Mits goed gemanaged had deze crisis een zegen kunnen zijn. Je had een clubje spelers in de selectie zoals Simons, Benitez en Sangaré die mee wilden met Van Nistelrooij om de topsportmentaliteit erin te krijgen. En je had een clubje mokkende zesjesfiguren bijgestaan door Rutten en Ooijer voor wie het allemaal te snel ging en te meedogenloos. Dit was voor Stewart en Brands de gelegenheid om het kaf van het koren te scheiden. Op een presenteerblaadje aangereikt richting een belangrijke transferzomer waarin je de selectie gaat samenstellen die voor de twee CL tickets mag strijden. Je had het hele clubje klagende spelers en Rutten kunnen doorselecteren.

Benitez, Simons en Sangaré zullen Ruud achterna gaan richting de exit. Dan kan de rest lekker achterblijven om potjes voetvolley te spelen op de training.
 


Heel eerlijk doemt uit deze reconstructie heltzelfde probleem op als bij Bommel: Mark en Ruud hebben een absolute topsportmentaliteit, gaven in hun tijd alles om de top te halen. Zij leggen dat een organisatie of en groep spelers op die dat simpelweg niet aankan. Het zou mij niks verbazen als Schmidt tegen hetzelfde aanliep.
Het wordt tijd om de mythe van 'de gemoedelijke Hertgang' etc. eens te verlaten, en de vraag te stellen wat voor een organisatie PSV nodig heeft om weer een echte topclub te worden. Het zijn wel mensen die heel veeleisend zijn. En de dringende vraag is volgens mij: is PSV dat ook?

Voor mijn gevoel heb je hier een essentieel punt te pakken en schuurt dit al jaren.

Werd indirect ook in het ED benoemd deze week, dat spelers niet over de (fysieke) kwaliteiten beschikten om het voetbal dat Schmidt voorstaat uit te voeren. Daar zou bij PSV nooit de nadruk op hebben gelegen etc.

Ook op het forum hebben we het vaak gehad over de ‘ideale schoonzonen’, ‘ons-kent-ons’, het gebrek aan conditie en verdwijnen van topsportmentaliteit.

Zo jaag je ambitieuze toppers weg en voelt snel tevreden middelmaat zich senang. Zit voor mijn gevoel in de hele organisatie.
 
Laatst bewerkt:
Mits goed gemanaged had deze crisis een zegen kunnen zijn. Je had een clubje spelers in de selectie zoals Simons, Benitez en Sangaré die mee wilden met Van Nistelrooij om de topsportmentaliteit erin te krijgen. En je had een clubje mokkende zesjesfiguren bijgestaan door Rutten en Ooijer voor wie het allemaal te snel ging en te meedogenloos. Dit was voor Stewart en Brands de gelegenheid om het kaf van het koren te scheiden. Op een presenteerblaadje aangereikt richting een belangrijke transferzomer waarin je de selectie gaat samenstellen die voor de twee CL tickets mag strijden. Je had het hele clubje klagende spelers en Rutten kunnen doorselecteren.

Benitez, Simons en Sangaré zullen Ruud achterna gaan richting de exit. Dan kan de rest lekker achterblijven om potjes voetvolley te spelen op de training.
Ben er bang voor dat wat we willen houden gaat en dat wat moet vertrekken om de stap te kunnen zetten blijft. Mag naast een nieuwe trainer wel een keiharde verandermanager op de werkvloer komen, iemand die een klootzak een klootzak noemt bijvoorbeeld...
 
Voor mijn gevoel heb je hier een punt.

Werd indirect ook in het ED benoemd deze week, dat spelers niet over de (fysieke) kwaliteiten beschikten om het voetbal dat Schmidt voorstaat uit te voeren. Daar zou bij PSV nooit de nadruk op hebben gelegen etc.
Het terugkerende verhaal dat we met een hoger tempo de tegenstanders het moeilijk maken maar dat bij een deel van onze eigen spelers de bal dan ook van de voet springt...
 
Mits goed gemanaged had deze crisis een zegen kunnen zijn. Je had een clubje spelers in de selectie zoals Simons, Benitez en Sangaré die mee wilden met Van Nistelrooij om de topsportmentaliteit erin te krijgen. En je had een clubje mokkende zesjesfiguren bijgestaan door Rutten en Ooijer voor wie het allemaal te snel ging en te meedogenloos. Dit was voor Stewart en Brands de gelegenheid om het kaf van het koren te scheiden. Op een presenteerblaadje aangereikt richting een belangrijke transferzomer waarin je de selectie gaat samenstellen die voor de twee CL tickets mag strijden. Je had het hele clubje klagende spelers en Rutten kunnen doorselecteren.

Benitez, Simons en Sangaré zullen Ruud achterna gaan richting de exit. Dan kan de rest lekker achterblijven om potjes voetvolley te spelen op de training.
Dat weet ik zo net nog niet. Simons kan best tevreden zijn over Ruud maar wel kritiek hebben op bepaalde (tactische) keuzes van de coach en ook de toegevoegde waarde van Rutten waarde. Dat hoeft elkaar, tot zover we weten, niet uit te sluiten.

Ik heb namelijk niet het idee dat een Luuk de Jong de mentaliteit van een zesjes cultuur heeft. Die man heeft met al zijn beperkingen gespeeld bij Barcalona. Dat is echt niet mogelijk als hij de kantjes er van af zou lopen. Kwaliteit is misschien een ander verhaal.
 
Ben er bang voor dat wat we willen houden gaat en dat wat moet vertrekken om de stap te kunnen zetten blijft. Mag naast een nieuwe trainer wel een keiharde verandermanager op de werkvloer komen, iemand die een klootzak een klootzak noemt bijvoorbeeld...
Wellicht die trainer van het "wat n kutkeeper" fimpje..? Zeker Al's Benitez gaat. ;)
 
Dat weet ik zo net nog niet. Simons kan best tevreden zijn over Ruud maar wel kritiek hebben op bepaalde (tactische) keuzes van de coach en ook de toegevoegde waarde van Rutten waarde. Dat hoeft elkaar, tot zover we weten, niet uit te sluiten.

Ik heb namelijk niet het idee dat een Luuk de Jong de mentaliteit van een zesjes cultuur heeft. Die man heeft met al zijn beperkingen gespeeld bij Barcalona. Dat is echt niet mogelijk als hij de kantjes er van af zou lopen. Kwaliteit is misschien een ander verhaal.
Het lijkt mij heel sterk dat Simons tot het clubje klagende spelers behoorde. Anders kom je niet met zo'n opvallende steunbetuiging net na de aankondiging. Simons sprak zo vaak vol bewondering over Ruud. Ik vind dit wel een vergezochte theorie.

O en wat betreft Luuk de Jong. Je ziet toch dat er niks meer over is van die mentaliteit. Heb het idee dat ie alles wel best vind en nog even wat miljoentjes wil opstrijken voordat ie met pensioen gaat. Ik vind Luuk de verpersoonlijking van de zesjescultuur bij PSV.
 
Of: karakter tonend, dapper en prijzenswaardig. PSV moet weer een topclub worden. Na AZ had z'n opstappen weinig meer uitgemaakt. Dat had geen crisis veroorzaakt, dan hadden Brands en Stewart geen persco hoeven te geven. PSV heeft deze crisis nodig, dit is, hoewel nu pijnlijk, goed voor PSV.

En ik denk niet dat Ruud zichzelf heeft ebschadigd, ik vermoed dat we hem niet meer als trainer terugzien, althans niet in Nl.
Ik snap wat je bedoelt en hoop dat dit een zelfreinigend proces in gang zet. Maar het zou er evengoed voor kunnen zorgen dat een Xavi en Benitez vertrekken, we kansloos verliezen in Alkmaar, en het moeilijker wordt om goede spelers en staf aan te trekken omdat de club in brand staat. Kortom, ik vraag me heel hard af of we door Ruud's actie hier beter uit gaan komen.

#worstcasescenario.
 
Het lijkt mij heel sterk dat Simons tot het clubje klagende spelers behoorde. Anders kom je niet met zo'n opvallende steunbetuiging net na de aankondiging. Simons sprak zo vaak vol bewondering over Ruud. Ik vind dit wel een vergezochte theorie.

O en wat betreft Luuk de Jong. Je ziet toch dat er niks meer over is van die mentaliteit. Heb het idee dat ie alles wel best vind en nog even wat miljoentjes wil opstrijken voordat ie met pensioen gaat. Ik vind Luuk de verpersoonlijking van de zesjescultuur bij PSV.
Klopt, ik denk ook niet dat Simons bij dat clubje "klagende" spelers zat. En ik vind dat Luuk geen aanvoerder meer moet zijn in het volgend seizoen en vaker plaats moet nemen op de bank ipv als basisspeler starten. Hij voegt weinig toe, zowel als spits en als aanvoerder.
 
NRC Handelsblad had gisteren wel een aardige reconstructie, waaruit bleek dat er onenigheid was over krachttraining (waar Ruud groot voordtander van is, en Rutten blijkbaar niet), en dat Ruud spelers als Veerman op de bank zette omdat hij hem ' talentvol, maar lui' vond. Ook werd de assistent die Ruud meenam bij aanstelling (naam vergeten) snel van de bank gehaald omdat Ooijer en Rutten hem ' te dominant' vonden.
Toch opmerkelijk dat Veerman in de laatste periode juist het lichtpuntje was in het spel wat Ruud speelde.

Vond het meer dan terecht dat hij hem op de bank zetten. Persoonlijk vind ik in het NRC Handelsblad nog wel wat vraagtekens. Vind de redenen die je noemt prima om afscheid te nemen van de assistenten en daarop door te selecteren. Dat lijkt mij zoals Brands noemt 'oplosbaar'. Dus vraag me af of er niet meer speelde.
Heel eerlijk doemt uit deze reconstructie heltzelfde probleem op als bij Bommel: Mark en Ruud hebben een absolute topsportmentaliteit, gaven in hun tijd alles om de top te halen. Zij leggen dat een organisatie of en groep spelers op die dat simpelweg niet aankan. Het zou mij niks verbazen als Schmidt tegen hetzelfde aanliep.
Het wordt tijd om de mythe van 'de gemoedelijke Hertgang' etc. eens te verlaten, en de vraag te stellen wat voor een organisatie PSV nodig heeft om weer een echte topclub te worden. Je maakt mij niet wijs dat drie trainers in drie seizoenen opstappen omdat ZIJ te onervaren of anderszins tekort kwamen. Schmidt bewijst in Portugal een goede trainer te zijn, Bommel doet het goed in wat ooit de puinhoop van Antwerpen was. Het zijn wel mensen die heel veeleisend zijn. En de dringende vraag is volgens mij: is PSV dat ook?
Bij Ruud moet ik het echte verhaal nog achter komen. Bij Mark durf ik wel te stellen dat het onervarenheid is. De Mark die toen PSV trainde, is daarna ook op zijn bek gegaan bij Wolfsburg. Dat zijn echt wel ervaringen die je sterker maken of breken. Bij Antwerpen doet hij het nu goed (ook een goeie selectie gekregen, zeker voor Belgische begrippen). Dus kan hij zeker nog een goeie coach worden. Maar ik denk wel dat MvB de ervaringen rijker is om beter te presteren.

Vind het vertrek van MvB en Schmidt ook wel compleet anders. Ook het vertrek van Ruud lijkt op basis van andere factoren, op wellicht de transfers na, dan van Schmidt en MvB.

Het lijkt mij heel sterk dat Simons tot het clubje klagende spelers behoorde. Anders kom je niet met zo'n opvallende steunbetuiging net na de aankondiging. Simons sprak zo vaak vol bewondering over Ruud. Ik vind dit wel een vergezochte theorie.
Vraag is, hoe is het gesprek en wat zijn de exacte dingen die gezegd werden. Ik zie Simons, en zeker zijn zaakwaarnemer, echt dingen aan de kaak stellen die ze vinden dat beter moeten.
Simons kan prima steun betuigen aan het concept dat er een ervaren assistent moet zijn naast Ruud en bewondering hebben voor Ruud.

Ik zie dat elkaar niet bijten.

O en wat betreft Luuk de Jong. Je ziet toch dat er niks meer over is van die mentaliteit. Heb het idee dat ie alles wel best vind en nog even wat miljoentjes wil opstrijken voordat ie met pensioen gaat. Ik vind Luuk de verpersoonlijking van de zesjescultuur bij PSV.
Dan zien we dat anders.
 
Mits goed gemanaged had deze crisis een zegen kunnen zijn. Je had een clubje spelers in de selectie zoals Simons, Benitez en Sangaré die mee wilden met Van Nistelrooij om de topsportmentaliteit erin te krijgen. En je had een clubje mokkende zesjesfiguren bijgestaan door Rutten en Ooijer voor wie het allemaal te snel ging en te meedogenloos. Dit was voor Stewart en Brands de gelegenheid om het kaf van het koren te scheiden. Op een presenteerblaadje aangereikt richting een belangrijke transferzomer waarin je de selectie gaat samenstellen die voor de twee CL tickets mag strijden. Je had het hele clubje klagende spelers en Rutten kunnen doorselecteren.

Benitez, Simons en Sangaré zullen Ruud achterna gaan richting de exit. Dan kan de rest lekker achterblijven om potjes voetvolley te spelen op de training.

Zit je wel met Ruud opgescheept, die toch wel heeft laten blijken niet klaar te zijn voor een baan als trainer van een topclub. Ook vind ik Sangaré nou niet bepaalt de ´topsportmentaliteit´ uitstralen, maar goed.
 
Zit je wel met Ruud opgescheept, die toch wel heeft laten blijken niet klaar te zijn voor een baan als trainer van een topclub. Ook vind ik Sangaré nou niet bepaalt de ´topsportmentaliteit´ uitstralen, maar goed.
Dat is inderdaad wel een goed punt. Ruud is net als Van Basten een absolute winnaar die denk ik geen geduld hebben met een Luuk de Jong die ze waarschijnlijk niet eens goed genoeg achten voor de amateurs. Ik denk dat een Robben ook nooit moet beginnen aan de rol van coach. Bij JPSV hoefde Ruud niet te presteren. Dan kan hij zich achterover leunend richten op de ontwikkeling van spelers. Maar zodra er prestatiedruk om de hoek komt kijken, wordt het monster in een type als Ruud 'ge-unleashed' en komt de oude Ruud als speler weer om de hoek kijken. Het is uiteindelijk denk ik wel beter dat Ruud vertrekt. Maar je moet ook wel als club goed kijken naar deze situatie en goed te rade gaan met welke spelers je verder wilt.

Sangaré oogt vaak alsof ie net uit bed komt en dan kan zo'n beeld ontstaan dat ie niet van de topsportmentaliteit is. Maar juist de wijze waarop hij de duels aangaat getuigt daar wel weer van. Op wat dat betreft verbaast het mij dat Guti niet een speler blijkt te zijn naar de hart van Ruud. Die heeft wel diezelfde passie en onverzettelijkheid. Veel belangrijker dan het vertrek van Ruud is wat Xavi gaat doen. Als hij Xavi weg is dan ben ik bang dat een CL-plek heel ver weg is voor PSV de komende jaren.
 
Het terugkerende verhaal dat we met een hoger tempo de tegenstanders het moeilijk maken maar dat bij een deel van onze eigen spelers de bal dan ook van de voet springt...

Yep, de technische beperkingen,
maar ook dat we het (itt bijvoorbeeld Feyenoord dit jaar) mentaal niet met zijn allen kunnen opbrengen en conditioneel niet kunnen volhouden
 
Laatst bewerkt:
Yep, de technische beperkingen,
maar ook dat we het (itt Feyenoord dit jaar) niet met zijn allen kunnen brengen en conditioneel niet kunnen volhouden
Heeft dat niet gewoon met een niet fitte selectie te maken? En dat heeft dan weer met training te maken.
 
Ik zou er goed chagrijnig van worden als Bosz naar PSV gaat hoor...
Ik echter ook. Ik verlang namelijk naar onze 25e titel. Niet naar slap gelul over hollandse school of mooi voetbal (wat is mooi?) zonder resultaat.
Maar ja, met een slangenkuil graven en met (media) modder gooien zijn we Ajax ook al aan het imiteren.

Ik dacht dat de persconferentie van 2004 toen Harry en Guus geschoffeerd werden en het aanhouden van de spelersbus onder Rutten de twee dieptepunten waren die nog als trieste incidenten konden worden afgedaan.

Inmiddels blijkt dat niet alleen de voetbalwereld in zijn geheel compleet verziekt is, maar dat ook mijn als fatsoenlijk bekend staande club daar ook gewoon deel van uit is gaan maken en bovendien de rotzooi niet meer binnenskamers kan houden.

Dat laatste lukt misschien als de leiding een cursus "deksel op het riool" in Zeist gaat volgen.
Ik kom nooit op social media maar ben er inmiddels wel achter dat ook hier op dit forum undercover accounts bestaan en mensen met dubbele agenda's zich in discussies mengen.

Pijnlijk voor een naieve romanticus die zijn hele leven fanatiek PSV supporter is en nu pas beseft dat openlijke Ajacieden beter zijn voor discussie op een forum omdat ze recht door zee zijn en niet als anonieme wolf in schaapskleren acteren. Oliedom van mij, ik had allang beter moeten weten hoe het werkt.

Mark, Roger en Ruud hebben prima werk verricht en kregen alle drie bakken vol kritiek over zich heen. Walgelijk dat die niet alleen kwamen vanuit randstadmedia, wat helaas normaal schijnt te worden gevonden, maar ook hier, net als het feit dat er regelmatig het competieverloop beinvloedende topduels niet werden gewonnen. Zoals zelfs Ruud weer overkwam toen hij in de Kuip ging toeslaan.

En nu? Modderen we zo voort? Gaan we weer iets iets nieuws bouwen of een project starten zoals dat in 2023 schijnt te heten?
Bouwen aan een ploeg hoewel dat sinds het Bosman arrest niet meer mogelijk is en al helemaal niet meer nu de verwende overbetaalde huursoldaatjes vergeten zijn dat voetbal een teamsport is?

PSV heeft zichzelf gruwelijk beschadigd. Ik dacht wel dat de stupiditeit van de RvC om Gakpo midden in het seizoen te verkopen, ons de 25e titel zou kosten. Dat heb ik meteen laten horen.
Helaas wist ik niet dat de gevolgen nog desastreuzer zouden zijn.

Ergste van al; zelfs nu weet ik niet hoe ik mijn clubliefde na 68 jaar supporteren moet beéindigen en dus kijk ik zondag om half drie toch weer.
Maar met een kolkende zee van gemengde gevoelens. Ongeacht de uitslag.:sad:
 
Geen idee wat we Ruud allemaal kunnen aanrekenen. Ik denk dat hij ook wel erg veel op zijn bordje heeft gekregen op een te vroeg moment in zijn trainerscarrière. Ik ben van mening dat een trainer van een (potentiële) topclub als PSV meer ervaring moet hebben dan slechts Jong PSV. Ook al zet je er een ervaren assistent naast. We hebben het gezien bij Bommel en nu bij Ruud. PSV is geen stageplek.
Maar niet alleen je trainer moet ervaren zijn. Ook je TD, je AD en je gehele scouting moet een geoliede machine zijn. Pas als de gehele organisatie goed functioneert, komen de resultaten. Ik weet niet of Stewart een hele goede onderhandelaar is of een goed netwerk heeft. Maar dat vind ik ook minder belangrijk. De vraag is, kan hij een goede organisatie neerzetten? Ziet hij the bigger picture? Volgens mij heeft hij in ieder geval ervaring op dat vlak.
Qua trainer hoop ik op een echte voetbalman. Iemand als Bosz. Dat het - los van eventueel resultaat - ook gewoon weer leuk is om naar PSV te kijken. Ik denk ook dat je met een dergelijke aanstelling iemand als Xavi nog een jaartje binnenboord kunt houden. Liever dat dan weer terugvallen op de Cocu’s en Gio’s van deze wereld. Aardige, beschaafde jongens. Leiders op het veld. Maar geen geboren trainers. Bosz is dat wel.
Veel wijsheid lees ik in deze post , maar je trainerssuggestie vind ik een gruwel.
Cocu en Gio hebben titels behaald met selecties vol verwende jongetjes en Bosz niet.
Leuk kijken naar PSV deed ik toen we zowat alles wonnen. Niet winnen is BALEN.
Daarom is Ruud nu weg, omdat die motivatie niet bij alle miljonairtjes zat.
 
Ik echter ook. Ik verlang namelijk naar onze 25e titel. Niet naar slap gelul over hollandse school of mooi voetbal (wat is mooi?) zonder resultaat.
Maar ja, met een slangenkuil graven en met (media) modder gooien zijn we Ajax ook al aan het imiteren.

Ik dacht dat de persconferentie van 2004 toen Harry en Guus geschoffeerd werden en het aanhouden van de spelersbus onder Rutten de twee dieptepunten waren die nog als trieste incidenten konden worden afgedaan.

Inmiddels blijkt dat niet alleen de voetbalwereld in zijn geheel compleet verziekt is, maar dat ook mijn als fatsoenlijk bekend staande club daar ook gewoon deel van uit is gaan maken en bovendien de rotzooi niet meer binnenskamers kan houden.

Dat laatste lukt misschien als de leiding een cursus "deksel op het riool" in Zeist gaat volgen.
Ik kom nooit op social media maar ben er inmiddels wel achter dat ook hier op dit forum undercover accounts bestaan en mensen met dubbele agenda's zich in discussies mengen.

Pijnlijk voor een naieve romanticus die zijn hele leven fanatiek PSV supporter is en nu pas beseft dat openlijke Ajacieden beter zijn voor discussie op een forum omdat ze recht door zee zijn en niet als anonieme wolf in schaapskleren acteren. Oliedom van mij, ik had allang beter moeten weten hoe het werkt.

Mark, Roger en Ruud hebben prima werk verricht en kregen alle drie bakken vol kritiek over zich heen. Walgelijk dat die niet alleen kwamen vanuit randstadmedia, wat helaas normaal schijnt te worden gevonden, maar ook hier, net als het feit dat er regelmatig het competieverloop beinvloedende topduels niet werden gewonnen. Zoals zelfs Ruud weer overkwam toen hij in de Kuip ging toeslaan.

En nu? Modderen we zo voort? Gaan we weer iets iets nieuws bouwen of een project starten zoals dat in 2023 schijnt te heten?
Bouwen aan een ploeg hoewel dat sinds het Bosman arrest niet meer mogelijk is en al helemaal niet meer nu de verwende overbetaalde huursoldaatjes vergeten zijn dat voetbal een teamsport is?

PSV heeft zichzelf gruwelijk beschadigd. Ik dacht wel dat de stupiditeit van de RvC om Gakpo midden in het seizoen te verkopen, ons de 25e titel zou kosten. Dat heb ik meteen laten horen.
Helaas wist ik niet dat de gevolgen nog desastreuzer zouden zijn.

Ergste van al; zelfs nu weet ik niet hoe ik mijn clubliefde na 68 jaar supporteren moet beéindigen en dus kijk ik zondag om half drie toch weer.
Maar met een kolkende zee van gemengde gevoelens. Ongeacht de uitslag.:sad:
Het gaat niet meer om voetbal maar om mannetjes en geld. Voetbal heeft duidelijk geen prioriteit meer. En als het niet goed gaat stel je gewoon een nieuwe trainer aan. Lijkt me nog een waardelozer beroep dan scheidsrechter
 
Veel wijsheid lees ik in deze post , maar je trainerssuggestie vind ik een gruwel.
Cocu en Gio hebben titels behaald met selecties vol verwende jongetjes en Bosz niet.
Leuk kijken naar PSV deed ik toen we zowat alles wonnen. Niet winnen is BALEN.
Daarom is Ruud nu weg, omdat die motivatie niet bij alle miljonairtjes zat.
Als puntje bij paaltje komt, wint bij mij altijd de estheticus van de pragmaticus, hoe slecht ik ook tegen mijn verlies kan.
 
Topsportmentaliteit is het raam uitgegaan met de komst van Brands / Gerbrands. Het gezever over 1 keer per 3 jaar kampioen, vrijblijvend, zwakte omarmen. Een stageplek voor TD's en trainers met bijkomende middelmatige spelers. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt geen fan te zijn geweest van de hele opzet van de directie en dat hierdoor topsport niet meer centraal staat bij PSV.

Volgens een aantal hier onzin en iedereen moet een kans krijgen, we gaan het zien etc. We zien hoe het de laatste 10 jaar is gegaan en hoe we zijn afgegleden. Mijn voorkeur heeft om vooraf te opereren ipv achteraf pleisters te plakken en herstellen vanuit een (financiële) achterstand. Fools learn from experience.

Je weet dat als je RvN / MvB voor de groep zet je iemand hebt die 100% eist. Van zichzelf, spelers en ondersteuning vanuit de club. Je weet ook dat ze onervaren zijn, fouten gaan maken en ze dan ook 100% steun nodig hebben. Je weet ook dat het de juwelen uit de historie van PSV zijn en je ze ook niet bij het grofvuil kan zetten (of met een aantal dolken in de rug).
Tenminste.. je zou denken dat onze directie het weet.

Mijn kater is nog niet weg zoals je merkt. Gisteren was wat mij betreft voor PSV een inktzwarte dag
 
Terug
Bovenaan Onderaan