel groter (en door andere partijen betaalde) stadion, de grootste supportersschare, de beste jeugdopleiding, de hoogste transferopbrengsten nog steeds niet hoeft te leiden tot een "Juventus"-scenario.
 
En een verantwoord risico is dan dat je niet 40 miljoen uitgeeft om 5000 supporters extra te trekken op een moment dat de club bijna omvalt.

En ik moet het nog maar zien, of die 360 miljoen investering "eruit" komt. Wat ik gok dat het zo'n 020-konstruktie wordt. Alle partijen (gemeente, provincie, rijk en sponsors) draaien op voor de kosten, maar dat houdt dan ook waarschijnlijk in dat de opbrengsten naar die partijen gaat, en niet zozeer naar Feyenoord. En we kunnen zien aan ajaks dat een veel groter (en door andere partijen betaalde) stadion, de grootste supportersschare, de beste jeugdopleiding, de hoogste transferopbrengsten nog steeds niet hoeft te leiden tot een "Juventus"-scenario.

En in tegenstelling tot de gemeentedeal van PSV niemand die nog rept over de verkapte gemeentesteun die Ajax heeft gekregen in de vorm van de Arena. Betaald door de gemeente, werd er, om het multifunctionele aspect van het stadion te 'bewijzen' voor het publiek (zo werd het verkocht dat de gemeente er voor opdraaide en niet Ajax zelf) nog heel eventjes American Football gespeeld, en er werden wat concerten gehouden. Hierdoor moest het lijken alsof het stadion niet van meet af aan gebouwd was om louter Ajax te huisvesten. Daar gingen eerst een aantal jaren overheen zodat dit weer uit de publieke recollectie verdwenen was. Daarna doekte de Amsterdam Admirals weer op en kreeg Ajax de monopolie op het stadion. De laatste stap is laatst gezet door het te hernoemen tot de Johan Cruijf Arena.
 
En in tegenstelling tot de gemeentedeal van PSV niemand die nog rept over de verkapte gemeentesteun die Ajax heeft gekregen in de vorm van de Arena. Betaald door de gemeente, werd er, om het multifunctionele aspect van het stadion te 'bewijzen' voor het publiek (zo werd het verkocht dat de gemeente er voor opdraaide en niet Ajax zelf) nog heel eventjes American Football gespeeld, en er werden wat concerten gehouden. Hierdoor moest het lijken alsof het stadion niet van meet af aan gebouwd was om louter Ajax te huisvesten. Daar gingen eerst een aantal jaren overheen zodat dit weer uit de publieke recollectie verdwenen was. Daarna doekte de Amsterdam Admirals weer op en kreeg Ajax de monopolie op het stadion. De laatste stap is laatst gezet door het te hernoemen tot de Johan Cruijf Arena.

Oh, en tussendoor werden de "voor elk evenement geschikte kleuren" stoeltjes kostenloos vervangen (zelfs met huurverlaging!) door een rood/witte ajakskleurstelling. Want die moesten natuurlijk vanwege ouderdom sowieso vervangen worden. Dat we bij PSV op stoeltjes zitten die ongeveer 2x zo oud zij zal dan wel weer een uitzondering zijn. En ondertussen worden ook weer wat belangen in het stadion verschoven van de gemeente naar ajaks. Maar die waren natuurlijk toch al afgewaardeerd, dus is er niet sprake van een kapitaaltransactie...tuurlijk.
 
Onbegrijpelijk dat PSV geen enkele jeugdspeler heeft, die direct doorgeschoven kan worden naar het eerste elftal. Zelfs Bergwijn heeft afgelopen seizoen behoorlijk teleurgesteld. Als we kijken naar Ajax en Feyenoord , dan zien we veel meer jeugd die speeltijd krijgt en klaargestoomd wordt. Bij PSV hebben op Bergwijn en Lammers na, geen jeugdspelers serieuze speeltijd gekregen. Hebben de jeugdspelers dan niet het gewenste PSV- niveau ? In dat geval zal Brands op alle posities flink moeten investeren, door spelers van andere eredivisieclubs te contracteren of spelers uit het buitenland te moeten halen. Dat zie ik echter, met ons budget van maximaal 25 miljoen euro, dus niet gebeuren. Kortom, weer een seizoen zonder prijzen ....!!
 
Onbegrijpelijk dat PSV geen enkele jeugdspeler heeft, die direct doorgeschoven kan worden naar het eerste elftal. Zelfs Bergwijn heeft afgelopen seizoen behoorlijk teleurgesteld. Als we kijken naar Ajax en Feyenoord , dan zien we veel meer jeugd die speeltijd krijgt en klaargestoomd wordt. Bij PSV hebben op Bergwijn en Lammers na, geen jeugdspelers serieuze speeltijd gekregen. Hebben de jeugdspelers dan niet het gewenste PSV- niveau ? In dat geval zal Brands op alle posities flink moeten investeren, door spelers van andere eredivisieclubs te contracteren of spelers uit het buitenland te moeten halen. Dat zie ik echter, met ons budget van maximaal 25 miljoen euro, dus niet gebeuren. Kortom, weer een seizoen zonder prijzen ....!!

Feyenoord is toch vergelijkbaar met PSV of zelfs minder? Een aantal spelers uit eigen jeugd speelt mee, maar doet dit grotendeels al meerdere seizoenen. Ik kan alleen Karsdorp, Woudenberg, Nieuwkoop, Kongolo en Vilhena bedenken. PSV heeft Zoet, Brenet, Willems, Hendrix, Bergwijn, Lammers, Lundquist en Locadia.

Het zou zeker leuk zijn, als er een aantal spelers uit de jeugd doorschuiven. Maar per seizoen is 2 of 3 voldoende, lijkt me. Voor nu zouden dit naast Lundqvist bijvoorbeeld De Wijs, Lammers, Rosario of Gudmundsson kunnen zijn.
 
De spelers die jij noemt, Mikasa, hadden toch in de laatste 5 wedstrijden , toen we al afgehaakt waren voor het kampioenschap, speeltijd moeten krijgen van Cocu ?
 
De spelers die jij noemt, Mikasa, hadden toch in de laatste 5 wedstrijden , toen we al afgehaakt waren voor het kampioenschap, speeltijd moeten krijgen van Cocu ?

Allemaal inderdaad.
Dus niet alleen Lammers, Rosario en Gudmundson en de rest.
Maar ook Brenet, Hendrix en Bergwijn.
En Jurjus.
Maar ja: 'Speeltuin.'

4e in de Jupiler, betekent onderin de middenmoot in de eredivisie voor jochies van gem. 19 jaar...
Opstellen die hap.
Moreno, Guardado, Willems, wellicht Arias erbij en de rest jonge gasten.
Investeren heet dat. Poen maken.
 
Allemaal inderdaad.
Dus niet alleen Lammers, Rosario en Gudmundson en de rest.
Maar ook Brenet, Hendrix en Bergwijn.
En Jurjus.
Maar ja: 'Speeltuin.'

4e in de Jupiler, betekent onderin de middenmoot in de eredivisie voor jochies van gem. 19 jaar...
Opstellen die hap.
Moreno, Guardado, Willems, wellicht Arias erbij en de rest jonge gasten.
Investeren heet dat. Poen maken.

Aha, dat is het nieuwe doel van PSV? Poen maken?
En onderin de middenmoot met Moreno, Guardado, Willems en wellicht Aria's is hoogstens bovenin de middenmoot. Ik weet niet of ze in Italië, Duitsland of Engeland ook al Heerenveen aan het rijk maken zijn, maar tot die tijd lijkt mij het huidige PSV-model toch succesvoller.

En als je PSV met alleen maar jeugd wilt zien en supporteren dan volg je toch lekker Jong PSV?
 
De spelers die jij noemt, Mikasa, hadden toch in de laatste 5 wedstrijden , toen we al afgehaakt waren voor het kampioenschap, speeltijd moeten krijgen van Cocu ?

Tja, dat had gekund. Dat is een andere stelling dan dat je in je eerste post aangeeft.
 
Goed adv de geruchten moeten we dus op zoek naar een compleet nieuwe achterhoede en een doelma. Tussenjaar op komst? Ooh wacht die hadden we nu ook al met al die gehuurde meuk.
 
Goed adv de geruchten moeten we dus op zoek naar een compleet nieuwe achterhoede en een doelma. Tussenjaar op komst? Ooh wacht die hadden we nu ook al met al die gehuurde meuk.

O.b.v. de geruchten tot dusver:

Pasveer/Jurjus
Brenet/Orejuela --- Isimat/Schwaab --- Reyes/De Wijs --- ?/?
Ramselaar/? --- Hendrix/Rosario --- Van Ginkel/?
Pereiro/Gudmundsson - Locadia/Lammers - Lozano/Bergwijn
 
Na het verwachte vertrek van Arias en Willems hebben we maar weinig basiswaardige spelers over voor de verdediging. Brenet vind ik niet slecht, maar is nog niet superconstant. Schwaab valt tegen en kan niet opbouwen, Isimat blinkt ook niet echt uit (en vertrekt misschien ook), De Wijs heeft het nog nooit op PSV-niveau laten zien. Daar liggen nog uitdagingen voor Brands.
 
Terug
Bovenaan Onderaan