Binnenlandse Politiek

Moslims koesteren meer liefde voor de profeet Mohammed dan hun eigen ouders. Dus ik kan jouw moeder beledigen en daarna tegen jou zeggen het is geen persoonlijke aanval op jou. Zo lust ik er nog een paar.

De grootste truck van extreem rechts is om vol te blijven houden dat het tijd wordt dat zaken benoemd mogen worden in Nederland terwijl Jan Maat in zijn tijd nog milder is dan een linkse politicus van deze tijd. Tegenwoordig mag alles gezegd worden. En juist die verbale incontinentie is de ziekte van deze tijd. De obsessie om iedereen en alles te mogen beledigen. Ik kom op een verjaardagsfeestje en beledig iedereen tot op het bot en dan daarna verbaasd zijn als de gastheer of vrouw jou vraagt om het huis te verlaten. Niemand heeft beweerd dat je geen vrijheid van meningsuiting mag hebben maar als jij die vrijheid misbruikt om alles en iedereen te mogen beledigen dan mag je ook een reactie terug verwachten


Loco-burgemeester Robert Simons bevestigt dat hij weet van de manifestatie, die komende zaterdag om 14.00 uur op het Stationsplein moet plaatsvinden. Op basis van de wet zag hij geen reden de demonstratie te verbieden. Hij gaf daarom een kennisgeving af.
Voor beide geldt: waar maak je je druk om? Als een vreemde iets vindt van je moeder, je profeet of je boek. Het boek is door iemand gekocht, kun je er mee doen wat je wil. Afgezien van het feit dat het natuurlijk enorm kinderachtig is.

Overigens betekent vrijheid van meningsuiting geen recht op beledigen.
 
Zonde verwijderd de mens van God, hoe groot of klein de zonde ook is. Al doe ik maar 1x zondig in mijn leven dan zit ik met dezelfde onoverbrugbare kloof tussen mij en God als iemand die dagelijks zondigt. Stellen dat je wel 'goed' bent is daarmee wat mij betreft dus geen haalbare kaart.

Dat ik met goed leven en mijn best doen nooit mijn plek in de hemel kan bereiken.
Dan is het dus bekeken zaak.
Maar, en daar kunnen de meningen over verschillen, als God zoveel moeite doet om zijn bestaan niet te “bewijzen” is het niet vreemd dat iemand niet in zijn bestaan gelooft. Daarnaast is geloven niet iets wat je actief kunt bewerkstelligen.

P.s. Als de Mont-Blanc zich zou splitsen en in de bergwand zou in 100 talen staan dat je de God volgens de Nederlands Hervormde Kerk zou moeten aanhangen ben ik de eerste om dat te geloven.
 
Dat vind ik wel ver gaan maar als ze ooit een detector uitvinden die supporters uit stadions kunnen weren die dronken zijn ben ik er wel voorstander van. Dronken lui in stadions veroorzaken problemen, zijn agressief, kramen dingen uit die je niet hoort te zeggen etc. Ik vind de vergelijking met sigaretten wel een goede. Ooit rookte men in het vliegtuig, in het klaslokaal en op kantoor. Tegenwoordig wordt er anders naar gekeken. Alcohol is eigenlijk nog veel erger. Roken is alleen slecht voor de gezondheid wat alcohol ook is, maar daarnaast veroorzaakt het ook dodelijke ongelukken, echtscheidingen, vechtpartijen, vandalisme, psychische problemen, druk op verslavingszorg, schulden etc. Alcohol is de blinde vlek van deze tijd. Iedereen vindt het normaal zoals men ooit ook roken normaal vond, slavernij, heksenjacht etc
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat vind ik wel ver gaan maar als ze ooit een detector uitvinden die supporters uit stadions kunnen weren die dronken zijn ben ik er wel voorstander van. Dronken lui in stadions veroorzaken problemen, zijn agressief, kramen dingen uit die je niet hoort te zeggen etc. Ik vind de vergelijking met sigaretten wel een goede. Ooit rookte men in het vliegtuig, in het klaslokaal en op kantoor. Tegenwoordig wordt er anders naar gekeken. Alcohol is eigenlijk nog veel erger. Roken is alleen slecht voor de gezondheid wat alcohol ook is, maar daarnaast veroorzaakt het ook dodelijke ongelukken, echtscheidingen, vechtpartijen, vandalisme, psychische problemen, druk op verslavingszorg, schulden etc. Alcohol is de blinde vlek van deze tijd. Iedereen vindt het normaal zoals men ooit ook roken normaal vond, slavernij, heksenjacht etc
Alsof alleen dronken lui problemen veroorzaken, en alsof alle dronken lui altijd problemen geven. Iemand die 1 biertje nuttigt in de rust en naast jou zit Retro is vele malen minder slechts voor de gezondheid dan iemand die naast je zit te roken.
 
Alsof alleen dronken lui problemen veroorzaken, en alsof alle dronken lui altijd problemen geven. Iemand die 1 biertje nuttigt in de rust en naast jou zit Retro is vele malen minder slechts voor de gezondheid dan iemand die naast je zit te roken.
Er zijn mensen die er niet mee om kunnen gaan, maar het overgrote gedeelte is gewoon prima. Het daarom weren voor iedereen vind ik zo stomzinnig. Waarom leren we niet met elkaar er goed mee om te gaan, ipv alles weren. Uit de geschiedenis zijn er ook wel mooie voorbeelden hoe dat kan verlopen.
 
Er zijn mensen die er niet mee om kunnen gaan, maar het overgrote gedeelte is gewoon prima. Het daarom weren voor iedereen vind ik zo stomzinnig. Waarom leren we niet met elkaar er goed mee om te gaan, ipv alles weren. Uit de geschiedenis zijn er ook wel mooie voorbeelden hoe dat kan verlopen.
Snap Retro overigens wel, waarbij het overigens de vraag is bij oa schulden, echtscheidingen en psychische problemen of dit door drankgebruik komt of dat het drankgebruik een gevolg van die zaken is.
 
Dat vind ik wel ver gaan maar als ze ooit een detector uitvinden die supporters uit stadions kunnen weren die dronken zijn ben ik er wel voorstander van. Dronken lui in stadions veroorzaken problemen, zijn agressief, kramen dingen uit die je niet hoort te zeggen etc. Ik vind de vergelijking met sigaretten wel een goede. Ooit rookte men in het vliegtuig, in het klaslokaal en op kantoor. Tegenwoordig wordt er anders naar gekeken. Alcohol is eigenlijk nog veel erger. Roken is alleen slecht voor de gezondheid wat alcohol ook is, maar daarnaast veroorzaakt het ook dodelijke ongelukken, echtscheidingen, vechtpartijen, vandalisme, psychische problemen, druk op verslavingszorg, schulden etc. Alcohol is de blinde vlek van deze tijd. Iedereen vindt het normaal zoals men ooit ook roken normaal vond, slavernij, heksenjacht etc
1 kanttekening. Als je rookt is dat ook slecht voor je omgeving, omdat die de rook ook inademen. Dat is bij drank natuurlijk niet het geval.

Alsof alleen dronken lui problemen veroorzaken, en alsof alle dronken lui altijd problemen geven. Iemand die 1 biertje nuttigt in de rust en naast jou zit Retro is vele malen minder slechts voor de gezondheid dan iemand die naast je zit te roken.

Maar het zijn wel vaak de dronkaards die voor problemen zorgen. Ik heb meerdere ruzies buiten het stadion gezien, en dan waren het de dronkste mensen die de ruzie wilde opzoeken. Natuurlijk is dit maar een klein deel van de mensen die alcohol nutiigen. Maar dat deel verpest het dan weer wel vaak voor de rest.
 
Snap Retro overigens wel, waarbij het overigens de vraag is bij oa schulden, echtscheidingen en psychische problemen of dit door drankgebruik komt of dat het drankgebruik een gevolg van die zaken is.
Ja hetzelfde kun je zeggen van overmatig game/voetbal/larping. Elke hobby die uit de klauwen groeit, is nadelig.
 
Tja, ik ben het er niet mee eens, maar dat komt vooral omdat ik zelf graag drink. (en van mezelf vind dat ik daar goed mee om kan gaan)

Als je echter puur naar de cijfers kijkt over de (directe en indirecte) gevolgen ervan kan alcohol nog wel eens schadelijker zijn dan roken.
 
Tja, ik ben het er niet mee eens, maar dat komt vooral omdat ik zelf graag drink. (en van mezelf vind dat ik daar goed mee om kan gaan)

Als je echter puur naar de cijfers kijkt over de (directe en indirecte) gevolgen ervan kan alcohol nog wel eens schadelijker zijn dan roken.
Als ik ff snel google kom ik bij alcohol op een jaarlijkse schade van 3 miljard, en bij roken 30 miljard. Zijn ongetwijfeld kanttekeningen bij beide onderzoeken te plaatsen, maar verwacht niet dat je het kan omklappen

kosten alcohol, 2016
kosten roken, 2016
 
Als ik ff snel google kom ik bij alcohol op een jaarlijkse schade van 3 miljard, en bij roken 30 miljard. Zijn ongetwijfeld kanttekeningen bij beide onderzoeken te plaatsen, maar verwacht niet dat je het kan omklappen

kosten alcohol, 2016
kosten roken, 2016
Qua "doen van domme dingen" lijkt me t standpunt van Mohr best houdbaar. Maar cijfers daaromheen lijkt me lastig.. Jou links lijken vooral chronische ziektelast toch? Maar minder hufterig gedrag lijkt me ook waardevol?
 
Laatst bewerkt:
Qua "doen van domme dingen" lijkt me t standpunt van Mohr best houdbaar. Maar cijfers daaromheen lijkt me lastig.. Jou links lijken vooral chronische ziektelast toch?
Domme dingen doen van roken komt niet voor volgens mij, dus dat standpunt hoeft niet eens verdedigd te worden. Heb zelf de links in deze niet uit den treure bekeken daarom ook de disclaimer dat er ongetwijfeld kanttekeningen bij gezet kunnen worden.
Overigens heb ik het gevoel dat t.o.v. 10 jaar geleden 'de samenleving' het minder vreemd vindt als men niet drinkt, maar gemeengoed is het nog niet. Campagne dat niet drinken niet raar is zou geen kwaad kunnen, net zoals de negatieve gevolgen van alcohol benoemen (hoewel er in die richting toch ook al wel campagnes zijn, zoals BOB)
 
Alsof alleen dronken lui problemen veroorzaken, en alsof alle dronken lui altijd problemen geven. Iemand die 1 biertje nuttigt in de rust en naast jou zit Retro is vele malen minder slechts voor de gezondheid dan iemand die naast je zit te roken.
Alsof alleen dronken lui / mensen met een gun / mensen met stiletto's / lui die stijf staan van de coke problemen veroorzaken, en alsof alle dronken lui / mensen met een gun / mensen met stiletto's / lui die stijf staan van de coke altijd problemen geven. Tot zover dit argument :grin:

Ik had het bij weren van mensen uit stadions alleen over lui die dronken zijn, niet mensen die 1 biertje op hebben, tenzij je straalbezopen bent na 1 biertje. En als ze eenmaal dronken zijn, dan kun je er wel degelijk last van hebben als je er naast zit. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt om uit ervaring daarover te spreken. En het typische is dat mensen die in een stadion roken ook vaak een biertje in de hand hebben. Mensen die roken én drinken kunnen daar vast over meepraten dat die twee dingen goed samen gaan. Krijg je als buurman in het stadion twee overlastgevende praktijken voor de prijs van één.

En bovendien gaat het erom dat alcohol intrinsiek gewoon slecht is voor de mens net als coke. Dat het op de vrijdagmiddagborrel geaccepteerd is om tussen collega's een vloeibare gele drugs te nuttigen in een glas, itt wanneer je drugs in de vorm van een poedertje uitstrooit over de tafel is niets meer dan een social construct. Intrinsiek vertegenwoordigen beide goedjes hetzelfde: gif, bedwelmend, remmen los, verslavend werking etc

En wat betreft dat 1 biertje argument heeft onderstaande wetenschapper (altijd geloofwaardiger dan wanneer een moslim pleit tegen alcohol :shrug:) er dit over te zeggen:

Er zijn mensen die er niet mee om kunnen gaan, maar het overgrote gedeelte is gewoon prima. Het daarom weren voor iedereen vind ik zo stomzinnig. Waarom leren we niet met elkaar er goed mee om te gaan, ipv alles weren. Uit de geschiedenis zijn er ook wel mooie voorbeelden hoe dat kan verlopen.
Heb het niet over een volledig verbod, maar weren uit publieke ruimtes waar kinderen zijn en families vind ik geen slecht idee. En dan nogmaals: heb het niet over 1 biertje, maar mensen die aantoonbaar dronken zijn.
1 kanttekening. Als je rookt is dat ook slecht voor je omgeving, omdat die de rook ook inademen. Dat is bij drank natuurlijk niet het geval.



Maar het zijn wel vaak de dronkaards die voor problemen zorgen. Ik heb meerdere ruzies buiten het stadion gezien, en dan waren het de dronkste mensen die de ruzie wilde opzoeken. Natuurlijk is dit maar een klein deel van de mensen die alcohol nutiigen. Maar dat deel verpest het dan weer wel vaak voor de rest.
Je geeft in het tweede deel van je post antwoord op eerste deel van de post. Overlast door alcohol is voor de omgeving vaak heftiger dan rookoverlast. Beide is irritant.
 
Ik drink tegenwoordig alleen bij gelegenheden maar ben een voorstander van zo weinig mogelijk verbieden.
Alcohol verbieden is in Amerika mislukt, gaat dat hier wel werken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan