Cody Gakpo (A)

Een buitenspeler, die ook als 2e spits kan spelen. Met een schot, een steekpass en een fabuleuze voorzet. Gebruikt zijn lichaam goed, is snel en denkt snel. Een en al rendement. En dus geen 1-trick pony.

De Bondscoach mag ff een weekje vakantie, als hij dit soort dingen zegt. Alle liefde, maar dit gaat wel héél ver. Voor iemand die het opneemt voor Klaassen
Vergeet de hoekschoppen en vrije trappen niet.
 
Waar zien jullie Gakpo liever gaan?
Ik ga iets geks zeggen, maar ik zie hem graag naar Atletico Madrid gaan. Ze zijn wel een beetje de weg kwijt dit seizoen, maar ik denk dat Gakpo beter daar als een belangrijk hulpmiddel kan binnenkomen dan bij een Premier club als United of Liverpool waar hij als de zoveelste 'big spending' binnenkomt. Daar kan hij zo weer vervangen worden door de volgende blikvanger. Atletico Madrid daarentegen lijken Felix te gaan verkopen, past namelijk niet zo goed daar, dus minder concurrentie voor Cody. Plus als hij bij Madrid als spits speelt, speelt hij 442 in een 2-spitsen systeem wat beter bij hem past dan als de enige centrale spits staan.
 
Waar zien jullie Gakpo liever gaan?
Ik ga iets geks zeggen, maar ik zie hem graag naar Atletico Madrid gaan. Ze zijn wel een beetje de weg kwijt dit seizoen, maar ik denk dat Gakpo beter daar als een belangrijk hulpmiddel kan binnenkomen dan bij een Premier club als United of Liverpool waar hij als de zoveelste 'big spending' binnenkomt. Daar kan hij zo weer vervangen worden door de volgende blikvanger. Atletico Madrid daarentegen lijken Felix te gaan verkopen, past namelijk niet zo goed daar, dus minder concurrentie voor Cody. Plus als hij bij Madrid als spits speelt, speelt hij 442 in een 2-spitsen systeem wat beter bij hem past dan als de enige centrale spits staan.

Arsenal. Lekker voorin met Jesus en Saka. Martinelli mag lekker banken
 
Ik trakteer op een goede fles wijn als Cody de Europese top haalt.
Sla maar alvast in dan, want de Europese top gaat hij wel halen. Je zei niks over er blijven ;)

Verder snap ik je punt wel. Cody oogt niet als Simons, die veel meer natuurlijk talent heeft. Bij Gakpo zie je vooral dat hij zich het snot voor de ogen werkt om maar beter en beter te worden. Zijn spel is inderdaad niet altijd even flitsend buiten zijn rendement. Als hij daarin stappen kan maken kan hij echter best ver komen. Zijn groeicurve is wel spectaculair geweest, de mentaliteit is aanwezig en met zijn rendement en fabelachtige traptechniek (uitstekend schot EN uitstekende voorzet) bezit hij toch wapens die erg gewild zijn in het topvoetbal. Zijn niet heel veel voetballers die dat hebben. Hij moet inderdaad nog wel zijn veldspel verbeteren, en daar zal veel van af hangen. Is nu voor de echt grote tegenstanders not te makkelijk onschadelijk te maken.
 
Toch, beste mensen, begrijp me goed - ik hou ook van Cody, al komt hij uit Strijp en ik uit Woensel.
Toegegeven, hij scoort makkelijk en spectaculair, en we weten van PSV dat hij ook makkelijk een balletje voor lepelt. En toch vind ik z'n veldspel niet meer dan matig... Het is gewoon een aardige speler, met een prachtig schot maar volgens mij niet meer dan dat. Subtop PL.

(Duikt weg).
Cody is geen middenvelder. Hij is het laatste (zelf schieten) of een na laatste (voorzet) station. Prima dribbel, mooie trap. Ik vind hem soms te eenzijdig voor het echte grote geld. Eenmaal in de rush gaat hij vrijwel altijd voor eigen succes. Is hij meer aan de zijkant, gaat hij vrijwel altijd voor de voorzet. Maar goed, de grote clubs waren al geïnteresseerd. 3 goals uit 3 op een WK gaat die interesse alleen maar groter maken.
 
Waar zien jullie Gakpo liever gaan?
Ik ga iets geks zeggen, maar ik zie hem graag naar Atletico Madrid gaan. Ze zijn wel een beetje de weg kwijt dit seizoen, maar ik denk dat Gakpo beter daar als een belangrijk hulpmiddel kan binnenkomen dan bij een Premier club als United of Liverpool waar hij als de zoveelste 'big spending' binnenkomt. Daar kan hij zo weer vervangen worden door de volgende blikvanger. Atletico Madrid daarentegen lijken Felix te gaan verkopen, past namelijk niet zo goed daar, dus minder concurrentie voor Cody. Plus als hij bij Madrid als spits speelt, speelt hij 442 in een 2-spitsen systeem wat beter bij hem past dan als de enige centrale spits staan.

Per definitie in ieder geval niet naar de premier league, dan past hij inderdaad denk ik beter bij een Atletico. Wellicht lekker ballen met Lozano bij Napoli
 
er ontgaat je enig realisme. Het voetbal is het alleen maar geld wat rules.
Dat zal best. Echter ben ik supporter en wil ik goede spelers in ons shirt zien en Cody is er daar een van. Dan praat ik liever over hoe goed onze speler is in plaats van hoeveel hij waard is. Geen gebrek aan realisme hier hoor
 
Dat zal best. Echter ben ik supporter en wil ik goede spelers in ons shirt zien en Cody is er daar een van. Dan praat ik liever over hoe goed onze speler is in plaats van hoeveel hij waard is. Geen gebrek aan realisme hier hoor
Goed idee.

Volgens mij kan Cody best wel goed tegen een bal trapen.
 
In de winter mogen ze aankloppen en in de zomer doen we pas de deur open.
Als er iemand met een bod komt van boven de 65 miljoen dan denk ik dat PSV akkoord gaat geven. Hopelijk doen ze dat alleen als je Memphis in Januari op kan halen bij Barcelona. Maar of Memphis daar zin in heeft dat is een tweede natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan